Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Met de wegmotor (750 k1) bezig, oa remleidingen vervangen en kwam in de banjobouten al een berg bagger tegen dus revisie dan maar gelijk.

Uit de voorrem kwam toch echt 2 rubbers tussen de klauwhelften weg, revisieset heeft er maar 2 dus kom er 2 tekort.
Achter nog niet mee bezig maar zou denken dat die er ook 2 in de klauw heeft?

Iemand ervaring? Denk ik goed en mis ik er dus 3?

IMG_5119.jpeg
IMG_5118.jpeg
IMG_5127.jpeg
IMG_5128.jpeg
IMG_5138.jpeg
IMG_5139.jpeg
 
Met de wegmotor (750 k1) bezig, oa remleidingen vervangen en kwam in de banjobouten al een berg bagger tegen dus revisie dan maar gelijk.

Uit de voorrem kwam toch echt 2 rubbers tussen de klauwhelften weg, revisieset heeft er maar 2 dus kom er 2 tekort.
Achter nog niet mee bezig maar zou denken dat die er ook 2 in de klauw heeft?

Iemand ervaring? Denk ik goed en mis ik er dus 3?

Bekijk bijlage 1963929Bekijk bijlage 1963930Bekijk bijlage 1963931Bekijk bijlage 1963932Bekijk bijlage 1963933Bekijk bijlage 1963934
Ik heb vorige week dus exact dezelfde set voor de voorste klauwen gekocht. Ook die 2 kleine ringetjes er niet bij. De webshop gaat ze proberen na te sturen als losse deeltjes.
 
ja moeten er indd 2 in
ze gebruiken volgend mij die setjes voor medere modelen klauwen want in andere klauwen zitten maar 1 rubber per klauw in
 
ja moeten er indd 2 in
ze gebruiken volgend mij die setjes voor medere modelen klauwen want in andere klauwen zitten maar 1 rubber per klauw in
Dat was mijn gedachte ook.

Twijfel vooral of achter er ook 2 nodig heeft.
Overigens als je een exploded view erbij pakt zie je zowel bij de klauw voor als achter er ook maar 1. Dus als tourmax die heeft gebruikt verklaard dat het wel.
 
Achter is een klauw met 2 zuigers toch? Je zou zeggen dat 1 genoeg moet zijn. Aan de voorkant kan ik het me nog iets voorstellen met vereffenen van de druk in de klauw, dat ze dan 2 gebruiken. Of in geval van zoveel meuk in de klauw, dat je nog een soort back up hebt :+
 
Achter is een klauw met 2 zuigers toch? Je zou zeggen dat 1 genoeg moet zijn. Aan de voorkant kan ik het me nog iets voorstellen met vereffenen van de druk in de klauw, dat ze dan 2 gebruiken. Of in geval van zoveel meuk in de klauw, dat je nog een soort back up hebt :+

Ik mail ze wel eens, beter gelijk 3 versturen dan later nog eens 1.
 
Dat was mijn gedachte ook.

Twijfel vooral of achter er ook 2 nodig heeft.
Overigens als je een exploded view erbij pakt zie je zowel bij de klauw voor als achter er ook maar 1. Dus als tourmax die heeft gebruikt verklaard dat het wel.
aw oke dat durf ik ook niet te zeggen maar los halen wil je hem toch neem ik aan ? dan zie jet het snel genoeg😉
 
Nieuw op het forum, sinds april vorig jaar mijn rijbewijs en al snel mijn eerste motor gekocht: Suzuki GSXR-750 uit 1998.

1964680-1b3f5f395176d7913c2382398ac619d6.jpg

Al het een en ander zelf aan gedaan, filters en vloeistoffen vervangen, ketting en tandwielen vervangen, kleppen gesteld, gasklephuizen gesynchroniseerd.

Wil de remmen nog opfrissen en balhoofdlagers en voorvorken checken/opfrissen (heb een bonk bij in- en uitveren)

Hoop hier met vragen terecht te kunnen en zelf natuurlijk ook bij te dragen waar mogelijk.
 
Nieuw op het forum, sinds april vorig jaar mijn rijbewijs en al snel mijn eerste motor gekocht: Suzuki GSXR-750 uit 1998.

Bekijk bijlage 1964758
Al het een en ander zelf aan gedaan, filters en vloeistoffen vervangen, ketting en tandwielen vervangen, kleppen gesteld, gasklephuizen gesynchroniseerd.

Wil de remmen nog opfrissen en balhoofdlagers en voorvorken checken/opfrissen (heb een bonk bij in- en uitveren)

Hoop hier met vragen terecht te kunnen en zelf natuurlijk ook bij te dragen waar mogelijk.
Welkom op MF en veel plezier van je SRAD!
 
Nieuw op het forum, sinds april vorig jaar mijn rijbewijs en al snel mijn eerste motor gekocht: Suzuki GSXR-750 uit 1998.

Bekijk bijlage 1964758
Al het een en ander zelf aan gedaan, filters en vloeistoffen vervangen, ketting en tandwielen vervangen, kleppen gesteld, gasklephuizen gesynchroniseerd.

Wil de remmen nog opfrissen en balhoofdlagers en voorvorken checken/opfrissen (heb een bonk bij in- en uitveren)

Hoop hier met vragen terecht te kunnen en zelf natuurlijk ook bij te dragen waar mogelijk.
SRAD is altijd goed natuurlijk:t Maar even over dat "bonken" bij in en uitveren. Dat heb ik ook gehad bij exact zo'n vork (maar dan in een SV650) en dat heb ik er niet uitgekregen.... ook niet door hem helemaal uit elkaar te halen en weer netjes te monteren met nieuwe glijbussen en afdichtingen.... dus waar het vandaan komt is nog steeds niet duidelijk, maar de vork functioneerde verder gewoon zoals je zou willen dus heb ik het maar zo gelaten.
Ik kijk even of ik dat filmpje nog heb...

EDIT: hebbes, ik had er een short op Youtube van gemaakt
 
Nieuw op het forum, sinds april vorig jaar mijn rijbewijs en al snel mijn eerste motor gekocht: Suzuki GSXR-750 uit 1998.

Bekijk bijlage 1964758
Al het een en ander zelf aan gedaan, filters en vloeistoffen vervangen, ketting en tandwielen vervangen, kleppen gesteld, gasklephuizen gesynchroniseerd.

Wil de remmen nog opfrissen en balhoofdlagers en voorvorken checken/opfrissen (heb een bonk bij in- en uitveren)

Hoop hier met vragen terecht te kunnen en zelf natuurlijk ook bij te dragen waar mogelijk.
nice een sradje🔥
 
EDIT: hebbes, ik had er een short op Youtube van gemaakt
Het lijkt wel een beetje op wat ik heb, ik heb ook een filmpje gemaakt. Vork lijkt verder goed te functioneren (in ieder geval voor mij).
Geluid is er bij het terug uitveren van de vork. Ik kan niet goed vinden waar het geluid precies vandaan komt.

 
Het lijkt wel een beetje op wat ik heb, ik heb ook een filmpje gemaakt. Vork lijkt verder goed te functioneren (in ieder geval voor mij).
Geluid is er bij het terug uitveren van de vork. Ik kan niet goed vinden waar het geluid precies vandaan komt.

klinkt inderdaad verdacht hetzelfde. Ik heb destijds wel ergens een topic gevonden van iemand die het ook had en het ook zo had gelaten. toch gek. Dat topic heb ik niet meer gevonden
 
2 akra systemen voor k2 600 gekocht.
Weet iemand van jullie toevallig zeker, of het op een srad en op een K5 600 past?

Voordat wij gaan zitten passen en schroeven :)
 

Bijlagen

  • PXL_20240211_152051927.jpg
    PXL_20240211_152051927.jpg
    663,8 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan