Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Ruud, Eric,

Ik lees even mee / ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. winterklaar maken van de motor. Ik heb zelf afgelopen winter geen tectyl o.i.d. aangebracht. Misschien dat ik dat deze winter wel ga doen. Hoeveel werk is het? En met name, hoeveel werk levert het in het voorjaar op?
 
Zelf heb ik hem vorig jaar ook niet behandeld, maar in december werd ie gestolen dus dat maakte niet zoveel uit haha.

Wat ik verder weet van tectyl is dat het goed beschermd tegen pekel maar een bitch werk is om het van je motor af te krijgen na de winter. Het gaat in alle naatjes zitten en heeft een soort harde toplaag. Dit kun je los weken met beetje diesel, maar zoals Eric al aangaf, blijf je na een aantal poetsbeurten nog steeds resten tegen komen.

ACF50 is wat vriendelijker weg te halen, maar spoelt met regen dus ook sneller weg.
Maar zelf behandel ik de motor liever een paar keer in de winter, dan dat ik uren moet schrobben.

Zolang je de remschijven en blokken maar vermijdt! :)

Ruud, Eric,

Ik lees even mee / ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. winterklaar maken van de motor. Ik heb zelf afgelopen winter geen tectyl o.i.d. aangebracht. Misschien dat ik dat deze winter wel ga doen. Hoeveel werk is het? En met name, hoeveel werk levert het in het voorjaar op?
 
Zijn hier mensen die zelf kleppen stellen van de GSX650F? Ik ben van plan om dit over 1000 km te gaan doen namelijk. Vervangen jullie dan de kleppendekselpakking altijd of gebruiken jullie die opnieuw? Heb bij verschillende dealers gehoord dat ze die namelijk gewoon hergebruiken.

Groeten Patrick :)
 
ik gebruik collinite 845, stoot al het vuil af tijdens de winter.
subliem spul!
IMG_3358.JPG
 
Zo, ook maar eens een update van mijn kant.

De Suzuki wordt het komende weekend ingeruild voor een andere Suzuki, namelijk een V-Strom 1000 ABS uit 2014! Ik was nog niet serieus op zoek naar vervanging, maar het zat al een tijdje in mijn hoofd dat ik later een Allroad type motor zou willen rijden en mijn oog was tijdens de motorbeurs van vorig jaar al op deze Suzuki gevallen.

Dat over een tijdje uiteindelijk toch nu al is geworden kwam redelijk onverwachts toen ik voor een mooi prijsje (binnen budget) deze motor ben tegen gekomen op het internet. :9~

Dit houd overigens niet in dat ik jullie zal verlaten, daarvoor is het hier veel te gezellig! :Y

Een plaatje zegt genoeg:
full
 
iets helemaal anders, en toch zo kortbij.
geniet van je nieuwe fiets, en hou het bij deze ook veilig :)
 
He Michel,

Mooie fiets hoor! gefeliciteerd alvast.
Pas deze ook wat beter bij je lengte of lijkt het maar zo?
 
Laatst bewerkt:
Ha Gerard,

Dank!
Ja, deze fiets heeft een stuk hogere zit, en ik kan mijn benen dan ook goed kwijt. (Lees: mijn knien maken een wat ruimere hoek, ik kan nu schakelen en remmen terwijl ik mijn voeten op de stepjes houd)
Ook is de zit houding meer rechtop alsop de gsx-f, en dat komt vooral om dat het stuur een stukje dichterbij staat. Dit vond ik best wel een verschil maken in de mate waarin ik mijn armen belast tijdens het rijden.
 
Zover als jij je remhendel intrekt in de video lukt op mijn GSX-F niet.
Ik neem aan dat je nog voldoende remvloeistof in het reservoir hebt zitten?
 
Op welke stand is je hendel ingesteld? Zo ver kom ik in ieder geval niet, mijn hendel staat uit mijn hoofd op stand 1. Hoe staat het met de voering op je blokken?
 
Op welke stand is je hendel ingesteld? Zo ver kom ik in ieder geval niet, mijn hendel staat uit mijn hoofd op stand 1. Hoe staat het met de voering op je blokken?
wel, laat dat net zijn wat ik zojuist ben gaan nakijken.
de mijne stond oorspronkelijk op stand 1, nu stond ie op stand 5 :o
dat verklaard dus waarom de handel zo dicht tot tegen de gashendel kwam.
heb hem weer op 1 gezet en nu klikt ie maar een beetje in zoals ik het gewoon was. volgens mij heeft er iemand aan gedraaid, aangezien zoiets niet vanzelf veranderd -O-
mijn spiegel was ook naar binnen geduwd toen ik vertrok op het werk.

ben al blij dat het dat maar was, kan ik morgen met een gerust hart naar het werk rijden :+
heb gelijk alles nog een gedubbelchecked van normale checkups, zit allemaal snor.

bedankt voor het meedenken!!

PS: mijn blokken hebben nog maar 5000km achter de kiezen, moeten dus nog wel goed zijn :]
 
Laatst bewerkt:
Dat wilt niks zeggen, ik hem met 10dkm ook een set remblokken naar de vaantjes gekregen. :+

Maar fijne geintjes zijn dat... Zo heb ik al eens even lopen zoeken waarom dat kreng niet aan wilde, had er een de schakelaar omgezet. :P

En Michel nogmaals van harte, gaaf ding! 8-) *O*
 
Laatst bewerkt:
Maar fijne geintjes zijn dat... Zo heb ik al eens even lopen zoeken waarom dat kreng niet aan wilde, had er een de schakelaar omgezet. :P

En Michel nogmaals van harte, gaaf ding! 8-) *O*

Thanks! *D

En over die killswitch heb ik laats ook een mooi verhaal gehoord van een mede forum lid.
Het heeft hem toen aardig wat inspanning gekost om te kijken wat er nu mis was terwijl hij hem zelf per ongeluk had uitgetikt _O-
 
Ik gebruik de killswitch altijd als ik de motor afzet.
Weet niet waarom, automatisme...
 
Ja die switches weten wat hoor.

begin dit jaar was ik met een paar maten in luxemburg. Van 1 deed het licht het niet, enkel stadslampje. was een geleende fiets.
Bedrading nagekeken, niets aan te zien. Nieuwe lamp gekocht en ingezet, niets.
Bleek dat ie voor het licht een aparte 'aan' knop had. Je weet dan even niet of je moet lachen of jezelf voor je kop moet slaan.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ook maar eens een update van mijn kant.

De Suzuki wordt het komende weekend ingeruild voor een andere Suzuki, namelijk een V-Strom 1000 ABS uit 2014! Ik was nog niet serieus op zoek naar vervanging, maar het zat al een tijdje in mijn hoofd dat ik later een Allroad type motor zou willen rijden en mijn oog was tijdens de motorbeurs van vorig jaar al op deze Suzuki gevallen.

Dat over een tijdje uiteindelijk toch nu al is geworden kwam redelijk onverwachts toen ik voor een mooi prijsje (binnen budget) deze motor ben tegen gekomen op het internet. :9~

Dit houd overigens niet in dat ik jullie zal verlaten, daarvoor is het hier veel te gezellig! :Y

Een plaatje zegt genoeg:
[afbeelding]


Da's een heele dikke brommert!

T is jammer dat er een ketting op zit, anders had hij hoog op mijn lijstje gestaan als opvolger van de BMW GS.

De GSX wil ik voorlopig wel houden, maar ik zit wel te kijken om de gs in te ruilen voor een ténéré 1200
 
hebben jullie soms ook problemen om de sleutel gedraaid te krijgen?
heb sinds kort ruzie ermee, denk eraan om er een druppeltje olie in te laten glijden?
Nog even om hier op terug te komen, hier had ik ook steeds last van, maar met wat olie :9 er in doet hij het weer als een zonnetje. *O*

Omdat het een woon/werk fiets is, en hij eigenlijk altijd overdag buiten staat, komt er vaak regenwater in, ook troep van de bomen.
Dus heb ik daar maar wat aangedaan 8-) om dit te voor komen.


Van de week is mijn motor omgevallen van zij standaard, geen erge schade want valdoppen deden hun werk, echter wel knipperlicht stuk.
Is er hier nog iemand die ze over heeft, en ze kwijt wil voor een klein prijsje. :Y :W
full
 
Mooie fiets Arti!

Even ter info: ik heb wat problemen met de achterrem van mijn GSX650F. Ik heb hier even een nieuw topic voor aangemaakt: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/407402/Achterremschijf-loopt-aan-GSX650F-1.html

Verder wil ik nog even mijn vraag onder de aandacht brengen over het stellen van de kleppen, hier ga ik namelijk binnenkort mee aan de gang:
Zijn hier mensen die zelf kleppen stellen van de GSX650F? Ik ben van plan om dit over 1000 km te gaan doen namelijk. Vervangen jullie dan de kleppendekselpakking altijd of gebruiken jullie die opnieuw? Heb bij verschillende dealers gehoord dat ze die namelijk gewoon hergebruiken.

Groeten Patrick :)
Ten slotte heb ik vandaag een K&N luchtfilter gemonteerd en spiegelverbreders van SW-Motech. Ik zat namelijk alleen maar naar m'n eigen ellebogen te kijken als ik in de spiegels keek _O- .

Groeten Patrick :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan