Suzuki GS500 Topic #8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie nu dat toch aantal mensen nog onderdelen zoeken... dus voor wie nog op zoek is, mijn gs500 gaat dus wel in onderdelen weg! Zoek je wat mail dan naar ronald_wesselius apestaartje hotmail.com.

Nieuwe wave voorremschijf met remblokken
Motorblok met 65k op de teller
Wielen met goede banden (achter nog maar 500km)
enz...
 
Laatst bewerkt:
Zie nu dat toch aantal mensen nog onderdelen zoeken... dus voor wie nog op zoek is, mijn gs500 gaat dus wel in onderdelen weg! Zoek je wat mail dan naar ronald_wesselius apestaartje hotmail.com.

Nieuwe wave voorremschijf met remblokken
Motorblok met 65k op de teller
Wielen met goede banden (achter nog maar 500km)
enz...

you've got mail again :+
 
Zie nu dat toch aantal mensen nog onderdelen zoeken... dus voor wie nog op zoek is, mijn gs500 gaat dus wel in onderdelen weg! Zoek je wat mail dan naar ronald_wesselius apestaartje hotmail.com.

Nieuwe wave voorremschijf met remblokken
Motorblok met 65k op de teller
Wielen met goede banden (achter nog maar 500km)
enz...

Het blok! het blok het blok *O*
 
Zie nu dat toch aantal mensen nog onderdelen zoeken... dus voor wie nog op zoek is, mijn gs500 gaat dus wel in onderdelen weg! Zoek je wat mail dan naar ronald_wesselius apestaartje hotmail.com.

Nieuwe wave voorremschijf met remblokken
Motorblok met 65k op de teller
Wielen met goede banden (achter nog maar 500km)
enz...


En ik wacht nog steeds op een antwoord mbt de achterremschijf...
 
uitlaatje *O* uitlaatje *O*

hoop dat hij ten laatste maandag in de bus ligt :Y

alhoewel, liever niet in de bus, dat ze maar aankloppen. Ik moet er niet aan denken als ze hem in die brievenbus gepropt krijgen :N
 
Laatst bewerkt:
:W })

Hoe kom je erbij dat kop en voetpakking 80 euro kost :?

Als je de hele set voor het blok ineens haalt dan zou het rond de 80e kosten.

Maar heb vanmiddag pakkingen besteld:

Koppakking: 17,50
Voetpakking: 6,50 (wel een heeeeeel groot verschil met koppakking)
4 ringpakkingen voor om die bouten (tapeind??) van het blok (6,50 ps!)
2 uitlaatpakkingen voor rond de 6e (wist ie zelf ook niet)

Kleppendekselpakking heb ik niet besteld, beetje onnodig vind ik. Ik heb het kleppendeksel er vaker afgehad.

Straks in de meivakantie blokje dr onderuit (sleutelt iets makkelijker) en alles weer helemaal netjes maken. Weet iemand hier of ik die pakkingen met een heel dun laagje Curil (vloeibare pakking op rubberbasis) moet plaatsen of gewoon droog en vetvrij??

Ow en verder kan ik gelijk ff de zuigers checken: weet iemand zo uit het hoofd hoeveel ruimte de zuigerveer mag hebben??
 
haha ik ben zo dom, ik had een groot pak verwacht maar zag niet direct iets heel lang liggen. ik ben dan gaan fitnessen en als men moeder derjuist thuis kwam zei ze hoe dat ik dat heb kunnen missen. ik, wat heb kunnen missen, zei weer een groot pak. ik naar beneden gestormt en wat zie ik daar, me uitlaatje *O*

@ motochaly :}
da is toch gewoon erover schuive hé, die demper over die bochten, zonder verder iets vast te zetten aan de uitlaat zelf?
 
Als je de hele set voor het blok ineens haalt dan zou het rond de 80e kosten.

Maar heb vanmiddag pakkingen besteld:

Koppakking: 17,50
Voetpakking: 6,50 (wel een heeeeeel groot verschil met koppakking)
4 ringpakkingen voor om die bouten (tapeind??) van het blok (6,50 ps!)
2 uitlaatpakkingen voor rond de 6e (wist ie zelf ook niet)

Kleppendekselpakking heb ik niet besteld, beetje onnodig vind ik. Ik heb het kleppendeksel er vaker afgehad.

Straks in de meivakantie blokje dr onderuit (sleutelt iets makkelijker) en alles weer helemaal netjes maken. Weet iemand hier of ik die pakkingen met een heel dun laagje Curil (vloeibare pakking op rubberbasis) moet plaatsen of gewoon droog en vetvrij??

Ow en verder kan ik gelijk ff de zuigers checken: weet iemand zo uit het hoofd hoeveel ruimte de zuigerveer mag hebben??

Je vergeet nog wat: 8 koperringetjes voor onder de cilinderkopmoeren. Geen vloeibare pakking gebruiken, behalve op de halve maantjes van de kleppendekselpakking.

Slotspeling moet je gewoon ff voor in het wphb kijken.
 
als er iemand weet hoe je dit kutplastieken slotjes vanonder aan de kuip van een gs500f erafhaalt mag hij dit altijd meedelen.

tot zo ver mijn poging om de uitlaat eronder te krijgen, ik ben gestrand bij het eerste onderdeel :+
 
als er iemand weet hoe je dit kutplastieken slotjes vanonder aan de kuip van een gs500f erafhaalt mag hij dit altijd meedelen.

tot zo ver mijn poging om de uitlaat eronder te krijgen, ik ben gestrand bij het eerste onderdeel :+

men neme een hamer, gasbrander, bijl of iets dergelijks

en gewoon rammenwerkt met mn computer ook hoor :X
wedden dan ze eraf gaan??















:+
No hard feelings? :9
 
@Dj1

Heb jij het nog kunnen oplossen met de balhoofdlagers dat je motor iets naar links trekt tijdens het rijden? Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd aangezien ik met hetzelfde probleem zit na een schuivertje. Wil je et ff melden?

Thnx!
 
@Dj1

Heb jij het nog kunnen oplossen met de balhoofdlagers dat je motor iets naar links trekt tijdens het rijden? Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd aangezien ik met hetzelfde probleem zit na een schuivertje. Wil je et ff melden?

Thnx!

Na een schuivertje... dat betekend dus dat er iets krom is gegaan :X Check even je voorvorkpoten. Poten kunnen ook iets verwrongen zitten, dan moet je ff voorzichtig alle bouten lossen en weer vast zetten.
 
men neme een hamer, gasbrander, bijl of iets dergelijks

en gewoon rammenwerkt met mn computer ook hoor :X
wedden dan ze eraf gaan??














:+
No hard feelings? :9

al een geluk dat ik dat niet heb geprobeerd, het zijn plastieken slotjes die men bij auto's vaak ook gebruikt, gelukkig heb ik vriende die automechanica doen, zodat deze dit er rap hadden afgehaald. Op jouw methode had mijn kuip nu naar de kloten geweest :+
 
Laatst bewerkt:
al een geluk dat ik dat niet heb geprobeerd, het zijn plastieken slotjes die men bij auto's vaak ook gebruikt, gelukkig heb ik vriende die automechanica doen, zodat deze dit er rap hadden afgehaald. Op jouw methode had mijn kuip nu naar de kloten geweest :+
zo moet je het niet bekijken....

als je het op mijn manier had gedaan, dan had je nu eindelijk je lang verwachtte eerste naked bike gehad ;)

Een heuse suzuki GS500F/E :+
 
@Dj1

Heb jij het nog kunnen oplossen met de balhoofdlagers dat je motor iets naar links trekt tijdens het rijden? Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd aangezien ik met hetzelfde probleem zit na een schuivertje. Wil je et ff melden?

Thnx!

had t al gezegt, maar nog maar een keer. Mijne rijd weer perfect rechtdoor.. ik heb t achterwiel eens goed gericht :P
 
@ motochaly :}
da is toch gewoon erover schuive hé, die demper over die bochten, zonder verder iets vast te zetten aan de uitlaat zelf?

Ja, over de uitlaat schuiven en dat is alles :) Wel zo afstellen met die beugel om de demper dat het allemaal goed vast zit. Maar de positie daarvan is nogal zoals het op mijn gs was, zal bij jou waarschijnlijk gelijk zijn.

@dreetje9
heb je inmiddels gemailt over de schijf, had je mailtje niet gezien
 
nou mensen heb ook eindelijk een nieuwe liefde :P maar hou me gsje er wel bij (voorlopig)

gsxkleinit0.jpg
 
heb al een benzine leiding en de 3 wiellagers in het acherwiel vervangen
nou nog be remleidingen zag ik.....
maar jah met 28000km uit 98bouwjaar is niet gek toch
voor 3000euro's
Klinkt niet verkeerd!

----

:( Bah, vanavond nog ff stukkie wezen tuffen. Eerst ff kwartiertje in bebouwde kom lekker opgewarmd, daarna ff de snelweg op. Nog geen 2 minuten 140 km/h ineens valt aandrijving met korte tussenpozen weg?! Achter elkaar flinke harde ploffen uit de uitlaat, waar ik er anders maar een paar van hoor bij terugschakelen, maar nu in z'n 6 -O-
Gelijk ff de vluchtstrook opgezocht, na nog geen halve minuut maar weer verder gegaan en niks meer gemerkt. Vind het maar een vage fiets :+
Iemand enig idee??? :?
 
zwarte plugjes zijn makelijk eruit te krijgen hoor gewoon in het midden met klein schroevendraaiertje duwen ;) Soms moet je ook gewoon schroevendraaier tussen da randje vringen en der zo uit wippen.

Dan moeten je vrienden het weer niet doen de volgende keer...
 
Laatst bewerkt:
Ja, over de uitlaat schuiven en dat is alles :) Wel zo afstellen met die beugel om de demper dat het allemaal goed vast zit. Maar de positie daarvan is nogal zoals het op mijn gs was, zal bij jou waarschijnlijk gelijk zijn.

@dreetje9
heb je inmiddels gemailt over de schijf, had je mailtje niet gezien

hehe, inderdaad, een man die de bochten vasthiel, en twee man duwen naar beneden. Had je die pijp onlangs gespoten want er stond nog een lijntje van waar hij vroeger zat en dat was nog een centimeter. Kei hard gewrongen aan de beugel en het zit erop :+

wat een prachtig geluid, is luider dan ik had verwacht *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan