suzuki gsf1200 s van 2001, loopt op 2 cyl,

karel1971

Rookie
20 okt 2016
21
3
suzuki gsf1200 s van 2001, loopt op 2 cyl, na bougies vervanging, oftewel cyl 1 & 2, cyl 3 & 4 gaan niet mee
 
Als het een paar cilinders is welke niet willen vuren denk ik dat je bobine defect is. Bij een 4 cilinder zijn er meestal 2 bobines welke 2 cilinders elk aansturen. Op mijn zxr was het linker bobine voor cilinder 1 en 3 bijvoorbeeld en de rechter voor 2 en 4. Als eentje hiervan het niet doet zou dit kunnen verklaren waarom maar 2 cilinders draaien.

Bougie van cilinder 3 en 4 eruit halen een voor een en dan vervolgens bougie aarden tegen het blok en motor starten, als je geen vonk ziet is er iets met die bobine mis
 
Als het een paar cilinders is welke niet willen vuren denk ik dat je bobine defect is. Bij een 4 cilinder zijn er meestal 2 bobines welke 2 cilinders elk aansturen. Op mijn zxr was het linker bobine voor cilinder 1 en 3 bijvoorbeeld en de rechter voor 2 en 4. Als eentje hiervan het niet doet zou dit kunnen verklaren waarom maar 2 cilinders draaien.

Bougie van cilinder 3 en 4 eruit halen een voor een en dan vervolgens bougie aarden tegen het blok en motor starten, als je geen vonk ziet is er iets met die bobine mis
Bij jouw zxr is één bobine voor cilinder 1 en 4, de andere is voor 2 en 3.
Dat zal bij een bandit niet anders zijn, vandaar dat, w.m.b., de bobines niet verdacht zijn als cilinder 3 en 4 niet mee doen.
Ik denk eerder dat er iets te enthousiast aan de bougiekabels is getrokken bij het verwijderen van de doppen, of dat de doppen er gewoon niet goed op zitten.
 
het zegt alles over je technische kennis. je denkt iets te weten, terwijl je eigenlijk niets echt weet
Dit is een forum van motorrijders, niet van monteurs. Heb nooit geclaimd dat ik alles weet en heb ook niet de handleiding erbij gehaald om te dubbelchecken welke bobine welke cilinders heeft nou woehoe. Ben wel bijdehand genoeg om een blok te demonteren en de carter helften te splitsen of om de klop eraf te halen dus geheel onwetende ben ik ook niet.

Mijn intent op dit forum is mensen hopelijk een juiste richting geven waar ze naar kunnen kijken om hun problemen op te lossen, als jij mij wilt afzeiken op dat ik cilinders door elkaar heb gehaald ga lekker je gang.

In de tussentijd, @karel1971 ben jij al wat wijzer geworden in wat het probleem mogelijk zou kunnen zijn?
 
Dat is nu precies Karels probleem!
bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op boine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4. heb de carbs eronder gehaald, nagekeken of er iets niet goed gaat, ook het pennetje van de vlotterbak doet zn werk, alles schoon geblazen, (misschien een soort van vuiltje, je weet maar nooit), terug gezet, loopt die nu wel netjes stationair, maar nog niet de gewenste resultaat, maar als ik hem start en rustig laat lopen en gas geef, dan lijkt en hoort het net of alles weer meeloopt, helaas blijft de temp in de uitlaat op handvast te voelen, en als ik wil gaan rijden, dan brokkeld / bokt het, heb zelf de bougies verwissled, maar ook daar geen verschil
 
Dit is een forum van motorrijders, niet van monteurs. Heb nooit geclaimd dat ik alles weet en heb ook niet de handleiding erbij gehaald om te dubbelchecken welke bobine welke cilinders heeft nou woehoe. Ben wel bijdehand genoeg om een blok te demonteren en de carter helften te splitsen of om de klop eraf te halen dus geheel onwetende ben ik ook niet.

Mijn intent op dit forum is mensen hopelijk een juiste richting geven waar ze naar kunnen kijken om hun problemen op te lossen, als jij mij wilt afzeiken op dat ik cilinders door elkaar heb gehaald ga lekker je gang.

In de tussentijd, @karel1971 ben jij al wat wijzer geworden in wat het probleem mogelijk zou kunnen zijn?
bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op bobine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4. heb de carbs eronder gehaald, nagekeken of er iets niet goed gaat, ook het pennetje van de vlotterbak doet zn werk, alles schoon geblazen, (misschien een soort van vuiltje, je weet maar nooit), terug gezet, loopt die nu wel netjes stationair, maar nog niet de gewenste resultaat, maar als ik hem start en rustig laat lopen en gas geef, dan lijkt en hoort het net of alles weer meeloopt, helaas blijft de temp in de uitlaat op handvast te voelen, en als ik wil gaan rijden, dan brokkeld / bokt het, heb zelf de bougies verwisseld, maar ook daar geen verschil
 
bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op bobine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4.
Weet je dat heel, heel, heel, heeeeeel erg zeker?

suzuki-gsf1200sa-2000-y-e02-e04-e17-e18-e22-e24-e25-e34-electrical-gsf1200tvwxstsvswsx_bigsue0087fig23_5816.gif
 
bij deze bandit is de bobine 1 op cyl 1 & 3, bobine 2 op cyl 2 & 4, (staat ook zo gemerkt, zowel op boine als dop) bougies hebben op alles vonk, daar ligt het niet aan, maar eerder iets met brandstof op cyl 3 & 4. heb de carbs eronder gehaald, nagekeken of er iets niet goed gaat, ook het pennetje van de vlotterbak doet zn werk, alles schoon geblazen, (misschien een soort van vuiltje, je weet maar nooit), terug gezet, loopt die nu wel netjes stationair, maar nog niet de gewenste resultaat, maar als ik hem start en rustig laat lopen en gas geef, dan lijkt en hoort het net of alles weer meeloopt, helaas blijft de temp in de uitlaat op handvast te voelen, en als ik wil gaan rijden, dan brokkeld / bokt het, heb zelf de bougies verwissled, maar ook daar geen verschil
Hoi, dit is technisch onmogelijk bij deze motor. :)
1 bobine doet 1 & 4, de andere 2 & 3, neem dit maar voor waarheid aan wat er ook op je onderdelen geschreven staat.
 
Hoi, dit is technisch onmogelijk bij deze motor. :)
1 bobine doet 1 & 4, de andere 2 & 3, neem dit maar voor waarheid aan wat er ook op je onderdelen geschreven staat.
je hebt gelijk, 1-4 en 2-3, maar schijnbaar is er door de vorige eigenaar aan de kabeltjes bezig geweest en aangepast, ik heb de kabels nagelopen en kwam erachter dat het stikkertje op de verkeerde kabel zat.
 
probleem opgelost, schijnbaar heeft de vorige eigenaar bezig geweest met de bougiekabels, en waarschijnlijk ook de kabel met de de stikkertjes verwisseld, maar wat uit eindelijk resulteerde is dat er toch een breuk in de kabel zat, haalde je de bougiedop eruit en dan heb je wel vonk, maar bij het terugzetten weer niet, dus ff vervangen door een nieuwe kabel, en loopt nu weer als een zonnetje
 
je hebt gelijk, 1-4 en 2-3, maar schijnbaar is er door de vorige eigenaar aan de kabeltjes bezig geweest en aangepast, ik heb de kabels nagelopen en kwam erachter dat het stikkertje op de verkeerde kabel zat.
Daarom, altijd zeker weten, nergens van uit gaan. :Y
Als ik uit ga van de oude markeringen op mijn Mach III bobines loopt hij waarschijnlijk achteruit. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan