Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Afgelopen week heb ik de koe bij de horens gevat: ik wilde altijd al led verlichting inbouwen in de Givi koffers. Standaard zitten daar al van die reflectoren op, die er precies geschikt voor lijken. En inderdaad, er is een bedrijfje in Canada dat inbouw led-strips aanbiedt speciaal op maat gemaakt voor Givi koffers, inclusief nette bekabeling en andere toebehoren. (Admorelighting heet het.)

Je kan het natuurlijk ook helemaal zelf doen, zoals MF'er WimD1145, hij heeft een topic waar hij eigenhandige installatie laat zien op zijn Honda Integra: led stripjes op eBay kopen en dan de rest zelf klussen. Maar zo handig ben ik niet.

Afgelopen dinsdag kwam het pakketje binnen. *O*

Om te beginnen moet je de kappen en reflectoren van de koffers verwijderen en een gaatje boren achter de reflector waar het stroomstekkertje doorheen moet:
full


Dan gaat de led-strip erop. Het is het handigst om deze met wat dubbel plakband netjes
aan het reflectorglasaje te plakken zodat het niet gaat schuiven als je deze erop monteert.
full


Reflectorglaasjes en kappen weer terug monteren op de koffers, en dan ziet het er zo uit:
full


Je moet in de achterkant van de koffer een (groter) gaatje boren, hiervoor is speciaal de goede maat booropzetstuk meegeleverd. Hier komt het stekkertje in, waaraan het stekkertje naar onder het zadel komt. Ik ben vergeten hier een foto van te maken maar als het af is ziet dat er zo uit:
full


Aan de binnenkant van de koffers kun je de (stevige) zwarte kabel met zelfklevende klemmetjes langs de achterkant leiden, en met wat dikke zwarte tape netjes aan de dekselkoorden bevestigen zodat het allemaal netjes zit:
full


Bovenstaande herhalen voor koffer 2. Dan begin je er al handig in te worden.

Dan de boel aansluiten op het elektrische circuit van de motor. Dit klinkt moeilijker dan het is: je hebt zes posi-taps die je gewoon op de bestaande bedrading kunt zetten. Ik ben vergeten een foto te maken van de posi-taps maar je kan het zo googlen. Je ziet vanzelf welke bedrading je moet hebben, nl. die naar de verlichting achter loopt. De zes zijn voor achterlicht (blauw en rood), remlicht (paars), zwart (aardverbinding), en groen en geel (knipperlichten). Ik heb er voor gekozen om de blauwe draad niet aan te sluiten omdat ik geen achterlicht in mijn koffers wilde, alleen knipper- en remlicht (alleen blauw niet, rood EN blauw niet aansluiten betekent dat niets meer werkt).

Ik vind het namelijk onduidelijk als het licht rood is en alleen verandert naar oranje voor knipperlicht. Duidelijker is het als het licht uit is, en dan oplicht voor richting aanwijzen. En je achterlicht in het midden van de motor brandt natuurlijk sowieso al.
full


Dan nog zorgen dat de draden op de goede plek onder het zadel vandaan gaan komen:
full


En dan kijken of het werkt *D

Zonder knipper- of remlicht:
full


Met knipperlicht:
full

Ik heb de knipperfunctie in het led-achterlicht zat uitgeschakeld. Die knipperde namelijk niet gelijktijdig met die in de koffer en die aan de voorkant, en was sowieso al vrij onduidelijk.

Met remlicht:
full


:9~ :}
 
Laatst bewerkt:
Willem.....

Die koe heb je goed beetgepakt.

Heel netjes gedaan en prima resultaat.

Voortaan alleen nog maar in het donker rijden met je koffers :}
 
Netjes gedaan!
Nu alleen nog een setje verstralers aan de voorkant en dan kunnen ze je helemaal niet meer over het hoofd zien ;)
 
Hulp gevraagd voor mensen die een Complete Givi kofferset gemonteerd hebben:

Ik heb een 2e hands setje gescoord met alle beugeltjes erbij.

Nu blijft echter 1 vraag onbeantwoord:
Zowel de topkoffer als zijkoffer beugel zitten aan de passagiershangreep vast.
Hier moeten 2 vulbusjes tussen.

De Givi handleiding zegt dat beide busjes dezelfde lengte hebben, echter in mijn set zit een lange en een korte vulbus.

Iemand die weet hoe dit zit?
De Givi handleiding van de givi website geeft geen uitsluitsel helaas.
 
Arti, bedankt, Zover was ik al gekomen.

Het zijn inderdaad die busjes, alleen ik heb ze in verschillende lengte's

2x 20mm en 2x 17mm

Gok dat die van 20mm aan de uitlaat kant moeten, maar werkelijk geen idee..

full



# Nevermind, ik ben er al achter.

De busjes 20 en 21 mm horen bij de zijdragerset, de andere 16 en 17 mm horen bij de topdragerset.

Waarschijnlijk is iemand bij het monteren lui geweest en de bussen voor de topdrager laten zitten..

Ben benieuwd hoe scheef het erop zit als ik bijgevoegde bussen gebruik, ik gok dat ik er een paar vulplaatjes tussen ga leggen :P

Zo.. Done :D
Middenbokje dr onder en kofferset dr op :9~

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit Elroy.
Het valt me wel op dat dit andere type koffers zijn dan degene welke Suzuki aanbied, en waar de meeste gsx650f rijders mee rond rijden.
 
Dag iedereen,

Ik heb net een nieuwe LeoVince one evo2 demper gemonteerd op mijn gsx1250fa. Bij het rijden merk ik dat het vermogen is vermindert ipv toegenomen.. Waaraan zou dit kunnen liggen?
 
Ziet er netjes uit Elroy.
Het valt me wel op dat dit andere type koffers zijn dan degene welke Suzuki aanbied, en waar de meeste gsx650f rijders mee rond rijden.

Ik kan ze ook nergens vinden op websites.
Staat wel mooi zo met dat rood/zwarte.

Ik kwam ze toevallig tegen op een motorsloopwebsite voor €290,- compleet.
Dus daar kon ik ze echt niet voor laten liggen.
 
Ik kan ze ook nergens vinden op websites.
Staat wel mooi zo met dat rood/zwarte.

Ik kwam ze toevallig tegen op een motorsloopwebsite voor €290,- compleet.
Dus daar kon ik ze echt niet voor laten liggen.

Daar geef ik je groot gelijk in, dat is geen geld voor een complete kofferset.
Wellicht dat je wel even goed moet kijken naar de binnentassen waar je voor aan het kijken bent.
Ik weet niet of je al wat besteld heb, maar mogelijk dat deze door de iets andere vorm van de koffers niet helemaal lekker passen.
 
Laatst bewerkt:
Hi Patrick

Bedankt voor de link.
Ga er eens een mailtje aan wagen.
Benieuwd wat ze verstaan onder begeleiding.
Ik denk zelf namelijk dat er bij randactiviteiten motorrijders worden gezocht, en niet zo zeer in de koers zelf.
 
Hi Patrick

Bedankt voor de link.
Ga er eens een mailtje aan wagen.
Benieuwd wat ze verstaan onder begeleiding.
Ik denk zelf namelijk dat er bij randactiviteiten motorrijders worden gezocht, en niet zo zeer in de koers zelf.
Klopt inderdaad, afzetten van kruisingen enzo. Wel leuk om te doen lijkt me! Helemaal omdat het voor mij een thuiswedstrijd is, woon in Arnhem :+

Gewoon het formulier invullen waar ze naar verwijzen. Hoeft geen e-mail te sturen. Heb zelf ook nog geen reactie gehad van ze, dus even afwachten. :W
 
eergisteren een grijs geworden koffertje van Givi ingespoten met bumperspray van de Action.

lekker 2 dagen laten intrekken en uitgepoetst.
Moet zeggen dat het resultaat erg netjes is.
De koffer ziet er weer uit als een nieuwe.

Andere mensen ervaring met het netjes maken / houden van koffertjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan