Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ja misschien is dat ook wel... ☺
Ik wil dan gewoon weten wat ik niet goed heb gedaan, hoe ik dat kan voorkomen en beter nog: hoe ik het kan corrigeren. Ik wist wel dat dat kon gebeuren bij het neerkomen na een wheelie maar ik had er dus geen idee van dat het op deze manier ook kon.

Die onderdelen laten ook op zich wachten met die ***Pasen en ***Koningsdag 😠 ik wil weer rijden!!
Dinsdag gaan ze beginnen aan de grote beurt en ik denk dat 'ie pas klaar is vlak voor Zandvoort 10 mei. Het is een eenmanszaak/liefhebber die er echt de tijd voor wilt nemen. Hij komt zelf trouwens ook uit de racerij en stond erop dat ik die motor vóór Zandvoort zou brengen. Wel balen aan de andere kant want ik had nog graag eerst op straat weer km willen maken maar ja. Ook dit zal allemaal z'n redenen wel hebben...

Gisteren trouwens even rondje gemaakt met die instructeur. Dat was echt grappig! Hoe snel je gewend en verwend eigenlijk ook raakt aan je eigen motor. Ondanks dat ik pas kort rij natuurlijk.
Ik was voorzichtig met gas opentrekken bij het optrekken uit stilstand maar deze had niet de power die ik gewend ben dus ik kwam voor m'n gevoel niet eens echt vooruit hahaha.
Wel even lekker open getrokken maar ik was helemaal vergeten dat die L achterop staat. Automobilisten zagen ineens een lesmotor voorbij scheuren 🤣
 
Haha, zelfde met de leenmotor van mijn motorzaak, gewoon bijna grappig. :+

Mijn brommert staat nu ook te wachten op een nieuwe schakelset, pookje staat mooi in mijn voet maar ik kan mijn tenen alweer bewegen. Knie is nu in de blauw/zwart fase aan beide kanten. :+
 
Haha, zelfde met de leenmotor van mijn motorzaak, gewoon bijna grappig. :+

Mijn brommert staat nu ook te wachten op een nieuwe schakelset, pookje staat mooi in mijn voet maar ik kan mijn tenen alweer bewegen. Knie is nu in de blauw/zwart fase aan beide kanten. :+
Succes met je herstel!
Ik hoop dat we gauw weer kunnen rijden en verder heel dit seizoen doorkomen (voor iedereen) 😇
 
Ja misschien is dat ook wel... ☺
Ik wil dan gewoon weten wat ik niet goed heb gedaan, hoe ik dat kan voorkomen en beter nog: hoe ik het kan corrigeren. Ik wist wel dat dat kon gebeuren bij het neerkomen na een wheelie maar ik had er dus geen idee van dat het op deze manier ook kon.

Die onderdelen laten ook op zich wachten met die ***Pasen en ***Koningsdag 😠 ik wil weer rijden!!
Dinsdag gaan ze beginnen aan de grote beurt en ik denk dat 'ie pas klaar is vlak voor Zandvoort 10 mei. Het is een eenmanszaak/liefhebber die er echt de tijd voor wilt nemen. Hij komt zelf trouwens ook uit de racerij en stond erop dat ik die motor vóór Zandvoort zou brengen. Wel balen aan de andere kant want ik had nog graag eerst op straat weer km willen maken maar ja. Ook dit zal allemaal z'n redenen wel hebben...

Gisteren trouwens even rondje gemaakt met die instructeur. Dat was echt grappig! Hoe snel je gewend en verwend eigenlijk ook raakt aan je eigen motor. Ondanks dat ik pas kort rij natuurlijk.
Ik was voorzichtig met gas opentrekken bij het optrekken uit stilstand maar deze had niet de power die ik gewend ben dus ik kwam voor m'n gevoel niet eens echt vooruit hahaha.
Wel even lekker open getrokken maar ik was helemaal vergeten dat die L achterop staat. Automobilisten zagen ineens een lesmotor voorbij scheuren 🤣

Wat je precies gedaan hebt kan niemand je vertellen. Maar de koude banden liggen aan de oorsprong aan gezien je zei dat hij slipte. Dus simpel gezegd, banden warm rijden en niet te wild op het gas is hoe je het kan voorkomen.
Oplossen als het gebeurt zit er meestal niet in, soms is het een “oei momentje” andere keer crashen.
Bij sterk optrekken heeft je voorwiel weinig contact met de weg, een wat stevigere hobbel en je stuur kan gaan slaan.

Dat de onderdelen op zich laten wachten is dan wel weer zuur ja :/
Hoop dat hij toch snel klaar is en je ook nog even kan rijden vóór Zandvoort.
 
Beste GSXR rijders,

Er is weer een GSXR erbij in de groep. Het is een mooie 750 uit 2014 geworden :)
Zit er over na te denken om ook met de trackday op 14 juli mee te doen.

Foto van de motor:
1389151
 
Beste GSXR rijders,

Er is weer een GSXR erbij in de groep. Het is een mooie 750 uit 2014 geworden :)
Zit er over na te denken om ook met de trackday op 14 juli mee te doen.

Foto van de motor:
Bekijk bijlage 1389151

Ik heb er ook zo 1 gehad! Ding was wel na een jaar of 3 helemaal doorgerot, regen kon hij niet zo goed tegen en de wielen waren ook wat gammel. Maar verder top ding die bbq!
De motor is ook mooi :P

En circuitdagje lekker mee doen! Kan je gelijk iedereen leren kennen.
 
Ik heb er ook zo 1 gehad! Ding was wel na een jaar of 3 helemaal doorgerot, regen kon hij niet zo goed tegen en de wielen waren ook wat gammel. Maar verder top ding die bbq!
De motor is ook mooi :P

En circuitdagje lekker mee doen! Kan je gelijk iedereen leren kennen.
Haha lol!!
In de schuur met een hoesje erom heen. Beetje liefde geven he😉
 
Succes met je herstel!
Ik hoop dat we gauw weer kunnen rijden en verder heel dit seizoen doorkomen (voor iedereen) 😇
Ben gelukkig niet eigenwijs, gister 34km gefietst, even bij iemand op de koffie, vandaag 22 naar mijn werk op en neer, met een regenbui als kadootje. Knie is een beetje heel dik en inmiddels mooi van kleur aan beide kanten, kan amper lopen, maar ach, gewoon doorgaan.


Inmiddels het filmpje gehad van de achterrijder, bocht uit gas erop reparatienaad geraakt, middenlijn, blok op de weg en zo al kwispelend richting vangrail. Dat ik ben blijven zitten...
 
Beste GSXR rijders,

Er is weer een GSXR erbij in de groep. Het is een mooie 750 uit 2014 geworden :)
Zit er over na te denken om ook met de trackday op 14 juli mee te doen.

Foto van de motor:

:+:+:+:+ sjeesus, zo'n kleur koop je toch niet?
Zwart/bordeaux? Wie wil daar nou op gezien worden? :+:+:+:+
...mocht je niet door hebben dat dat een geintje is, check m'n onderschrift
 
Ik ben nog even aan het kijken wat dat nou geweest kan zijn wat mij vorige week gebeurde.
De term wobble omschrijft het eigenlijk precies en als ik de filmpjes zie dan ervaar ik het ook weer. Er wordt aangegeven dat het door onregelmatig afgesleten banden kan komen en door het wegdek. Er is zelfs een high speed en low speed wobble. Gelukkig was het bij mij de laatste.

De schrik zit er wel in nu ik heb gezien dat het ook bij hoge snelheid zomaar kan gebeuren en gewoon op een stuk rechtdoor 🙀
Hebben jullie dit ook wel eens gehad en hoe vang je dat nou op of beter: wat kan je het beste doen en wat vooral niet??

Ken het wel van de K4/K5. Wheelies zijn leuk :9

Kegellagers ipv kogellagers in het balhoofd helpt, en balhoofdlager goed afstellen. Je zei iets over onderhoud. Wellicht meenemen.
Fatsoenlijk stuurdempertje helpt . (Dus niet dat standaard-ding.)
Niet tegenwerken helpt.
 
Ken het wel van de K4/K5. Wheelies zijn leuk :9

Kegellagers ipv kogellagers in het balhoofd helpt, en balhoofdlager goed afstellen. Je zei iets over onderhoud. Wellicht meenemen.
Fatsoenlijk stuurdempertje helpt . (Dus niet dat standaard-ding.)
Niet tegenwerken helpt.
Dank je wel voor je tips :t
 
Is het normaal dat de koelvloeistof snel warm word bij een gixxer ? Soms komt ie wel tot de 109/110 graden. Oke het is dan wel warm etc, maar bij mijn sv kwam ie nooit verder dan de 90 graden. Zelfs niet met de tt night ride. Nu vergelijk ik ook 2 totaal verschillende bikes😛 maar heb verder niet veel vergelijkings materiaal
 
Is het normaal dat de koelvloeistof snel warm word bij een gixxer ? Soms komt ie wel tot de 109/110 graden. Oke het is dan wel warm etc, maar bij mijn sv kwam ie nooit verder dan de 90 graden. Zelfs niet met de tt night ride. Nu vergelijk ik ook 2 totaal verschillende bikes😛 maar heb verder niet veel vergelijkings materiaal
Ja is normaal. Bij mij gaat de vin aan bij ongeveer104 graden. 110 is wel wat hoog
 
Is het normaal dat de koelvloeistof snel warm word bij een gixxer ? Soms komt ie wel tot de 109/110 graden. Oke het is dan wel warm etc, maar bij mijn sv kwam ie nooit verder dan de 90 graden. Zelfs niet met de tt night ride. Nu vergelijk ik ook 2 totaal verschillende bikes😛 maar heb verder niet veel vergelijkings materiaal

Kan gebeuren, als de koelvin dan maar wel aanslaat en hij weer afkoelt. Onder normaal rijden mag dat niet.
 
Is het normaal dat de koelvloeistof snel warm word bij een gixxer ? Soms komt ie wel tot de 109/110 graden. Oke het is dan wel warm etc, maar bij mijn sv kwam ie nooit verder dan de 90 graden. Zelfs niet met de tt night ride. Nu vergelijk ik ook 2 totaal verschillende bikes😛 maar heb verder niet veel vergelijkings materiaal
Ik vind 110 wel hoog. Bij mijn motoren (zowel Suzuki als Honda's) ging de fan aan bij 104 of zoals bij de GSXR bij 106 en dan daalt het ook meteen naar onder de 100 totdat deze temp weer bereikt is.

Enkel wanneer ik de motor uitzet wanneer de fan aan staat (en deze dus al boven de 100c is) kan het zijn dat het oploopt (de fan gaat dan ook uit), maar goed, dan staat de fiets uit en zakt het ook weer logischerwijs.

Het is nu nog niet eens zo heel warm als je het mij vraagt. Hij was 1 dag misschien op plekken rond de 25c.
 
Nee dat zal inderdaad, maar als ik thuis aankom op zo'n moment dan moet die toch uit :o

Maar 110 heb ik denk ik nog nooit gezien op mijn GSXR. Wel eens op een warme circuitdag op mijn circuitmotor, maar die heeft geen fan.

Dus eenmaal terug in de paddock is het wel eens gebeurd dat die 110c aangaf en ik wel het gevoel had dit niet helemaal ok was. Ik heb daar nu een fan van een R6 voor liggen.
 
110 graden is wel heel erg warm
108 is zo ongeveer de top die ik zag zonder koppakking problemen
Enige manier om mijn fiets toen hoger te krijgen was 2 minuten uitzetten (dan draait de waterpomp noet meer)

Ik zou preventief slangen en dop nachecken, als daar niks mee mis is kvs vervangen en misschien je thermostaat en sensor checken/vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan