Suzuki GSX 1100 G

Toen dat gebeurt was wilde ik hem starten sloeg aan zet hem in zijn 1 en sloeg meteen af Ja de zij standaard stond uit :)
en toen niet meer aan te krijgen .:(

accu leeg gestart paar verschrikkelijke knallen niet aaan te krijgen en dat koste ook nog een dag alles uit proberen .en na te lopen
bleek 1 door geslagen bougie dus die uit de andere motor gehaald en een paar schrikbarende slechte vonken op de bougies

alleen de bougiekabel zonder dop dat leverde een mooi vonk op behoorlijk wat weerstand op de doppen dus .
ook maar meteen de compressie test gedaan ziet er gewoon goed uit

fijn hij loopt weer de de koppeling doet het beter misschien nog wat ontluchten en misschien een nieuwe accu .

nu weet ik al de motor rijd prima lekker toeren schakelt goed geen kwaad woord erover je kunt afknijpen tot 30 km in zijn 5 en pakt dan goed op maar '(het is geen blijvertje kan niet wennen aan stuur karatieks kijk het nog even aan maar kijk stiekem al voor een v-Strom
 

Bijlagen

  • IMG_20210401_144631.jpg
    IMG_20210401_144631.jpg
    133,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20210401_144840.jpg
    IMG_20210401_144840.jpg
    156,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210401_145015.jpg
    IMG_20210401_145015.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210401_145024.jpg
    IMG_20210401_145024.jpg
    298,8 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210401_145055.jpg
    IMG_20210401_145055.jpg
    171,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210401_145100.jpg
    IMG_20210401_145100.jpg
    255,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210401_145244.jpg
    IMG_20210401_145244.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 8
Hoi, ik zag de advertentie ook. Motor ziet er nog netjes uit 15.000 km is natuurlijk niks. Het is lastig te bepalen op een foto hoe de technische staat is. Deze motoren kunnen makkelijk 100.000 km draaien. In de suzuki gsx 1100 G groep op Facebook zijn er die meer dan 200.000 km lopen hebben. De uitlaten kunnen slecht zijn. En het"tandwiel"in het cardanhuis is een aandachtspunt. Verder is de G een degelijke buffel.
Bedankt voor je reactie sidebike. Volgende week ga ik deze motor bezichtigen.
Tandwiel in cardanhuis zal wel lastig te beoordelen zijn, maar qua uitlaat, is het een specifiek stuk wat slecht kan zijn wat je uitwendig kan waarnemen?
 

Bucketwood​


Als het wat vind die van mij kan ook een idee voor je zijn :) mocht je met die ander er niet uitkomen dan gaat die van mij gewoon wat eerder .weg

groet Frits
 
Bedankt voor je reactie sidebike. Volgende week ga ik deze motor bezichtigen.
Tandwiel in cardanhuis zal wel lastig te beoordelen zijn, maar qua uitlaat, is het een specifiek stuk wat slecht kan zijn wat je uitwendig kan waarnemen?
Achterkant van de uitlaten( onder het motorblok) zeg maar daar waar niet gepoetst wordt en waar de uitlaat het heetst wordt, daar rotten ze door. Motor starten , luisteren en met je hand onder de motor voelen of de uitlaten lek/rot zijn.
 

Bucketwood​


Als het wat vind die van mij kan ook een idee voor je zijn :) mocht je met die ander er niet uitkomen dan gaat die van mij gewoon wat eerder .weg

groet Frits
Hallo Frits :)
De motor die ik ga bezichtigen kwam toevallig op mijn pad, het is geen bewuste keuze om een gsx1100g te kopen. Wel erg leuk om zoveel informatie te zoeken over deze type motor.
Mocht die motor niet in de staat zijn zoals ik het graag wil, dan staak ik mijn zoektocht en kijk later weer, het is geen noodzaak, het is een luxe ;)
Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.
 
Achterkant van de uitlaten( onder het motorblok) zeg maar daar waar niet gepoetst wordt en waar de uitlaat het heetst wordt, daar rotten ze door. Motor starten , luisteren en met je hand onder de motor voelen of de uitlaten lek/rot zijn.
Bedankt, dus echt uitwendige plekken van mogelijke roestvorming/lekkages
Qua cardan las ik ook nog enige tips om hm te testen op speling, geen garantie maar indicatie.
Ben benieuwd donderdag :)
 
Heb de motor gekocht vandaag :)
Algehele staat is goed, oppervlakkige roest her en der.
Uitlaat en cardan in goede staat, althans geen vreemde tikken en speling waargenomen in de cardan.
Motorolie en filter ga ik binnenkort vernieuwen voordat ik langere afstand ga maken.
Tot zo ver, erg fijne motorfiets!
 

Bijlagen

  • 20210408_140855.jpg
    20210408_140855.jpg
    439,4 KB · Weergaven: 21
Heb de motor gekocht vandaag :)
Algehele staat is goed, oppervlakkige roest her en der.
Uitlaat en cardan in goede staat, althans geen vreemde tikken en speling waargenomen in de cardan.
Motorolie en filter ga ik binnenkort vernieuwen voordat ik langere afstand ga maken.
Tot zo ver, erg fijne motorfiets!
Gefeliciteerd! Hij ziet er nog strak en netjes uit. Veel plezier er mee
 
Vandaag bezig geweest met de G.
Allereerst nieuwe olie en filter gedaan en even gereden. Hij viel paar keer uit en stottert erg rond de 4 a 5 duizend toeren.
Daarna bougies gecontroleerd en alle 4 goede vonk.
Binnenkort komt de ultrasoonbak, ben benieuwd of na de grote schoonmaak van de cabs de motor weer loopt zoals ie moet doen. Toch wel weer leuk, het sleutelen 👌
 
Gisteren de cabs ultrasoon gereinigd en weer terug gemonteerd, na wat afstellen vanmorgen proefrit gemaakt en wauw, koppel in een heel breed toerengebied zonder stotteren en ploffen meer.
Ik ben blij 😁
 
Gisteren de cabs ultrasoon gereinigd en weer terug gemonteerd, na wat afstellen vanmorgen proefrit gemaakt en wauw, koppel in een heel breed toerengebied zonder stotteren en ploffen meer.
Ik ben blij 😁
kijk! dat zijn de berichten! moet je nog meer klusjes doen?
 
Afgelopen weekend op de G 320km gereden. Blijft een beul van een fiets zelfs met zijspan eraan. Onverwacht toch uitbreiding in de garage. Naast de G heb ik een yamaha xtz 750 super tenere, heb er een yamaha TDM 900 bij gekocht. Uit 2008 met 103.000 km ervaring. Hierbij foto's van mijn speelgoed!
 

Bijlagen

  • 20210418_143828.jpg
    20210418_143828.jpg
    360,8 KB · Weergaven: 12
  • 20210224_173622.jpg
    20210224_173622.jpg
    298,7 KB · Weergaven: 15
  • 20201014_184707.jpg
    20201014_184707.jpg
    292 KB · Weergaven: 14
Tot nu toe nog niet verder gekomen. Ik moet eerst een vrachtwagen klaar sleutelen. Wanneer er nieuws is, dan meld ik dat. :)
De motor loopt. Slecht!
Is niet synchroon te stellen. Zijn de carbs. schoon? "jazeker, die heeft mijn oom ultrasoon gereinigd!"
Dus de carburateurs uit elkaar gehaald. En het ultrasoonbad waar ze in zijn geweest heeft vermoedelijk niet aangestaan... :+
De jongeman laat nu de boel reinigen..... Wordt vervolgd.
 
De motor loopt. Slecht!
Is niet synchroon te stellen. Zijn de carbs. schoon? "jazeker, die heeft mijn oom ultrasoon gereinigd!"
Dus de carburateurs uit elkaar gehaald. En het ultrasoonbad waar ze in zijn geweest heeft vermoedelijk niet aangestaan... :+
De jongeman laat nu de boel reinigen..... Wordt vervolgd.
Mn motor liep ook erg slecht, stationair redelijk maar er was niet mee te rijden, inhouden, ploffen en afslaan.
Ik heb de cabs uitelkaar gehaald en ultrasoon gereinigd met Dubro citroen op 50 graden 15 minuten. Daarna flink afgespoel met water en met luchtdruk droog geblazen. Alle onderdelen nachtje nog laten nadrogen en weer inelkaar gezet.
Verder heb ik onder de sliders het gaatje iets groter opgeboord zodat de sliders sneller zakken bij gas dicht.
Alle 4 de fuelschroef heb ik helemaal dicht gedraaid en daarna allemaal 3 slagen terug gedraaid.
Resultaat..... wauw!! Van sputterpruttelfiets naar raket op wielen.
 
Mijn ervaring (met zijspan), als ie niet lekker loopt: ga naar Ruud Freriks in goes voor een dynojet en afstellen. Dat verdient zichzelf meteen terug. Heb overigens wel een aftermarket uitlaat maar ook met de originele scheelde het al heel veel: mooier, minder rauw lopen, meer vermogen en koppel, en van 1:9 naar 1:12.
 
Ik heb in een opwelling een GSX1100 G gekocht, met de bedoeling deze om te bouwen.`Nu kom ik een aantal onderdelen tegen die betrekking hebben op de amerikaanse milieueisen, maar die eigenlijk vreselijk in der weg zitten. mijn vraag is: kan ik dit straffeloos verwijderen, of kom ik dan andere problemen tegen.Normaal rijdt ik op een Guzzi 1000SP3, een stuk simpeler motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan