Suzuki GSX-R750: Blauw-witte Sint en kleurloze Pieten #23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat genoeg stuk, maarja, die lui rijden door in de winter en wassen die dingen ook gewoon NOOIT.. dan gaat er wel eens wat stuk.

Of het onderhoud/recall worden niet/slecht uitgevoerd.

Mijn ervaring: alles van alle merken gaat stuk.. :')


Behalve de mazda van mn pa.. Bijna 5ton op de klok :+

Dat is echt niet de enige reden hoor... De BMW's van tegenwoordig... er ziiten exemplaren bij die gaan om de haverklap. We hebben er een paar staan op werk, trust me, I know...
 
Rijden er hier meer met navigatie op de gsx-r rond? Ik had altijd de Zumo 660 en ben nu overgestapt naar de Zumo 590. Da's mooi spul!

Als er animo is wil ik wel een meeting schuine streep 'toerritje' organiseren ergens richting april? Roy kan dat dan mooi in de OP verwerken. Ik denk dan aan een dagje Eifel ofzo, maar weet niet voor hoeveel mensen die afstand haalbaar is vanaf woonplaats.... Misschien is een rondje in het midden des lands beter voor de opkomst. Mij maken de kilometers niet zoveel uit.

Op de GSXR geen navi zitten.
Ritjes altijd leuk natuurlijk. Zal van de datum afhangen. Heb niet zo veel vrijedagen meer over nl. Tegenwoordig moet alles vooraf aangevraagd en gepland worden. En met vooraf bedoel ik ver vooraf. Op korte termijn is er niet zo veel meer mogelijk... Lang leve de bezuiniging.... eh, reorgansatie...
 
Alleen nog en poetsbeurt en wat carbon onderdelen. O ja, en nog een gat boren in de linkerkuip voor de val protector. In mijn oude kuip zitten zowel links als rechts een gat, in mijn nieuwe kuip (wel van een 600) zit er alleen in het rechterdeel een gat voor de bout....

Later maar even fixen. Eerst poetsen, morgen testrondje en gaat de motor voor een APK beurtje naar de achterbuurman ;)

[afbeelding]

Voor je motor hoeft dat niet hè.... apk... ;)
 
Nou idd. Dat was zo'n €8000,- (voor de werkgever en een deel werknemer). Daarom controleren we ook graag de oostblokkers. Niet dat 'we' in NL nou allemaal roomser dan de paus zijn, maar over het algemeen hebben die het aardig voor elkaar. Een keer een schakelfoutje, of ladingzekering, maar qua rij-/rusttijden dan.

Met die schakelfout bedoel ik dat bij heel veel tacho's, het apparaat op rust schakelt als de motor uitgaat. Bij laden/lossen of bijvoorbeeld zo'n controle moet hij op overige werkzaamheden staan. Je maakt mij niet wijs dat een supermarkt bevoorrading tussen het rijden alleen maar rust heeft... ;) Ik kan het op dat moment niet vaststellen, want niet op heterdaad, dus zal je ermee wegkomen. Het wordt wél geregistreerd in de systemen en bij ILenT. Dus bij een bedrijfscontrole, kan dat aan bod komen.
Of wat je ook vaak ziet, dat de kaart verkeerd wordt uitgenomen. Eerst op rust zetten, dan kaart eruit.
En zo nu en dan eens rijden zonder kaart. Een verplaatsing van nog geen minuut, bijvoorbeeld bij een garage ofzo, geen probleem. Maar er zitten er ook bij van meerdere uren. Dat is gewoon niet goed.

Idd overal word weleens gerommeld maar onze Oost-Europese collega's maken het wat vaker te bont...

Ah ke. Mijn vader (kaderlid bond) sprak een poos terug eens zo'n controleur die echt alles uit (kan) pluizen en erop bekeuren en die kon dus ook terug gaan rekenen met CMR's en tacho en alsnog op die schakelfouten bekeuren. Daar gaat natuurlijk veel meer tijd inzitten en bij een "snelle" controle langs de weg zal dat niet gebeuren maar het kan dus wel. Ik denk dat 99% van de chauffeurs de tacho op rust heeft bij laden en lossen. Mijn tacho schakelt NIET automatisch dus laat hem soms bewust eens staan op laden/lossen.

En wat maakt het uit dat eerst de tacho op rust gezet word en dan pas de kaart eruit gehaald word? Ik stop op maandag de kaart erin en haal hem er vrijdag pas weer uit (uitzonderingen daargelaten).
Wat betreft zonder kaart rijden is ook weer zo'n ding, in NL mag je hem "out of scope" zetten. En in Frankrijk bekeuren ze erop als ze dat op de tacho aantreffen. Mooi man dat 1 Europa.
 
Ik film komend jaar sowieso uit de neus en met een camera naar achteren, de camera naar achter zal ik nog proberen wat andere beelden mee te maken voor een mooie seizoen filmpje.

Heb nu
2 camera's
2x onderwater cover (dus ook regenrace beelden)
Diverse plakkers
Borst/been harnas (niet voor circuit, maar wel leuk op bijvoorbeeld de KTM op het been :P)
Suction cup is onderweg (misschien voor losse dagen, maar niet voor in een race)

Zo'n mooi gyroscopisch model achterop net als in de MotoGP? :9
Zoiets :9~
11478d1340391487-new-batman-masks-like-no-like-gyroscopic-motogp-cam-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idd overal word weleens gerommeld maar onze Oost-Europese collega's maken het wat vaker te bont...

Ah ke. Mijn vader (kaderlid bond) sprak een poos terug eens zo'n controleur die echt alles uit (kan) pluizen en erop bekeuren en die kon dus ook terug gaan rekenen met CMR's en tacho en alsnog op die schakelfouten bekeuren. Daar gaat natuurlijk veel meer tijd inzitten en bij een "snelle" controle langs de weg zal dat niet gebeuren maar het kan dus wel. Ik denk dat 99% van de chauffeurs de tacho op rust heeft bij laden en lossen. Mijn tacho schakelt NIET automatisch dus laat hem soms bewust eens staan op laden/lossen.
Dat is op zich niet zo'n punt. Als je maar je 45 minuten op tijd hebt.
En wat maakt het uit dat eerst de tacho op rust gezet word en dan pas de kaart eruit gehaald word? Ik stop op maandag de kaart erin en haal hem er vrijdag pas weer uit (uitzonderingen daargelaten).
Wat betreft zonder kaart rijden is ook weer zo'n ding, in NL mag je hem "out of scope" zetten. En in Frankrijk bekeuren ze erop als ze dat op de tacho aantreffen. Mooi man dat 1 Europa.

Dat is juist goed, eerst op rust, dan eruit. Anders heb je dus een fout te pakken. ;)
Wij kijken langs de weg op qua rij-/rusttijden in principe naar aaneengesloten rijtijd (4.15 u), voldoende rust (9 uur per 24 of 30 bij twee chauffs). Overige overtredingen zijn voor de Inspectie. Natuurlijk wel lading (zekering, adr enz.), technische eisen van het voertuig, papieren (rbw kentekenbewijs, ook van de aanhangwagen/oplegger, CMR, NIWO of vergunning bij eigen vervoer, enz.)

Ik sta op zich helemaal achter die controles, al blijf ik het wel wat vreemd vinden dat ik op vakantie in een ruk naar zuid Frankrijk mag rijden zonder dat iemand daar maar een probleem van maakt. Dat is wel apart. Maar wel heel off topic... ;)
 
Zo'n mooi gyroscopisch model achterop net als in de MotoGP? :9
Zoiets :9~
[afbeelding]

Tikkie te duur voor me denk ik...

Dat is op zich niet zo'n punt. Als je maar je 45 minuten op tijd hebt.Dat is juist goed, eerst op rust, dan eruit. Anders heb je dus een fout te pakken. ;)
Wij kijken langs de weg op qua rij-/rusttijden in principe naar aaneengesloten rijtijd (4.15 u), voldoende rust (9 uur per 24 of 30 bij twee chauffs). Overige overtredingen zijn voor de Inspectie. Natuurlijk wel lading (zekering, adr enz.), technische eisen van het voertuig, papieren (rbw kentekenbewijs, ook van de aanhangwagen/oplegger, CMR, NIWO of vergunning bij eigen vervoer, enz.)

Ik sta op zich helemaal achter die controles, al blijf ik het wel wat vreemd vinden dat ik op vakantie in een ruk naar zuid Frankrijk mag rijden zonder dat iemand daar maar een probleem van maakt. Dat is wel apart. Maar wel heel off topic... ;)

Wist niet dat dat ook uitmaakte voor wat er op mijn kaart kwam. Volgens mij doe ik dat al, maar wel opletten omdat de mijne niet om springt op rust.
Ik vind (nadruk op vind) dat rijtijden overschrijding kan gebeuren. Geen plek, geen parkeerplaats an sich enz. Rusttijden kunnen niet tekort zijn. Ik sta altijd minimaal 46min en qua nachtrust ook voldoende.
Alleen de 11u nachtrust binnen 24u kijken we niet naar. Die schuif ik dan ook door naar de firma, maar daar bekeurt volgens mij alleen de Fransoos op B|

Ja en wat te denken van die "net geen" vrachtwagens? behoorlijke formaten toch en dat kan ook allemaal. Ach ja, alles helemaal uitsluiten kan niet en ook in de truck zou het je eigen gezond verstand moeten zijn maar goed, dat heeft niet iedereen :P

Yep het topic is alweer volgeluld *O* We zijn aan een nieuwe toe ben benieuwd waar Roy nu weer als titel mee komt aanzetten :P

Bij 2500 pas vol hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Tikkie te duur voor me denk ik...Wist niet dat dat ook uitmaakte voor wat er op mijn kaart kwam. Volgens mij doe ik dat al, maar wel opletten omdat de mijne niet om springt op rust.
Ik vind (nadruk op vind) dat rijtijden overschrijding kan gebeuren. Geen plek, geen parkeerplaats an sich enz. Rusttijden kunnen niet tekort zijn. Ik sta altijd minimaal 46min en qua nachtrust ook voldoende.
Alleen de 11u nachtrust binnen 24u kijken we niet naar. Die schuif ik dan ook door naar de firma, maar daar bekeurt volgens mij alleen de Fransoos op B|

Ja en wat te denken van die "net geen" vrachtwagens? behoorlijke formaten toch en dat kan ook allemaal. Ach ja, alles helemaal uitsluiten kan niet en ook in de truck zou het je eigen gezond verstand moeten zijn maar goed, dat heeft niet iedereen :P
Ja, een hoop teruggekeurde wagens.... kan je met een B, of BE, rbw gewoon op rijden. Maar wat veel mensen, ook chauffeurs daarop, niet weten is dat je volgens de Wet Wegvervoer Goederen vanaf 500kg of meer in bezit moet zijn van een geldige vergunning. Daarbij zijn die auto's teruggekeurd (meestal te herkennen aan een V aan begin vd letter combinatie in het kenteken) tot een TMM van max 3500 kg. De meesten zijn dan ook overbeladen. Die nemen we ook regelmatig mee.
Ik weet van bedrijven (hier in de regio) dat ze een optrekasje hebben (de BE-combi bijvoorbeeld). Daarin is in de laadruimte een gedeelte gemarkeerd met tape. tussen het kopschot en die tape mag niet geladen worden, omdat ze dan al snel aan een aslast overschrijding komen.
We hebben er laatst een gehad, die mocht inclusief chauffeur en bijrijder nog zo'n 50 kilo aan lading meenemen. De overige 34XX kg was allemaal voertuig en bestuurders.... Schiet lekker op, zo'n 'goedkope' wagen i.t.t. een trekker oplegger (chauffeur, code 95, en noem maar op.... ;) )
Bij 2500 pas vol hoor ;)

Daar zitten we al overheen... ;)
 
Ja, een hoop teruggekeurde wagens.... kan je met een B, of BE, rbw gewoon op rijden. Maar wat veel mensen, ook chauffeurs daarop, niet weten is dat je volgens de Wet Wegvervoer Goederen vanaf 500kg of meer in bezit moet zijn van een geldige vergunning. Daarbij zijn die auto's teruggekeurd (meestal te herkennen aan een V aan begin vd letter combinatie in het kenteken) tot een TMM van max 3500 kg. De meesten zijn dan ook overbeladen. Die nemen we ook regelmatig mee.
Ik weet van bedrijven (hier in de regio) dat ze een optrekasje hebben (de BE-combi bijvoorbeeld). Daarin is in de laadruimte een gedeelte gemarkeerd met tape. tussen het kopschot en die tape mag niet geladen worden, omdat ze dan al snel aan een aslast overschrijding komen.
We hebben er laatst een gehad, die mocht inclusief chauffeur en bijrijder nog zo'n 50 kilo aan lading meenemen. De overige 34XX kg was allemaal voertuig en bestuurders.... Schiet lekker op, zo'n 'goedkope' wagen i.t.t. een trekker oplegger (chauffeur, code 95, en noem maar op.... ;) )Daar zitten we al overheen... ;)

Haha, ja idd die auto's. Zelfde als zo'n Sprinter met windvang bak erop. Leuk joh, mag je alleen niets mee laden.

Je typte 1500, maar we zitten idd al aan de 2500.

Ik ga ff wat in elkaar knutselen.
 
Haha, ja idd die auto's. Zelfde als zo'n Sprinter met windvang bak erop. Leuk joh, mag je alleen niets mee laden.

Je typte 1500, maar we zitten idd al aan de 2500.

Ik ga ff wat in elkaar knutselen.

Boy is moe 💤 maakt lange dagen jaagt elke Poolse/Hongaarse/Roemeense chauffeur achterna :+
 
Boy is moe 💤 maakt lange dagen jaagt elke Poolse/Hongaarse/Roemeense chauffeur achterna :+

Onder andere! *D


:}
Haha, ja idd die auto's. Zelfde als zo'n Sprinter met windvang bak erop. Leuk joh, mag je alleen niets mee laden.
:Y
Je typte 1500, maar we zitten idd al aan de 2500.

Ik ga ff wat in elkaar knutselen.

Oh ja... :Z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan