Dat goedkeuringsnummer zegt verder niks over de registratie van het voertuig. Eigenlijk zegt dit alleen maar in welk land een specifiek onderdeel goedgekeurd is voor gebruik in de EU in/aan een bepaald voertuig. Zo'n nummer op een frame zegt dus niks over het land waar het voertuig voor her eerst op kenteken is gezet.Vreemd, 10e digit zou bouwjaar moeten zijn. Bij mij klopt het wel.
E-19 typegoedkeuringsnummer hoort bij Roemenië volgens de RDW.
Wordt wel verwarrend zomaar als die duitse site K7 zegt zal dat wel kloppen.
Je hebt gelijk wat betreft onderdelen maar ook een motor heeft ook een typegoedkeuring. Voor NL staat daarom E4 op het kentekenbewijs.Dat goedkeuringsnummer zegt verder niks over de registratie van het voertuig. Eigenlijk zegt dit alleen maar in welk land een specifiek onderdeel goedgekeurd is voor gebruik in de EU in/aan een bepaald voertuig. Zo'n nummer op een frame zegt dus niks over het land waar het voertuig voor her eerst op kenteken is gezet.
Mijn geimporteerde motor heeft op het kentekenbewijs uberhaubt geen type-goedkeuringsnummer staan. Maar dat kentekenbewijs is sowiezo slecht ingevuld. (Mijn motor is volgens de RDW een 'BMW 259' (259 is de typecode van het 1100cc boxerblok) met een cylinderinhoud van 1005 cc en een gewicht 20kg boven het werkelijke gewicht)
Mijn niet-geimporteerde auto heeft daarentegen een code die begint met E1 (Duitsland).
Volgens mij accepteren alle Europese landen elkaars keuringen, en is het puur het land van fabricage. E19 is Roemenië . Heeft Suzuki een fabriek in Roemenië toevallig?
Ik weet dat de Ducati V4S op Cyprus gekeurd is, omdat ze daar minder streng op geluid enz zijn.Dan heeft Roemenië misschien een goedkoop keuringscentrum :-)
Bij opmerkingen staat; het betreft een zware motorfiets
Volgens mij wordt het tijd om m'n blok open te gooienSinds dit jaar (ik heb nog niet echt veel km's met de SRAD gereden eigenlijk) heb ik al twee keer dat kleine olie opvangreservoirtje aan het luchtfilterhuis moeten legen en vanochtend zag ik dat er weer een oliespoor langs m'n frame begint te vormen aan de linkerkant... Wat ik me zo zou kunnen bedenken is een uitgeblazen koppaking of veel blow-by. Olie en kvs zien er beide nog goed uit. Wat denken jullie? Sowieso compressie en/of lektest doen?
Nee moest het juist laatst nog bijvullen, omdat het tegen het minimum aanzat...of je gooit er teveel olie in?
Als ik de vorige eigenaar op z'n woord mag geloven, zou het huidige blok ongeveer 45k gelopen hebben. Teller staat bijna op 78k, maar het originele blok had dus al eens de geest gegeven. Geen idee hoe die gast ermee om is gegaan en hoe consequent hij met onderhoud geweest is.Hoeveel km staat erop?
Maar zoals altijd: Meten is weten.
Ja en wie zegt dat de verkoper van het blok eerlijk was over de stand…Als ik de vorige eigenaar op z'n woord mag geloven, zou het huidige blok ongeveer 45k gelopen hebben. Teller staat bijna op 78k, maar het originele blok had dus al eens de geest gegeven. Geen idee hoe die gast ermee om is gegaan en hoe consequent hij met onderhoud geweest is.
Nou ja, niet starten dan is ie muisstilVorige week is mijn einddemper gejat. (Motor staat voor de deur op de stoep) Was een Yoshimura R-55. Ik hoop dat de dief z'n klauwen verbrandt.
Het resterende middendeel van de Yoshimura eraf gehaald en een originele gekocht (occasion) en gemonteerd. Deze maakt echter nog meer herrie dan de Yoshi?! De verkoper zei dat de uitlaat niet aangepast is. (kan je de origine demper wel aanpassen?)
Ik zag dat de klep (aan het eind van de bochten - net vóór de demper) niet meer werkt, want alle kabels die het hoort te bedienen zijn weggehaald. Ik vermoed dat hij nu 100% open staat (niet gekeken bij monteren). Is vast gedaan om de Yoshi goed te laten werken in hoge toeren.
Mijn vraag: als die klep open staat, maakt dat zo veel verschil in geluidsdemping?
Hoe krijg ik de motor wel stil?
Originele demper krijg je echt wel veel luider. Zijn gasten die met een gatenzaag met verlengstuk erdoorheen rossen.Vorige week is mijn einddemper gejat. (Motor staat voor de deur op de stoep) Was een Yoshimura R-55. Ik hoop dat de dief z'n klauwen verbrandt.
Het resterende middendeel van de Yoshimura eraf gehaald en een originele gekocht (occasion) en gemonteerd. Deze maakt echter nog meer herrie dan de Yoshi?! De verkoper zei dat de uitlaat niet aangepast is. (kan je de origine demper wel aanpassen?)
Ik zag dat de klep (aan het eind van de bochten - net vóór de demper) niet meer werkt, want alle kabels die het hoort te bedienen zijn weggehaald. Ik vermoed dat hij nu 100% open staat (niet gekeken bij monteren). Is vast gedaan om de Yoshi goed te laten werken in hoge toeren.
Mijn vraag: als die klep open staat, maakt dat zo veel verschil in geluidsdemping?
Hoe krijg ik de motor wel stil?
Bedankt. Het is een K6/K7.Nou ja, niet starten dan is ie muisstil
Welk bouwjaar is jouw motor?
Iemand kan prima de katalysator open slijpen, het binnenwerk eruit slopen en dan weer dicht lassen. Ik vermoed dat dat dan zichtbaar is aan de buitenkant (de lassen dus).
Als de kabels voor de 'SET valve' weg zijn dan staat de klep 100% open. Je kan de motor starten en dan handmatig de klep sluiten. Dan kan je in ieder geval horen of dat verschil maakt (ik denk van wel).
Volgens mij staat de klep bij stationair toerental ongeveer half open, zeker weten doe ik dat niet.
En ik dacht dat ie richting 5000 toeren dicht(er) gaat waarna die volledig open gaat.
De elektronica van de SET valve is tweedehands goed te vinden, kost iets van €40 uit mijn hoofd.
Overigens: met de Yoshi met db-killer was hij stiller. Zonder db-killer denk ik gelijk aan nu.
Ik denk dat een originele demper meer dempt dan een Yoshi.