Suzuki GSX600f stottert

HamzaGSX600f

MF'er
2 mrt 2021
31
2
Hallo allemaal,

ik heb een gsx600f uit 93 die stottert.
Ik reed laatst een korte rit naar de bouwmarkt, rit was goed niets aan de hand. toen ik de motor weer starte om naar huis te keren merkte ik dat de motor wat anders klonk. ook kon ik geen vol gas geven, motor kwam niet echt vooruit. ik kon een maximale snelheid halen van 50km. toen ik in de tank keek was het helemaal zwart. de tank was aan de binnenkant verroest. ik heb toen de tank verwijderd en alle benzine eruit laten lopen, de benzine was helemaal zwart en vies. twee dagen bezig geweest om de tank schoon te maken. nu is de tank weer schoon en haast roestvrij.

vervolgens heb ik de carburateur schoon gemaakt deze was erg vies. de main jets weer vrij gemaakt.

nu lijkt het of ik niet veel heb gedaan. deze motor loopt nu wel hoe hij hoort qua snelheid. maar hij klinkt niet goed. je hoort een raar, het lijkt net of hij stottert. als ik vol gas geef dan klinkt de motor normaal (vanaf 5K toeren) alles daar onder klinkt niet echt soepel. het lijkt me een probleem met de carburator maar ik kom er niet helemaal uit? iemand??
 
Paar tips:

Goed schoonmaken betekend ook de mengselschroeven die in verbinding staan met de stationairsproeiers (aka pilot jets) er uit halen en alle kanaaltjes doorblazen, die mengselschroeven staan een bepaalt aantal slagen uit vanaf helemaal ingedraaid, noteer die waardes voordat je ze er uit haalt en zet ze ook zo weer terug. En verwissel geen onderdeeltjes, hou alles per carb apart.
 
Beste Hamza, ik heb vrijwel hetzelfde gehad met mijn GSX 600 F. Motor begon slecht te lopen onder de 5000 toeren. Ben begonnen met de carb eraf te halen en deze te laten reviseren. Er bleek ook roest en prut in de tank te zitten dus die heb ik vervangen. Kraan helemaal schoongemaakt en nieuwe benzine leidingen gehaald. Carb er weer op en opnieuw liep de motor slecht. Carb weer eraf en er bleek een stationair sproeier verstopt te zijn. Dit is moeilijk te zien er zit een mini klein gaatje in. Deze voorzichtig met een naald schoongemaakt. Vlotters afgesteld en opnieuw geïnstalleerd. Meteen nieuwe bougies erin gezet en de motor loopt weer als een zonnetje (-:.

Hoop dat je hier wat mee kan.
 
Hallo allemaal,
Ik had laatst problemen met mijn motor hij liep namelijk niet lekker. Nu heb ik de carburateur schoongemaakt en gekeken of de air/mix schroeven onder in de carburateur goed stonden. In het boekje staat dat ze 2,5 slag terug moeten staan dat heb ik ook gedaan.

Nu heb ik alles behalve de luchtbox terug gemonteerd. Als ik de motor start schiet hij gelijk omhoog in toerental, 5k+ de choke doet niet veel ook als ik hier mee speel. Als ik wat gas geef gaat het toerental nog verder omhoog. Geprobeerd te draaien aan de idle schroef die naast de carburateur zit maar ook hier gebeurden niets.

Bij de laatste keer proberen en uitzetten kwam er puur witte rook uit de eerst carburateur. Ik weet me hier geen raad meer mee, zou iemand hier advies willen geven.
 
dopje moet er sowieso op, net als de luchtfilterkast als je gaat afstellen.
en hoe stonden de mengschroeven ? want die 2.5 draaien uit is ook maar een beginwaarde voor nieuwe blokken, geen verplichte stand.
 
dopje moet er sowieso op, net als de luchtfilterkast als je gaat afstellen.
en hoe stonden de mengschroeven ? want die 2.5 draaien uit is ook maar een beginwaarde voor nieuwe blokken, geen verplichte stand.
Ze zonden vgm iets verder naar binnen. Maar het wordt lastig afstellen als ik alles terug erg op monteer. Ook omdat het toerental direct heel hoog is..
 
Hallo allemaal,
Ik had laatst problemen met mijn motor hij liep namelijk niet lekker. Nu heb ik de carburateur schoongemaakt en gekeken of de air/mix schroeven onder in de carburateur goed stonden. In het boekje staat dat ze 2,5 slag terug moeten staan dat heb ik ook gedaan.

Nu heb ik alles behalve de luchtbox terug gemonteerd. Als ik de motor start schiet hij gelijk omhoog in toerental, 5k+ de choke doet niet veel ook als ik hier mee speel. Als ik wat gas geef gaat het toerental nog verder omhoog. Geprobeerd te draaien aan de idle schroef die naast de carburateur zit maar ook hier gebeurden niets.

Bij de laatste keer proberen en uitzetten kwam er puur witte rook uit de eerst carburateur. Ik weet me hier geen raad meer mee, zou iemand hier advies willen geven.
Heb je de gaskabel los gehad? Ik heb daar zelf een keer last van gehad bij schoonmaken carbs. Haal de kabel eens los en start de motor nog eens. Als hij dan nog steeds hoog in de toeren draait kan je de idle schroef in het midden wat bijstellen. Bij mij was het probleem toen weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan