Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Kijk dat ziet er strak uit! Waar heb je dat vandaan?

Bedankt voor de tip :t

Dat heb ik nog niet zo ervaren maar ik heb dan ook niet met ingeklapte spiegels gereden wel gewoon uitgeklapt.
Het leid me niet af eigenlijk juist tegenovergestelde: wanneer ik eens een onverwachte manoeuvre maakte (harder remmen of niet lekker uitkwam in een bocht) dan gebruikte ik mijn spiegels om te kijken of ik moest uitwijken of niemand afsneed bijvoorbeeld.
Ik weet dat het niet de normale gang van zaken is om met spiegels te rijden maar het is me nog niet eerder verboden om mét te rijden.

Jammer dat je een jaar geen circuit gaat rijden maar je motivatie is heel begrijpelijk. Wellicht kom ik je nog wel tegen als je ook onder begeleiding gaat rijden.
Je leert jezelf iets aan waar je weer vanaf zal moeten stappen. Uiteindelijk gaan die spiegels of er af of worden ingeklapt (naar mate jouw tempo omhoog gaat, en dat gaat het in het begin heel snel).

Naar mijn mening handiger om jezelf dat meteen aan te leren \ af te leren, want het is de eerste paar keren wellicht onnatuurlijk om zonder spiegels te rijden.

Ikzelf kijk soms ook gewoon om mij heen. Als ik denk dat het moet dan zit ik gewoon ff achterstevoren of kijk over mijn schouder.
Meestal na een foutje van mezelf of een andere afwijkende situatie.
 
Jammer man. Maar als je met MSL gaat, kun je de laatste 2 sessies toch nog lekker vrijrijden met je straatfiets. Of gewoon groep 3 met de Gixxer 👍
Ja dat wordt sowieso met MSL dan. Heb zelf nog nooit met een andere organisatie gereden.

Ben zelf beetje angstig om met mijn GSXR vrij te rijden dus zal dat denk ik niet zo gauw doen. Zal eigenlijk meer gaan om mijn maten te "begeleiden" en een kleine "dosis" toch mee te krijgen.

Maar eens zien hoe het loopt en of zij echt gaan dit jaar, want ze roepen het ook al 2 jaar ofzo en vooralsnog zitten ze alleen maar hard rechtdoor te rijden op de snelweg. 8)7
 
Je leert jezelf iets aan waar je weer vanaf zal moeten stappen. Uiteindelijk gaan die spiegels of er af of worden ingeklapt (naar mate jouw tempo omhoog gaat, en dat gaat het in het begin heel snel).

Naar mijn mening handiger om jezelf dat meteen aan te leren \ af te leren, want het is de eerste paar keren wellicht onnatuurlijk om zonder spiegels te rijden.

Ikzelf kijk soms ook gewoon om mij heen. Als ik denk dat het moet dan zit ik gewoon ff achterstevoren of kijk over mijn schouder.
Meestal na een foutje van mezelf of een andere afwijkende situatie.
Dan leer jezelf dat laatste maar heel snel af.
Gewoon ff achterstevoren is een no go wat mij betreft. Als je een voorrijder bent is het anders maar als je met mensen rijdt met een soortgelijk tempo gewoon niet doen. Op de baan 1 ding: zo snel mogelijk rond. En dat gaat moeilijk achterstevoren.
 
Op de baan is veiligheid het belangrijkste. Op 2 komt snel rond.

Als jij een afwijkende situatie hebt (bocht gemist om maar wat te noemen) dan kijk ik om alvorens ik vol gas terug de juiste rijlijn op rij.

Blind terug de "lijn" oprijden is een no go. Je bent niet alleen op de baan.

Sommige situaties vragen om aangepast rijgedrag.

Gaat het gewoon lekker dan kijk ik ook niet om.
 
Mooi voorbeeld.

Ik kwam de bocht uit, keek voor mij en zag dit.

Gas los, hand omhoog en ik keek ff achterom.

Voor hetzelfde geldt zat er 1 zo achter mij als dat ik achter die Yamaha zat die ik van plan was de bocht uit in te gaan halen.

Deze zelfde dag was er een grote crash gebeurd omdat er 1 aan het einde van het rechte stuk de pitstraat in wilde gaan. -O--O--O-8)7

Better safe then sorry.

12616_1078417.JPG
 
...

Naar mijn mening handiger om jezelf dat meteen aan te leren \ af te leren, want het is de eerste paar keren wellicht onnatuurlijk om zonder spiegels te rijden.

Ikzelf kijk soms ook gewoon om mij heen..../QUOTE]

Ha ik betrap me erop dat ik soms op een gewone fiets wel eens in de spiegels wil kijken als ik ergens langs fiets |(*D
 
'k vind het anders nog steeds geweldig

Spiegels er af, kenteken d'raf

Instant racer

IMG-20160811-WA0007.jpeg





PS: smeer je stickers in met iets van WD40, of kettingvet ofzo
toen ik dat nummer er af trok beschadigde ik mooi m'n kuipstickers
 
Op de baan is veiligheid het belangrijkste. Op 2 komt snel rond.

Als jij een afwijkende situatie hebt (bocht gemist om maar wat te noemen) dan kijk ik om alvorens ik vol gas terug de juiste rijlijn op rij.

Blind terug de "lijn" oprijden is een no go. Je bent niet alleen op de baan.

Sommige situaties vragen om aangepast rijgedrag.

Gaat het gewoon lekker dan kijk ik ook niet om.
Met deze toelichting begrijp ik je.
Er stond namelijk "soms kijk ik ook gewoon lekker om me heen en achterom" (zoiets). Ik dacht, wat is dit nu weer voor advies??? ;)
 
Ha ik betrap me erop dat ik soms op een gewone fiets wel eens in de spiegels wil kijken als ik ergens langs fiets |(*D
_O-
Als ik de ruimte heb, pak ik soms de apex in bochten met de auto 🚀 😇
Op de baan is veiligheid het belangrijkste. Op 2 komt snel rond.

Als jij een afwijkende situatie hebt (bocht gemist om maar wat te noemen) dan kijk ik om alvorens ik vol gas terug de juiste rijlijn op rij.

Blind terug de "lijn" oprijden is een no go. Je bent niet alleen op de baan.

Sommige situaties vragen om aangepast rijgedrag.

Gaat het gewoon lekker dan kijk ik ook niet om.
Ja zo bedoelde ik het inderdaad ik doe precies eender alleen op m'n spiegels.
Wat je zegt zit wel waarheid in beter meteen goed aanleren dan hoef ik het ook niet af te leren.
 
En nog... als je in dergelijke situaties omkijkt en er gebeurt iets ga je niet de tijd hebben te reageren.
Enige waar omkijken goed voor is dat is in een race je voorsprong bepalen of bij dergelijke situaties kijken of je vrij een aparte/andere richting op kan gaan.

Gebeurt er iets dan eerst linkerhand de lucht in en dan eventueel gas eraf en omkijken.
 
sticker gewoon even op je broek of trui plakken, dan plakt die wat minder.
die tip kreeg ik bij racecracks van ferry om makkelijker sticker te kunnen wisselen naar andere motor ;)
 
Gadverdamme ik wil geen poespas of toestanden 🙈
Sta nou maar niet raar te kijken als je van mijn nummer een bewerkte versie ziet
 
Op de baan is veiligheid het belangrijkste. Op 2 komt snel rond.

Als jij een afwijkende situatie hebt (bocht gemist om maar wat te noemen) dan kijk ik om alvorens ik vol gas terug de juiste rijlijn op rij.

Blind terug de "lijn" oprijden is een no go. Je bent niet alleen op de baan.

Sommige situaties vragen om aangepast rijgedrag.

Gaat het gewoon lekker dan kijk ik ook niet om.
Anders krijg je dit:
 
Lees net in een ander topic dat Willem een ban gehad heeft. Heb blijkbaar wat gemist. Via de zoekfunctie kom ik hier uit. Vond zijn reacties soms ook irritant, maar kon soms ook hard lachen om zijn impulsieve reacties. En hij was altijd enthousiast op het MSA topic. Jammer zeg.
 
Lees net in een ander topic dat Willem een ban gehad heeft. Heb blijkbaar wat gemist. Via de zoekfunctie kom ik hier uit. Vond zijn reacties soms ook irritant, maar kon soms ook hard lachen om zijn impulsieve reacties. En hij was altijd enthousiast op het MSA topic. Jammer zeg.
En nu
 
Lees net in een ander topic dat Willem een ban gehad heeft. Heb blijkbaar wat gemist. Via de zoekfunctie kom ik hier uit. Vond zijn reacties soms ook irritant, maar kon soms ook hard lachen om zijn impulsieve reacties. En hij was altijd enthousiast op het MSA topic. Jammer zeg.

Klopt.
Hij zocht de grenzen graag op en MBM vond het mooi geweest.
Idd jammer!
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Terug
Bovenaan Onderaan