Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Cama
Baboon
Motorparts-Online
e.d. voor 2ehands
Thnx voor het meedenken, maar het aanbod valt erg tegen bij de bekende adressen... blokken zullen wellicht niet zo snel stuk gaan ;) en als ze crashen zijn die deksels als eerste aan de beurt natuurlijk...
 
Ik ga eerst de scheur eens netjes uitfrezen. Anders scheurt hij gegarandeerd weer verder na verloop van tijd. en dan eens kijken of het wil lassen. Als dat lukt is het prima, anders gaat het inderdaad een of ander 2 componenten goedje worden.
Passen mijn srad deksels niet? Die heb je liggen
 
Alleen het kleppendeksel en je mag er vanuit gaan dat als iets van magnesium is, dat er op staat. In het geval met blokdelen iig, velgen moet je vaak zelf beoordelen.
Op een aprilia blok dat ik een tijdje hier had liggen stond het er inderdaad netjes op. Op deze deksel staat niks
 
Alleen het kleppendeksel en je mag er vanuit gaan dat als iets van magnesium is, dat er op staat. In het geval met blokdelen iig, velgen moet je vaak zelf beoordelen.

Ik ben er vrij zeker van dat bepaalde GSX-R-en (ook) magnesium blokdeksels hadden, of dat voor dat bouwjaar ook zo is, dat weet ik niet
Maar hoe dan ook, voordat je begint met lassen wel even de moeite waard om er een emmer zand (Niet water!) naast te hebben staan

 
Is al even geleden dat ik aan een wegfiets gesleuteld heb, bedoeling is deze zo OEM als mogelijk te houden.

GSX-R 750 2001:
Bougies koop ik dezelfde als ik eruit trek.
Luchtfilter gewoon OEM.
Accu gewoon wat het boekje zegt neem ik aan?
KVS zolang het maar geschikt voor alu is denk ik?
Olie rij ik op circuit met Motul 300V volsyntheet. Beetje overbodig voor een wegfiets toch? Gewoon om het even een half syntheet?
Remleidingen ga ik wel voor staalomvlochten maar om het zo OEM mogelijk te houden originele set up en zwart

Verder zoek ik nog de volgende OEM delen:
Zijkuipen
Spatbord
Uitlaatdemper
Kuipruit
Handvaten
Stuurgewichten
3.JPEG
7.JPEG
 
Is al even geleden dat ik aan een wegfiets gesleuteld heb, bedoeling is deze zo OEM als mogelijk te houden.

GSX-R 750 2001:
Bougies koop ik dezelfde als ik eruit trek.
Luchtfilter gewoon OEM.
Accu gewoon wat het boekje zegt neem ik aan?
KVS zolang het maar geschikt voor alu is denk ik?
Olie rij ik op circuit met Motul 300V volsyntheet. Beetje overbodig voor een wegfiets toch? Gewoon om het even een half syntheet?
Remleidingen ga ik wel voor staalomvlochten maar om het zo OEM mogelijk te houden originele set up en zwart

Verder zoek ik nog de volgende OEM delen:
Zijkuipen
Spatbord
Uitlaatdemper
Kuipruit
Handvaten
Stuurgewichten
Bekijk bijlage 1888407Bekijk bijlage 1888408

*Night ziet die foto's en gaat gelijk fantaseren wat er allemaal op en afgeschroefd kan worden om hem op te leuken :+
 
Is al even geleden dat ik aan een wegfiets gesleuteld heb, bedoeling is deze zo OEM als mogelijk te houden.

GSX-R 750 2001:
Bougies koop ik dezelfde als ik eruit trek.
Luchtfilter gewoon OEM.
Accu gewoon wat het boekje zegt neem ik aan?
KVS zolang het maar geschikt voor alu is denk ik?
Olie rij ik op circuit met Motul 300V volsyntheet. Beetje overbodig voor een wegfiets toch? Gewoon om het even een half syntheet?
Remleidingen ga ik wel voor staalomvlochten maar om het zo OEM mogelijk te houden originele set up en zwart

Verder zoek ik nog de volgende OEM delen:
Zijkuipen
Spatbord
Uitlaatdemper
Kuipruit
Handvaten
Stuurgewichten
Bekijk bijlage 1888407Bekijk bijlage 1888408
Ik zou bougies erin draaien die suzuki voorschrijft en niet wat je eruit draait. Het komt best vaak voor dat er verkeerde bougies in motoren zitten namelijk.

Qua olie weet je zeker niet wat er nu inzit? Half of Full synthetisch? Ik zou gewoon voor een Full synthetische olie gaan overigens.
 
Ik zou bougies erin draaien die suzuki voorschrijft en niet wat je eruit draait. Het komt best vaak voor dat er verkeerde bougies in motoren zitten namelijk.

Qua olie weet je zeker niet wat er nu inzit? Half of Full synthetisch? Ik zou gewoon voor een Full synthetische olie gaan overigens.
Ja oke dat bedoel ik semi ook. Maar ik vermoed dat zoals meestal Suzuki een aantal warmte graden als optie aangeeft ik die pak die eruit komt.

Nee geen idee, echter rij ik niet vaak op de weg dus was niet van plan elk jaar de olie te wisselen. (Of ik moet toch aan mijn km's komen.)
En van mineraal of half syntheet naar vol syntheet schijnt mogelijk problemen te kunnen geven doordat er rotzooi loskomt.
 
Fijne fiets Roy;)

Ik heb nog wel een origineel ruitje liggen. Eigenlijk geen ideen hoe mooi die nog is. Ik zal het ding eens opzoeken, hij is wel nog helemaal heel. Kom ik op terug :t
 
Fijne fiets Roy;)

Ik heb nog wel een origineel ruitje liggen. Eigenlijk geen ideen hoe mooi die nog is. Ik zal het ding eens opzoeken, hij is wel nog helemaal heel. Kom ik op terug :t
I know, vroegah ook gehad. Begin nu die oude rotzooi uit mijn jeugd weer te waarderen 😉

Ruitje moet idd wel in echt goede staat zijn maar ik hoor het wel 👌🏻
 
Ja oke dat bedoel ik semi ook. Maar ik vermoed dat zoals meestal Suzuki een aantal warmte graden als optie aangeeft ik die pak die eruit komt.

Nee geen idee, echter rij ik niet vaak op de weg dus was niet van plan elk jaar de olie te wisselen. (Of ik moet toch aan mijn km's komen.)
En van mineraal of half syntheet naar vol syntheet schijnt mogelijk problemen te kunnen geven doordat er rotzooi loskomt.

Voor zover ik nog kan herinneren is het inrijden met mineraal, daarna alleen nog maar volsyntheet er in

En dat er zooi loskomt? Daar heb je en filter voor
(als dat je blok zou slopen, dan zullen de 'brokken' die er waarschijnlijk niet eens zitten, ook met halfsynt je motor aan bonken draaien)

Je zou een keer je carter er af kunnen schroeven om te zien of je veel aangekoekt bezinksel hebt
 
Voor zover ik nog kan herinneren is het inrijden met mineraal, daarna alleen nog maar volsyntheet er in

En dat er zooi loskomt? Daar heb je en filter voor
(als dat je blok zou slopen, dan zullen de 'brokken' die er waarschijnlijk niet eens zitten, ook met halfsynt je motor aan bonken draaien)

Je zou een keer je carter er af kunnen schroeven om te zien of je veel aangekoekt bezinksel hebt
Een vol synthetische olie "reinigt" vele malen beter dan een half synthetische olie. Als er jaren half syntheet is gebruikt krijg je bijna gegarandeerd problemen als je ineens op vol syntheet overstapt. Niet alles wat dan loskomt komt als eerste bij je filter. Brokken is overdreven het is meer een soort slurrie waar je aan moet denken. Maar oa het bed waar je nokkenassen in draaien en de sproeiers onder de zuigers houden niet van een verstoring van een mooie olie film/nevel.
 
I know, vroegah ook gehad. Begin nu die oude rotzooi uit mijn jeugd weer te waarderen 😉

Ruitje moet idd wel in echt goede staat zijn maar ik hoor het wel 👌🏻
Lekker met je vroegah , ik heb dat ding nog steeds 2002 nieuw gekocht .moet ik weer rekenen hoeveel jaar dat geleden was dat is niks vroegha dat was pas geleden .en nee dat geen 21jaar geleden onmogelijk.
 
Eindelijk de begeerde k1 kunnen vinden? Ze ziet er netjes uit iig!
Ik zou voor een motobatt accu gaan en olie zou je ook voor de 7100 kunnen gaan van Motul. Gooi ik ook in m'n SRAD. Dat is wel een volsyntheet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan