Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
But without humor life is boring ! :}

strip1.gif


:+
 
Ey gs500 gasten *D

Ik heb nog 2 dozen met wat onderdelen staan voor een gsje.

o.a

zadel (goede staat)
spatbord achter incl knippers
orginele knippers voor
achterlicht unit (geen lampjes aanwezig)
Remklauw achter incl remleiding, pomp en vloeistof reservoir
Steppies
bobines

Nog wat klein grut.

Alles kan in 1 x worden opgehaald :Y


Zoiets oid lijkt me wel een goede deal :9~

[afbeelding]

niemand ?
 
hallo,

even een vraag, wie levert snel en goedkoop onderdelen voor
de voorrem van een gs , keeringen en stofringen??

ik hoor het wel.
 
hallo,

even een vraag, wie levert snel en goedkoop onderdelen voor
de voorrem van een gs , keeringen en stofringen??

ik hoor het wel.

Ik heb goede ervaringen met Louis in duitsland.
check www.louis.de :Y ,
maar als het echt NU moet tja , dat wordt shoppen in je omgeving ben ik bang.. :X
 
Gistermiddag heb ik samen met een collega het vervangend blok in mijn GS gemonteerd en de hele boel aangesloten. Aan het eind van de middag geprobeerd te starten, maar dat wilde nog niet. Startrelais kreeg wel stroom en klikte vriendelijk, maar dat was het dan ook.

Vanochtend bij m'n ouders snel een starthulp opgepikt en nogmaals geprobeerd, maar weer geen beweging in te krijgen.

Toen bedacht ik me dat ik vrijdag van Speedrock tussen alle onderdelen ook een startmotor had meegekregen en heb die toen eens bekeken. Wat bleek: in ons enthousiasme hadden we de min van de startmotor niet aan het startrelais zitten, maar aan de accu...

Die dus maar eens op de goede plek gezet, accu weer aangesloten, sleutel omgedraaid en toen de startknop ingedrukt...












vroemm... hij sloeg aan, zonder problemen en zonder moeilijk te doen. Even laten lopen en geluisterd, maar tot nu toe geen akelige bijgeluiden kunnen ontdekken.

Nu is het dus tijd om ketting en tandwielen te vervangen en het remsysteem goed te controleren, alvorens de eerste testrit te gaan maken...
 
Gistermiddag heb ik samen met een collega het vervangend blok in mijn GS gemonteerd en de hele boel aangesloten. Aan het eind van de middag geprobeerd te starten, maar dat wilde nog niet. Startrelais kreeg wel stroom en klikte vriendelijk, maar dat was het dan ook.

Vanochtend bij m'n ouders snel een starthulp opgepikt en nogmaals geprobeerd, maar weer geen beweging in te krijgen.

Toen bedacht ik me dat ik vrijdag van Speedrock tussen alle onderdelen ook een startmotor had meegekregen en heb die toen eens bekeken. Wat bleek: in ons enthousiasme hadden we de min van de startmotor niet aan het startrelais zitten, maar aan de accu...

Die dus maar eens op de goede plek gezet, accu weer aangesloten, sleutel omgedraaid en toen de startknop ingedrukt...












vroemm... hij sloeg aan, zonder problemen en zonder moeilijk te doen. Even laten lopen en geluisterd, maar tot nu toe geen akelige bijgeluiden kunnen ontdekken.

Nu is het dus tijd om ketting en tandwielen te vervangen en het remsysteem goed te controleren, alvorens de eerste testrit te gaan maken...

Dus wij kunnen samen naar de meeting toe rijden? ;)

Is toch wel fijn als ie t dan toch weer doet he
 
Aangezien er bijna geen er-5 rijders zijn hier op het forum stel ik mijn vraag hier ;)
Met welke bandenspanning rijden julie :?
En welke banden vinden julie goed en wat zijn de + en - punten... (bij mij bt045 vanvoor en pirelli sportdemon achter)

Alvast bedankt :]
 
Aangezien er bijna geen er-5 rijders zijn hier op het forum stel ik mijn vraag hier ;)
Met welke bandenspanning rijden julie :?
En welke banden vinden julie goed en wat zijn de + en - punten... (bij mij bt045 vanvoor en pirelli sportdemon achter)

Alvast bedankt :]

Ik rij op michelin pilot active achter en een B.-stone voor deze combo bevalt uitstekend! :]

Bandenspanning voor 2,0 en achter 2,5 bar.
( zonder duo passagier )

:W
 
Laatst bewerkt:
Dus wij kunnen samen naar de meeting toe rijden? ;)

Is toch wel fijn als ie t dan toch weer doet he


Ik zou heel graag willen, maar ben bang dat ik nog een aantal essentiële dingen moet fixen voor ik serieus kan gaan rijden en ik weet niet of ik die dingen op tijd af heb voor de meet in september.

Wel wil ik je bij deze uitnodigen om op korte termijn eens te komen kijken en te rijden. Jij hoort/voelt beter dan ik of er eventueel iets aan scheelt.
Ik wil komende week ketting/tandwielen en het remsysteem opknappen alvorens ik er echt veilig mee de weg op kan.
 
ik ben sinds gister de trotse eigenaresse van een suzuki gs500 uit 2004,
een blauw/grijze, wel op 25 kw, foto's komen zo snel mogelijk ;)
 
Heeft er hier nog iemand een goude tip tav een nieuwe achterremschijf, is 110 euro echt een normale prijs -_-

Er zitten te diepe groeven in mijn schijf met dank aan de vorige eigenaar :P Dus de blokken komen niet goed meer vrij soms.

Deze bijvoorbeeld
 
bt045: goede band, prijzig.
Pirelli sportdemon: slechte band, slijt heel hard, maar is niet duur.

Ik rij zelf ook met de sportdemon, voor.
Vind het een prima band, heeft nog nooit een stapje gedaan, blijft lekker plakken en de randjes krullen bij sportief rijden (klaverblad) lekker op.

Dat ie vrij hard slijt merk ik idd wel ja..
 
Ik wil graag de schuur opruimen dus heb ik liggen;

een zwarte cillinderkop met 2 kromme kleppen
2 nokkenassen in goede staat
kleppendeksel met pakking.
schakelpookje die iets krom is maar nog wel recht te buigen.

Gratis af te halen en kan het ook wel verzenden maar dan wil ik dr verzendkosten voor hebben + een beetje fooi voor de moeite :)

ff mailen als er interesse is, anders gaat het spul bij het oud ijzer.
 
Omfg ik had nog niet eens gezien dat het de bijrijder was die eraf vloog -O-
Dan is die gast een nog grotere lul, zelf volledig in leer en je chick achterop in niets :X

Idd :Y

Daarom heeft Dré zijn "chick" dit weekend een compleet leren pak gegeven :Y

Kan ze teminste mee, en hoef ik Suus het hele weekend niet in de garage te laten staan :] :P

P.S.
Volgens mij mag jij wel eens met je ogen naar de oogarts :Y

De bestuurder van de motor in mijn avatar zit ook doodleuk met een spijkerbroek en t-shirt op het :] |(
 
Idd :Y

Daarom heeft Dré zijn "chick" dit weekend een compleet leren pak gegeven :Y

Kan ze teminste mee, en hoef ik Suus het hele weekend niet in de garage te laten staan :] :P

P.S.
Volgens mij mag jij wel eens met je ogen naar de oogarts :Y

De bestuurder van de motor in mijn avatar zit ook doodleuk met een spijkerbroek en t-shirt op het :] |(

Goed bezig!

Is Suus alweer helemaal up and running?
 
Idd :Y

Daarom heeft Dré zijn "chick" dit weekend een compleet leren pak gegeven :Y

Kan ze teminste mee, en hoef ik Suus het hele weekend niet in de garage te laten staan :] :P

P.S.
Volgens mij mag jij wel eens met je ogen naar de oogarts :Y

De bestuurder van de motor in mijn avatar zit ook doodleuk met een spijkerbroek en t-shirt op het :] |(

Korte broek zelfs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan