Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Het spetteren van de S100 valt inderdaad reuze mee. Althans: de "oude" versie van de S100. Ik geloof dat ze vorig jaar S100 2.0 op de markt hebben gebracht, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wel heb ik in het verleden doorzichtige kettingspray geprobeerd. Dat zag je inderdaad niet, maar was zo dun dat het overal zat na een paar km rijden. Ik weet alleen niet meer welke spray dat was...

Het enige nadeel van de S100 vond ik wel dat het bij mijn voortandwiel (achter dat kapje) altijd een ontzettende smeerboel werd. Maar dat kan ook (mede) komen doordat ik er teveel spray op deed:s. Overigens kan ik me niet herinneren dat het met andere sprays minder was, dus dat zal niet aan de S100 liggen hoor.

Tijdens de winterstop heb ik zo'n olie dispenser van Cobrra gemonteerd. Ziet er veelbelovend uit, maar ik heb er nog niet mee gereden. Zou mooi zijn als de boel minder vies wordt.

PS: de kettingreiniger van S100 vind ik ook echt topspul.
 
Hallo allemaal, ben ook nieuw hier en heb veel meegelezen 👍 mijn vorige was cb1000r daarna 4weken Triumph Tiger sport 1050 ma was helaas mijn ding niet ben super tevreden nu.
 

Bijlagen

  • IMG_20200309_171828.jpg
    IMG_20200309_171828.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 23
  • IMG_20200309_171816.jpg
    IMG_20200309_171816.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 22
  • IMG_20200309_171837.jpg
    IMG_20200309_171837.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 20
Indien iemand interesse moest hebben heb ik nog enkele onderdelen te koop voor de gsxs1000.
Monozit
Ruitje vooraan voor naked
Korte remhendels met gsxs opschrift
Nrplaathouder+pinkers origineel
Originele uitlaat
Alles samen mag weg voor 100€
 

Bijlagen

  • IMG_20191014_183041450.jpg
    IMG_20191014_183041450.jpg
    388,9 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20191014_183230029.jpg
    IMG_20191014_183230029.jpg
    587,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20191014_183152949.jpg
    IMG_20191014_183152949.jpg
    546,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Het spetteren van de S100 valt inderdaad reuze mee. Althans: de "oude" versie van de S100. Ik geloof dat ze vorig jaar S100 2.0 op de markt hebben gebracht, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wel heb ik in het verleden doorzichtige kettingspray geprobeerd. Dat zag je inderdaad niet, maar was zo dun dat het overal zat na een paar km rijden. Ik weet alleen niet meer welke spray dat was...

Het enige nadeel van de S100 vond ik wel dat het bij mijn voortandwiel (achter dat kapje) altijd een ontzettende smeerboel werd. Maar dat kan ook (mede) komen doordat ik er teveel spray op deed:s. Overigens kan ik me niet herinneren dat het met andere sprays minder was, dus dat zal niet aan de S100 liggen hoor.

Tijdens de winterstop heb ik zo'n olie dispenser van Cobrra gemonteerd. Ziet er veelbelovend uit, maar ik heb er nog niet mee gereden. Zou mooi zijn als de boel minder vies wordt.

PS: de kettingreiniger van S100 vind ik ook echt topspul.

Bedankt voor de reacties. Als ik de huidige bussen leeg heb ga ik de S100 proberen, ben benieuwd of hij minder spat dan HKS & Putoline.
Heb er nu Putoline DX 11 op zitten en met 300km gereden te hebben valt het me niks tegen qua rondslingerend vet. Beter als de HKS.
Deze 300KM flink doorgereden dus had eigenlijk verwacht dat het vet overal zou zitten maar viel me mee. Alleen iets op de achtervelg en bovenzijde kettingbeschermingskap.
 
Kom zelf uit Gelderland. Stel voor dat een ieder die het wat vind aangeeft waar hij/zij weg komt, dan zullen we een tussenlocatie moeten vinden. Ook moeten er natuurlijk wel wat aanmeldingen zijn. Denk dan aan een minimum van 8 rijders.
Ik vermoed dat het nog wel enige tijd gaat duren (corona), eerst maar eens even zien hoeveel animo ervoor is.
 
Dames, heren,
Even een vraag voor degene die een geflashte Gsxs 750 hebben:
Ik heb mijn Gsxs 750 laten voorzien van ander luchtfilter + laten flashen. Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat de motor in lage toeren een stuk slechter rijdt. Voorheen kon ik vrij langzaam door woonwijken (terwijl ik kinderen enzo ontweek) ongeveer 20-25km/h rijden in z'n 2 zonder probleem. Als ik nu onder de 30 km/h kom in z'n begint de motor toch al tegen te sputteren.

Nu zal je denken: boeiend??? Ik vind het toch wel boeiend omdat het een snelheid is die je toch (helaas) regelmatig rijdt en ik niet graag rijdend terugschakel naar z'n 1 (krijg je als je 1000cc gewend bent).

Ik ben al een keer teruggeweest en toen hebben ze iets gedaan wat het beter zou moeten maken. In eerste instantie dacht ik dat het verbeterd was, maar nadat ik gisteren op veel te drukke dijken heb gereden, ben ik er achter dat het geen hol uitmaakt. Vandaag even de uitdraai erbij gepakt van de testbank en ik zie inderdaad dat de motor na het flashen zowel koppel als vermogen heeft verloren onder 4000 Rpm.

Hoe is dit bij jullie?

Gr. En alvast bedankt!
 
Mij is verteld dat je de computer alleen moet flashen als je;
- Uitlaatsysteem aanpast (demper + katvervanger)
- Luchtfilter verander je pas zodra bovenstaande ook is uitgevoerd
- Pas dan is het noodzakelijk de computer te herschrijven. Lucht/brandstofverhouding.

Is dit het geval?
Ik kan me namelijk voorstellen dat de motor veel beroerder loopt als je de originele software overschrijft met alleen een andere demper en luchtfilter. Dan kan een ecu flash je blok juist slechter doen lopen. Wel meer vermogen boven aantal toeren, onderin verlies en onregelmatig draaien. Klinkt als jou situatie.

Je zou evt. Marc Hoegee kunnen vragen, hun weten alles van het afstellen van Suzuki's, tuning etc.

Groeten
 
Mij is verteld dat je de computer alleen moet flashen als je;
- Uitlaatsysteem aanpast (demper + katvervanger)
- Luchtfilter verander je pas zodra bovenstaande ook is uitgevoerd
- Pas dan is het noodzakelijk de computer te herschrijven. Lucht/brandstofverhouding.

Is dit het geval?
Ik kan me namelijk voorstellen dat de motor veel beroerder loopt als je de originele software overschrijft met alleen een andere demper en luchtfilter. Dan kan een ecu flash je blok juist slechter doen lopen. Wel meer vermogen boven aantal toeren, onderin verlies en onregelmatig draaien. Klinkt als jou situatie.

Je zou evt. Marc Hoegee kunnen vragen, hun weten alles van het afstellen van Suzuki's, tuning etc.

Groeten

Thnx!
Hij is bij Hoegee geflasht :s.... Aanvankelijk was het de bedoeling om een ander spruitstuk te monteren in combinatie met mijn Yoshimura. Dat werd bij een 750 echter afgeraden door Hoegee. Hij zei volgens mij dat dit alleen bij de 1000 belangrijk was. Dus ik heb zijn advies gevolgd. De reden om het niet te doen bij een 750 weet ik niet meer precies, maar volgens mij had het te maken met tegendruk.

Ik moet misschien nog een keer terug gaan en even goed het "probleem" bespreken en mogelijk even op een niet geflashte 750 te rijden om het verschil goed te ervaren...
Mochten er nog eigenaren van een geflashte 750 aanwezig zijn. Ik hoor graag van jullie!
 
Als je geen ander spruitstuk en/of katvervanger hebt gemonteerd, wat is dan de reden dat de ecu is herschreven?
Dan volstaat de originele software het beste naar mijn mening, let wel; dan gewoon met het originele filter.

Heb geen ervaring met de GSX-S750 maar denk graag mee. Ik vermoed dat er helemaal geen flash nodig was.
 
Als je geen ander spruitstuk en/of katvervanger hebt gemonteerd, wat is dan de reden dat de ecu is herschreven?
Dan volstaat de originele software het beste naar mijn mening, let wel; dan gewoon met het originele filter.

Heb geen ervaring met de GSX-S750 maar denk graag mee. Ik vermoed dat er helemaal geen flash nodig was.

Ja, achteraf had ik er inderdaad niet aan moeten beginnen denk ik. De reden dat ik me erin verdiepte was dat ik tijdens de proefrit de gasreactie bij gas terugnemen en weer gas geven erg abrupt vond. Toen ik de motor eenmaal had, had ik er eigenlijk heel weinig last van. Maar omdat iedereen zeer positief was over die flash (veelal op Engelstalige forums is er best wat ervaring mee) en ik zelf mijn Yamaha fz1n uit 2006 enkele jaren geleden heb laten flashen en de motor daarna niet meer herkende (in positieve zin), heb ik het toch maar gedaan.

Achteraf is dat niet echt goed uitgepakt. De gasreactie is nog steeds nagenoeg hetzelfde en het kan zo maar eens zijn dat ik de nadelen (wat ik in de vorige post beschreef) zwaarder beginnen te wegen dan de voordelen. Ik wacht nog even af of er nog ervaringen zijn van andere forumleden, en dan ga ik maar eens contact opnemen met Hoegee.:X
 
Fatsoenlijke remap laten doen.
Mijn ex GSX s750 reed 100x beter nadat ik spruitstuk ( zonder kat) en K&N filter had laten doen maar dus wel icm een remap.
Veel meer power onderin en gasrespons was perfect en helemaal niet meer extreem zoals het was.
Alleen euro4 onzin uitgezet dus ook een lamda sensor meer erin.
Fatsoenlijke remap met kat wordt zeker aangeraden om gasrespons te bevorderen maar dus niet alleen wat functies uitzetten in de ecu en klaar.

Was eigenlijk de perfecte motor , totdat ik natuurlijk op een 1000er reed dus vandaar dat de 750 een ex is en geen huidige motor.
 
Fatsoenlijke remap laten doen.
Mijn ex GSX s750 reed 100x beter nadat ik spruitstuk ( zonder kat) en K&N filter had laten doen maar dus wel icm een remap.
Veel meer power onderin en gasrespons was perfect en helemaal niet meer extreem zoals het was.
Alleen euro4 onzin uitgezet dus ook een lamda sensor meer erin.
Fatsoenlijke remap met kat wordt zeker aangeraden om gasrespons te bevorderen maar dus niet alleen wat functies uitzetten in de ecu en klaar.

Was eigenlijk de perfecte motor , totdat ik natuurlijk op een 1000er reed dus vandaar dat de 750 een ex is en geen huidige motor.

Bedankt voor je reactie. Dat is wat ik er ook van gehoopt (en verwacht) had...

Heb jij toevallig nog een uitdraai van testbank voor en na?
 
Laatst bewerkt:
Wat je beschrijft ervaar ik ook, de motor reageert zeer vlot op het gas en is onderin soms wat bokkerig in lage toeren. Hebben alle GSX-S'en voor zover ik weet. Niet alleen GSX-S'en, veel euro 4 motoren hebben hier last van. Ik moest er ook aan wennen. De 1 heeft er wel meer last van als een ander. Het onregelmatige draaien in lage toeren neem je volgens mij alleen weg met de nieuwer type ecu of aanpassingen i.c.m. ecu herschrijven. Die nieuwe ecu zit als het goed is, in bwj 2018 en later. Welk bouwjaar heeft je GSX-S?

Een ecu-flash/herschrijving/remap word doorgaans alleen toegepast bij tuning. Zoals het verhaal van Peter hierboven, dan moet je wel een remap doen wil het geheel goed draaien en afgesteld krijgen.
Ik vind het vreemd te horen dat Hoegee je GSX-S flasht terwijl er geen grote aanpassingen zijn gedaan.
Mogelijk dat hij de vermogenskromme heeft gewijzigd van veel koppel onderin naar meer pk's en trekkracht bovenin.

Gewoon terug gaan, weet zeker dat hij het toe kan lichten en oplossen. Zonder grote aanpassingen zou ik de ecu sws origineel laten.

Groeten
 
Wat je beschrijft ervaar ik ook, de motor reageert zeer vlot op het gas en is onderin soms wat bokkerig in lage toeren. Hebben alle GSX-S'en voor zover ik weet. Niet alleen GSX-S'en, veel euro 4 motoren hebben hier last van. Ik moest er ook aan wennen. De 1 heeft er wel meer last van als een ander. Het onregelmatige draaien in lage toeren neem je volgens mij alleen weg met de nieuwer type ecu of aanpassingen i.c.m. ecu herschrijven. Die nieuwe ecu zit als het goed is, in bwj 2018 en later. Welk bouwjaar heeft je GSX-S?

Een ecu-flash/herschrijving/remap word doorgaans alleen toegepast bij tuning. Zoals het verhaal van Peter hierboven, dan moet je wel een remap doen wil het geheel goed draaien en afgesteld krijgen.
Ik vind het vreemd te horen dat Hoegee je GSX-S flasht terwijl er geen grote aanpassingen zijn gedaan.
Mogelijk dat hij de vermogenskromme heeft gewijzigd van veel koppel onderin naar meer pk's en trekkracht bovenin.

Gewoon terug gaan, weet zeker dat hij het toe kan lichten en oplossen. Zonder grote aanpassingen zou ik de ecu sws origineel laten.

Groeten

Die van is mij bouwjaar 2018! Ik heb de testrun voor en na gepost. Op hogere toeren is overigens wel veel winst, daar heb ik ook absoluut niks over te klagen. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat het ten koste zou gaan van de souplesse in de toerenkelder...

Ik ga weer contact opnemen met Hoegee :]

PS. Reed jij gisteren in Nieuwegein? Zag een zeer strak exemplaar van de Gsxs 1000 in dezelfde kleurstelling als die van jou. Ziet er trouwens echt super vet uit...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan