Status
Niet open voor verdere reacties.
Compleet vervangen rond de 250 euries.

De ketting zit er verder netjes omheen niet te strak of met te veel speling.
Als het probleem dan maar verholpen is dan kan ik weer fijn probleemloos toeren.

Zo is dat, zelf doen kan altijd weer andere problemen opleveren als je niet technisch bent!
 
Laatst bewerkt:
Ik ken genoeg voorbeelden dat een dealer/garage met ketting spannen hem niet correct uitlijnde. Met als gevlog schuin afgesleten achter remblokken en een snel versleten wielas lager.
 
hoi
ik heb nog 1 weekje een gsx650f , zaterdag ga ik hem inruilen op een gsx1250fa
hij is 18 maanden oud en er staat 23000km op
ik ben er 2x mee op vakantie geweest naar de alpen en veel toerritten in nederland gereden maar het is echt een hele fijne motor , 800km op 1 dag was echt geen probleem
ik wilde alleen wat meer vermogen vandaar z'n grote broer

gr ruud
 
Trouwens ik heb last van vocht in de koplamp + soms is mijn schakelindicatie de versnelling kwijt + mijn gereedschapsetje is compleet verroest, haalde hem er dit weekend uit en zat vol met water.. Meer mensen hier problemen mee gehad?
 
Waar staat je motor gestald, binnen of buiten. Want moet behoorlijk vochtig zijn dat er zelfs water in je gereedschap set zit. Want het is gewoon vocht wat erin getrokken is. Koplamp zou je nog kunnen verhelpen door hem eventueel te demonteren en even binnen te leggen. Maar grote kans dat het weer terugkomt.

Schakel indicatie kan wanneer je heel langzaam rijd en je dan nog van 4,5,6 terug naar 1 moet. Even koppeling op laten komen en dan moet de gear indicator het weer doen.
 
Waar staat je motor gestald, binnen of buiten. Want moet behoorlijk vochtig zijn dat er zelfs water in je gereedschap set zit. Want het is gewoon vocht wat erin getrokken is. Koplamp zou je nog kunnen verhelpen door hem eventueel te demonteren en even binnen te leggen. Maar grote kans dat het weer terugkomt.

Schakel indicatie kan wanneer je heel langzaam rijd en je dan nog van 4,5,6 terug naar 1 moet. Even koppeling op laten komen en dan moet de gear indicator het weer doen.

Bedankt voor de tip want ja zo los je het wel op inderdaad, hij staat binnen maar het is nu na veel in de zon rijden al een stuk minder.. Dat met het gereedschap vind ik raar.. weet niet of ik daar garantie op kan krijgen? Is wel raar dat het al na een jaar zo vol zit?
 
Goed op de ventilatie letten als je je motor binnen zet. Als de ventilatie niet goed is roest je motor sneller binnen als buiten...
 
[*]Zadel: Voor lange ritten ook een drama. Na 2 uur rijden wil je gewoon snel afstappen. Heb in Bandit topic hier niemand ooit over gehoord en denk dat de Bandit 650/1250 zadel dus ook anders is. Binnenkort met een Bandit rijder van zadel wisselen en kijken of ik dan langer kan rijden.
[




Mag ik je vragen of je ze nog is gewisseld hebt ? ik krijg idd na langer dan 2 uur rijden pijn in mijn kont, ben aan het kijken voor een ander zadel, maar soms krijg ik het idee dat het wel met elk zadel is, of heb ik dta mis.
 
Laatst bewerkt:
Had op Bandit forum ook al klachten gelezen. Dus de eventuele investering zou dan grotendeels teniet gedaan worden. Heb het verder niet meer uitgeprobeerd. Ondertussen wel naar de Eifel geweest 4 dagen. 2200km gereden waarvan alleen de laatste 2 uur (terug reis NL grens naar Leiden = 220km) aan 1 stuk door waren en toen kreeg ik even een houten reet. Maar 15min zitten in de Mac @ Transferium deed wonderen :)

Daar elke 1-1,5 uur even gepauzeerd om wat te drinken/eten/tanken en mentaal op 'rust' te komen. Tempo lag (voor mijn doen/kunnen) hoog.

Als je echt geld wilt uitgeven. Sargent Seats uit Amerika maakt een fantastisch gel zadel waar 650F rijders 600-800km non stop mee gereden hebben zonder problemen. Kost wel een hoop knaken . Vanaf $420 USD, en de koers is nu niet meer zo gunstig :) En volgens mij versturen ze niet over zee :(
 
Laatst bewerkt:
Iemand van Soes forum heeft zijn 650 voor de 1250 ingeruild en daar zit een ander zadel. Die bestaat uit 2 delen. Hij geeft aan dat die iets comfortabeler is.
Geen idee of die op de 650 past.
 
Hallo allemaal,
Heb nu sinds 1 week een nieuwe GSX. Als broertje voor mijn 18 jarige GS500. Mijn uitgangspunt voor aanschaf van de GSX was de goede zitpositie op de GS (ondanks mijn 1.92 en 92kg). Het rijden bevalt me erg goed. Het hogegewicht valt bij de eerste meters al weg. Dat de bochtjes goed gaan blijkt wel uit onderstaande foto. En dat bij kmstand 250.......

Dscf1081.jpg


Verder heb ik nog een paar vraagjes:
1) schakelen gaat lang niet zo soepel als bij mijn 18jarige GSje?
2) in zijn vrij stilstaand voor een stoplicht hoor je de koppeling goed ratelen. Als je de koppeling inknijpt is het geluid grotendeels weg. Nieuwigheid of is dit standaard?
3) frame is slecht gespoten en er zijn tal van kale plekken (beugeltjes die op het frame gelast zijn, middenbok bevestiging etc) Standaard Suzuki?

Nouja, met jaar kilometrage van minimaal 25.000km zal er vast nog wel wat zijn.

Verder zal ik me nog wel meer melden hier.

Marc
 
2) in zijn vrij stilstaand voor een stoplicht hoor je de koppeling goed ratelen. Als je de koppeling inknijpt is het geluid grotendeels weg. Nieuwigheid of is dit standaard?

Hier heb ik ook last van, binnekort krijgt hij een beurt en dan wordt er ergens een lagertje ofzo gewisseld. Als het hiermee opgelost is dan meld ik het hiero.
 
Hier heb ik ook last van, binnekort krijgt hij een beurt en dan wordt er ergens een lagertje ofzo gewisseld. Als het hiermee opgelost is dan meld ik het hiero.

Ben benieuwd welk lagertje het dan is...

Vandaag nog wat gemod. LED in het achterlicht ipv die ene lamp.
Een een chroomlrand onder langs de rand.

Marc
 
Zou je daar een fotos van kunnen maken ben nieuwschierig!

Ik heb (in 2003) voor mijn toenmalige motor (SV650S, oud model) een inzetprint gemaakt met 2x12 LEDS. Compleet met stekker zodat je hem invoudig in een lampfitting kunt zetten. Om de print in het achterlicht te kunnen zetten heb ik in de lamphouder (=metaal) van de GSX een gaatje geboord en M3 getapt. Dan de print met een afstandbus vastgezet. Je moet wel de lens van de lamp afhalen om dit te kunnen doen. Ik heb van de montage geen foto maar heb wel effe een foto van het achterlicht gemaakt.

DSCF1091.jpg


Voordeel van LED is dat ze gewoon niet stuk gaan. Deze print heeft 100.000km in de SV gezeten en doet het nog steeds!

Verder vandaag nog even mij motor "gepimpt"

DSCF1087.jpg


Zoek de verschillen :+

Marc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan