Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij jouw zxr is één bobine voor cilinder 1 en 4, de andere is voor 2 en 3.Als het een paar cilinders is welke niet willen vuren denk ik dat je bobine defect is. Bij een 4 cilinder zijn er meestal 2 bobines welke 2 cilinders elk aansturen. Op mijn zxr was het linker bobine voor cilinder 1 en 3 bijvoorbeeld en de rechter voor 2 en 4. Als eentje hiervan het niet doet zou dit kunnen verklaren waarom maar 2 cilinders draaien.
Bougie van cilinder 3 en 4 eruit halen een voor een en dan vervolgens bougie aarden tegen het blok en motor starten, als je geen vonk ziet is er iets met die bobine mis
Op mijn zxr was het linker bobine voor cilinder 1 en 3 bijvoorbeeld en de rechter voor 2 en 4.
Nope hahaha, verbaasde me wel dat ie heel even aan wilde. Waren hem weer terug aan het opbouwen en kwam er vrij snel achter, dat scheelde
rijdt dat goed, een 2cylinder ZXR ?
het was helaas niet grappig bedoelt, je schreef onzin.Nope hahaha
En hoezo schrijf ik onzin?het was helaas niet grappig bedoelt, je schreef onzin.
Lees je eerste bericht eens terug en vervolgens de reacties die erna geschreven worden.En hoezo schrijf ik onzin?
Dan heb ik de cilinders verkeerd om genoemd, dan was niet 1 en 3 een paar maar 1en 4, maakt nog niet meteen alles onzin en verkeerd of wel soms?Lees je eerste bericht eens terug en vervolgens de reacties die erna geschreven worden.
het zegt alles over je technische kennis. je denkt iets te weten, terwijl je eigenlijk niets echt weetDan heb ik de cilinders verkeerd om genoemd, dan was niet 1 en 3 een paar maar 1en 4, maakt nog niet meteen alles onzin en verkeerd of wel soms?
Dit is een forum van motorrijders, niet van monteurs. Heb nooit geclaimd dat ik alles weet en heb ook niet de handleiding erbij gehaald om te dubbelchecken welke bobine welke cilinders heeft nou woehoe. Ben wel bijdehand genoeg om een blok te demonteren en de carter helften te splitsen of om de klop eraf te halen dus geheel onwetende ben ik ook niet.het zegt alles over je technische kennis. je denkt iets te weten, terwijl je eigenlijk niets echt weet
Dat is nu precies Karels probleem!Dan heb ik de cilinders verkeerd om genoemd, dan was niet 1 en 3 een paar maar 1en 4, maakt nog niet meteen alles onzin en verkeerd of wel soms?
bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op boine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4. heb de carbs eronder gehaald, nagekeken of er iets niet goed gaat, ook het pennetje van de vlotterbak doet zn werk, alles schoon geblazen, (misschien een soort van vuiltje, je weet maar nooit), terug gezet, loopt die nu wel netjes stationair, maar nog niet de gewenste resultaat, maar als ik hem start en rustig laat lopen en gas geef, dan lijkt en hoort het net of alles weer meeloopt, helaas blijft de temp in de uitlaat op handvast te voelen, en als ik wil gaan rijden, dan brokkeld / bokt het, heb zelf de bougies verwissled, maar ook daar geen verschilDat is nu precies Karels probleem!
bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op bobine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4. heb de carbs eronder gehaald, nagekeken of er iets niet goed gaat, ook het pennetje van de vlotterbak doet zn werk, alles schoon geblazen, (misschien een soort van vuiltje, je weet maar nooit), terug gezet, loopt die nu wel netjes stationair, maar nog niet de gewenste resultaat, maar als ik hem start en rustig laat lopen en gas geef, dan lijkt en hoort het net of alles weer meeloopt, helaas blijft de temp in de uitlaat op handvast te voelen, en als ik wil gaan rijden, dan brokkeld / bokt het, heb zelf de bougies verwisseld, maar ook daar geen verschilDit is een forum van motorrijders, niet van monteurs. Heb nooit geclaimd dat ik alles weet en heb ook niet de handleiding erbij gehaald om te dubbelchecken welke bobine welke cilinders heeft nou woehoe. Ben wel bijdehand genoeg om een blok te demonteren en de carter helften te splitsen of om de klop eraf te halen dus geheel onwetende ben ik ook niet.
Mijn intent op dit forum is mensen hopelijk een juiste richting geven waar ze naar kunnen kijken om hun problemen op te lossen, als jij mij wilt afzeiken op dat ik cilinders door elkaar heb gehaald ga lekker je gang.
In de tussentijd, @karel1971 ben jij al wat wijzer geworden in wat het probleem mogelijk zou kunnen zijn?
Weet je dat heel, heel, heel, heeeeeel erg zeker?bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op bobine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4.
Hoi, dit is technisch onmogelijk bij deze motor.bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op boine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4. heb de carbs eronder gehaald, nagekeken of er iets niet goed gaat, ook het pennetje van de vlotterbak doet zn werk, alles schoon geblazen, (misschien een soort van vuiltje, je weet maar nooit), terug gezet, loopt die nu wel netjes stationair, maar nog niet de gewenste resultaat, maar als ik hem start en rustig laat lopen en gas geef, dan lijkt en hoort het net of alles weer meeloopt, helaas blijft de temp in de uitlaat op handvast te voelen, en als ik wil gaan rijden, dan brokkeld / bokt het, heb zelf de bougies verwissled, maar ook daar geen verschil
nu hopelijk niet meer heel heel heel heel hééééééééél zekerWeet je dat heel, heel, heel, heeeeeel erg zeker?
je hebt gelijk, 1-4 en 2-3, maar schijnbaar is er door de vorige eigenaar aan de kabeltjes bezig geweest en aangepast, ik heb de kabels nagelopen en kwam erachter dat het stikkertje op de verkeerde kabel zat.Hoi, dit is technisch onmogelijk bij deze motor.
1 bobine doet 1 & 4, de andere 2 & 3, neem dit maar voor waarheid aan wat er ook op je onderdelen geschreven staat.
Daarom, altijd zeker weten, nergens van uit gaan.je hebt gelijk, 1-4 en 2-3, maar schijnbaar is er door de vorige eigenaar aan de kabeltjes bezig geweest en aangepast, ik heb de kabels nagelopen en kwam erachter dat het stikkertje op de verkeerde kabel zat.