Gesmeerdebliksem
Rookie
- 25 apr 2018
- 13
- 2
Bandenspanning voor straatbanden moet hetzelfde zijn als voor op de weg en voor op het circuit.De maker in dit geval Michelin geeft deze waarden/specificaties ook niet voor niets af
Er zijn merken zoals Dunlop o.a zij verkopen straatbanden welke ook geschikt zijn voor licht circuitgebruik.Bij die banden mag je wat spelen met de bandendruk!!Zulke banden zijn er speciaal voor gemaaktZulke banden gaan van 1,3 tot 1,8 bar druk achterop en voorzijde tot 2,4 bar vaak.
Als je de bandendruk zoals als jij gedaan hebt wat verhoogt zal idd de motor wat fijner sturen.Je zou ze ook op 10 bar kunnen zetten
Hou je gewoon aan de voorgeschreven drukken anders ga je ook grip missen je voorwiel zal eens weg - stuiteren.
Vering hetzelfde, vele zetten hun vering knoer hard ja want dat is racing en als je gaat racen moet alles hard staan voor veel grip.
FOUT FOUT & ONJUIST, je vering moet goed staan ,je moet wel de kennis ervoor hebben natuurlijk.Zet je vering te hard ga je exact hetzelfde krijgen als met harde banden.Kans op het verlies van banden contact met het asfalt het wegdek, ook dan ga je eens plat in de bocht.
Gebruik gewoon je basis instellingen van je vering da's nominaal het beste.En hou ook de juiste bandendruk aan.
Qua bandenspanning volg ik de voorschriften van de Michelin website, 2.5 voor en 2.5 achter
Hmm, tot dusver waren alle michelins die ik heb gehaf 2.9 achter
Welke heb jij er onder liggen?
Daarbij: aggressief? Dat is de gewone straatspanning
Een GSX-R 600 van rond de 70 kg? Die dingen wegen droog ruim het dubbeleZijn er nog mensen met een GSX-R 600 k6 of k7 van rond de 70kg met een lekkere afstelling voor de vering?
De service manual gaat mogelijk uit van de banden waarmee de motor af fabriek wordt geleverd (Bridgestone BT16 toentertijd?). Zelf zou ik, zoals anderen ook aan hebben gegeven, kijken wat de fabrikant van je band zet. Volgens mij is dat ook 2.5 voor, 2.9 achterGewoon Pilot Power 180 achter 120 voor. De service manual van Suzuki beveelt ook 36 psi aan (ongeveer 2.5 bar).
Oké dan houd ik gewoon die 2,5 bar aan! Ik heb geen idee of de vorige eigenaar van de motor de vering heeft aangepast, maar het lijkt er zeker wel op, want er zijn wat sleutelsporen te zien bij de afstellingspunten. Ook de rebound schroeven lijken niet exact gelijk te staan links en rechts, de groeven van de schroefjes staan niet gelijk. Misschien kan ik ergens de standaard instellingen vinden en alles even opnieuw instellen naar die waarden.
Die RCS Brembo mag je hier wel in de kliko gooienDie afstel schroeven moet je eerst helemaal dicht draaien,je voelt el waneer ie aanloopt,dan ga je weer terug draaien terwijl je de omwentelingen telt ,is maar net hoe je het wilt maar dan zul je zien dat de schroeven niet gelijk staan,was bij m,n 750 z0 en ook bij mijn nieuwe.
Die veert trouwens best goed voor een motor waar ik nog niet veel met de klauwen aan heb gezeten,ook de remmen zijn top,al die leidingen en Rcs Brembo kunnen wel in de kliko....
Die afstel schroeven moet je eerst helemaal dicht draaien,je voelt el waneer ie aanloopt,dan ga je weer terug draaien terwijl je de omwentelingen telt ,is maar net hoe je het wilt maar dan zul je zien dat de schroeven niet gelijk staan,was bij m,n 750 z0 en ook bij mijn nieuwe.
Die veert trouwens best goed voor een motor waar ik nog niet veel met de klauwen aan heb gezeten,ook de remmen zijn top,al die leidingen en Rcs Brembo kunnen wel in de kliko....
Die RCS Brembo mag je hier wel in de kliko gooien
Liever niet.Kan ik dan mijn oude SRAD pomp ook in je kliko gooien Alexplus nog wat gebruikte slicks enzo en een kromme velg
Helaas hebben de doktoren besloten dat ik zondag niet naar de BSB mag in Assen vanwege de risico’sDat wordt dus vanaf mijn bed op de tablet kijken...
...vind je het ook niet een beetje vroeg om alweer met de top mee te gaan rijden
Maar goed om te horen, volgend seizoen dus Roy het snot voor z'n oren rijden?
Kleine update vanuit mijn kant:
Afgelopen maandag ben ik geopereerd en zijn mijn externe fixaturen verwijderd en is alles vast gezet met platen en schroeven. Ook is er een stomp correctie uitgevoerd. Gelukkig is de operatie goed geslaagd. Helaas wel iets meer pijn nu dan daarvoor maar dat zal vanzelf minder worden.
Helaas hebben de doktoren besloten dat ik zondag niet naar de BSB mag in Assen vanwege de risico’sDat wordt dus vanaf mijn bed op de tablet kijken...
Ik zag nog een foto voorbij komen van hoe mijn linkerbeen er bij lag toen ik binnen werd gebracht. Als je dat ziet vindt ik het wonderbaarlijk dat ze toch nog mijn knie en een stukje onderbeen hebben weten te redden
Bekijk bijlage 1429114
Of die broeder van 150kg
Girls who are boys
Who like boys to be girls
Who do boys like they're girls
Who do girls like they're boys
Jammer maar als dat alles is? Dat je je knie kan houden lijkt mij belangrijker!
Zet hem op gozer, en laat je lekker afsponsen door die zuster van 22 met dubbel D...
Of die broeder van 150kg
de kogel is door de kerk!!! mijn k4 750 staat in de verkoop
Wat nu dan?!
Ga je sturen of voor de compensatiefiets?
haha zegt de man die met een zwaar opgefokt apparaat rijd