Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste mede gissers
ik heb mijn zumo navi nu rechtstreeks op de accu aangesloten ( B|) maar nu trekt de houder dus de accu leeg blijkbaar.
waar kan ik deze het makkelijkste op een contactgestuurde draad ( bijv. licht) aansluiten.
alvat bedankt voor de hulp.
 
beste mede gissers
ik heb mijn zumo navi nu rechtstreeks op de accu aangesloten ( B|) maar nu trekt de houder dus de accu leeg blijkbaar.
waar kan ik deze het makkelijkste op een contactgestuurde draad ( bijv. licht) aansluiten.
alvat bedankt voor de hulp.

Koplamp?
Wel raar, heb de navi al jaren direct op de accu zonder problemen.
 
beste mede gissers
ik heb mijn zumo navi nu rechtstreeks op de accu aangesloten ( B|) maar nu trekt de houder dus de accu leeg blijkbaar.
waar kan ik deze het makkelijkste op een contactgestuurde draad ( bijv. licht) aansluiten.
alvat bedankt voor de hulp.

Vanuit je zekeringkast. Geschakelde zekering zoeken en bij prikken. Of met zoiets (als dat ook in mini bestaat)
Screenshot_20200221-061910_Firefox.jpg
 
aangezien ik eigenlijk geen zin had om in bestaande kabels te knippen heb ik maar gewoon een stekkertje aan de accu gemaakt die ik dan in en uit kan pluggen .
problem solved.
zijn er al plannen voor een gsr600 ride ????
 
Strijders,

Vrijdag middag kreeg ik opeens een "probleem".
Toen ik van mijn 3e naar mijn 4e versnelling wilde gaan, kon ik met mij voet niet doorschakelen naar zijn 4e versnelling.
De gear indicator ging van 3 naar blanco, na een paar keer de koppeling ingedrukt te hebben kwam hij weer te voorschijn.
Motor langs de kant gezet, uitgezet en even gewacht en daarna was het probleem weer weg.
Iemand hier al een keer last van gehad? of weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Ik hoor graag :}

Gr. SheepDog
 
Jongens ik heb jullie hulp nodig. Ben niet zo van de electronica. Heb een usb lader gekocht. Om te voorkomen dat de accu langzaam leeg loopt moet ik deze niet op de pluspool van de accu aansluiten werd er mij gezegd. Deze moet dan op de zekering van de knippers neem ik aan? Weet iemand of dit correct is en zo ja, welke zekering is dit. Ik kan eventueel een foto van mijn zekering kastje maken. BIJ VOORBAAT DANK
 
Laatst bewerkt:
Aansluiten op een geschakelde plus, zoals verlichting. De richtingaanwijzer lijkt me dan niet zo'n goed idee, best kans dat die continu stroom heeft zodat het gevarenlicht ook werkt als contact uit staat. Dit zou je even moeten testen.
 
Heb gisteren even getest op de ouderwetse manier door ze direct op de accu aan te sluiten. Hij draint idd de accu leeg. Iemand enig idee waar ik de rode pool moet aansluiten op onderstaande foto's. En waarvoor dient deze aansluiting?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen schema van de GSR, maar bij de pijl lijkt het de plus vanaf de accu waar deze splits, of het is van het start gedeelte.

Je moet even de zekeringkast zoeken en daar een geschakelde plus zoeken om het bij aan te sluiten. (Dus niet die 30A zekering)
 
Heb het gefixt. Zekeringen gevonden en deze op de koplamp aangesloten waardoor die alleen oplaad bij contact. Nu vraag ik me af wat deze reservoir/tank voor is op de 2e foto. Iemand enig idee? Links is remvloeistof achter.

fuseboxgsr600.jpg
6b955cc1-0d1f-4243-9fb4-1aae5329bc0a.jpg
 
Koelvloeistof inderdaad. Vullen hoeft in principe alleen bij servicebeurt en doe je het beste via de dop van de radiateur achter de rechter richtingaanwijzer aan de voorkant.
 
Koelvloeistof inderdaad. Vullen hoeft in principe alleen bij servicebeurt en doe je het beste via de dop van de radiateur achter de rechter richtingaanwijzer aan de voorkant.

Oke ik ga morgen even kijken. Het niveau was al onder het laagniveau dus vandaar!
 
Hoe is jullie ervaring met windschermen? Voor de vakantie van de zomer zit ik er aan te denken om er 1 aan te schaffen (4000+km).
Wordt de rijwind rond je helm echt een stuk minder met een klein ruitje? Ik zit te kijken naar een Puig 4117 (35 hoog) of een GIVI 247 (29 hoog).

Puig 4117
puig.jpg

Givi 247
givi.jpg
 
Heb zelf een klein scherm, maar dat houdt niets tegen. Maakt het geheel wel mooi af vind ik :)
 
Hoe is jullie ervaring met windschermen? Voor de vakantie van de zomer zit ik er aan te denken om er 1 aan te schaffen (4000+km).
Wordt de rijwind rond je helm echt een stuk minder met een klein ruitje? Ik zit te kijken naar een Puig 4117 (35 hoog) of een GIVI 247 (29 hoog).

Puig 4117
Bekijk bijlage 1472203
Givi 247
Bekijk bijlage 1472204
Heb zelf het originele (niet standaard) Suzuki topkuipje en dat maakt wel degelijk verschil.
Niet iedereen vind het mooi maar goed dat is persoonlijk....
Een goed vormgegeven en geplaatst ruitje zorgt ervoor dat de wind om je heen gaat.
 
Een ruitje kiezen wat ook goed werkt is blijft een beetje gokken. Lees ook de verhalen dat bij sommige mensen de turbelentie rond de helm juist toeneemt met een bepaald scherm. En voor bijna 100,- een scherm uitproberen is toch ook wel weer een hoop geld. Jammer dat je zoiets niet even kan uitproberen voordat je koopt.
Zonder scherm vind ik persoonlijk mooier, maar denk straks urenlang op de snelweg knallen dat met een schermpje het wat minder vermoeiend rijden is.
 
Waarom urenlang op de snelweg? In Nederland mag je nog maar 100 meestal en dan heb je geen ruitje nodig. En binnendoor rijden is toch leuker.

Beetje nekspieren trainen en een stille helm heb je meer plezier van. Met je helm vol in de wind is beter dan in de turbulentie van een windscherm (als deze net niet goed bij je past)
 
Waarom urenlang op de snelweg? In Nederland mag je nog maar 100 meestal en dan heb je geen ruitje nodig. En binnendoor rijden is toch leuker.

Beetje nekspieren trainen en een stille helm heb je meer plezier van. Met je helm vol in de wind is beter dan in de turbulentie van een windscherm (als deze net niet goed bij je past)
N ruitje is handig om bijvoorbeeld je blikje drinken voor onderweg achter te stoppen, kan ie ook mooi liggen als je m leeg hebt gedronken, he @Roeleey 🤣
 
whaha klinkt goed 😄.

Waarom urenlang op de snelweg? In Nederland mag je nog maar 100 meestal en dan heb je geen ruitje nodig. En binnendoor rijden is toch leuker.

Beetje nekspieren trainen en een stille helm heb je meer plezier van. Met je helm vol in de wind is beter dan in de turbulentie van een windscherm (als deze net niet goed bij je past)

Kwestie van tijd en afstand. Voor de Benelux heb ik inderdaad geen ruitje nodig. Maar de bedoeling is om van de zomer richting Slovenië/Kroatië te gaan. En Ardennen, Luxemburg en de Eifel ken ik allemaal wel, dus dat wil ik overslaan. Eerste 800km naar Zwitserland en de laatste 1000km na Oostenrijk wordt snelweg knallen, rest zal inderdaad lekker binnendoor rijden worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan