Suzuki GS500 Topic #8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zorg in ieder geval voor meer bevestigingspunten. Daardoor word het geheel veel sterker en zal het ook minder wiebelen als je snel rijd of bij hobbels.
 
Als ik dat mee moet nemen stop ik het wel OF in mijn rugzak OF in mijn tank tas :) of beide als het nog meer is, vind ook altijd dat als het daar niet in past het zowiso te veel is om mee te nemen op een motor als deze. Boodschappen doe ik daarom ook altijd maar gewoon met de oto :o

Gr René
 
Idd is op de buddy net zo makkelijk, alhoewel je hier niet bang hoeft te zijn voor krassen e.d. die je maakt bij de bevestiging. Natuurlijk zit deze bagagedrager er niet permanent op, het kost slechts 10 seconden om em eraf en erop te doen. Boodschappen doe ik er ook niet mee, maar voor vakantie enz vond ik et wel makkelijk....

En ik verveelde me:)
 
Idd is op de buddy net zo makkelijk, alhoewel je hier niet bang hoeft te zijn voor krassen e.d. die je maakt bij de bevestiging. Natuurlijk zit deze bagagedrager er niet permanent op, het kost slechts 10 seconden om em eraf en erop te doen. Boodschappen doe ik er ook niet mee, maar voor vakantie enz vond ik et wel makkelijk....

En ik verveelde me:)


Dit niet wat voor je?

Zit er zelf ook nog wel over na te denken, weet alleen niet of ik het megavaak ga gebruiken.
 
Mijn cilinderkop is er weer van de dealer en heb het blok alweer bijna klaar *O*

Dus zaterdag gaat helemaal lukken :Y

Zijn er nog mensen die zaterdag langs Ommen komen? Dan weet ik wel mooie weggetjes binnendoor naar Dreetje :)
 
Zo'n rekje is niet verkeerd, ik rij nu vaak met schooltas maar voel me er niet 100% veilig bij. Ik heb mn tas al wel eens geprobeerd achterop te binden maar dan krijg je krassen.

Meer bevestigingspunten is voor jouw iig een must. Post eens een piccie als je hem klaar hebt :)
 
Mijn cilinderkop is er weer van de dealer en heb het blok alweer bijna klaar *O*

Dus zaterdag gaat helemaal lukken :Y

Zijn er nog mensen die zaterdag langs Ommen komen? Dan weet ik wel mooie weggetjes binnendoor naar Dreetje :)

full


Dat zijn de betere berichten, mijn dag kan niet meer kapot *O*

Tot het moment dat ik wakker wordt en er aan herrinerd wordt dat ik morgen weer een tentamen heb waar ik de ballen van snap... -O-
 
Vandaag ff een bagagerekje in elkaar geknutseld van een stoeltje en een bagagedrager van een fiets. Natuurlijk wordt het geheel nog gespoten maar ik wilde jullie graag al wat piccies delen, :9
Het is mig/mag gelast. Ik denk alleen dat ik nog wat moet verzinnen voor extra versteviging.
Wat vinden jullie ervan?

Behoefte aan een koffer bagage rekje? :P
Heb er nog een liggen..........
gs500.jpg

Zo was die ooit... :+

Zo'n rekje is niet verkeerd, ik rij nu vaak met schooltas maar voel me er niet 100% veilig bij. Ik heb mn tas al wel eens geprobeerd achterop te binden maar dan krijg je krassen.
Goede motorrugzak kopen (met band om de buik/borst)? Ik rijd dagelijks met grote motorrugzak (veel zware boeken) naar school en rijd erg prettig. :)
 
Laatst bewerkt:
Goede motorrugzak kopen (met band om de buik/borst)? Ik rijd dagelijks met grote motorrugzak (veel zware boeken) naar school en rijd erg prettig. :)

Wellicht bedoelt ie met dat ie zich er niet helemaal veilig bij voelt, dat het eigenlijk gevaarlijk is om met een rugzak te rijden? Als je onderuit gaat kan een rugzak met hard/scherpe dingen erin nogal eens extra schade aanrichten...
 
Technisch vraagje:

M'n gs stottert onder de 3/3.5 duizend toeren. (gebied kom ik allen bij het optrekken ;) ) Het is net alsof de benzine op is, en dan ineens schiet de gs vooruit. De bougie kleur is wit... niet echt goed dus :+
Het laatste wat ik aan m'n motor veranderd heb, is het verwijderen van de db killer.
Wat zou ik al eerst proberen om het okay te hebben voor de meeting?

Zelf had ik al iets gezien van: afstelling carb (luchtschroef en synchroonsteldding) / reiniging carb / onsteking chekken (bougies zijn net een maand of 2 oud)
 
Net zoals sportuitlaat: db killer eruit is minder tegendruk. Er is namelijk een vrijere stroom van uitlaatgassen doordat de uitlaatgassen minder resoneren. Daaruit volgt snellere verbranding => nood aan beetje extra drinken.

Conclusie, grotere sproeiers steken. Correct me if I'm wrong...
 
Mijn cilinderkop is er weer van de dealer en heb het blok alweer bijna klaar *O*

Dus zaterdag gaat helemaal lukken :Y

Zijn er nog mensen die zaterdag langs Ommen komen? Dan weet ik wel mooie weggetjes binnendoor naar Dreetje :)

Als ik het zo zie is dat niet heel erg om, kom vanaf Enschede via Hardenberg zoals het er nu uit ziet.
Was van plan om TomTom gewoon uit te leggen dat ik naar de meeting wilde zonder snelweg te gebruiken :)

Net zoals sportuitlaat: db killer eruit is minder tegendruk. Er is namelijk een vrijere stroom van uitlaatgassen doordat de uitlaatgassen minder resoneren. Daaruit volgt snellere verbranding => nood aan beetje extra drinken.

Conclusie, grotere sproeiers steken. Correct me if I'm wrong...

Is alleen een rijkere afstelling niet al voldoende ?
 
Laatst bewerkt:
Geraak ik er nog bij, in die lijst met gs 500 eigenaars O-)
even een fototje als bewijs 8-)
full

ahja, het is wel een 25 kW maar voorlopig doe ik het daar nog wel mee *D
En zoals de foto uitwijst, is het een f
 
Slaky schreef op 11 april 2007 @ 12:58:
Net zoals sportuitlaat: db killer eruit is minder tegendruk. Er is namelijk een vrijere stroom van uitlaatgassen doordat de uitlaatgassen minder resoneren. Daaruit volgt snellere verbranding => nood aan beetje extra drinken.

Conclusie, grotere sproeiers steken. Correct me if I'm wrong...

Is alleen een rijkere afstelling niet al voldoende ?

Klinkt plausibel :) Ik zal eerst wel ff een rijkere afstelling bewerkstelligen (goed acedemisch woord: veel lettergrepen, weinig inhoud (yups, ook ik heb tentamens :X ))
 
Besloten mijn gs500 uit elkaar te halen en in onderdelen weg te doen. Al aan het mailen geweest met aantal mensen, maar er is nog genoeg ;) Dus wie iets zoekt laat maar horen. Even paar links naar foto's:

http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_1.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_2.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_3.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_4.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_5.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_6.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_7.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_8.jpg
http://www.alwayslambal.nl/tekoop/suzuki_9.jpg

Is trouwens GS500e, uit 1991 (model 1992) met 65k op de tellers...

Mailen kan op ronald_wesselius apestaartje hotmail.com


he heb je nog je luchtfilterbak? en je knipperlicht relais? en stuurgewichtjes?

heb er zeer veel interesse in aangezien me luichtfilterbak slachtoffer geworden is van bart's razernij }) hij paste niet B|
 
Laatst bewerkt:
Technisch vraagje:

M'n gs stottert onder de 3/3.5 duizend toeren. (gebied kom ik allen bij het optrekken ;) ) Het is net alsof de benzine op is, en dan ineens schiet de gs vooruit. De bougie kleur is wit... niet echt goed dus :+
Het laatste wat ik aan m'n motor veranderd heb, is het verwijderen van de db killer.
Wat zou ik al eerst proberen om het okay te hebben voor de meeting?

Zelf had ik al iets gezien van: afstelling carb (luchtschroef en synchroonsteldding) / reiniging carb / onsteking chekken (bougies zijn net een maand of 2 oud)

Controleer je bougie op de kleur, daar kun je je verbranding iets aan aflezen.

Is die kleur goed dan kun je het eerst proberen door de gasnaald een standje hoger te zetten (dus clipje 1 omlaag). Vrij eenvoudig en snel te wisselen (tank eraf en gasschuiven eruit halen). Een testbank run zou eigenlijk ideaal zijn maar daar heeft niet iedereen met een GS500 het geld voor over ;)

*edit: Ik moet leren lezen :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan