suzuki gsx-r 750 deel 14:vol gas de tunnel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een cat? Wat is dat? Ik heb zo'n pijpen vanuit mijn blok die zo in elkaar lopen en dan uitkomen in een grijze pot, daar staat yoshimura op, dat zal wel japans zijn ofzo.......

Zonder gekheid, in nederland is geen apk voor motoren, met als voordeel dat er geen jaarlijkse emissie meting, geluidsmeting etc is. Dus je kunt redelijk wat veranderen aan je motor. In duitsland is het anders, alle 2 jaar tüv, een open luchtfilter of een powercommander resulteren al in afkeur. Een aftermarket uitlaat mag alleen als ie goedgekeurd wordt, dit wordt op je kentekenbewijs vermeld. Gelukkig zijn ze hier in nederland wat makkelijker mee.
 
Goeieavond, @ Ras, je motor zag er goed uit op de snelweg jammer genoeg hadden we file! Volgende keer beter!

Greetz bestuurder van de zwart/goud GSXR1000
 
Laatst bewerkt:
Heb het beestje vandaag nog even aan de tand gevoeld, maar niets raars gemerkt, liep als een tiet! Alleen die tik als het blok koud is kan ik me aan ergeren B|

Zou kunnen maar dan kan ik het verhaal met je dodemansknop niet kunnen plaatsen.

Ik weet niet zeker of ik aan de knop heb gezeten hoor, volgens mij niet, maar de mogelijheid is er wel.

Goeieavond, @ Ras, je motor zag er goed uit op de snelweg jammer genoeg hadden we file! Volgende keer beter!

Greetz bestuurder van de zwart/goud GSXR1000

Deze heb ik vandaag volgens mij nog in amersfoort zien staan, kan dat? Een keer iets anders, hoewel het niet helemaal mijn smaak is. Je kunt wel zien dat er aandacht en moeite in gestoken is :Y
 
Amersfoort was echt verschrikkelijk.... Klote telefoonliep de hele tijd vast, en we konden het maar niet vinden :')

Eindelijk aangekomen denk ik mooie wheelies te gaan zien en te maken, maar er stonden zo'n beetje meer agenten als motorrijders.....

grrr
 
Ik ga de komende tijd maar effe van de BP ultimate afstappen

Van de week voor de verandering bij een onbemande shell er gewoon '95' in gemikt
Ik ga crossen en op een gegeven moment valt me op dat m'n motor buiten agressiever klinken
ook verdomd agressiever rijd

Tenzij gewoon m'n luchtfilter los is gekomen (had vandaag een rare suis/ruis van m'n motor komend)
 
Dat gelul met die brandstof, geloof alleen dat die V power en ultimate zooi duurder en smerige is. (Aangezien het schijnbaar schoonmaakt)

Mijn RS125 loopt ook lekkerder op 95 (en nog liever 98) dan V power ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Heb het beestje vandaag nog even aan de tand gevoeld, maar niets raars gemerkt, liep als een tiet! Alleen die tik als het blok koud is kan ik me aan ergeren B|Ik weet niet zeker of ik aan de knop heb gezeten hoor, volgens mij niet, maar de mogelijheid is er wel.Deze heb ik vandaag volgens mij nog in amersfoort zien staan, kan dat? Een keer iets anders, hoewel het niet helemaal mijn smaak is. Je kunt wel zien dat er aandacht en moeite in gestoken is :Y

Ik weet wie jij bedoelt maar dat was ik niet. Ik heb zwart/goud limited edition van 2004.
 
Weet iemand of het legaal is om die lelijke cat onder je k6/k7 weg te halen?
Klinkt ook een stuk beter zag ik op youtube. })
En is daar misschien een howto voor beschikbaar? Ik kon nl. niks vinden op internet...

Bij die serie is het nog makkelijk, daarboven wordt het frezen en lassen van een middenbocht.

Even vraag tussendoor: Kan het zijn dat de accu zo leeg is dat als je hem op contact zet dat die het display niet eens meer laadt?!

Mijn pa had namelijk de motor weggezet (van stuurslot afgehaald) niet gestart, volgens hem wel op contact gezet en de sleutel erin laten steken voor een paar uur. Nu doet die niet eens het display opstarten zodra ik hem op contact zet. Hangt nu een klein uurtje aan de acculader maar staat nog altijd bij het 1e lampje... :(
 
Bij die serie is het nog makkelijk, daarboven wordt het frezen en lassen van een middenbocht.

Even vraag tussendoor: Kan het zijn dat de accu zo leeg is dat als je hem op contact zet dat die het display niet eens meer laadt?!

Mijn pa had namelijk de motor weggezet (van stuurslot afgehaald) niet gestart, volgens hem wel op contact gezet en de sleutel erin laten steken voor een paar uur. Nu doet die niet eens het display opstarten zodra ik hem op contact zet. Hangt nu een klein uurtje aan de acculader maar staat nog altijd bij het 1e lampje... :(

Ja dat kan. Maar dan is die waarschijnlijk ook zo leeg dat je hem niet meer opgeladen krijgt. Sommige laders hebben een recondition programma, daar kan je nog wel eens geluk mee hebben. ;)
 
Bij die serie is het nog makkelijk, daarboven wordt het frezen en lassen van een middenbocht.

Even vraag tussendoor: Kan het zijn dat de accu zo leeg is dat als je hem op contact zet dat die het display niet eens meer laadt?!

Mijn pa had namelijk de motor weggezet (van stuurslot afgehaald) niet gestart, volgens hem wel op contact gezet en de sleutel erin laten steken voor een paar uur. Nu doet die niet eens het display opstarten zodra ik hem op contact zet. Hangt nu een klein uurtje aan de acculader maar staat nog altijd bij het 1e lampje... :(

Ja dat kan. Maar dan is die waarschijnlijk ook zo leeg dat je hem niet meer opgeladen krijgt. Sommige laders hebben een recondition programma, daar kan je nog wel eens geluk mee hebben. ;)
 
Weet niet of het uitmaakt dat het nog een nieuwe motor is, bj 2010 dus relatief nieuwe accu?! Altijd netjes opgeladen gweest. En welke laders zijn dat, gebruik zelf deze:

http://www.google.nl/imgres?um=1&hl...w=200&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:5,s:0,i:82

Die bedoel ik ja. Het laatste onderste lampje staat "recond" bij. Probeer dat eens.

En het maakt niet uit hoe oud een accu is, als die onder een bepaalde spanning komt, is die "stuk". En laad die niet meer bij met veel laders.

Probeer het recond programma eens. Misschien heb je geluk! :)
 
Die bedoel ik ja. Het laatste onderste lampje staat "recond" bij. Probeer dat eens.

En het maakt niet uit hoe oud een accu is, als die onder een bepaalde spanning komt, is die "stuk". En laad die niet meer bij met veel laders.

Probeer het recond programma eens. Misschien heb je geluk! :)

De acculader heeft er nog de hele nacht aan gehangen maar het lijkt dat die zich herpakt heeft, hij staat nu op het 2e lampje en startte zojuist ook. Dus houd goede hoop :+
 
Klopt, zag het net inderdaad in het wphb staan :Y

Maar toch denk ik dat ik hem even terug breng en alles even laat na kijken. Vandaag (voor de 2e keer) het volgende mee gemaakt: Op de snelweg rijden met +- 10/11.000 toeren in de 2e versnelling, achter een auto om er vervolgens vlot langs heen te gaan, alleen viel (toen ik nog achter de auto zat) de motor ineens uit -O- Schrok wel even, want t lijkt net of je ineens flink in de ankers gaat wanneer je het niet verwacht! Was al lang blij dat er verder niemand achter me reed.

Dodemansknop een keer uit/aan en hij loopt wel weer, maar het zint me toch niet helemaal :N Verder rijdt hij wel helemaal prima.

Dus wat mij niet helemaal lekker zit is:
- Tikkend geluid bij koud blok
- Blok valt uit bij even constant 10/11.000 toeren rijden

Edit:
Net even oliepijl gecontroleerd, en dit vind ik ook wel vreemd! paar weken (voor ik mijn rijbewijs had) oliepijl gecontroleerd en stond bij Full wanneer ik de motor recht op hield. Nu na +- 2000km rijden en een paar uur afgekoeld gaat hij ver over Full heen??

Jouw klacht heeft helemaal niets met kleppen stellen te maken. Bij een dergelijke km stand kun je e.e.a. controleren, maar slechts 1 op de 100 gixxers moet kleppen stellen bij 24K. Lekker laten zitten dus.

De NAKS is een bekend probleem bij oudere generatie Gixxers. De tik die jij hoort is hoogstwaarschijnlijk niet je NAKS. Het is gewoon een typisch gixxer kwaaltje bij koude motor. Toleranties zijn anders bij een koud blok, daardoor hoor je de tik. Hoef je je helemaal niet druk om te maken.

Olie peilen moet je gewoon altijd op dezelfde manier doen. Dunne olie na een rit stroomt sneller terug dan koude olie. Gewoon minimaal een half uur rijden en na een stilstand van 15 minuten olie peilen.
 
Bij teveel olie in je blok bouwt ie teveel inwendige druk op waardoor je kans loopt dat je pakkingen of keerringen er uit blazen

Maar je koppakking klapt er echt niet uit door beetje teveel olie. Moet je eerder denken aan keerringen van je uitgaande as of koppelingshevel bijvoorbeeld of dat bepaalde zaken juist niet goed gesmeerd worden doordat je krukwangen de olie niet voldoende kunnen rondslingeren.
 
Jouw klacht heeft helemaal niets met kleppen stellen te maken. Bij een dergelijke km stand kun je e.e.a. controleren, maar slechts 1 op de 100 gixxers moet kleppen stellen bij 24K. Lekker laten zitten dus.

De NAKS is een bekend probleem bij oudere generatie Gixxers. De tik die jij hoort is hoogstwaarschijnlijk niet je NAKS. Het is gewoon een typisch gixxer kwaaltje bij koude motor. Toleranties zijn anders bij een koud blok, daardoor hoor je de tik. Hoef je je helemaal niet druk om te maken.

Olie peilen moet je gewoon altijd op dezelfde manier doen. Dunne olie na een rit stroomt sneller terug dan koude olie. Gewoon minimaal een half uur rijden en na een stilstand van 15 minuten olie peilen.


Het "tikken" heb ik ook bij een koude motor, echter maak ik mij daar niet zo druk om. Pas als die gaat rammelen als een Duc maak ik mij zorgen :+
 
deze is volgende week binnen de r11 titanium voor me 750
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan