Suzuki GSX600f stottert

HamzaGSX600f

MF'er
2 mrt 2021
31
2
Hallo allemaal,

ik heb een gsx600f uit 93 die stottert.
Ik reed laatst een korte rit naar de bouwmarkt, rit was goed niets aan de hand. toen ik de motor weer starte om naar huis te keren merkte ik dat de motor wat anders klonk. ook kon ik geen vol gas geven, motor kwam niet echt vooruit. ik kon een maximale snelheid halen van 50km. toen ik in de tank keek was het helemaal zwart. de tank was aan de binnenkant verroest. ik heb toen de tank verwijderd en alle benzine eruit laten lopen, de benzine was helemaal zwart en vies. twee dagen bezig geweest om de tank schoon te maken. nu is de tank weer schoon en haast roestvrij.

vervolgens heb ik de carburateur schoon gemaakt deze was erg vies. de main jets weer vrij gemaakt.

nu lijkt het of ik niet veel heb gedaan. deze motor loopt nu wel hoe hij hoort qua snelheid. maar hij klinkt niet goed. je hoort een raar, het lijkt net of hij stottert. als ik vol gas geef dan klinkt de motor normaal (vanaf 5K toeren) alles daar onder klinkt niet echt soepel. het lijkt me een probleem met de carburator maar ik kom er niet helemaal uit? iemand??
 
Heb je de gaskabel los gehad? Ik heb daar zelf een keer last van gehad bij schoonmaken carbs. Haal de kabel eens los en start de motor nog eens. Als hij dan nog steeds hoog in de toeren draait kan je de idle schroef in het midden wat bijstellen. Bij mij was het probleem toen weg.
Heb je de gaskabel los gehad? Ik heb daar zelf een keer last van gehad bij schoonmaken carbs. Haal de kabel eens los en start de motor nog eens. Als hij dan nog steeds hoog in de toeren draait kan je de idle schroef in het midden wat bijstellen. Bij mij was het probleem toen weg.
Heb de gaskabel nooit los gehad, ga dat zo een proberen. Als ik de idle schroef met de klok mee draai, gaan de rpm’s verder omhoog maar als ik de schroef tegen de klok in draai zakt de rmp’s niet verder dan 4k
 
Geef de carbs maar eens een ultrasoonbad om mee te beginnen. Daarna zelf visueel controleren of daadwerkelijk idd alle sproeiers open zijn. Check ook of ( het zeefje van ) je benzinekraan goed open is. En evt. de tankbeluchting vrij is.
 
Heb de gaskabel nooit los gehad, ga dat zo een proberen. Als ik de idle schroef met de klok mee draai, gaan de rpm’s verder omhoog maar als ik de schroef tegen de klok in draai zakt de rmp’s niet verder dan 4k
Kijk ook goed naar de stelschroef vd gashandel zelf. Deze kan je helemaal uit draaien zodat hij helemaal vrij komt. Dit is de stelschroef die aan de zijkant vd motor zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan