Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* *O*
Hahahahha wat makkelijk zo zeg! Oh echt joh ik maar kopiëren en plakken en dan lukte dat weer niet wéér overnieuw.... _O-
Bedankt Roy!

Trainingsdag. Ook dan moet je motor aan bepaalde eisen voldoen. Uiteraard niets van jouw kaliber maar waar ze wel naar kijken zijn de banden en ketting die beide (hoognodig) vervangen moesten worden. De schakelset/voetsteun links zat los en ik moet de vering op mijn gewicht laten afstellen.
Nou ja ik was blij dat ik nu al even langs was gegaan dan heb ik de tijd om dat allemaal in orde te maken en weet je, niet alleen voor die training maar in de eerste plaats voor mijn eigen veiligheid zo heb ik begrepen. Dus maar goed dat dit zo allemaal naar voren is gekomen.

Jeetje heftig zeg. Alles ok? Heb je er niets aan overgehouden?

:P Al doende leert men. Maar er komt binnenkort een nieuw forum(software) dus alles gaat iets veranderen. Ik heb de beta test al gezien.

Ja klopt, maar ik vroeg me idd af wat er dan niet klopt want waar ze op keuren zijn eigenlijk zaken die je altijd in orde wil/moet hebben. En dat blijkt dan ook wel nu. Alleen vering op gewicht afstellen is geen must maar een aanrader. Ik weet niet hoe snel je kan zijn maar verwacht dat dat een eerste dagje echt nog niet het verschil gaat merken.

Neuh, niets erger dan wat het al was :P 1e keer door wat prikkeldraad gevlogen en dat ging door de stretch stof op de bovenarm van het leren pak. Daar staat nu een mooi motiefje, verder nog niet wat gehad behalve wat stijf ;)
 
Donker vizier vind ik niet fijn in het donker. Ik rij altijd met een donker vizier. Je hebt gelijk dat het op een gegeven moment wel “went”, maar je hebt gewoon meer zicht met een helder vizier en zal dus ook veiliger zijn.

Ja dat is ook. Ik rij nog niet zolang en ben dan ook eigenlijk altijd overdag op de weg. Soms ontkom ik er niet aan dat het later word dan gepland en dan is er weinig andere keuze. Wel heb ik eens overwogen om dan het helder vizier mee te nemen zodat ik dat zou kunnen wisselen maar ben bang dat ‘ie dan misschien beschadigd of breekt nou ja, al met al is me dat toch teveel gedoe
 
Ja dat is ook. Ik rij nog niet zolang en ben dan ook eigenlijk altijd overdag op de weg. Soms ontkom ik er niet aan dat het later word dan gepland en dan is er weinig andere keuze. Wel heb ik eens overwogen om dan het helder vizier mee te nemen zodat ik dat zou kunnen wisselen maar ben bang dat ‘ie dan misschien beschadigd of breekt nou ja, al met al is me dat toch teveel gedoe

Helm met ingebouwd zonnevizier ;)
 
:P Al doende leert men. Maar er komt binnenkort een nieuw forum(software) dus alles gaat iets veranderen. Ik heb de beta test al gezien.

Ja klopt, maar ik vroeg me idd af wat er dan niet klopt want waar ze op keuren zijn eigenlijk zaken die je altijd in orde wil/moet hebben. En dat blijkt dan ook wel nu. Alleen vering op gewicht afstellen is geen must maar een aanrader. Ik weet niet hoe snel je kan zijn maar verwacht dat dat een eerste dagje echt nog niet het verschil gaat merken.

Neuh, niets erger dan wat het al was :P 1e keer door wat prikkeldraad gevlogen en dat ging door de stretch stof op de bovenarm van het leren pak. Daar staat nu een mooi motiefje, verder nog niet wat gehad behalve wat stijf ;)

Oh ok nou effe kijken hoe dat dan weer werkt :P

Ja inderdaad dat over de vering was meer een advies. Maar ja als ik dan toch bezig ben dan laat ik dat ook meteen afstellen. Ik ben ook heel benieuwd. Ik doe het nu allemaal nog rustig aan, buiten het feit dat ik nog beginnend rijder ben, ook omdat ik wel merkte dat hij in de bochten wat wegglipte. Wat helder is nu blijkt dat ik oude “vierkante” banden heb. Morgen worden de nieuwe banden eronder gezet en zal ik het verschil wel merken.

Oh lelijk zeg! Ik had niet gedacht dat er prikkeldraad bij het circuit gebruikt zou worden.
Hoe lang rij je al? Rij je ook op straat?
 
Oh ok nou effe kijken hoe dat dan weer werkt :P

Ja inderdaad dat over de vering was meer een advies. Maar ja als ik dan toch bezig ben dan laat ik dat ook meteen afstellen. Ik ben ook heel benieuwd. Ik doe het nu allemaal nog rustig aan, buiten het feit dat ik nog beginnend rijder ben, ook omdat ik wel merkte dat hij in de bochten wat wegglipte. Wat helder is nu blijkt dat ik oude “vierkante” banden heb. Morgen worden de nieuwe banden eronder gezet en zal ik het verschil wel merken.

Oh lelijk zeg! Ik had niet gedacht dat er prikkeldraad bij het circuit gebruikt zou worden.
Hoe lang rij je al? Rij je ook op straat?

Ja op een wegmotor zijn vierkante banden niet ongewoon.
Beste is een “mannetje” vinden. Motorzaken zijn veeeeeel te duur, dan nog beter een bandenzaak.
Ik wissel zelf ook voor anderen. Kost je rond de 10 euro per wiel en je internet aankoop voor banden. Zo heb je voor en achter voor 220 euro en bij een motorzaak net de voorband.

Nee, dat was op de weg. Op circuit niet meer als stijf na een val.
Euhm.... 17-18 jaar nu in totaal en 14 jaar ook op circuit waarvan nu 4e jaar competitie.
Op straat weinig momenteel te druk met huis verbouwenven het racen. Maar heb 3 wegmotoren.
Motorstek: Roy "R"


En dan ook een donker vizier? Poserrrr :P
 
Laatst bewerkt:
Heren GSX vrinden,

Ik heb in de aanbieding voor jullie geheel gratis (met uitzondering van evt verzendkosten) een rempomp deksel met GSXR logo, bestemd voor de achterzijde.

Zie linkje:
≥ Rempomp deksel GSX-R - Onderdelen | Suzuki - Marktplaats.nl

Zoals gezegd, indien je via MF komt mag je hem geheel gratis meenemen, bij ophalen evt een biertje of colaatje om tijdens de sterke (motor) verhalen te nuttigen.
 
Hierbij nog een paar fotootjes van de bewuste deksel..

full
 
Gisteren aardig lopen refreshen van de pagina en dacht dat iedereen lekker weekend aan het vieren was en niemand op MF zat omdat er niets bij kwam. Toch wel zie ik vandaag. Snap er niks van. :/

Ik heb uiteindelijk alles maar bij MLM besteld. Die hadden t\m gisteren korting op alles. Ik ga nu voor het eerst Ferodo blokjes proberen. Ik had wel bij Frontrowcomponents gekeken, maar kwam duurder uit.

Toch bedankt voor de tips! :t
 
Laatst bewerkt:
Hoor erg goede dingen over deze en qua looks ook het mooist. Maar ik sta zeker open voor andere alternatieven! Het liefst wel een die de volledige zijkant van de tank inneemt.

Ik zag toevallig gisteren op fronrowcomponents.nl dat je ook een zwarte versie hebt van Stom grip.

Je kan zelf wellicht gewoon even Googlen op Stom grip of tank grip en dan kom je van alles tegen.
 
Ik heb geen verlichting op de motor, maar Johan uit dit topic heeft volgens mij xenon verlichting op zn K4 en hij is heel handig met foto's plaatsen op MF :Y .
@Turbo ik had SBS sintered street op de straatfiets, bevielen erg goed. En Frontrow is een prima toko inderdaad.

Ik heb vaak SBS sintered street blokjes gehad en erg tevreden over! Eens een uitstapje gemaakt op mijn vorige motor naar Brembo en dat was geen succes.

Ik ga nu voor het eerst Ferodo proberen en als dat niet bevalt weer SBS. Op mijn circuitmotor heb ik ook altijd SBS (carbon dan wel). Erg tevreden over ook!
 
Ja op een wegmotor zijn vierkante banden niet ongewoon.
Beste is een “mannetje” vinden. Motorzaken zijn veeeeeel te duur, dan nog beter een bandenzaak.
Ik wissel zelf ook voor anderen. Kost je rond de 10 euro per wiel en je internet aankoop voor banden. Zo heb je voor en achter voor 220 euro en bij een motorzaak net de voorband.

Nee, dat was op de weg. Op circuit niet meer als stijf na een val.
Euhm.... 17-18 jaar nu in totaal en 14 jaar ook op circuit waarvan nu 4e jaar competitie.
Op straat weinig momenteel te druk met huis verbouwenven het racen. Maar heb 3 wegmotoren.
Motorstek: Roy "R"En dan ook een donker vizier? Poserrrr :P

Ja dat heb ik me al laten vertellen idd. Ik heb een site doorgekregen waar banden voor een goede prijs te halen zijn en voor het monteren komt er een mobiele bandenservice.
Kom jij toevallig ook uit de randstad? Dan zou het voor mij wel aantrekkelijk zijn.

Ok jij weet dus echt van de hoed en de rand. Geef jij zelf ook trainingen?


Hahaha poser is zoiets als binkie ofzo???
 
Iemand nog een tip voor een geel stadslampje?

Ik heb er gisteren een geel dimlicht ingezet, maar ik kom alleen witte en blauw achtige stadslichtjes tegen.
Ik wil dat toch graag hetzelfde hebben.
 
Ik heb vaak SBS sintered street blokjes gehad en erg tevreden over! Eens een uitstapje gemaakt op mijn vorige motor naar Brembo en dat was geen succes.

Ik ga nu voor het eerst Ferodo proberen en als dat niet bevalt weer SBS. Op mijn circuitmotor heb ik ook altijd SBS (carbon dan wel). Erg tevreden over ook!

Carbon is alleen ruk in de regen. Ik race gewoon met sinters.

Ja dat heb ik me al laten vertellen idd. Ik heb een site doorgekregen waar banden voor een goede prijs te halen zijn en voor het monteren komt er een mobiele bandenservice.
Kom jij toevallig ook uit de randstad? Dan zou het voor mij wel aantrekkelijk zijn.

Ok jij weet dus echt van de hoed en de rand. Geef jij zelf ook trainingen?


Hahaha poser is zoiets als binkie ofzo???

Verstandig. En nee, veel oostelijker gaat bijna niet. Woon bijna in Duitsland. Werk wel bij een bedrijf in Spijkenisse.

Mja, gaat wel lekker. Maar er is altijd wel iemand sneller/beter ;) Nee geen trainingen, heb daar simpelweg geen tijd voor. Mijn dagen gaan al op aan mijn racedagen ed.

Ja poser is zoiets als vorm boven functie ;)



Als ik tzt mijn huis eindelijk klaar heb en ik heb er tijd voor zal ik nog wel weer een ritje (met BBQ) regelen. Altijd gezellig!

 
Laatst bewerkt:
Carbon is alleen ruk in de regen. Ik race gewoon met sinters.Verstandig. En nee, veel oostelijker gaat bijna niet. Woon bijna in Duitsland. Werk wel bij een bedrijf in Spijkenisse.

Mja, gaat wel lekker. Maar er is altijd wel iemand sneller/beter ;) Nee geen trainingen, heb daar simpelweg geen tijd voor. Mijn dagen gaan al op aan mijn racedagen ed.

Ja poser is zoiets als vorm boven functie ;)



Als ik tzt mijn huis eindelijk klaar heb en ik heb er tijd voor zal ik nog wel weer een ritje (met BBQ) regelen. Altijd gezellig!


En dat rij je iedere dag? Dwars door het land?? Van en naar werk.... pfff.
Spijkenisse is goed aan te rijden ik zal het onthouden, bedankt! :t

Ohhhh dat ziet er wel dik uit hoor! Lijkt me echt heel erg leuk.
Ik weet natuurlijk niet over welk tijdsbestek je het hebt dat je klaar zal zijn maar dat geeft mij dan ook mooi de tijd om nog wat ervaring op te doen zodat ik ook méé kan

Ach beetje decadent ben ik vrouw voor hè ;)
 
En dat rij je iedere dag? Dwars door het land?? Van en naar werk.... pfff.
Spijkenisse is goed aan te rijden ik zal het onthouden, bedankt! :t

Ohhhh dat ziet er wel dik uit hoor! Lijkt me echt heel erg leuk.
Ik weet natuurlijk niet over welk tijdsbestek je het hebt dat je klaar zal zijn maar dat geeft mij dan ook mooi de tijd om nog wat ervaring op te doen zodat ik ook méé kan

Ach beetje decadent ben ik vrouw voor hè ;)

Neeee, chauffeur. Soms de truck bij huis. Die reis doe ik msschien 2x per maand. Vanmorgen vanuit huis naar Duisburg waar ik nu sta te laden. Straks container afzetten in Rotterdam.

Emancipatie... maar alleen als het ze uitkomt :P

Oh wij passen ons aan hoor. De minst snelle bepaald het tempo.
 
Laatst bewerkt:
Neeee, chauffeur. Soms de truck bij huis. Die reis doe ik msschien 2x per maand. Vanmorgen vanuit huis naar Duisburg waar ik nu sta te laden. Straks container afzetten in Rotterdam.

Emancipatie... maar alleen als het ze uitkomt :P

Oh wij passen ons aan hoor. De minst snelle bepaald het tempo.

Aha dat verklaart een hoop.

Ok nice to know ware het niet dat ikzelf (te) graag wil. Ik ga niet aan mijn eigen grenzen voorbij zo is het niet maar ik mag zeker graag een uitdaging aangaan :9
 
Carbon is alleen ruk in de regen. Ik race gewoon met sinters.Verstandig. En nee, veel oostelijker gaat bijna niet. Woon bijna in Duitsland. Werk wel bij een bedrijf in Spijkenisse.

Mja, gaat wel lekker. Maar er is altijd wel iemand sneller/beter ;) Nee geen trainingen, heb daar simpelweg geen tijd voor. Mijn dagen gaan al op aan mijn racedagen ed.

Ja poser is zoiets als vorm boven functie ;)



Als ik tzt mijn huis eindelijk klaar heb en ik heb er tijd voor zal ik nog wel weer een ritje (met BBQ) regelen. Altijd gezellig!


Ik heb er mijn enige regendag mee gereden en dat ging prima. Geen idee hoe het is als je hard MOET remmen, want ik deed het uiteraard rustig aan. Het was allemaal nieuw.

Ik kon er prima mee remmen wat betekent dat ik ze toch enigszins op temperatuur kon houden.

Op straat is mij dat nooit gelukt met carbon blokjes in de regen (ook een tijdje geprobeerd toen ik maar 1 motor had voor beide doeleinden). Slijtage is dan ook bizar, want dan worden ze zacht.

De voorkeur zou wel uit gaan sinter blokjes in de regen want dan hoef je niet over na te denken.
Echter vind ik in de regen rijden maar kut. Dus dat ontwijk ik daar waar mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er mijn enige regendag mee gereden en dat ging prima. Geen idee hoe het is als je hard MOET remmen, want ik deed het uiteraard rustig aan. Het was allemaal nieuw.

Ik kon er prima mee remmen wat betekent dat ik ze toch enigszins op temperatuur kon houden.

Op straat is mij dat nooit gelukt met carbon blokjes in de regen. Slijtage is dan ook bizar, want dan worden ze zacht.

De voorkeur zou wel uit gaan sinter blokjes in de regen want dan hoef je niet over na te denken.

Je kan in de regen op circuit bijna net zo hard remmen als op droog. Ik weet dus niet hoe carbon aanvoelt in de regen, dus kan best zijn dat daar onderling ook behoorlijk verschil in zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan