willemheer
MF'er
Hallo,
Mijn naam is Willem. Ik ben 20 jaar en woon op kamers in Delft. Daar studeer ik werktuigbouwkunde aan de TU Delft. Inmiddels ben ik 3e jaars. Verder is mijn interesse voor motoren steeds meer begonnen te groeien sinds dat ik een jaar of 15 was, min of meer door mijn buurjongen ben ik aangestoken met het motorvirus. Ook een van de redenen waarom ik dit jaar bij een dreamteam van de TU Delft ben gegaan genaamd Nova Electric Racing. Sommige zullen het misschien kennen als NovaBike, maar dit jaar hebben we de overstap gemaakt naar het bouwen van een elektrische racemotor. Binnen dit team ben ik chief chassis en onder andere verantwoordelijk voor het ontwerpen en doorrekenen van het frame.
Verder had ik al een tijdje het idee om een eigen project te beginnen en daarom ben ik sinds eind januari trotse eigenaar van een Suzuki GSX400F uit '83 met een 80 duizend km op de teller.
Ik vond het nu wel eens tijd om mijn project met jullie te delen.
Daarna meteen begonnen met een aantal onderdelen demonteren en schoonmaken om em lopend te krijgen.
Vieze carburateurs, slechte verbindingen, matige bobines etc.
Weer velen malen schoner
Verder met een nieuwe bobine, 4 nieuwe bougies en een beetje benzine op de zuigers ter aanmoediging heb ik 'm kunnen starten en zoals een trouwe japanner liep ie prima.
Vervolgens verder gegaan met demonteren totdat er alleen nog maar een kaal frame over was:
En toen moest het blok er ook aan gaan geloven. Met behulp van de werkplaatshandleiding een fluitje van een cent:
Oja alle onderdelen bewaar ik netjes gelabeld in sealbags:
Via marktplaats een USD voorvork van een zxr750 op de kop kunnen tikken:
De laatste tijd heb ik er helaas niet zoveel meer aan kunnen doen. De volgende stap is om het frame aan te passen, nieuwe balhoofdlager en het blok weer opbouwen met nieuwe pakkingen, boutjes etc.
Het doel is om 'm toch wel proberen uniek te houden dus er gaat geen seat aangeschaft worden maar ontworpen en geproduceerd worden. Dit is het idee wat ik nu heb uitgewerkt:
Ik hoop jullie een beetje up to date te kunnen houden de komende maanden.
Adviezen zijn altijd welkom natuurlijk
Mijn naam is Willem. Ik ben 20 jaar en woon op kamers in Delft. Daar studeer ik werktuigbouwkunde aan de TU Delft. Inmiddels ben ik 3e jaars. Verder is mijn interesse voor motoren steeds meer begonnen te groeien sinds dat ik een jaar of 15 was, min of meer door mijn buurjongen ben ik aangestoken met het motorvirus. Ook een van de redenen waarom ik dit jaar bij een dreamteam van de TU Delft ben gegaan genaamd Nova Electric Racing. Sommige zullen het misschien kennen als NovaBike, maar dit jaar hebben we de overstap gemaakt naar het bouwen van een elektrische racemotor. Binnen dit team ben ik chief chassis en onder andere verantwoordelijk voor het ontwerpen en doorrekenen van het frame.
Verder had ik al een tijdje het idee om een eigen project te beginnen en daarom ben ik sinds eind januari trotse eigenaar van een Suzuki GSX400F uit '83 met een 80 duizend km op de teller.
Ik vond het nu wel eens tijd om mijn project met jullie te delen.
Daarna meteen begonnen met een aantal onderdelen demonteren en schoonmaken om em lopend te krijgen.
Vieze carburateurs, slechte verbindingen, matige bobines etc.
Weer velen malen schoner
Verder met een nieuwe bobine, 4 nieuwe bougies en een beetje benzine op de zuigers ter aanmoediging heb ik 'm kunnen starten en zoals een trouwe japanner liep ie prima.
Vervolgens verder gegaan met demonteren totdat er alleen nog maar een kaal frame over was:
En toen moest het blok er ook aan gaan geloven. Met behulp van de werkplaatshandleiding een fluitje van een cent:
Oja alle onderdelen bewaar ik netjes gelabeld in sealbags:
Via marktplaats een USD voorvork van een zxr750 op de kop kunnen tikken:
De laatste tijd heb ik er helaas niet zoveel meer aan kunnen doen. De volgende stap is om het frame aan te passen, nieuwe balhoofdlager en het blok weer opbouwen met nieuwe pakkingen, boutjes etc.
Het doel is om 'm toch wel proberen uniek te houden dus er gaat geen seat aangeschaft worden maar ontworpen en geproduceerd worden. Dit is het idee wat ik nu heb uitgewerkt:
Ik hoop jullie een beetje up to date te kunnen houden de komende maanden.
Adviezen zijn altijd welkom natuurlijk
Laatst bewerkt: