Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

...
Daarom zit er dan ook links en rechtse draad in. Ik snapte de moeilijkheid dan ook niet, maar ik snap dat jij dat nog niet door had 😂

Hopelijk werkt het in het echie ook goed 👍🏻
De volgende keer gaat het vast in 1 keer goed. :o

Denk dat deze quickshifter naar mijn circuitmotor gaat verhuizen en de HM naar de GSXR als die HM er op past tenminste.

Die heb ik nog geen 1 dag echt gebruikt, omdat ik die moet instellen, maar daar nooit zin in heb als ik op het circuit ben.
Instellen op de straatmotor vind ik daarentegen weer leuk.

Van het weekend maar eens verder aan de circuitmotor. Ik merk dat ik liever met mijn GSXR bezig ben. Ik wil eigenlijk de voorvorkolie gaan verversen, maar die Honda ligt nog half uit elkaar.
Ik ben de liefde voor Honda een beetje verloren merk ik. :X
 
...

De volgende keer gaat het vast in 1 keer goed. :o

Denk dat deze quickshifter naar mijn circuitmotor gaat verhuizen en de HM naar de GSXR als die HM er op past tenminste.

Die heb ik nog geen 1 dag echt gebruikt, omdat ik die moet instellen, maar daar nooit zin in heb als ik op het circuit ben.
Instellen op de straatmotor vind ik daarentegen weer leuk.

Van het weekend maar eens verder aan de circuitmotor. Ik merk dat ik liever met mijn GSXR bezig ben. Ik wil eigenlijk de voorvorkolie gaan verversen, maar die Honda ligt nog half uit elkaar.
Ik ben de liefde voor Honda een beetje verloren merk ik. :X

Verstand komt met de jaren heb;)
 
De 600RR van 2003 t\m 2007 was in zijn tijd de beste 600 om mee te racen als we de kampioenschappen van Ten Kate moeten geloven.
Door Ten Kate is die liefde ontstaan aangezien ik voor een 600 ging uit die periode.

Ze rijden verder prima en gaan bijna nooit stuk. Weinig tot geen kwalen (de naks, maar dat is ook het enige). Ik heb een K6 gehad..... ik ben al moe voor ik aan de lijst met kwalen ben begonnen. :o

Alleen de motor van vandaag lijkt en rijdt nog steeds als die uit 2003 en dat is niet goed! En ze hebben Ten Kate bijzonder zwaar genaaid na 25 jaar dus die liefde is weg.
Ten Kate doet nu Yamaha, maar ik heb een R6 gehad voor deze 750 en voor op straat blijf ik daar ver van uit de buurt. Wat een meuk.

Kawasaki rijden 9 van de 10 vrienden van mij mee dus ik peins er niet over.

Zo ontstaat er steeds meer liefde voor mijn eerste liefde! :}
Ik moet zeggen, los van een verrotte gear position sensor nog geen last gehad van "Suzuki kwalen" bij mijn K8!! :]
 
even inbreken O-)

ik heb die intellishift van translogic ook, zowel op de racer (1000 L5) als op straatmotor (1000 L4)
Ook plug and play gemonteerd en werkt inderdaad erg fijn, vind hem zelfs beter werken dan de HM en de Bazzaz die ik heb gehad.

Zeker een aanrader, niet de goedkoopste maar erg fijn stukje techniek :t
 
De 600RR van 2003 t\m 2007 was in zijn tijd de beste 600 om mee te racen als we de kampioenschappen van Ten Kate moeten geloven.
Door Ten Kate is die liefde ontstaan aangezien ik voor een 600 ging uit die periode.

Ze rijden verder prima en gaan bijna nooit stuk. Weinig tot geen kwalen (de naks, maar dat is ook het enige). Ik heb een K6 gehad..... ik ben al moe voor ik aan de lijst met kwalen ben begonnen. :o

Alleen de motor van vandaag lijkt en rijdt nog steeds als die uit 2003 en dat is niet goed! En ze hebben Ten Kate bijzonder zwaar genaaid na 25 jaar dus die liefde is weg.
Ten Kate doet nu Yamaha, maar ik heb een R6 gehad voor deze 750 en voor op straat blijf ik daar ver van uit de buurt. Wat een meuk.

Kawasaki rijden 9 van de 10 vrienden van mij mee dus ik peins er niet over.

Zo ontstaat er steeds meer liefde voor mijn eerste liefde! :}
Ik moet zeggen, los van een verrotte gear position sensor nog geen last gehad van "Suzuki kwalen" bij mijn K8!! :]

Je moet je niet verdedigen ;)
Ik heb al heel veel merken gehad.
 
Typfoutje, hij bedoelde misschien de hond. Maar dat vind ik dan wel weer gek 😝
Een man moet een hobby hebben. Maakt blijkbaar niet uit welke :+


Gisteren uit verveling weer aan de motor wezen sleutelen. De voorrem blijft sponzig aanvoelen. dus even het hele systeem uit elkaar gehaald, de boel schoon gemaakt en uiteindelijk ontlucht. Vannacht een ty-wrap om het hendel gehad en straks nog een laatste keer ontluchten. Hopelijk is het gevoel dan zoals het was voor de remklauw revisie.

En anders in het kader van 'een man moet een hobby hebben en deze hobby mag geld kosten' eens kijken naar twee remleidingen direct vanaf de rempomp i.p.v. de originele leiding over het spatbord. En misschien nog een spaarvarken voor een Brembo RCS19 rempomp. :X dit omdat de nippel op de huIdige master cilinder aan vervanging toe is (moet toch een reden hebben he ;))

Heeft er hier iemand toevallig twee leidingen vanaf de pomp? Splitsen de twee leidingen zich onder punt 4 van onderstaande afbeelding?
Edit: en dan net na het posten wel een video vinden |( Daar splitsen ze vanaf punt 4.
1563791233141.png


Tevens zag ik dat bij de rechterpoot de stofkap een aantal kleine scheurtjes heeft. Poot zelf is nog droog. Is dat iets wat direct aangepakt moet worden of kan dat ook tijdens de volgende onderhoudsbeurt?
 
Een man moet een hobby hebben. Maakt blijkbaar niet uit welke :+


Gisteren uit verveling weer aan de motor wezen sleutelen. De voorrem blijft sponzig aanvoelen. dus even het hele systeem uit elkaar gehaald, de boel schoon gemaakt en uiteindelijk ontlucht. Vannacht een ty-wrap om het hendel gehad en straks nog een laatste keer ontluchten. Hopelijk is het gevoel dan zoals het was voor de remklauw revisie.

En anders in het kader van 'een man moet een hobby hebben en deze hobby mag geld kosten' eens kijken naar twee remleidingen direct vanaf de rempomp i.p.v. de originele leiding over het spatbord. En misschien nog een spaarvarken voor een Brembo RCS19 rempomp. :X dit omdat de nippel op de huIdige master cilinder aan vervanging toe is (moet toch een reden hebben he ;))

Heeft er hier iemand toevallig twee leidingen vanaf de pomp? Splitsen de twee leidingen zich onder punt 4 van onderstaande afbeelding?
Bekijk bijlage 1411395

Tevens zag ik dat bij de rechterpoot de stofkap een aantal kleine scheurtjes heeft. Poot zelf is nog droog. Is dat iets wat direct aangepakt moet worden of kan dat ook tijdens de volgende onderhoudsbeurt?

De afbeelding zie ik niet maar normaal zit er een dubbele banjobout op de pomp waar beide slangen gelijk op kunnen.

Stofkap is niet zo erg, meestal zolang je er niet aan zit houd hij het wel. Die doet niets anders dan troep bij je oliekeerring weghouden.
 
Gister ook al nuttig geweest trouwens.

Mijn 2e set velgen voorzien van vers rubber, nu de sc2 180/60 ipv bsb 180/55.
De bsb die nu nog in de motor zit andersom gemonteerd zodat ik hem nog iets langer kan gebruiken op 2 augustus.
Verder nu tandwiel 44 ipv 45 gemonteerd. Ik kwam vaak in de begrenzer ri Stekkenwal, Mandeveen en GT (als ik er lekker op af kwam) dat zul nu niet gebeuren en hopelijk neem ik nu ook gewoon wat meer snelheid mee de bocht ingaand.
En het BMC filter weer terug gezet.

Volgend weekend alleen ff poetsen en hij staat er klaar voor.

589787B2-E834-45E7-A2BF-7D31EDBE0AC8.jpeg


De laatste 3 nieuwe banden die ik nog heb. Moet misschien de laatste race nog een nieuwe band kopen...
233CB4B2-C1A8-452F-B1B3-EAF4FAEA8CFD.jpeg
 
De afbeelding zie ik niet maar normaal zit er een dubbele banjobout op de pomp waar beide slangen gelijk op kunnen.

Stofkap is niet zo erg, meestal zolang je er niet aan zit houd hij het wel. Die doet niets anders dan troep bij je oliekeerring weghouden.
Dubbele banjo bout vanaf de rempomp inderdaad. Met splitsen bedoel ik dat de leidingen eerst naast elkaar lopen en daarna gaat de rechterleiding verder naar beneden en de linkerleiding moet naar de linkerkant. Dat punt noem ik splitsen (kan ook scheiden zijn, o.i.d.).

Fijn dat ik me nog geen zorgen hoef te maken over die stofkop. Tegen het einde van het seizoen worden de balhoofdlagers vervangen. Ga de monteur vragen om dit dan ook gelijk mee te nemen.
Ben even naar buiten gelopen om een foto voor je te schieten. Zo dus:

Bekijk bijlage 1411406
Bedankt voor de foto! Ik had dus verwacht de leidingen aan de onderste stuur bracket gemonteerd zouden zijn maar ze hangen gewoon los.
1563794341440.png
 
Gister ook al nuttig geweest trouwens.

Mijn 2e set velgen voorzien van vers rubber, nu de sc2 180/60 ipv bsb 180/55.
De bsb die nu nog in de motor zit andersom gemonteerd zodat ik hem nog iets langer kan gebruiken op 2 augustus.
Verder nu tandwiel 44 ipv 45 gemonteerd. Ik kwam vaak in de begrenzer ri Stekkenwal, Mandeveen en GT (als ik er lekker op af kwam) dat zul nu niet gebeuren en hopelijk neem ik nu ook gewoon wat meer snelheid mee de bocht ingaand.
En het BMC filter weer terug gezet.

Volgend weekend alleen ff poetsen en hij staat er klaar voor.

Bekijk bijlage 1411408

De laatste 3 nieuwe banden die ik nog heb. Moet misschien de laatste race nog een nieuwe band kopen...
Bekijk bijlage 1411407
Ik ben slechts een klein beetje jaloers op deze werkplaats!
 
Dubbele banjo bout vanaf de rempomp inderdaad. Met splitsen bedoel ik dat de leidingen eerst naast elkaar lopen en daarna gaat de rechterleiding verder naar beneden en de linkerleiding moet naar de linkerkant. Dat punt noem ik splitsen (kan ook scheiden zijn, o.i.d.).

Fijn dat ik me nog geen zorgen hoef te maken over die stofkop. Tegen het einde van het seizoen worden de balhoofdlagers vervangen. Ga de monteur vragen om dit dan ook gelijk mee te nemen.

Bedankt voor de foto! Ik had dus verwacht de leidingen aan de onderste stuur bracket gemonteerd zouden zijn maar ze hangen gewoon los.
Bekijk bijlage 1411416

Bij mij hangt het inderdaad gewoon los, ik meen mij te herinneren dat er een soort beugeltje was waar de enkele leiding doorheen liep. Dit paste niet meer met twee leidingen. Misschien kan je gewoon het beugeltje terug monteren en een tyrap gebruiken?
 
Dubbele banjo bout vanaf de rempomp inderdaad. Met splitsen bedoel ik dat de leidingen eerst naast elkaar lopen en daarna gaat de rechterleiding verder naar beneden en de linkerleiding moet naar de linkerkant. Dat punt noem ik splitsen (kan ook scheiden zijn, o.i.d.).

Fijn dat ik me nog geen zorgen hoef te maken over die stofkop. Tegen het einde van het seizoen worden de balhoofdlagers vervangen. Ga de monteur vragen om dit dan ook gelijk mee te nemen.

Bedankt voor de foto! Ik had dus verwacht de leidingen aan de onderste stuur bracket gemonteerd zouden zijn maar ze hangen gewoon los.
Bekijk bijlage 1411416
Ah zo bedoel je. Maakt voor de werking niets uit, gewoon zo laten lopen dat alles vrij kan bewegen. Klemmetje is wel mooier, je kan ook gewoon zo’n buigbaar stripje dat normaal om je kabelboom zit gebruiken.

Ik ben slechts een klein beetje jaloers op deze werkplaats!

Ja geen verkeerde schuur. Sleutel deel is iets van 6x5,5m en nog een gescheiden deel van 3x5,5.
 
Fijn dat ik me nog geen zorgen hoef te maken over die stofkop. Tegen het einde van het seizoen worden de balhoofdlagers vervangen. Ga de monteur vragen om dit dan ook gelijk mee te nemen.

Wat je wel even kan doen is even de stofkap losmaken, naar beneden schuiven en er een lik kogellagervet in proppen om het vuil een beetje bij je keering vandaan te houden
 
even inbreken O-)

ik heb die intellishift van translogic ook, zowel op de racer (1000 L5) als op straatmotor (1000 L4)
Ook plug and play gemonteerd en werkt inderdaad erg fijn, vind hem zelfs beter werken dan de HM en de Bazzaz die ik heb gehad.

Zeker een aanrader, niet de goedkoopste maar erg fijn stukje techniek :t
Dat is fijne info!

Ik moet zeggen, dit is mijn tweede ook, ik had 2 motoren terug er ook 1 op een straatmotor. Daarvoor een Healtech en op mijn circuitmotor een HM.

Ik koop dus nooit meer een ander merk. Kost inderdaad meer als de instapmodellen, maar het is ook iets " meer " in zekere zin.

Nu is de HM plus op mijn circuitmotor er 1 die je wel moet instellen en dat heb ik niet gedaan sinds ik de motor heb. Staat nog op de instellingen van de vorige eigenaar. Niet helemaal eerlijk om die zo te vergelijken, maar daar staat tegenover dat je de Translogic weer niet hoeft in te stellen.

Heel mooi spul dat Translogic. Als je een Yamaha hebt R6 vanaf 2006 en R1 vanaf 2007 ofzo dan kan je ook de blipper nemen van hen. Kan je terugschakelen zonder koppeling! Vanwege de ride by wire regelt het ding tussengas waardoor je terug kan schakelen.

Het is dat ik al een R6 heb gehad en er niet over peins, want anders had ik zomaar weer iets in mijn kop kunnen hebben zitten. :o
 
Je moet je niet verdedigen ;)
Ik heb al heel veel merken gehad.
Ja he, wat stom. _O-

Ach... Suzuki was mijn eerste motorliefde 11 jaar terug ofzo. Na een aantal uitstapjes is het besef gekomen dat er geen betere is dan de 750. :]
 
Dubbele banjo bout vanaf de rempomp inderdaad. Met splitsen bedoel ik dat de leidingen eerst naast elkaar lopen en daarna gaat de rechterleiding verder naar beneden en de linkerleiding moet naar de linkerkant. Dat punt noem ik splitsen (kan ook scheiden zijn, o.i.d.).

Fijn dat ik me nog geen zorgen hoef te maken over die stofkop. Tegen het einde van het seizoen worden de balhoofdlagers vervangen. Ga de monteur vragen om dit dan ook gelijk mee te nemen.

Bedankt voor de foto! Ik had dus verwacht de leidingen aan de onderste stuur bracket gemonteerd zouden zijn maar ze hangen gewoon los.
Bekijk bijlage 1411416
Als die leiding nergens langs kan schuren als je beweegt (stuurt ofzo) dan zou ik het zo laten.

Het moet niets aanraken als het beweegt, want het schuurt de boel kapot (staal).
 
Ja he, wat stom. _O-

Ach... Suzuki was mijn eerste motorliefde 11 jaar terug ofzo. Na een aantal uitstapjes is het besef gekomen dat er geen betere is dan de 750. :]

Heb ook altijd met veel plezier 750 gereden hoor. Alleen voor mij is de lol van een racer op de weg er wel af.

En die schuur is inderdaad de droom van elke motorrijder denk ik!! :9~ _O-

Er zijn altijd mensen met nog meer ruimte en de zaken beter opgeruimd.
Garage bouwtekening 1-8.jpg
 
Ah zo bedoel je. Maakt voor de werking niets uit, gewoon zo laten lopen dat alles vrij kan bewegen. Klemmetje is wel mooier, je kan ook gewoon zo’n buigbaar stripje dat normaal om je kabelboom zit gebruiken.
Heb gisteren een investering gedaan door een M6 oogbout te kopen. Die kan ik in het gat draaien waar origineel een klem zit. Daar vervolgens de leidingen losjes aan ty-wrappen. :t
Ja geen verkeerde schuur. Sleutel deel is iets van 6x5,5m en nog een gescheiden deel van 3x5,5.
Ik moet het doen met 3x2,5m. Echter staan daar nog een andere motor (van vriendin), twee fietsen en een hoop andere meuk in '(:9
 
hoe groter het hok, hoe meer rommel zeggen ze hea _O- mijn garage is bijna 12 meter lang en 3.5 breed, maar ook ik kom ruimte tekort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan