Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was gelukkig niet zo, want hij reed een stuk voor mij aangezien zijn tempo een stuk hoger ligt en hij werd aan het einde van het rechte stuk nog ingehaald door een 1000.

Echter remde die 1000 veel eerder als hem en had daardoor een veel lagere bochtensnelheid waardoor mijn maat bij die bocht na het rechte stuk veel sneller aankwam en hem nog er voor wilde steken. Die 1000 stuurde echter al in waardoor zij botste en hij over zijn motor vloog vol met zijn hoofd op het asfalt. Die 1000 is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen gelukkig.


.

Mijn kennis ( nu inmiddels al 2 stuks ) hebben beide ook hun sleutelbeen gebroken. -O- Gaat het alweer een stukje beter met hem en met jou ;)

Je maat had wel beter moeten weten dat je een 1000 wel weer voorbij kunt steken door hem 1x nog uit te remmen voor de bocht maar uiteindelijk win je het toch niet.

Hij ( je maat) kwam van achteren en dan zul je er rekening mee dienen te houden dat die 1000cc ook moet insturen.Wil je tegen een 1000 cc racen dan moet je A) beter zijn als hem en B) zulke acties moet je goed vooraf plannen anders loopt het eens fout af.

Laat zijn filmpje eens hier zien kunnen we er van leren en zien waar het e.v.t fout ging :t

Geschreven regel in het circuitrijden is dat de achterste altijd fout is ,de voorste heeft namelijk geen spiegels. :o


Deze geeft net iets te vroeg gas en oeps ...........

 
Laatst bewerkt:
Mijn kennis ( nu inmiddels al 2 stuks ) hebben beide ook hun sleutelbeen gebroken. -O- Gaat het alweer een stukje beter met hem en met jou ;)

Je maat had wel beter moeten weten dat je een 1000 wel weer voorbij kunt steken door hem 1x nog uit te remmen voor de bocht maar uiteindelijk win je het toch niet.

Hij ( je maat) kwam van achteren en dan zul je er rekening mee dienen te houden dat die 1000cc ook moet insturen.Wil je tegen een 1000 cc racen dan moet je A) beter zijn als hem en B) zulke acties moet je goed vooraf plannen anders loopt het eens fout af.

Laat zijn filmpje eens hier zien kunnen we er van leren en zien waar het e.v.t fout ging :t

Geschreven regel in het circuitrijden is dat de achterste altijd fout is ,de voorste heeft namelijk geen spiegels. :o


Deze geeft net iets te vroeg gas en oeps ...........


De regels zijn duidelijk zonder ruimte voor discussie. Dat is denk ik maar goed ook, want anders wordt het verwarrend en gevaarlijk.

Ik heb het filmpje gezien en hij is los van de rechte stukken duidelijk sneller als deze 1000RR. Op een gegeven moment was hij hem ook kwijt en werd hij niet meer door hem ingehaald totdat die bij het einde van het rechte stuk toch weer opdook. Als hij hem deze bocht wel er voor had weten te steken dan was hij hem zeer waarschijnlijk in het rondje dat daarop volgde kwijt geraakt omdat dan ook de rechte stukken niet genoeg zouden zijn voor die 1000RR. De crash gebeurde in ronde 2 volgens mij (ik ging in ronde 1).
Neemt niet weg dat je óók rekening moet houden met zulke rijders en ook daar is er geen ruimte voor discussie wanneer je naar de regels kijkt.

Zoals jij het neerzet, zo is het. Punt. :)


Ik denk zelf dat hij beter competitie kan gaan rijden. In groep 4 is hij een snelle 600 op Zandvoort (2.00 eindigde hij vorig jaar mee en hij verbetert zichzelf nog elke dag) waardoor hij veel hinder (zo ervaart hij het) heeft van langzamere 1000tjes.
Die compenseren (nooit begrepen waar dat woord vandaan kwam mbt 1000tjes, maar nu dus wel) hun rondetijd dmv de rechte stukken en die kunnen jou blokkeren in de bochten, maar jij kan hen niet blokkeren op de rechte stukken. Zonder hen rijden is dan het prettigst wanneer je graag snel wilt rijden.
Of met snelle 1000tjes rijden, maar dan zit jij hen weer in de weg met jouw 600 waarschijnlijk.


Ik begrijp hem wel, want ik had dat vorig jaar in groep 3. Jezelf door het veld heen slaan omdat je sneller bent is ff leuk en geeft gave beelden, maar wanneer je dan ff op het gas wilt om te kijken wat je kan en dat kan niet, omdat er zoveel langzamer rijden gaat dat irriteren (was mijn reden om dit jaar groep 4 meteen te pakken hoewel dat ook niet het verstandigst was ben ik nu achter). Je moet jouw vooral niet gaan irriteren, want jouw hoofd moet "leeg" zijn. Dat is wel belangrijk want anders kan het gauw mis gaan.


Hij heeft zijn licentie dus ik zie dat ook wel gebeuren. Denk alleen dat het één en ander van mij afhangt aangezien wij altijd samen rijden en ik daar nog niets in zie hoewel ik er wel al een aantal keren op gewezen ben dat er ook voor mijn niveau ook een prima klasse is en dat ik het waarschijnlijk leuker zal vinden dan vrij rijden. Ik moet misschien eens een dagje gaan kijken of mijzelf er verder in verdiepen. Ik raak altijd onder de indruk van de snelle heren zoals Roy en ook uit het CBR topic die zo enorn snel rond gaan dat ik er bang van wordt. Dat betekent voor mij de hele tijd op de grens rijden en daar doe ik het niet voor.
Misschien eens op zoek gaan naar beelden van mijn niveau om een andere indruk te krijgen.


Genoeg om over na te denken voor volgend jaar. :)

Met mij gaat het overigens elke dag beter. Ik heb geen pijn meer. Enkel bij bepaalde strekkende bewegingen kan het er nog inschieten of voel ik het. Op de motor over mijn schouder kijken of mijn arm inklappen om in de spiegel te kijken is nog wat gevoelig, maar dat komt goed.

Mijn maat moet vrijdag vandaag weer naar het ziekenhuis om een afspraak te maken zodat zijn sleutelbeen recht gezet kan worden middels een plaatje. Gisteren toevallig nog bij hem geweest voor iets anders en zolang hij geen gekke dingen doet gaat het prima. Hij kan zijn arm redelijk goed gebruiken en zijn ribben zitten elke dag steeds minder in de weg.

Komt dus ook wel goed!
Thanks! :t
 
Laatst bewerkt:
En uiteraard even een piccie.

Loopt geweldig zo'n 3cyl :9~
full
 
De regels zijn duidelijk zonder ruimte voor discussie. Dat is denk ik maar goed ook, want anders wordt het verwarrend en gevaarlijk.

Ik heb het filmpje gezien en hij is los van de rechte stukken duidelijk sneller als deze 1000RR. Op een gegeven moment was hij hem ook kwijt en werd hij niet meer door hem ingehaald totdat die bij het einde van het rechte stuk toch weer opdook. Als hij hem deze bocht wel er voor had weten te steken dan was hij hem zeer waarschijnlijk in het rondje dat daarop volgde kwijt geraakt omdat dan ook de rechte stukken niet genoeg zouden zijn voor die 1000RR. De crash gebeurde in ronde 2 volgens mij (ik ging in ronde 1).
Neemt niet weg dat je óók rekening moet houden met zulke rijders en ook daar is er geen ruimte voor discussie wanneer je naar de regels kijkt.

Zoals jij het neerzet, zo is het. Punt. :)


Ik denk zelf dat hij beter competitie kan gaan rijden. In groep 4 is hij een snelle 600 op Zandvoort (2.00 eindigde hij vorig jaar mee en hij verbetert zichzelf nog elke dag) waardoor hij veel hinder (zo ervaart hij het) heeft van langzamere 1000tjes.
Die compenseren (nooit begrepen waar dat woord vandaan kwam mbt 1000tjes, maar nu dus wel) hun rondetijd dmv de rechte stukken en die kunnen jou blokkeren in de bochten, maar jij kan hen niet blokkeren op de rechte stukken. Zonder hen rijden is dan het prettigst wanneer je graag snel wilt rijden.
Of met snelle 1000tjes rijden, maar dan zit jij hen weer in de weg met jouw 600 waarschijnlijk.


Ik begrijp hem wel, want ik had dat vorig jaar in groep 3. Jezelf door het veld heen slaan omdat je sneller bent is ff leuk en geeft gave beelden, maar wanneer je dan ff op het gas wilt om te kijken wat je kan en dat kan niet, omdat er zoveel langzamer rijden gaat dat irriteren (was mijn reden om dit jaar groep 4 meteen te pakken hoewel dat ook niet het verstandigst was ben ik nu achter). Je moet jouw vooral niet gaan irriteren, want jouw hoofd moet "leeg" zijn. Dat is wel belangrijk want anders kan het gauw mis gaan.


Hij heeft zijn licentie dus ik zie dat ook wel gebeuren. Denk alleen dat het één en ander van mij afhangt aangezien wij altijd samen rijden en ik daar nog niets in zie hoewel ik er wel al een aantal keren op gewezen ben dat er ook voor mijn niveau ook een prima klasse is en dat ik het waarschijnlijk leuker zal vinden dan vrij rijden. Ik moet misschien eens een dagje gaan kijken of mijzelf er verder in verdiepen. Ik raak altijd onder de indruk van de snelle heren zoals Roy en ook uit het CBR topic die zo enorn snel rond gaan dat ik er bang van wordt. Dat betekent voor mij de hele tijd op de grens rijden en daar doe ik het niet voor.
Misschien eens op zoek gaan naar beelden van mijn niveau om een andere indruk te krijgen.


Genoeg om over na te denken voor volgend jaar. :)

Met mij gaat het overigens elke dag beter. Ik heb geen pijn meer. Enkel bij bepaalde strekkende bewegingen kan het er nog inschieten of voel ik het. Op de motor over mijn schouder kijken of mijn arm inklappen om in de spiegel te kijken is nog wat gevoelig, maar dat komt goed.

Mijn maat moet vrijdag vandaag weer naar het ziekenhuis om een afspraak te maken zodat zijn sleutelbeen recht gezet kan worden middels een plaatje. Gisteren toevallig nog bij hem geweest voor iets anders en zolang hij geen gekke dingen doet gaat het prima. Hij kan zijn arm redelijk goed gebruiken en zijn ribben zitten elke dag steeds minder in de weg.

Komt dus ook wel goed!
Thanks! :t
Bij RSZ kan (of inmiddels kon?) je ook vrij rijden tussen de wedstrijden door. Bij de owcup zijn dit jaar ook sommige evenementen gesplitst en worden races en vrij rijden gecombineerd. Dat is misschien voor jullie beide een oplossing.
 
De regels zijn duidelijk zonder ruimte voor discussie. Dat is denk ik maar goed ook, want anders wordt het verwarrend en gevaarlijk.

Ik heb het filmpje gezien en hij is los van de rechte stukken duidelijk sneller als deze 1000RR. Op een gegeven moment was hij hem ook kwijt en werd hij niet meer door hem ingehaald totdat die bij het einde van het rechte stuk toch weer opdook. Als hij hem deze bocht wel er voor had weten te steken dan was hij hem zeer waarschijnlijk in het rondje dat daarop volgde kwijt geraakt omdat dan ook de rechte stukken niet genoeg zouden zijn voor die 1000RR. De crash gebeurde in ronde 2 volgens mij (ik ging in ronde 1).
Neemt niet weg dat je óók rekening moet houden met zulke rijders en ook daar is er geen ruimte voor discussie wanneer je naar de regels kijkt.

Zoals jij het neerzet, zo is het. Punt. :)


Ik denk zelf dat hij beter competitie kan gaan rijden. In groep 4 is hij een snelle 600 op Zandvoort (2.00 eindigde hij vorig jaar mee en hij verbetert zichzelf nog elke dag) waardoor hij veel hinder (zo ervaart hij het) heeft van langzamere 1000tjes.
Die compenseren (nooit begrepen waar dat woord vandaan kwam mbt 1000tjes, maar nu dus wel) hun rondetijd dmv de rechte stukken en die kunnen jou blokkeren in de bochten, maar jij kan hen niet blokkeren op de rechte stukken. Zonder hen rijden is dan het prettigst wanneer je graag snel wilt rijden.
Of met snelle 1000tjes rijden, maar dan zit jij hen weer in de weg met jouw 600 waarschijnlijk.


Ik begrijp hem wel, want ik had dat vorig jaar in groep 3. Jezelf door het veld heen slaan omdat je sneller bent is ff leuk en geeft gave beelden, maar wanneer je dan ff op het gas wilt om te kijken wat je kan en dat kan niet, omdat er zoveel langzamer rijden gaat dat irriteren (was mijn reden om dit jaar groep 4 meteen te pakken hoewel dat ook niet het verstandigst was ben ik nu achter). Je moet jouw vooral niet gaan irriteren, want jouw hoofd moet "leeg" zijn. Dat is wel belangrijk want anders kan het gauw mis gaan.


Hij heeft zijn licentie dus ik zie dat ook wel gebeuren. Denk alleen dat het één en ander van mij afhangt aangezien wij altijd samen rijden en ik daar nog niets in zie hoewel ik er wel al een aantal keren op gewezen ben dat er ook voor mijn niveau ook een prima klasse is en dat ik het waarschijnlijk leuker zal vinden dan vrij rijden. Ik moet misschien eens een dagje gaan kijken of mijzelf er verder in verdiepen. Ik raak altijd onder de indruk van de snelle heren zoals Roy en ook uit het CBR topic die zo enorn snel rond gaan dat ik er bang van wordt. Dat betekent voor mij de hele tijd op de grens rijden en daar doe ik het niet voor.
Misschien eens op zoek gaan naar beelden van mijn niveau om een andere indruk te krijgen.


Genoeg om over na te denken voor volgend jaar. :)

Met mij gaat het overigens elke dag beter. Ik heb geen pijn meer. Enkel bij bepaalde strekkende bewegingen kan het er nog inschieten of voel ik het. Op de motor over mijn schouder kijken of mijn arm inklappen om in de spiegel te kijken is nog wat gevoelig, maar dat komt goed.

Mijn maat moet vrijdag vandaag weer naar het ziekenhuis om een afspraak te maken zodat zijn sleutelbeen recht gezet kan worden middels een plaatje. Gisteren toevallig nog bij hem geweest voor iets anders en zolang hij geen gekke dingen doet gaat het prima. Hij kan zijn arm redelijk goed gebruiken en zijn ribben zitten elke dag steeds minder in de weg.

Komt dus ook wel goed!
Thanks! :t


Ze moesten die trage 1000RR verbieden om ooit nog op CPZ te rijden. :+

Je moet ook weten dat er op zulke dagen MSL racers met hun opbouw bezig zijn om zich te kwalificeren voor de wedstrijden op die dag.

Dan kunnen er natuurlijk ook enkele trage rondjes 2:00 bijzitten. Dat zie ook in de GP ze rijden 7 rondjes en knallen/persen er dan 2 snelle uit!!

Ze hebben natuurlijk ook niet voor niets 600-1000 uitgevonden.Voor een 600 cc rijder kan het zeer frustrerend zijn om tegen een gelijkgestemde 1000 te rijden.Deze mannen rijden veel harder en zullen ook iets eerder moeten aanremmen.Terwijl de 600 cc weer een veel hogere bochtensnelheid heeft.Kat en hond. *D
 
En uiteraard even een piccie.

Loopt geweldig zo'n 3cyl :9~ [afbeelding]
Zeker, 3 cilinders zijn top. Heb op een 2013 Daytona en die nieuwe 765RS street triple gereden. Echt fijne fietsen, en de mix van koppel en topvermogen is ideaal. Ben al aan het sparen voor een Daytona 765, terwijl het lang niet zeker is of dat model ooit op de markt komt |( .
 
Bij RSZ kan (of inmiddels kon?) je ook vrij rijden tussen de wedstrijden door. Bij de owcup zijn dit jaar ook sommige evenementen gesplitst en worden races en vrij rijden gecombineerd. Dat is misschien voor jullie beide een oplossing.
Yep kan nog steeds, 11 juni vrijrijden op Zandvoort en tussendoor de races kijken :]
 
De regels zijn duidelijk zonder ruimte voor discussie. Dat is denk ik maar goed ook, want anders wordt het verwarrend en gevaarlijk.

Ik heb het filmpje gezien en hij is los van de rechte stukken duidelijk sneller als deze 1000RR. Op een gegeven moment was hij hem ook kwijt en werd hij niet meer door hem ingehaald totdat die bij het einde van het rechte stuk toch weer opdook. Als hij hem deze bocht wel er voor had weten te steken dan was hij hem zeer waarschijnlijk in het rondje dat daarop volgde kwijt geraakt omdat dan ook de rechte stukken niet genoeg zouden zijn voor die 1000RR. De crash gebeurde in ronde 2 volgens mij (ik ging in ronde 1).
Neemt niet weg dat je óók rekening moet houden met zulke rijders en ook daar is er geen ruimte voor discussie wanneer je naar de regels kijkt.

Zoals jij het neerzet, zo is het. Punt. :)


Ik denk zelf dat hij beter competitie kan gaan rijden. In groep 4 is hij een snelle 600 op Zandvoort (2.00 eindigde hij vorig jaar mee en hij verbetert zichzelf nog elke dag) waardoor hij veel hinder (zo ervaart hij het) heeft van langzamere 1000tjes.
Die compenseren (nooit begrepen waar dat woord vandaan kwam mbt 1000tjes, maar nu dus wel) hun rondetijd dmv de rechte stukken en die kunnen jou blokkeren in de bochten, maar jij kan hen niet blokkeren op de rechte stukken. Zonder hen rijden is dan het prettigst wanneer je graag snel wilt rijden.
Of met snelle 1000tjes rijden, maar dan zit jij hen weer in de weg met jouw 600 waarschijnlijk.


Ik begrijp hem wel, want ik had dat vorig jaar in groep 3. Jezelf door het veld heen slaan omdat je sneller bent is ff leuk en geeft gave beelden, maar wanneer je dan ff op het gas wilt om te kijken wat je kan en dat kan niet, omdat er zoveel langzamer rijden gaat dat irriteren (was mijn reden om dit jaar groep 4 meteen te pakken hoewel dat ook niet het verstandigst was ben ik nu achter). Je moet jouw vooral niet gaan irriteren, want jouw hoofd moet "leeg" zijn. Dat is wel belangrijk want anders kan het gauw mis gaan.


Hij heeft zijn licentie dus ik zie dat ook wel gebeuren. Denk alleen dat het één en ander van mij afhangt aangezien wij altijd samen rijden en ik daar nog niets in zie hoewel ik er wel al een aantal keren op gewezen ben dat er ook voor mijn niveau ook een prima klasse is en dat ik het waarschijnlijk leuker zal vinden dan vrij rijden. Ik moet misschien eens een dagje gaan kijken of mijzelf er verder in verdiepen. Ik raak altijd onder de indruk van de snelle heren zoals Roy en ook uit het CBR topic die zo enorn snel rond gaan dat ik er bang van wordt. Dat betekent voor mij de hele tijd op de grens rijden en daar doe ik het niet voor.
Misschien eens op zoek gaan naar beelden van mijn niveau om een andere indruk te krijgen.


Genoeg om over na te denken voor volgend jaar. :)

Met mij gaat het overigens elke dag beter. Ik heb geen pijn meer. Enkel bij bepaalde strekkende bewegingen kan het er nog inschieten of voel ik het. Op de motor over mijn schouder kijken of mijn arm inklappen om in de spiegel te kijken is nog wat gevoelig, maar dat komt goed.

Mijn maat moet vrijdag vandaag weer naar het ziekenhuis om een afspraak te maken zodat zijn sleutelbeen recht gezet kan worden middels een plaatje. Gisteren toevallig nog bij hem geweest voor iets anders en zolang hij geen gekke dingen doet gaat het prima. Hij kan zijn arm redelijk goed gebruiken en zijn ribben zitten elke dag steeds minder in de weg.

Komt dus ook wel goed!
Thanks! :t

Sorry maar ik heb dat allemaal niet zo in mijn hoofd, maar wat voor tijden rij jij? Vooropgesteld, met bang in je hoofd is racen geen goed idee. Maar is het onzeker? Daar moet je even doorheen, iedereen raced met begrip voor elkaar.

Wat btb idd correct opmerkt bij bijvoorbeeld RSZ is er mogelijkheid tot vrij rijden op een racedag. Ook weer de vraag wat je nu redelijk constant kan rijden. Soms 1 klasse (fast) vrijrijden soms 2 (medium en fast).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op Zandvoort gingen we mooi gelijk op... totdat Pim samen met zijn soes voor mijn neus een ongeplande salto ging doen. Man wat zag dat er naar uit. Begreep van je broer dat je er redelijk van af bent gekomen (sleutelbeen?). Gezien de smak die je maakte mag je dan denk ik nog van geluk spreken. Zag net ook nog die beelden van de circuitcamera's. Brrr...

Ik hoop in elk geval dat je snel hersteld.


En die soes... ik geloof dat Willem nog wel een K4 in de aanbieding heeft ;)

Haha kennen wij elkaar Pilz? Ik ben dus die Pim :)

Was idd een flinke salto. Mezelf volledig over de kop geremd om niet op een voorliggen te crashen. Reed jij achter mij?

Maandag gaan ze het sleutelbeen opereren. Ze zetten een plaatje erop. Hopelijk snel weer operationeel. De motor heeft flink schade, maar gelukkig zijn alle mooie (en dure) onderdelen niet beschadigd. Heb voor de zekerheid alvast een extra srad erbij gekocht voor onderdelen, of om te gebruiken als circuitfiets. Ik begon in die sessie net een beetje lekker te rijden.

Zo stond hij er zondag bij:
full


En na sessie 3 stond hij er zo bij.
full


Hard huilen dus.
 
Laatst bewerkt:
Haha kennen wij elkaar Pilz? Ik ben dus die Pim :)

Was idd een flinke salto. Mezelf volledig over de kop geremd om niet op een voorliggen te crashen. Reed jij achter mij?

Maandag gaan ze het sleutelbeen opereren. Ze zetten een plaatje erop. Hopelijk snel weer operationeel. De motor heeft flink schade, maar gelukkig zijn alle mooie (en dure) onderdelen niet beschadigd. Heb voor de zekerheid alvast een extra srad erbij gekocht voor onderdelen, of om te gebruiken als circuitfiets. Ik begon in die sessie net een beetje lekker te rijden.

Zo stond hij er zondag bij: [afbeelding]

En na sessie 3 stond hij er zo bij. [afbeelding]

Hard huilen dus.
Zonde man, kleurstelling is echt mooi.
 
Flink klote inderdaad, zo kan je het wel stellen.

Wij waren mooi op tijd. Die maat van mij stond s' morgens voor een dicht hek zo vroeg was hij en we hadden een mooie plek. Ik was ook lekker op tijd dus rustig alles klaar zetten enzo.

In sessie 1 kwam ik er achter dat mijn stepjes veel te hoog stonden waardoor ik niet goed kon terugschakelen. Daar kwam ik eigenlijk direct bij de eerste bocht al achter met als gevolg dat ik geen 1 rondje goed heb kunnen rijden. De helft van de bochten schakelde ik of niet terug, of te laat terug, of een versnelling te weinig en dat werkt natuurlijk enorm tegen. In mijn hoofd zat ik dat enorm te vervloeken, maar heb het toch een aantal ronden geprobeerd. Op een gegeven moment schoot mijn rechter voet van het stepje af bij het uitkomen van een linker bocht. Dat gebeurde op een gegeven moment nog een keer en toen was ik er klaar mee en ben ik gestopt. Dit had geen zin. Ik reed bovendien voor het eerst in groep 4 en had helemaal geen tijd op te kloten, want die jongens reden door.

Voor sessie 2 had ik dat gefixt en ik merkte direct de eerste bocht dat het weer goed was. De focus was dus meteen weer op het rijden en de lijnen etc. ipv goed op de motor proberen te zitten waardoor automatisch het gas er meer op ging.

Toen kwam ik bij het Scheivlak.... Ik kwam niet helemaal goed aanrijden om die bocht in te duiken terwijl ik juist toch aan de max van mijn snelheid zat voor die bocht. Dik in z'n 4 ga je toch richting de 200 km\h denk ik.
Ik moest dus eigenlijk afbreken en gas er af om dan maar iets wijd te gaan of iets, maar dat wilde ik niet omdat sessie 1 al kut was gegaan en nu zat ik eindelijk goed dus gas er op en gewoon nog schuiner dacht ik.

Ik trok mijn knie ook in zodat deze niet tegen het asfalt kwam omdat ik dan niet schuin genoeg kon dacht ik en dat was wellicht DE fout geweest met alle gevolgen van dien.

Op een gegeven moment midden in de bocht hoor ik een schrapend geluid. Ik denk mijn stepje, want het klonk niet als het kunststof van mijn knee slider en eigenlijk de mili seconde er na voelde ik dat mijn achterwiel mij buitenom voorbij kwam en besefte ik dat ik de motor verloor.

Vervolgens gleed ik zo ontiechelijk hard die grindbak in en begon ik over de kop te slaan waarbij ik enigzsins angstig werd omdat ik het al zag gebeuren dat ik mijn arm brak ofzo. Gelukkig niet! Maar eenmaal uitgerold voelde ik direct pijn in mijn schouder. Als soort paniek reactie deed ik mijn handschoenen uit en helm af om vervolgens naar het hek te strompelen. Eenmaal daarover kwam ik eigenlijk pas tot zinnen en besefte ik goed wat er was gebeurd.
Toen ik opstond zag ik mijn motor liggen met de neus naar mij toe en ik kon vanaf die afstand al zien dat goed beschadigd was dus ik ben er niet eens naar gaan kijken.

Het kwam echt uit het niets voor mij. Mijn banden hadden geen seintjes gegeven ofzo waardoor je dan denkt ff rustig. Ik zat goed op de fiets en voelde mij eigenlijk voor eerst die dag prettig.

Gek genoeg was het hiermee nog niet klaar.

Eenmaal opgehaald door de ambulance loop ik die ziekenboeg in en ligt daar tot mijn verbazing mijn maat op dat andere bed. Pak uit, bloed aan zijn neus met een verdwaasde blik in zijn ogen terwijl die ambulance medewerker met een spuit naast hem staat om hem het infuus te leggen (morfine).

Ik was zelf nog aardig in de war en toen ik dit zag begreep ik er helemaal niets meer van.
Hij ook niet natuurlijk en hij schrok omdat hij dacht dat hij met mij gebotst was.


Dat was gelukkig niet zo, want hij reed een stuk voor mij aangezien zijn tempo een stuk hoger ligt en hij werd aan het einde van het rechte stuk nog ingehaald door een 1000. Echter remde die 1000 veel eerder als hem en had daardoor een veel lagere bochtensnelheid waardoor mijn maat bij die bocht na het rechte stuk veel sneller aankwam en hem nog er voor wilde steken. Die 1000 stuurde echter al in waardoor zij botste en hij over zijn motor vloog vol met zijn hoofd op het asfalt. Die 1000 is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen gelukkig.

Hij heeft een goeie tik aan zijn hoofd gekregen aan zijn helm te zien, zijn sleutelbeen op 2 plaatsen gebroken en zijn ribben gekneusd. Morgen gaat hij terug naar het ziekenhuis omdat hij geopereerd moet worden. Hij is door MSl ook met de ambulance naar het ziekenhuis gestuurd \ afgevoerd in Haarlem om direct na te laten kijken. Gelukkig is dat allemaal goed geregeld bij MSL! (pluim voor hen!)

De schade aan zijn motor valt gelukkig mee maar ook voor hem is het seizoen ook wel klaar zoals het er naar uitziet.

Inmiddels is de pijn aan mijn schouder iets minder dan gisteren en daar ben ik wel blij mee. Ik was bang dat het vandaag nog erger zou zijn dus dat is positief. Dat trekt met een paar weekjes wel weg hoop ik.

Mijn motor, pak, helm etc heb ik weggelegd en nog niet naar gekeken. Ik ga eerst ff zelf bijkomen en dan zie ik dat wel allemaal.

Mijn motor is wel helemaal naar klote. Die is ook over de kop geslagen en zo op het oog is de demper afgeschreven, subframe krom, tank kap, topkuip, teller etc zat krom. Is maar de vraag wat er onderhuids kapot is. Die uitlaat vind ik wel heel erg jammer. Dat is een vrij unieke Akra die in licentie van HRC is geproduceerd. Die vind ik nooit meer en kost anders een duit geld omdat het een full systeem uitlaat is. Daar baal ik nog het meest van (en dat weet ik niet eens of het frame nog goed is, want ook die is niet origineel en vrij uniek).

Wat een kut dag hadden wij.

Hallo allemaal :W nooit gedacht dat ik in dit topic zou reageren maar een goede "MSL Cup" kennis van mij liet mij weten dat er hier geschreven werd over mij en de crash van de maat van turboO op 5 mei in de Tarzan bocht.

Ten eerste hoop ik op een voorspoedig herstel van de opgelopen blessures, is altijd vervelend om te horen dat er lichamelijk letsel is, en succes met het herstellen van de motoren.

Ik heb alle uitgebreide verslagen van jou goed gelezen maar herken mij als "langzame 1000tje" niet echt ook zoals jij omschrijft "veel eerder remmende" en "veel langzamere bochtensnelheid" herken ik ook niet ik rij makkelijk rondetijden onder de 2 minuten.
Zoals jij schrijft is het inderdaad gebeurd in de het begin van de 2de sessie, volgens mij werd ik halverwege de tweede ronde door jou maat ingehaald, ik doe het dan nog relatief rustig aan om mijn banden goed op temperatuur te laten komen, ik ben hem dan gaan volgen om hem na Bos uit (Arie Luyendyk bocht) in te halen en omdat hij een 600 heeft is dat ook geen enkel probleem voor mij met mijn 1000tje.
Maar jij schrijft dat ik hem pas "aan het einde van het rechte stuk" inhaalde maar ook dat herken ik niet ik was er volgens mij toch al eerder voorbij geknald om mijn eerste snelle rondje te kunnen zetten voor een goed kwalificatie tijd te zetten voor de wedstrijd.
Ik rem eigenlijk altijd net voor het 150 meter bord, en als het er echt om gaat net erna, dat zie ik bijna alle snellere 1000tjes ook doen.
Bij het insturen van de tarzan bocht heb ik in mijn ooghoeken niks gezien dat er een motor langszij kwam, voor mij wordt het nu wat onduidelijk wat er gebeurd is want ik was toch al serieus aan het insturen en plotseling werd ik van achteren aangetikt waarbij ik met meer geluk dan wijsheid de motor recht heb kunnen houden en in de grindbak terecht kwam.
Ik zelf heb inderdaad gelukkig geen schade aan de motor alleen maar een scheur/gat van 5 bij 10 cm in mijn race overall maar dat wordt wel met een lapje leer gerepareerd.

Nu lees ik ook dat alles op film staat ik ben nu erg nieuwsgierig wat er op het complete filmpje staat niet voor de sensatie hoor maar ik zie het meer als een leer momentje want ik wil dit natuurlijk ook niet meer overdoen en een filmpje zegt meer dan 1000 woorden.
Kan jij of je maat het filmpje online plaatsen?

Uiteindelijk toch een fijne dag gehad en in de race als 4de gefinished met een tijd van 1:57.2
Hier onder nog een filmpje van de race:


Ik ben die links naast de cameraman staat met de witte S1000RR
Maakte een slechte start mijn voorwiel ging te snel omhoog (zie je net niet)
Pakte in de 1e bocht meteen 3 man terug en op het filmpje zie je dat ik de cameraman al in de Hugenholtz bocht inhaalde.
Wat later in de eerste ronde bij Audi-S bocht pak ik de laatste, hij verremt zich en ik steek hem binnendoor af daarna niemand meer gezien die waren al vertrokken zonder mij ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan