Suzuki GSR750 zadelpijn

Easyrider77

Rookie
25 mei 2017
6
0
Hallo,

Ik ben sinds kort de trotse eigenares van een Suzuki GSR750A. Het is een mooie fiets, met de eigenschappen die ik zocht. Voorheen had ik een Ducati 696, maar hierop kreeg ik pijn in mijn polsen en slapende handen door het trillen van de fiets.

Van mijn handen heb ik gelukkig geen last meer, want deze fiets trilt amper tov van de Duc. Echter waar ik minder tevreden over ben is het zadel. Binnen 50 km heb ik zo'n pijn in mijn kont dat ik eraf moet en dat helaas daarna nog 2 dagen voel. Nu heb ik al snel zadelpijn maar dit is zo erg dat ik maar niet kan wennen. In het zadel zitten 2 afgekante randen die ik al vrij snel ga voelen. Hebben meer mensen ervaring met zadelpijn op deze motorfiets en hoe hebben ze het opgelost. Ik zou graag +200 km ritten willen maken maar dat gaat nu echt niet. Advies en ervaringen worden zeer op prijs gesteld.
:W
 
Kussentje erop? Opnieuw bekleden met zachter schuim? Wielrenbroek aantrekken met zeem erin? Vaker oefenen?
 
Hallo,

Ik heb gekeken naar kussentjes, maar vind ze vrij duur voor iets wat geen porum is. Ik heb binnenkort een afspraak met iemand die mijn zadel opnieuw gaat bekleden. Echter buiten het afronden van de rechte kanten heb ik geen flauw idee of ik juist zachter of harder moet gaan.
Enig idee?
 
Ik heb in de winter hardere schuim laten plaatsen, het zadel is hierdoor ook ietsje hoger geworden wat met mijn lengte wel positief uitpakt. Ik heb nu een paar ritten gereden en ik vind het wel een verbetering. Of het ook echt gaat helpen bij de lange ritten weet ik nog niet, die heb ik nog niet gereden. :) Daarbij vond ik dit een betaalbare optie om te proberen voordat ik een zadel van bv shad ga kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan