Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Iemand ervaring met LED koplampen op een GSX-S 750? Enige aanraders? Ik ben niet opzoek naar een LED die tegenliggers verblind maar meer een vervanging van het lelijke gele licht. Klopt het dat E keur vervalt bij het vervangen van Halogeen voor LED?
Het verblind niet, ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad of automobilisten die seinde. Je moet het meer zien als iets helderder licht/andere kleur/meer lichtopbrengst. Met een Xenon lamp ga je vaak feller, dan hoeft met een LED lamp niet zo te zijn.

Bij alles wat je aanpast vervalt de E-Keur, het is niet voor niks 'gekeurd'. Ik zou me er geen zorgen om maken of een led-lamp zoeken die een e-keur heeft (als dat uberhaupt bestaat).
 
Het verblind niet, ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad of automobilisten die seinde. Je moet het meer zien als iets helderder licht/andere kleur/meer lichtopbrengst. Met een Xenon lamp ga je vaak feller, dan hoeft met een LED lamp niet zo te zijn.

Bij alles wat je aanpast vervalt de E-Keur, het is niet voor niks 'gekeurd'. Ik zou me er geen zorgen om maken of een led-lamp zoeken die een e-keur heeft (als dat uberhaupt bestaat).
Bedankt! Je hebt natuurlijk nog veel keuzes wat betreft het aantal lumen helaas nog geen "voorbeeld" op youtube gevonden die een fatsoenlijk aantal lumen heeft.

Zoals onderstaande, laten we eerlijk zijn dit ziet er toch niet uit? Maar ik weet niet of dit door de camera's komt of dat het licht echt zo aanwezig is dat je de motor niet eens meer fatsoenlijk ziet. Misschien gewoon aanschaffen en kijken hoe het uit pakt..

1616495077178.png


1616495144769.png
 
Goeieavond,

Even een vraagje voor jullie motorrijders.
Ik heb in september mijn A Rijbewijs gehaald.
Aangezien ik 25 ben, heb ik gelijk het volledige pakket gekregen. Zoals jullie weten ongelimiteerde keuze kwa motoren dus.
Nu heb ik dus los van mijn lessen geen ervaring. Zelfs niet op een brommer vroeger.
Okee, hierbij dan mijn vraag.
Ik heb zowel mijn lessen als mijn examens gereden op een honda cb650f.
Prima motor om mee te lessen! Nu mag het van mij eigenlijk nog wel iets sneller. Aangezien ik anders bang ben dat ik spijt krijg na 1 jaar ofzo. Naked bikes krijg ik het helemaal warm van en dat word dan ook sws het model. Als ik voor safe ga, word het een mt07 of een z650. Prima motoren lijkt mij maar ik heb niet dat wauw gevoel kwa looks! Na lang zoeken ben ik erachter dat ik de gxss750 de dikste motor vind in mijn klasse. Althans, dat denk ik? Is het verstandig hierop te beginnen? Ik weet dat hij veeeel sneller is dan mijn lesmotor. Maar aangezien dit ook een 4 cillinder is lijkt hij mij aardig tam laag in de toeren. Wat zeggen jullie? Joh daar moet jij nog niet aan beginnen of? Zou het prima kunnen? Vroeg of laat komt ie er sws trouwens.

Alvast bedankt!
Mvg, Rutger

GSX-S 750 is een prima fiets om mee te beginnen, hij rijd gewoon soepel in de bochten en ook bij lage snelheden. De motor begint toch pas echt te lopen vanaf zo een 7000 toeren, je kan er prima rustig mee rijden doordat de motor niet te fel is in zijn lage toeren.

Uiteindelijk bepaal je zelf de snelheid met je rechterhand, in het begin gewoon vooral rustig aan doen en aan de fiets wennen niet direct de grenzen opzoeken.

Ik ben op een SV650 begonnen maar je leert pas rijden als je een motor hebt die lekker rijd en die je een comfortabel gevoel geeft. Vooral de bochten zijn een enorm verschil, ik haal er echt nu meer plezier uit dan met mijn vorige motor.

Ik zou het zeker doen.
 
GSX-S 750 is een prima fiets om mee te beginnen, hij rijd gewoon soepel in de bochten en ook bij lage snelheden. De motor begint toch pas echt te lopen vanaf zo een 7000 toeren, je kan er prima rustig mee rijden doordat de motor niet te fel is in zijn lage toeren.

Uiteindelijk bepaal je zelf de snelheid met je rechterhand, in het begin gewoon vooral rustig aan doen en aan de fiets wennen niet direct de grenzen opzoeken.

Ik ben op een SV650 begonnen maar je leert pas rijden als je een motor hebt die lekker rijd en die je een comfortabel gevoel geeft. Vooral de bochten zijn een enorm verschil, ik haal er echt nu meer plezier uit dan met mijn vorige motor.

Ik zou het zeker doen.
Goed om te horen - ik ga in de loop van volgende week beginnen met een GSX-S750, can't wait :]
 
Bedankt! Je hebt natuurlijk nog veel keuzes wat betreft het aantal lumen helaas nog geen "voorbeeld" op youtube gevonden die een fatsoenlijk aantal lumen heeft.

Zoals onderstaande, laten we eerlijk zijn dit ziet er toch niet uit? Maar ik weet niet of dit door de camera's komt of dat het licht echt zo aanwezig is dat je de motor niet eens meer fatsoenlijk ziet. Misschien gewoon aanschaffen en kijken hoe het uit pakt..

Bekijk bijlage 1610617

Bekijk bijlage 1610618
Het aantal lumen neemt sowieso toe, daar is LED juist sterk in bij hetzelfde wattage. Dat is ook waarvoor je voor LED kiest neem ik aan. Koop er 1 bij de betere motorzaak en je zit altijd goed, hun staan achter hun producten. 10tje minder of minder t.o.v. internet is verwaarloosbaar.

Een foto vertekent altijd iets. Zo is mijn licht iets blauwer als op een foto, daar lijkt het meer wit. Zoals hierboven lijkt foto 1 meer op Xenon en foto 2 op een extreem felle LED. Dat onderste is wel erg extreem maar de camera kan ook het probleem zijn. Al is het lichtbeeld feller, je hebt er alleen maar een hoop gemak van. Met een reguliere LED van een motorzaak doe je geen miskoop.
 
Iemand ervaring met ECU flash bij GSX-S 750, en de kosten? Heb zelf niet echt last van aan/uit effect alleen merk ik dat er onderin in de toeren vol gas geen vol gas lijkt te zijn. Hierdoor rijdt ie juist wel weer lekker rustig in de lage toeren.

Hoegee kwam vorig jaar met een prijsopgave van 500 euro, vond ik te gortig.
 
Even de pagina's teruglezen in dit topic, staan er ervaringen beschreven. €400,- ben je wel kwijt voor goede afstelling incl. voor en na testbank.
 
Voor mijn fiets (gsx-r 750) heb ik toevallig gisteren bij Hoegee in Afferden geïnformeerd. Dan wordt de ECU volledig afgesteld incl. Run op de dyno en kost het €150,-.
Uit de gsx-s 1000 heeft hij flink meer power gekregen. Een aantal hier hebben zo'n 'Hoegee special edition' en zijn daar volgens mij meer dan tevreden over.
al lijkt me 150 euro wel heel goedkoop.
Foutje, gsxr750 :/
Suzuki dealer hier vraagt ook wel 400 euro voor een complete afstelling op de dyno
 
Laatst bewerkt:
al lijkt me 150 euro wel heel goedkoop.
Wellicht heb ik vrienden korting gekregen?
Ik weet niet zeker of dit direct op de ECU of via PC(3) was.

Hoe dan ook daarna nog eens langs geweest omdat de herriepijp naar een beschaafdere pijp is vervangen. Toen ook af laten stellen, PC3 reageerde niet meer op wijzigingen (kapot?), waardoor ze het direct op de ECU aangepast hebben. Dat kostte toen ook niet zoveel (was tegelijk met grote beurt dus weet niet exact wat het gekost heeft).

Hierboven zie ik een bedrag van €500,-. Dat zou ik er zelf niet snel voor over hebben.
 
Ik heb afgelopen jaar bij Hoegee geïnformeerd, zou €400 kosten. Ze zetten dan de euro restricties uit en vervolgens fine tuning. Dat is incl. een paar keer banken.

€150 lijkt mij ook erg goedkoop. Een ecu afstellen is tijdsrovender dan een Powercommander monteren. Een Powercommander is voor zover ik weet een kwestie van monteren en banken. Deze regelt zelf andere waardes waardoor het blok soepeler loopt met meer vermogen. Met een ECU aanpassing kan je meer fine tunen.
 
Ik heb afgelopen jaar bij Hoegee geïnformeerd, zou €400 kosten. Ze zetten dan de euro restricties uit en vervolgens fine tuning. Dat is incl. een paar keer banken.

€150 lijkt mij ook erg goedkoop. Een ecu afstellen is tijdsrovender dan een Powercommander monteren. Een Powercommander is voor zover ik weet een kwestie van monteren en banken. Deze regelt zelf andere waardes waardoor het blok soepeler loopt met meer vermogen. Met een ECU aanpassing kan je meer fine tunen.

400 euro zou ook kunnen inderdaad, het is dat Afferden een takke eind weg is anders was ik er langs gegaan ze hebben namelijk een demo model waar je op mag rijden.
 
Ik heb afgelopen jaar bij Hoegee geïnformeerd, zou €400 kosten. Ze zetten dan de euro restricties uit en vervolgens fine tuning. Dat is incl. een paar keer banken.

€150 lijkt mij ook erg goedkoop. Een ecu afstellen is tijdsrovender dan een Powercommander monteren. Een Powercommander is voor zover ik weet een kwestie van monteren en banken. Deze regelt zelf andere waardes waardoor het blok soepeler loopt met meer vermogen. Met een ECU aanpassing kan je meer fine tunen.
De power commander 3 heb ik zelf gemonteerd. En de versie die ik had regelde zichzelf niet in deze is ook op de bank afgesteld. Meerdere runs om na elke run de A/F ratio aan te passen.
Ik weet niet of de nieuwere PC5 zichzelf wel in regelt.
 
Ik heb mijn gsxs 750 laten flashen bij Hoegee. Was iets van 530 euro kwijt inclusief kn luchtfilter. Was zeker sprake van verbetering, maar ik vond het achteraf dat bedrag niet waard. Misschien wel als je je hele uitlaatsysteem vervangt. Dat wilde ik toen doen, maar werd afgeraden door Hoegee... meen wel daarover positieve verhalen te hebben gelezen (ecu flash + volledig uitlaatsysteem)
 
Ik heb mijn gsxs 750 laten flashen bij Hoegee. Was iets van 530 euro kwijt inclusief kn luchtfilter. Was zeker sprake van verbetering, maar ik vond het achteraf dat bedrag niet waard. Misschien wel als je je hele uitlaatsysteem vervangt. Dat wilde ik toen doen, maar werd afgeraden door Hoegee... meen wel daarover positieve verhalen te hebben gelezen (ecu flash + volledig uitlaatsysteem)
Hoeveel uur zijn ze er aan bezig? Het schijnt dat Hoegee ook duur is met flashen.

Kost zeker apparatuur maar voornamelijk aanschaf hiervan en manuur. Denk dat ze er lekker aan verdienen, zou een prijs van 200 beter in evenwicht zijn?
Op internet zijn er wel wat dyno runs te vinden met ECU flash en dan winnen ze een paar PK, ze claimen alleen dat een wereld van verschil is met lage toeren, klopt dat?
 
Hoeveel uur zijn ze er aan bezig? Het schijnt dat Hoegee ook duur is met flashen.

Kost zeker apparatuur maar voornamelijk aanschaf hiervan en manuur. Denk dat ze er lekker aan verdienen, zou een prijs van 200 beter in evenwicht zijn?
Op internet zijn er wel wat dyno runs te vinden met ECU flash en dan winnen ze een paar PK, ze claimen alleen dat een wereld van verschil is met lage toeren, klopt dat?
Hoegee zal zeker niet de goedkoopste zijn, wel de beste. Marc heeft het meest ervaring in de racerij met Suzuki's van iedereen in NL. Als je het beste voor je motor wilt zou ik voor de specialist kiezen i.p.v. 100 of 200 euro besparen.

Met alleen een ECU flash moet je geen wonderen verwachten w.b.t. toename PK. Het gaat voornamelijk om een juiste afstelling lucht/brandstof en de motor loopt soepeler. Als je echt veel meer pk's wilt moet je aan een open uitlaatsysteem, andere koppakking, luchtfilter etc. Zoals bij de Hoegee Special. Met alleen een flash zul je niet meer als 10pk erbij krijgen maar de vermogensafgifte word wel beter, zowel bovenin als onderin toerenbereik.
 
Hoeveel uur zijn ze er aan bezig? Het schijnt dat Hoegee ook duur is met flashen.

Kost zeker apparatuur maar voornamelijk aanschaf hiervan en manuur. Denk dat ze er lekker aan verdienen, zou een prijs van 200 beter in evenwicht zijn?
Op internet zijn er wel wat dyno runs te vinden met ECU flash en dan winnen ze een paar PK, ze claimen alleen dat een wereld van verschil is met lage toeren, klopt dat?

Ze zijn er ongeveer 1,5 uur mee bezig. Op pagina 55 kan je de uitdraai van mijn motor zien.
Flashen is duur. Ik heb een paar jaar geleden voor mijn Fz1n ook circa €400 voor betaald (zonder luchtfilter). Dus ik denk dat de prijs van Hoegee niet zo gek is.
 
Ik heb mijn gsxs 750 laten flashen bij Hoegee. Was iets van 530 euro kwijt inclusief kn luchtfilter. Was zeker sprake van verbetering, maar ik vond het achteraf dat bedrag niet waard. Misschien wel als je je hele uitlaatsysteem vervangt. Dat wilde ik toen doen, maar werd afgeraden door Hoegee... meen wel daarover positieve verhalen te hebben gelezen (ecu flash + volledig uitlaatsysteem)
Dat heb ik toen gedaan
Werd een hele andere motor.
Het vermogen viel wel mee met 114pk aan het wiel maar zoveel soepeler en veel meer koppel onderin
 
Lijkt mij ook wel wat, maar is dat legaal? Heb geen zin in gezeik met oom Agent 😊

Over LED dus.

Ik rijd al een jaar of 10 rond met dubbel xenon op een andere fiets. Nog nooit 1 vervelende opmerking daarover gehoord.
In Frankrijk en Duitsland mag je het officieel niet voeren (ook niet als buitenlander), maar ook daar nog nooit problemen ondervonden.
 
Ik sta op het punt om een GSR750 uit 2011 aan te schaffen. Het is de versie zonder ABS. Zijn er hier mensen met een soortgelijk model die ABS erg missen of juist totaal niet?
 
Enkel GSX-S 750/1000 rijders, dat is de opvolger van de GSR. Of je ABS gaat missen hangt van je rijstijl af, als je vaak stevig doorrijd en regelmatig hard remt bedoel ik dan. In dat geval zou ik zeker een ABS versie verkiezen. Een motor met ABS is altijd een + in mijn ogen. Alleen al voor de veiligheid mocht je een noodstop moeten maken.
 
Het merk/type remmerij doet ook al veel verschil. Zo remmen Brembo's velen malen beter als de oudere Toxico's van Suzuki en de Nissin remmerij van de recentere lichte Suzuki modellen.

GSX-S1000, Brembo voor, Nissin achter
GSX-S750, zowel V+A Nissin
GSR, Nissin of Toxico (even nakijken bij bezichtiging)

Mijn ervaring:
Toxico = matig
Nissin = goed
Brembo = zeer goed
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan