Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Highsider bar end mirrors zijn groter en geven naar mijn mening zeker zoveel zicht als originele.

Die rizoma bar ends op de speed en street triple geven ook veel zicht

Ik heb kleinere gemonteerd en zijn zeker niet de meest gebruiksvriendelijkste maar ik zie wel genoeg.

Dat laatste is het belangrijkste 👍🏻, verschilt inderdaad per merk spiegel en de lengte van de rijder zal er ook invloed op hebben. Ook trilt de ene spiegel meer als de ander. De Puig spiegels die ik gemonteerd heb, moeten naar mijn mening niet kleiner zijn, je moet dan teveel focussen. Ze trillen minimaal en geven goed zicht. Zitten wel redelijk laag, je moet toch licht bukken wil je zicht hebben.
 
Ja klopt wel, had niet zoveel zin om alles accesoires los op te sommen 😅
Alles zat erop exclusief de r11 en seat cover.

Seat cover is besteld, dan kunnen de steps ook weg.

R11 kost wel wat maar zal er vroeg of laat toch opkomen.
👍🏻

Klopt, alle kwalitatieve 'groot' merk dempers zijn prijzig. Ik heb de Akrapovic toendertijd in de koop afgedwongen, ik vond de prijs te hoog om achteraf aan te schaffen, meen €835. (te)Veel geld voor een dempertje.
 
Dat heb je goed gedaan.
Idd te duur voor enkel optisch want de motor word er niet luider van zonder dat je de cat eronder uithaalt.

Vind dat je s1000 er dik bij staat.
Kunt nog onkosten maken door er andere wielen of carbon op te plaatsen maar dat vind ik wat te gek.

Upgrade in vering mss?
 
Het scheelt wel iets maar niet zo zoveel als bij de oudere motoren. Voornamelijk boven de 7000 toeren en bij gas los laten. Is een open demper doorsnee 5cm. Ik heb de catvervanger al meerdere malen overwogen, maar word hem niet. Zelfs Hoegee raad het af i.c.m. deze demper. DB word zo hoog, je word geheid staande gehouden. Hij monteerd ze alleen i.c.m. R11 en db-killer erin. Dan is het geluid enigzins te doen, vermogen neemt zeker toe en motor loopt beter.

Heb om 2 redenen besloten van de catvervanger af te zien;
- Als je staande word gehouden en een wokmelding krijgt begint de ellende, je kan ze niet 123 uitwisselen gezien er geen flens op zit. Je zou dan de catvervanger er weer onderuit moeten slijpen en de cat er weer tussen lassen. In mijn ogen verprutst je dan de uitlaatlijn. ECU staat dan ook niet meer goed afgesteld. Beter is om dan een geheel ander uitlaatsysteem te monteren en de originele voorbochten aan de cat te houden. Prijzig. De boete zou ik wel voor lief nemen, gedoe met RDW word je niet blij van (spreek uit ervaring, auto).
- Rijd geregeld in DE, geen zin om niet verder te mogen rijden zodra je staande bent gehouden, hoor het geregeld. Bij de akra demper zit een certificaat, daar geen problemen mee.

Motorgeluid word een hot item door alle klachten van bewoners dus de verwachting is er dat er alleen maar meer controles zullen komen. Hier in Gelderland en Overijssel veel dijken-rijders, daar regent het klachten, ook in de centra's verschijnen steeds meer controles.

Verwacht geen verdere upgrades meer, motor is af zo, alleen nog even de euro restricties uitzetten in de ecu en juiste afstelling.
 
@GSX-APD ik heb het Street xtreme pakket erop zitten. Dat is al inclusief smoked scherm, led pinkers, kort nummerplaat houder, stickerset ect.

De radiator guard is ook nog wel een optie
Yoshimura engine protectors ook.



@Alex_86 ik vind standaard spiegels niet mooi. Bar end is veel strakker en geeft een veel sportiever look.
Ik zie goed door mijn spiegels, deze trillen niet. Heb eerste maand ook met de originele gereden en kan me niet herinneringen dat ze trilde.

Originele gaven wel beter zicht.
Zelf heb ik geen gsx-s maar een gsx-r daar trillen ze op de snelweg behoorlijk waardoor ze amper bruikbaar zijn.

Ik lees hier vooral mee omdat ik een tijd terug interesse had in een gsx-s 1000.. uiteindelijk besloten de r750 te houden.
 
@GSX-APD ik heb eens een Gsx-s1000 met een sc project, decat gehoord. echt hard! wel vet geluid maar daar wordt je vroeg of laat mee aan de kant gezet en daar heb ik ook geen zin in. ik rij veel in duitsland en dus ook de reden om de cat te laten zitten.

heb jij last van de jerky throttle ( aan - uit effect )?
mijn heeft er geen last van, zeker na afstellen is dat helemaal weg.
heb ook vernomen dat de Katana gashendel dat verhelpt.
vind wel dat de gashendel slag te lang is, wil wel een kortere.
 
[Knip]

Motorgeluid word een hot item door alle klachten van bewoners dus de verwachting is er dat er alleen maar meer controles zullen komen. Hier in Gelderland en Overijssel veel dijken-rijders, daar regent het klachten, ook in de centra's verschijnen steeds meer controles.

[Knip]
In België ook steeds meer controles. Daar waar de politie spreekwoordelijk op varkens reed. Eind vorig seizoen staande gehouden vanwege snelheid. Toen zat de herriepijp zonder e-keur erop. Ik dacht dat ik ander vervoer kon regelen maar kreeg alleen een bekeuring voor de snelheid. Naar de uitlaat hebben ze niet om gekeken.

Daarna op het www gelezen dat ze op een aantal plekken het geluid meten. Aangezien ik de herriepijp beu aan het worden was de andere uitlaat met e-keur gemonteerd. Nog steeds veel draaiende koppies van wandelaars. Nu rijd ik altijd rond met db-killer. Beter niet teveel opvallen zodat we van onze hobby kunnen blijven genieten. Zeker kijkend naar Oostenrijk waar er op een hoop wegen en verbod gel. En van wat ik gelezen heb is het hoger beroep in dit terug te draaien afgewezen. Verwachting is dat ze dit nu verder uit gaan breiden.

Tot zover "opa's" beklag over geluid. 🤡
 
In België ook steeds meer controles. Daar waar de politie spreekwoordelijk op varkens reed. Eind vorig seizoen staande gehouden vanwege snelheid. Toen zat de herriepijp zonder e-keur erop. Ik dacht dat ik ander vervoer kon regelen maar kreeg alleen een bekeuring voor de snelheid. Naar de uitlaat hebben ze niet om gekeken.

Daarna op het www gelezen dat ze op een aantal plekken het geluid meten. Aangezien ik de herriepijp beu aan het worden was de andere uitlaat met e-keur gemonteerd. Nog steeds veel draaiende koppies van wandelaars. Nu rijd ik altijd rond met db-killer. Beter niet teveel opvallen zodat we van onze hobby kunnen blijven genieten. Zeker kijkend naar Oostenrijk waar er op een hoop wegen en verbod gel. En van wat ik gelezen heb is het hoger beroep in dit terug te draaien afgewezen. Verwachting is dat ze dit nu verder uit gaan breiden.

Tot zover "opa's" beklag over geluid. 🤡
klopt! hier beginnen ze ook te zeuren over het geluid.
wel eens staande gehouden in 2018 met de Tl1000, open uitlaat.
ze lieten me gaan met een waarschuwing :t.
 
@GSX-APD ik heb eens een Gsx-s1000 met een sc project, decat gehoord. echt hard! wel vet geluid maar daar wordt je vroeg of laat mee aan de kant gezet en daar heb ik ook geen zin in. ik rij veel in duitsland en dus ook de reden om de cat te laten zitten.

heb jij last van de jerky throttle ( aan - uit effect )?
mijn heeft er geen last van, zeker na afstellen is dat helemaal weg.
heb ook vernomen dat de Katana gashendel dat verhelpt.
vind wel dat de gashendel slag te lang is, wil wel een kortere.
SC project is idd net zo'n demper, is ook vaak een open demper met grote doorsnede. Dat schreeuwt gewoon hoog in de toeren. Erg mooi maar je trekt er wel problemen mee aan, en geheid, als je ook toerritten van 4-500km maakt word je het kabaal wel zat, of je moet hèle goede oordoppen hebben.

Hieronder een filmpje van een Yoshi R11 i.c.m. decat èn dB killer. Dat gaat al behoorlijk hard. Zonder dB killer word het helemaal asociaal. Op 0:50 min. trekt hij hem open.

 
@GSX-APD ik heb eens een Gsx-s1000 met een sc project, decat gehoord. echt hard! wel vet geluid maar daar wordt je vroeg of laat mee aan de kant gezet en daar heb ik ook geen zin in. ik rij veel in duitsland en dus ook de reden om de cat te laten zitten.

heb jij last van de jerky throttle ( aan - uit effect )?
mijn heeft er geen last van, zeker na afstellen is dat helemaal weg.
heb ook vernomen dat de Katana gashendel dat verhelpt.
vind wel dat de gashendel slag te lang is, wil wel een kortere.
Ik kan het niet omschrijven als aan- uit effect, heb het idee dat het blok aan de arme kant staat afgesteld, alsof het blok inhoud bij laag in toeren rijden. Hij bokt heel zelden eens. Volgens Hoegee stellen ze de brandstof/luchtverhouding rijker af, waardoor het blok soepeler loopt en meer vermogen geeft. Het heeft maar 1 nadeel, hij gaat wat meer verbruiken. Dit is voor mij verwaarloosbaar t.o.v. de voordelen.
 
In België ook steeds meer controles. Daar waar de politie spreekwoordelijk op varkens reed. Eind vorig seizoen staande gehouden vanwege snelheid. Toen zat de herriepijp zonder e-keur erop. Ik dacht dat ik ander vervoer kon regelen maar kreeg alleen een bekeuring voor de snelheid. Naar de uitlaat hebben ze niet om gekeken.

Daarna op het www gelezen dat ze op een aantal plekken het geluid meten. Aangezien ik de herriepijp beu aan het worden was de andere uitlaat met e-keur gemonteerd. Nog steeds veel draaiende koppies van wandelaars. Nu rijd ik altijd rond met db-killer. Beter niet teveel opvallen zodat we van onze hobby kunnen blijven genieten. Zeker kijkend naar Oostenrijk waar er op een hoop wegen en verbod gel. En van wat ik gelezen heb is het hoger beroep in dit terug te draaien afgewezen. Verwachting is dat ze dit nu verder uit gaan breiden.

Tot zover "opa's" beklag over geluid. 🤡
Soms heb je geluk soms niet. Het verschilt vaak ook welke agent je treft en/of wat voor soort controle er gaande is.
Hier kijkt menig agent er niet naar om, enkel bij de grotere controles of je moet erg opvallen. Ik noem het altijd 'de overheidsfuiken'. Hier zijn politie, rdw, belastingdienst bij aanwezig. In geval van twijfel over je uitlaat kan je mee naar het bureau voor een dB meting.

Heb dit vroeger eens meegemaakt met de auto, zat geen middendemper onder maar een rechte pijp, geluid was niet asociaal hard maar sportief, voldoende voor een meting.
Het grote nadeel hier met de RDW is, je bent meteen je hele type goedkeuring kwijt. Ze kijken dan niet alleen meer naar of je uitlaat weer in orde is en de dB's maar keuren de hele auto of motor. Je kan dan wel nagaan dat ze overal goed op letten. Heeft me veel geld gekost toendertijd.

Voor onze motoren zou dus ook gelden dat je reflectoren aanwezig moeten zijn, geen kleine niet e-keur spiegels etc.
 
Ik kan het niet omschrijven als aan- uit effect, heb het idee dat het blok aan de arme kant staat afgesteld, alsof het blok inhoud bij laag in toeren rijden. Hij bokt heel zelden eens. Volgens Hoegee stellen ze de brandstof/luchtverhouding rijker af, waardoor het blok soepeler loopt en meer vermogen geeft. Het heeft maar 1 nadeel, hij gaat wat meer verbruiken. Dit is voor mij verwaarloosbaar t.o.v. de voordelen.
dat is inderdaad verwaarloosbaar.

wat geluid betreft: hij maakt standaard 100 DB bij 5000 RPM, het geluid klinkt bruut in combinatie met de intake noise van de airbox.
 
hier zie je hoeveel ie uitsteekt , komt niet echt boven het schermpje uit.
g1.jpg


hier zonder de gps bevestigd
g3.jpg


hier zie je hoe ik de mount bevestigd heb.
g4.jpg



ik heb een ram kogel bout gebruikt en deze vervangen met 1 van de 4 bouten van de kroonplaat/risers.
dan de bevestigings beugel horizontaal geplaatst en dat komt juist uit in het midden van het stuur/kroonplaat.
de GPS voeding zal je altijd hebben.

er is ook een plaat te verkrijgen die de stuur bevestiging vervangt en dan wss 2 a max 3 cm wint maar die kost dik 150 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Bedankt voor de foto's Alex. Ziet er mooi uit, maar vind het persoonlijk nog aan de hoge kant. Zou het liever strak op de kroonplaat hebben. Ik ben eens gaan rondzoeken of er geen originele steun is voor de GSXS. Die is recent op de markt gekomen kwam ik net achter, voor een halfjaar terug was deze nog niet verkrijgbaar.

Screenshot_20210314-095357_Samsung Internet.jpg
 
dat is volgens mij toch zonder de voeding (dikke knop) maw de gps word rechtstreeks op het montage plaat bevestigd?
 
Laatst bewerkt:
Guys! Help me out.

Ik zie ineens een ( GsR 750 ) staan op internet. Bouwjaar 2016, en heeft 7 k gelopen. Ik had deze categorie nog niet eens voorbij zien komen. Deze heeft 104 pk en 80 nm koppel. Net wat rustiger denk ik. Ik ga sws even bellen denk ik. 👌 p.s. het is ook nog eens dichtbij huis.
En, wat is het geworden?
 
Bekijk bijlage 1603203



LED..., en bijna onvoorstelbaar hoeveel licht zo'n klein 'gloeilampje' geeft.

Heb in een andere fiets dubbel xenon zitten, en dat komt de zichtbaarheid natuurlijk ook ernstig ten goede, maar 1 zo'n LED 'peertje' kan er ook wat van !

Bekijk bijlage 1603203



LED..., en bijna onvoorstelbaar hoeveel licht zo'n klein 'gloeilampje' geeft.

Heb in een andere fiets dubbel xenon zitten, en dat komt de zichtbaarheid natuurlijk ook ernstig ten goede, maar 1 zo'n LED 'peertje' kan er ook wat van !
Lijkt mij ook wel wat, maar is dat legaal? Heb geen zin in gezeik met oom Agent 😊
 
Iemand ervaring met LED koplampen op een GSX-S 750? Enige aanraders? Ik ben niet opzoek naar een LED die tegenliggers verblind maar meer een vervanging van het lelijke gele licht. Klopt het dat E keur vervalt bij het vervangen van Halogeen voor LED?
 
Lijkt mij ook wel wat, maar is dat legaal? Heb geen zin in gezeik met oom Agent 😊
Je krijgt er geen problemen mee. Een agent zal echt niet vragen je lamp eruit te halen om een keurmerk te bekijken. Als LED verlichting achter mag, kan het voor ook prima. Het schijnt niet zo fel als een aftermarket xenon set maar zeker meer lichtopbrengst als een halogeen lamp.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Terug
Bovenaan Onderaan