Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Haha leuk hoor jongens
Nou dit is zelfs een ander blok dat er in zit (met oliedruk sensor). Na Zolder nog een paar keer op straat gereden, hoorde opeens een flinke ratel, dus zet de motor uit. Later startknop weer in: blok vast....

Dus snel een ander gevonden, en erin gebouwd. Van de week pas goed naar het oude blok gekeken, NAKS was losgelopen, ketting 2 tanden versprongen, maar lijkt niks mis mee te zijn. NAKS zit ook aan de slappe kant van de ketting, dus hij is pas versprongen bij het uitzetten.

@-bassie- ja! Start in SGT morgen. Is nogal aanpoten voor me, zal sloomste in de groep zijn, maar beter dan achter een instructeur.
 
Ik ben gisteren ook ff aan het knutselen geweest. Heb een race dynamo en die wekt alleen boven de 3000tpm stroom op dus ‘s morgens bij wat langer warm draaien kan je de accu leeg trekken. Nu kan ik het in de gaten houden.

En na 3u kutten ook gelukt om de Hockenheimring (as zat-zon) en Hengelo in de laptimer te zetten.

En een zooi banden staan wisselen zodat ik op de Hockenheimring alleen maar wielen hoef te wisselen. Dit ivm 2 setjes nieuwe Brembo T-Drives om in te remmen.
E24430F7-AEC2-459F-BC83-6B3F0E61743F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog 2 kuipruitjes liggen van een srad, 1 gewoon en 1 dubble bubble. redelijke staat, afhalen tegen elk aannemelijk bod. locatie bij rotterdam
 
Als je dan toch aan het knutselen bent, zou ik er ook direct een nieuwe koppelingset in gooien, volgens mij is die ook wel aardig aan zn einde, vooral in de 1e ronde hoor je dat goed bij uitkomen bochten.
 
Klopt idd. Maar wil eerst kijken of dit blok wel de potentie heeft. Als ik hem niet goed lopend krijg, gaat mijn dure olie en nieuwe onderdelen er niet in ;)
Compressie testen op beide blokken doen. Leakdown test misschien wel.
 
Heren (en dames?) het zit er voor mij weer op. Mijn GSX-R is verkocht en opgehaald door de nieuwe eigenaar. Ik wil iedereen bedanken voor de informatie, adviezen maar vooral de interesse. Ik vond het leuk om deze 'vergeten' motor weer de openbare weg op te krijgen maar helaas past dit model niet bij mijn voorkeur. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van gaat hebben. Alle goeds en wie weet tot ooit.
 
Heren (en dames?) het zit er voor mij weer op. Mijn GSX-R is verkocht en opgehaald door de nieuwe eigenaar. Ik wil iedereen bedanken voor de informatie, adviezen maar vooral de interesse. Ik vond het leuk om deze 'vergeten' motor weer de openbare weg op te krijgen maar helaas past dit model niet bij mijn voorkeur. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van gaat hebben. Alle goeds en wie weet tot ooit.
Jammer Bob! Het was gezellig voor zolang het duurde ;)

Ga je wel weer wat anders kopen nu?
 
Heb trouwens mijn (circuit met papieren) srad750 uit 1996 te koop staan voor de liefhebber ;) wel met optische schuifschade aan 1 kuipdeel
 
Laatst bewerkt:
Nadat mijn vorige 750 een WOK kreeg vanwege het niet hebben van een DB-killer, die origineel gemaakt, laten keuren en daarna verkocht te hebben was ik een lange tijd opzoek naar een volgende. Heb lang gekeken naar de 1000 & RSV4, nadat de Audi echter op 3 cilinders liep het budget weer terug moeten schroeven naar een 750 en sinds gisteren - naar mijn idee - een mooie k8 weer gekocht :9~

IMG_20210728_213409.jpg
 
Nadat mijn vorige 750 een WOK kreeg vanwege het niet hebben van een DB-killer, die origineel gemaakt, laten keuren en daarna verkocht te hebben was ik een lange tijd opzoek naar een volgende. Heb lang gekeken naar de 1000 & RSV4, nadat de Audi echter op 3 cilinders liep het budget weer terug moeten schroeven naar een 750 en sinds gisteren - naar mijn idee - een mooie k8 weer gekocht :9~

Bekijk bijlage 1659723
Enjoy!

(met weer een tering luide pijp? 😂)
 
Nadat mijn vorige 750 een WOK kreeg vanwege het niet hebben van een DB-killer, die origineel gemaakt, laten keuren en daarna verkocht te hebben was ik een lange tijd opzoek naar een volgende. Heb lang gekeken naar de 1000 & RSV4, nadat de Audi echter op 3 cilinders liep het budget weer terug moeten schroeven naar een 750 en sinds gisteren - naar mijn idee - een mooie k8 weer gekocht :9~

Bekijk bijlage 1659723
Prachtige Gix!

En wtf.. Kreeg je meteen een WOK na een enkele keer gepakt te worden zonder killer?
 
Prachtige Gix!

En wtf.. Kreeg je meteen een WOK na een enkele keer gepakt te worden zonder killer?
Yup... Was 1e keer, had DB-killer ook bij mij.. En ja ik weet, ik moet hem niet bij mij hebben, maar daadwerkelijk in de uitlaat hebben zitten =]
Maar goed, dat hoofdstuk heb ik inmiddels afgesloten.. Was een dure les, heb er van geleerd :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan