Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk een paar dagen niet op het forum en er zijn al weer 2 pagina's bij, jullie hebben echt geen sociaal leven ey _O-

Dat even terzijde, ik heb donderdag me Laser systeem binnengekregen (thnx 2 YOURIVLD) ik dus heel trost me oude uitlaat er af proberen te halen. En Ja, 2 bouten vastgerot.

Na 2 avonden beunen is me oude er dus af alleen zitter er dus nog 2 bouten in me blok. Nu wilde ik dus aan me schoon-papa vragen of ie 2 moertjes op het overige schroefdraad wil lassen, om er daarna met een luchttol op de hameren.

Zijn jullie het hiermee eens, of zijn er andere oplossingen?


na het op lassen van de moertjes gaan die restjes bout door de warmte vaak wel los zitten.
vaak werkt het ook, om als het zaakje nog heet is de stukjes een kwartslag vaster te draaien en dan los proberen te draaien.

als dit niet werk is er veel liefde en geduld nodig

suc6 dr mee
 
Amai, da gaat hier vooruit enkele dagen goed weer geweest en geen tijd gehad om het topic te bekijken en der staan alweer 3 pag erbij.

Nu een vraagje ik rij met GS500e met TGP kuip (zie foto), nu mijn vriendin zou ook graag met de moto leren rijden maar heb wa schrik van schuifschade mocht de GS vallen. Iemand al eens valblokken op een gs gezet. Ik weet dat het geen zicht is ma beter dat dan volledige kuip na de vaantjes.
full
 
Amai, da gaat hier vooruit enkele dagen goed weer geweest en geen tijd gehad om het topic te bekijken en der staan alweer 3 pag erbij.

Nu een vraagje ik rij met GS500e met TGP kuip (zie foto), nu mijn vriendin zou ook graag met de moto leren rijden maar heb wa schrik van schuifschade mocht de GS vallen. Iemand al eens valblokken op een gs gezet. Ik weet dat het geen zicht is ma beter dat dan volledige kuip na de vaantjes.[afbeelding]
je kunt ook gewoon een goedkope motor aan je vriendin geven die zijn er zat.
wilde er laatst ook nog 1 kopen was een cb 250 maar mn ouders waren er niet mee eens omdat ikl al een gs had. he revz O-) maar die kon ik toen voor 100 kopen en er zijn er nog zat te vinden. dus misch is dat wat ?
 
Das ook een idee, ma ja overtuig haar eens e. Ze wil momenteel enkel haar rijbewijs hebben.
Maar jij en ik weten dat zodra ge uw rijbewijs hebt ge ook e machientje wil hebben.
 
mensen ik heb mijn uitlaten gelast en gemonteerd. en zie heir het resultaat.
zei trouwens ook mijn R6 kuip.

veranderingen die nog moeten komen:

kont 3-4cm omhoog
ander achterlicht
andere voorknipperlichten
andere spiegels
* kont, tank en voorspatbord spuiten in de kleur blauw die de kont nu heeft
[de zadels moet ik ook nog bijwerken, en het duozitje moet nog een overtrekje krijgen]

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
yup :Y
zeker weten. Er komt nu een zwaarder geluid uit vooral bij wat lager toerental.
Ik heb de dB-killers eruit gehad, als ik die eruit laat dan kan ik die buurt bbq volgende week wel vergeten }) dat ging toch echt te hard.

voor de mensen die gaan roepen dat je de motor opnieuw moet afstellen:
hier is geen sprake van, stationair loopt hij zelfs ietsjes beter.
nou zal dat ook wel komen dat me motor heel ruim is afgesteld, waarbij de top op zo'n 185-190 km p/u
overigens niet echt boeiend want zo vaak rij je niet zo hard, is namelijk niet erg comfortabel met een naked bike. ;)
ff toelichting op de foto's

het eerste stuk pijp heb ik origineel gelaten, gewoon waar hij onder het blok komt, heb ik ze afgeslepen, en vnaaf daar is het rvs pijp. dus als de voorste bocht ooit nog eens helemaal verrot gaat kun je die zo vervangen door een andere tweedehands, aangezien toch de demper bij een Gs500 verrot gaat bijna nooit het voorste gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ben al een tijdje geregistreerd op het forum en bij deze ook mijn eerste post.

Ik rijd ook met een gs500e, woon in belgie (melsbroek), ben 20 jaar en heb mijn rijbewijs nu 1,5 jaar.

Ik zal nog wel eens foto's posten zodat deze ik ook in de OP kan komen :)

ik zou deze eerste post niet maken moest ik niet een paar vraagjes hebben dus hier komen ze:
is er een manier om meer remkracht te hebben bij de gs. is het voldoende van goede remblokjes te steken en welke soorten bestaan hierin en welke raden jullie aan?

wanneer ik over laatst ging rijden met iemand en in de bocht ging zei die persoon tegen mij dat mijn voeten en pootjes niet ver meer van de grond zaten, is dit het teken dat ik niet verder meer kan met mijn gs of valt dit aan te passen? knietje leggen kan ik niet aangezien ik een textielen pak heb.

en als laatste zou ik graag andere demper of uitlaat willen steken maar heb geen idee welke mogelijkheden er zijn en welk geluid deze maken. Ook vind ik ze hier niet tweede hands en nieuw vrees ik dat deze beetje duur zijn.

alvast bedankt,
Stijn
 
Ik heb nog een doos staan met wat losse onderdelen, zoals 2 handvaten en nog wat ander klein spul

iemand intresse?

het is af te halen voor een kratje bier :+
 
yup :Y
zeker weten. Er komt nu een zwaarder geluid uit vooral bij wat lager toerental.
Ik heb de dB-killers eruit gehad, als ik die eruit laat dan kan ik die buurt bbq volgende week wel vergeten }) dat ging toch echt te hard.

voor de mensen die gaan roepen dat je de motor opnieuw moet afstellen:
hier is geen sprake van, stationair loopt hij zelfs ietsjes beter.
nou zal dat ook wel komen dat me motor heel ruim is afgesteld, waarbij de top op zo'n 185-190 km p/u
overigens niet echt boeiend want zo vaak rij je niet zo hard, is namelijk niet erg comfortabel met een naked bike. ;)
ff toelichting op de foto's

het eerste stuk pijp heb ik origineel gelaten, gewoon waar hij onder het blok komt, heb ik ze afgeslepen, en vnaaf daar is het rvs pijp. dus als de voorste bocht ooit nog eens helemaal verrot gaat kun je die zo vervangen door een andere tweedehands, aangezien toch de demper bij een Gs500 verrot gaat bijna nooit het voorste gedeelte.

kijk nu ben ik het echt kwijt...heb het idee voor een nieuwe demper laten gaan omdat ik geen zin had in opnieuw laten afstellen...dit zei john nl,

nu lees ik hier weer dat het niet hoeft...?

ik weet dat bij een 2-takt afstellen wel moet met een andere pijp omdat dan de druk in de uitlaat anders is...een 4-takt lijkt mij daar veel makkelijker over doen, de uitlaat is tenslotte gewoon een buis....met een demper op het einde.

toch graag meer reacties hierop O-)
 
voor de mensen die gaan roepen dat je de motor opnieuw moet afstellen:
hier is geen sprake van, stationair loopt hij zelfs ietsjes beter.
nou zal dat ook wel komen dat me motor heel ruim is afgesteld, waarbij de top op zo'n 185-190 km p/u



kijk nu ben ik het echt kwijt...heb het idee voor een nieuwe demper laten gaan omdat ik geen zin had in opnieuw laten afstellen...dit zei john nl,

nu lees ik hier weer dat het niet hoeft...?

ik weet dat bij een 2-takt afstellen wel moet met een andere pijp omdat dan de druk in de uitlaat anders is...een 4-takt lijkt mij daar veel makkelijker over doen, de uitlaat is tenslotte gewoon een buis....met een demper op het einde.

toch graag meer reacties hierop O-)

:+
 
Laatst bewerkt:
laten afstellen...dit zei john nl,

nu lees ik hier weer dat het niet hoeft...?

ik weet dat bij een 2-takt afstellen
kijk nu ben ik het echt kwijt...heb het idee voor een nieuwe demper laten gaan omdat ik geen zin had in opnieuw wel moet met een andere pijp omdat dan de druk in de uitlaat anders is...een 4-takt lijkt mij daar veel makkelijker over doen, de uitlaat is tenslotte gewoon een buis....met een demper op het einde.

toch graag meer reacties hierop O-)


Mijn motor is heel ruim afgesteld 8-) , hetgeen betekent dat wanneer je een andere demper/uitlaat erop drukt die neit te veel afwijkt van het origineel, en vrij weinig zal gebeuren. *O*
 
je kunt ook gewoon een goedkope motor aan je vriendin geven die zijn er zat.
wilde er laatst ook nog 1 kopen was een cb 250 maar mn ouders waren er niet mee eens omdat ik al een gs had. he revz O-)
Dat was jammer ja B|
Ik kom van het weekend trouwens ff bij je langs met m'n motor. O-)

@Davyatcall: Misschien is een proefles bij een rijschool een idee. Lesmotoren hebben valbeugels. :+
 
kijk nu ben ik het echt kwijt...heb het idee voor een nieuwe demper laten gaan omdat ik geen zin had in opnieuw laten afstellen...dit zei john nl,

nu lees ik hier weer dat het niet hoeft...?

ik weet dat bij een 2-takt afstellen wel moet met een andere pijp omdat dan de druk in de uitlaat anders is...een 4-takt lijkt mij daar veel makkelijker over doen, de uitlaat is tenslotte gewoon een buis....met een demper op het einde.

toch graag meer reacties hierop O-)

itt wat veel mensen denken, is er ook bij viertakt sprake van enigszins tegendruk, anders zou een sportuitlaat ook niets doen, en een balanspijpje ook geen zin hebben. En dan zou de isolatietape om uitlaatbochten ook geen zin hebben. Ik zal er niet een al te technisch verhaal van maken, maar een uitlaat doet wel degelijk wat voor de afstelling. Minder dan bij 2takt, daar heb je gelijk in.
 
Ik kijk een paar dagen niet op het forum en er zijn al weer 2 pagina's bij, jullie hebben echt geen sociaal leven ey _O-

Dat even terzijde, ik heb donderdag me Laser systeem binnengekregen (thnx 2 YOURIVLD) ik dus heel trost me oude uitlaat er af proberen te halen. En Ja, 2 bouten vastgerot.

Na 2 avonden beunen is me oude er dus af alleen zitter er dus nog 2 bouten in me blok. Nu wilde ik dus aan me schoon-papa vragen of ie 2 moertjes op het overige schroefdraad wil lassen, om er daarna met een luchttol op de hameren.

Zijn jullie het hiermee eens, of zijn er andere oplossingen?

Mogelijke oplossingen:
- 3 weken lang elke dag kruipolie erin spuiten en langzaam aan los wrikken.
- uitboren (bij mij).
- kop afslijpen en er een tap-eind oplassen.


Amai, da gaat hier vooruit enkele dagen goed weer geweest en geen tijd gehad om het topic te bekijken en der staan alweer 3 pag erbij.

Nu een vraagje ik rij met GS500e met TGP kuip (zie foto), nu mijn vriendin zou ook graag met de moto leren rijden maar heb wa schrik van schuifschade mocht de GS vallen. Iemand al eens valblokken op een gs gezet. Ik weet dat het geen zicht is ma beter dat dan volledige kuip na de vaantjes.[afbeelding]

Ik heb er nu even een paar valdoppen (Crash-pads) opgezet. Maar het is idd geen gezicht. Of het ook enigzins nut heeft...dunno. Ik was ook nog niet van plan om ermee onderuit te gaan.




mensen ik heb mijn uitlaten gelast en gemonteerd. en zie heir het resultaat.
zei trouwens ook mijn R6 kuip.

veranderingen die nog moeten komen:

kont 3-4cm omhoog
ander achterlicht
andere voorknipperlichten
andere spiegels
* kont, tank en voorspatbord spuiten in de kleur blauw die de kont nu heeft
[de zadels moet ik ook nog bijwerken, en het duozitje moet nog een overtrekje krijgen]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

heej, die is gaaf! *D Mocht je btw je achtervering willen verbeteren: Intruder 1500 veertje eronder ;)

hallo,

ben al een tijdje geregistreerd op het forum en bij deze ook mijn eerste post.

Ik rijd ook met een gs500e, woon in belgie (melsbroek), ben 20 jaar en heb mijn rijbewijs nu 1,5 jaar.

Ik zal nog wel eens foto's posten zodat deze ik ook in de OP kan komen :)

ik zou deze eerste post niet maken moest ik niet een paar vraagjes hebben dus hier komen ze:
is er een manier om meer remkracht te hebben bij de gs. is het voldoende van goede remblokjes te steken en welke soorten bestaan hierin en welke raden jullie aan?

wanneer ik over laatst ging rijden met iemand en in de bocht ging zei die persoon tegen mij dat mijn voeten en pootjes niet ver meer van de grond zaten, is dit het teken dat ik niet verder meer kan met mijn gs of valt dit aan te passen? knietje leggen kan ik niet aangezien ik een textielen pak heb.

en als laatste zou ik graag andere demper of uitlaat willen steken maar heb geen idee welke mogelijkheden er zijn en welk geluid deze maken. Ook vind ik ze hier niet tweede hands en nieuw vrees ik dat deze beetje duur zijn.

alvast bedankt,
Stijn

Ik ( en enige andere personen) heb andere (ZX6R) voetsteuntjes. Die zijn wat korter. Maar als je je originele steunen aan de grond rijdt is dat niet erg. Je kunt toch niet veel platter, want zo breed is je achterband niet. En als je toch verder gaat en je gaat over de maximale hellingshoek dan mieter je onderuit.
En een andere uitlaat? Bij motorsloperijen kun je vaak een losse demper voor rond de 100 euro scoren en die erop lassen. Een geheel nieuw systeem is idd weer wat prijzig.

kijk nu ben ik het echt kwijt...heb het idee voor een nieuwe demper laten gaan omdat ik geen zin had in opnieuw laten afstellen...dit zei john nl,

nu lees ik hier weer dat het niet hoeft...?

ik weet dat bij een 2-takt afstellen wel moet met een andere pijp omdat dan de druk in de uitlaat anders is...een 4-takt lijkt mij daar veel makkelijker over doen, de uitlaat is tenslotte gewoon een buis....met een demper op het einde.

toch graag meer reacties hierop O-)

Oke, nog een keer dan.

Als er op je bougies een vettige roetzwarte aanslag zit, dan betekent dit dat je een te rijk mengsel hebt. Opnieuw laten afstellen is dan nodig (als het niet helpt, dan een lagere warmtegraad bougie). Wanneer je een open uitlaat monteert moet je mengsel weer wat rijker. Maar als je motor altijd al aan de rijke/ruime kant zat en komt het met die open uitlaat weer wat beter in balans. Ik weet niet hoe het met jouw motor staat, maar als als jouw bougies een bruin/lichtbruine kleur hebben dan is jouw afstelling perfect. Wil je er dan een open uitlaat opzetten dan moet je motor wèl opnieuw (iets rijker) afgesteld worden.

itt wat veel mensen denken, is er ook bij viertakt sprake van enigszins tegendruk, anders zou een sportuitlaat ook niets doen, en een balanspijpje ook geen zin hebben. En dan zou de isolatietape om uitlaatbochten ook geen zin hebben. Ik zal er niet een al te technisch verhaal van maken, maar een uitlaat doet wel degelijk wat voor de afstelling. Minder dan bij 2takt, daar heb je gelijk in.

Ja klopt, zorgt er ook voor dat de uitlaatgassen bij de cilinderkop worden weggezogen. Maar dat heeft meer te maken met de diameter van de pijp. Volgens mij heeft de Laser wel een iets grotere diameter. Maar hoe dat verhaal precies zit weet ik niet.
Isolatie tape dempt ook een beetje het geluid, zonder dat zou het geluid tegen de pijngrens aan zitten })

full
 
Dat was jammer ja B|
Ik kom van het weekend trouwens ff bij je langs met m'n motor. O-)

@Davyatcall: Misschien is een proefles bij een rijschool een idee. Lesmotoren hebben valbeugels. :+

Is inmiddels weg, de 100 eurie CB Two Fifty, op zaterdagochtend verkopen doe ik overigens niet weer, ik moet wel een beetje helder zijn bij de verkoop _O-

Toen ik het overschrijvingsbewijs in ontvangst nam kwam ik erachter dat ik m'n Saab 900 Turbo verkocht had |( ipv. de brommert -O-
 
Is inmiddels weg, de 100 eurie CB Two Fifty, op zaterdagochtend verkopen doe ik overigens niet weer, ik moet wel een beetje helder zijn bij de verkoop _O-

Toen ik het overschrijvingsbewijs in ontvangst nam kwam ik erachter dat ik m'n Saab 900 Turbo verkocht had |( ipv. de brommert -O-
Dan heb je nog best veel geld gekregen voor dat brik })

*O*
 
heej, die is gaaf! *D Mocht je btw je achtervering willen verbeteren: Intruder 1500 veertje eronder ;)[afbeelding]

bedoel je in de zin van verbeteren, een betere wegligging of een verhoging? (mij gaat het om de verhoging) zoals ik al eerder gepost heb, kun je dat ook doen waar ook een verlaging kunt doen en dat is d.m.v. de twee plaatjes die aan de monoveer zitten nu verlengen i.p.v. verkorten.
 
Je kunt de raisers vervangen door raisers die 4cm langer zijn. Maar dan hou je die slappe achterveer. Met die Intruder veer zit je ook 4cm hoger, maar heb je ook een betere wegligging, omdat die gewoon een stuk progressiever is, en omdat je die veel preciezer kunt afstellen.
full
 
btw, iemand nog interesse in een kroonplaat hier past een breed stuur in. Deze is te koop, omdat ik er nu 2 heb. (en er past er maar 1 tegelijk op de motor :+ )

t.e.a.b.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan