Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Zojuist even gebeld met Suzuki, de levering wordt nu in februari verwacht. Dan komt de lente in ieder geval dichterbij....

Nog even een praktisch vraagje aan de stamgasten hier: blijft de GT in dit topic of zal ik, omdat het best wel een ander soort motor is, een ander topic aanmaken?
Aangezien dit topic niet zo hard gaat zou ik het vooralsnog in dit topic laten. Ook omdat onderhuids de techniek hetzelfde is. Mocht het uiteindelijk de spreekwoordelijke spuigaten uitlopen dan is het alsnog snel gesplitst.
 
Nog even een aanvulling op bovenstaand bericht, als je banden aan vervanging toe zijn zou ik achter ook direct switchen naar 190/55. Rijd en stuurt vele malen beter als de 190/50. Ook hiermee had Suzuki de GSX-S beter af kunnen leveren, het maakt veel verschil in wendbaarheid.
Hoegee monteerd deze bandenmaat standaard bij de GSX-S, bij vervanging.

Enige voordeel van de 190/50 band is, maar dat is puur optisch, de band oogt breder. Dat is dus kiezen tussen rij-eigenschappen vs. breed ogende band.

Geld dit ook voor de GSX-S 750? Over een paar maanden de motor weer rijklaar maken, nieuwe bandjes zijn nodig (alweer :( haha)
 
Geld dit ook voor de GSX-S 750? Over een paar maanden de motor weer rijklaar maken, nieuwe bandjes zijn nodig (alweer :( haha)
Goedemorgen,

Op de 750 ligt een 180/55 band als ik het goed heb, bij de 1000 een 190/50.
Jij hebt dus al de goede hoogte voor het soepeler sturen.
 
Vorige model vond ik de gekuipte versie weinig aan nu vind ik de gekuipte versie juist mooier en dat bied kansen voor Suzuki :P
 
heeft niets met reflecties te maken, maar zo kan je het scherm van kleur veranderen, door de hoek van de polarisatiefolie in het display te wijzigen. zo kan je het display een zwarte achtergrond geven met witte cijfers,
 
heeft niets met reflecties te maken, maar zo kan je het scherm van kleur veranderen, door de hoek van de polarisatiefolie in het display te wijzigen. zo kan je het display een zwarte achtergrond geven met witte cijfers,

Ah! Op zo een fiets, stom van me had ik kunnen weten.

Zijn er mensen die recent hun GSXS 750 hebben laten flashen? Kosten bij Hoegee zijn te duur naar mijn mening, 450 euro weet niet wat zij voor uurloon vragen..
 
Ah! Op zo een fiets, stom van me had ik kunnen weten.

Zijn er mensen die recent hun GSXS 750 hebben laten flashen? Kosten bij Hoegee zijn te duur naar mijn mening, 450 euro weet niet wat zij voor uurloon vragen..
je kan hem laten flashen met een yoshimura box, is goedkoper, Maar om echte veel verbetering te krijgen bij een 750, loop je snel tegen een hoop geld aan. Persoonlijk zou ik buiten een andere demper en luchtfilter niets veranderen aan de 750. Ik heb het ooit wel gedaan door een volledige uitlaatlijn te plaatsen, als ook een powercommander, luchtfilter en testbank afstelling, kwam aan 7 pk winst, wel iets meer onderin, maar koste ook wel een flinke duit.
En tuning met woolich software is eigenlijk je eigen chip herschrijven. Zei moeten hiervoor een softwaresleutel en speciaal kabeltje hebben, dit betaal je ook natuurlijk.
Met een powercommander kan je zelf je mappings aanpassen en downloaden, Eigenlijk doet een powercommander niets anders dan de ecu van je motor bedriegen. Goedkoper en werkt ook super.
 
Ah! Op zo een fiets, stom van me had ik kunnen weten.

Zijn er mensen die recent hun GSXS 750 hebben laten flashen? Kosten bij Hoegee zijn te duur naar mijn mening, 450 euro weet niet wat zij voor uurloon vragen..
heb je een decat eronder geplaats?
dan moet je em wel laten remappen

als je gewoon een demper heb geplaatst kan je em zo laten. geen remap nodig.
 
Vraagje: is de GSXS-1000 ook geschikt voor langere motorrijders? Ik ben 186 en vraag me even af of je geen last krijgt bij de wat langere ritten.
Ervaringen? Ik hoor het graag.
 
Ah! Op zo een fiets, stom van me had ik kunnen weten.

Zijn er mensen die recent hun GSXS 750 hebben laten flashen? Kosten bij Hoegee zijn te duur naar mijn mening, 450 euro weet niet wat zij voor uurloon vragen..
Ik heb mijn 1000 daar laten flashen, kom er al jaren. 750 word niet veel geflasht, enkel zoals @Streetfighter_Alex aangeeft bij compleet andere uitlaat lijn.
Waarom de 1000 wel, deze wil zo nu en dan licht bokken, blok is std zo afgesteld ivm de emissie eisen, niet elke 1000 heeft er last van, zijn bepaalde bouwjaren.
Ik heb er alleen een andere demper onder en wou het blok zo goed mogelijk afgesteld hebben, daarvoor ben je bij Hoegee aan het juiste adres.

Bij de 1000 zit er een grote katalysator onder, als je die vervangt voor een open pijp is een flash een must ivm anders te arm draaien.

€400/450 is geen gek bedrag voor een ECU-Flash, dat betaal je bij de meeste wel, reken het voor- en nabanken erbij en je zit zo op dat bedrag. 1 run is +/-50 euro. Hoegee steekt er veel tijd en energie in en is ook nog eens dealer, dus het moet wel terugverdiend worden. Bij hem blijft de fabrieksgarantie ook geldig, dat is zeker niet bij elke dealer het geval als de ecu is aangepast.

Voor wat betreft het bedrag, vergelijk het eens met een auto chippen, dat is 2x zo duur, en komt op hetzelfde principe neer.
Dat is pas prijzig voor het werk wat ze uitvoeren.. Al doe ik dat ook al jaren bij aanschaf van een andere auto. Een paar honderd euro weegt in mijn ogen niet op tegenover meer rij-plezier bij behoud voertuig meerdere jaren.
 
je kan hem laten flashen met een yoshimura box, is goedkoper, Maar om echte veel verbetering te krijgen bij een 750, loop je snel tegen een hoop geld aan. Persoonlijk zou ik buiten een andere demper en luchtfilter niets veranderen aan de 750. Ik heb het ooit wel gedaan door een volledige uitlaatlijn te plaatsen, als ook een powercommander, luchtfilter en testbank afstelling, kwam aan 7 pk winst, wel iets meer onderin, maar koste ook wel een flinke duit.
En tuning met woolich software is eigenlijk je eigen chip herschrijven. Zei moeten hiervoor een softwaresleutel en speciaal kabeltje hebben, dit betaal je ook natuurlijk.
Met een powercommander kan je zelf je mappings aanpassen en downloaden, Eigenlijk doet een powercommander niets anders dan de ecu van je motor bedriegen. Goedkoper en werkt ook super.
Een powercommander is niet echt meer van deze tijd, het werkt wel grotendeels en functioneerd inderdaad als een manipulatiekastje. Je haalt hiermee alleen nooit het volledige rendement uit je blok is mij verteld. Met Woolich kan je vele malen meer afstellen wat je blok ten goede komt 👍🏻.

Ook hier het vb. Hoe worden auto's gechipt? Vroeger ging dat met externe apparatuur/kastjes. De techniek is al heel veel verder, de ecu/originele software word gekraakt en kwestie van aangepaste data/software inladen en testen maar. Het verschil zit hem in de opties en functionaliteit.
 
Vraagje: is de GSXS-1000 ook geschikt voor langere motorrijders? Ik ben 186 en vraag me even af of je geen last krijgt bij de wat langere ritten.
Ervaringen? Ik hoor het graag.
Zeker. Hier 1.88m en rijd prima. Op deze motor de fijnste zithouding tot op heden.
Beenruimte is voldoende, zit het ruimst van de naked categorie.

Wel heb ik bij ritten van 200km+ last vd ass, drukverdeling is anders doordat je meer rechtop zit. Nog steeds in de planning om een bagster zadel te monteren.
 
ik heb geen last van de ass na uren op de motor te hebben gereden.
moet dan wel zeggen dat ik niet veel groter ben dan een doorsnee Japke :P

er zijn wel bedrijven waar je met uw ECU naar toe kunt gaan ( of opsturen ) en dan krijg je een kant en klare mapping (van een andere Gsx-s750 met dezelfde set up als die wat jij hebt). meestal ligt die prijs dan ook wel lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan