Suzuki GT 550 1972-1977

Ruud Panneman

Die hard MF'er
4 feb 2010
294
0
Hallo GT 550 liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een Suzuki GT 550. Bouwjaar op kenteken is 1977.
Het lijkt mij leuk op dit forum in kontakt de komen met andere GT 550 liefhebbers en/of bezitters.

Helaas is het op de T/GT websites redelijk stil. Motor-Forum.nl is wat dat betreft veel drukker. Leuke forums, verhalen, foto's en regelmatig veel reacties.

Plaats eens een foto van je trotse bezit. Wellicht kunnen we elkaar helpen met vragen, ideeen of onderdelen. Als eerste dan maar een foto van mijn GT 550. Nu nog en stukje van de achterkant. Binnenkort,hoop ik, een foto van de gehele motor.

Ik ben benieuwd.

Groet,
Ruud.

Gt550030.jpg
 
Nou Ruud.................ook hier blijft het een beetje stil zo te zien.

Maar denk ook dat als je een "topic" wilt starten zelf iets meer moet laten zien dan
de achterkant van een motorfiets . Ik zou er een "550" in kunnen herkennen en zelfs dat het geen J of K model is (tenzij de achterlichtsteun verkeerd is).

Dus post eens wat "piccies" en mogelijke vragen om de zaak te "starten" ??
 
Post eens in het Suzuki 2takt topic daar zitten zat Suzuki fanaten,
ook zijn er niet veel 550 bezitters dus dat werkt ook niet echt mee.
En inderdaad alleen maar een achterkant laten zien werkt ook niet
echt mee.
 
Ja , laat maar komen die foto's *O*
Zelf ooit de 380 gehad, in '73
Later in de midelifecrises , midden jaren '90 [ twee x GT 550 ].
Heerlijk geluid die drie cylinders. :9
Maak wel de zijkapjes goed vast. ik verloor ze om de haverklap. :(
:W
 
Hallo Ruud,
Leuk, alweer een driepittert! ;)
Ben je hem weer aan het opknappen of issie al reeds rijvaardig? (Piccies!!!! :Y )

Mijn GT750 is op de tank na, klaar. Hoop ik. :+
Ik heb bij aankoop van mn GT750 een kofferbak vol onderdelen meegekregen. Bij het uitsorteren vond ik deze:
full

Die gaan bij mij niet passen. (Interesse? Doe maar ff een mailtje)

:W
 
Hallo GT 550 liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een Suzuki GT 550. Bouwjaar op kenteken is 1977.
Het lijkt mij leuk op dit forum in kontakt de komen met andere GT 550 liefhebbers en/of bezitters.

Helaas is het op de T/GT websites redelijk stil. Motor-Forum.nl is wat dat betreft veel drukker. Leuke forums, verhalen, foto's en regelmatig veel reacties.

Plaats eens een foto van je trotse bezit. Wellicht kunnen we elkaar helpen met vragen, ideeen of onderdelen. Als eerste dan maar een foto van mijn GT 550. Nu nog en stukje van de achterkant. Binnenkort,hoop ik, een foto van de gehele motor.

Ik ben benieuwd.

Groet,
Ruud.

[afbeelding]

Hallo Ruud,

ik heb een keer een 'Hondavreemd' uitstapje gemaakt naar de suus GT550..Mooi machines, maar als je eenmaal op een bepaald merk, techniek en een bepaalde tijdsperiode zit is het moeilijk om dan te switchen.

Heb hem toen ook weer verkocht, maar nog wel een partslist liggen. Mocht je er interesse in hebben (of iemand anders) dan ff een berichtje
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie. Zoals aangegeven is de GT 550 minder verkocht. Vandaar een apart topic. Om dit te plaatsen onder klassiekers lijkt mij een juiste keus. Het gaat mij om de GT 550 liefhebbers, oud bezitters en huidige bezitters. Ook een ieder met een andere GT is welkom. Het is dezelfde techniek en wellicht kunnen we elkaar helpen.
Voor Gijs, deze GT heeft maar 1 klap nodig om te lopen. Toch eerst de techniek verbeteren voordat ik de weg op ga.
Ik had nog geen andere foto's. Daarom een lokkertje van de achterkant. Voor jullie op verzoek dan nu maar een geheel van de motor. Vragen heb ik nu nog niet. Ik red me wel. Misschien komen ze nog of heeft een ander een vraag voor mij.

Nu de foto. Veel kijkplezier

Gt550004.jpg
 
Hallo,

Voor de liefhebber dan ook maar even de andere kant.

Nog wel wat werk. Tandwiel voor, ketting, stuur etc. etc.

Groet,
Ruud.

Gt550010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets Ruud , is dit de geen met nikaseal :? [ als je dat zo schrijft ] cilinders?
grt Carloss
 
Hoi Carloss,

Bedankt voor het compliment. Snap even niet wat je schrijft over de cilinders.

Groet,
Ruud
 
Mooi Ruud :9~ :9~

Hier een ingescande brochure van de GT550K ('73) Op precies zo'n zelfde ben ik als 18-jarig jochie begonnen met motorrijden ('74).............had ik hem nog maar :?
full
 
Voor BM, ik ken de folder. Dit was mijn jeugd. Ik heb er alleen lang op moeten wachten.

Voor Carloss, ik ben geweest op Google. Deze cilinders zaten en zitten op mijn GT vanaf de dag dat ik hem kocht. Op de cilinders staat GT 550. Ze zin mijn inziens origineel.

Groet,
Ruud.
 
Voor BM, ik ken de folder. Dit was mijn jeugd. Ik heb er alleen lang op moeten wachten.

Voor Carloss, ik ben geweest op Google. Deze cilinders zaten en zitten op mijn GT vanaf de dag dat ik hem kocht. Op de cilinders staat GT 550. Ze zin mijn inziens origineel.

Groet,
Ruud.

Hoi Ruud ;)

Nic(k)aseal is een soort hardchroom aan de binnenkant van de cilinders. Houd dan ook in dat er geen stalen bussen meer in de cilinders zitten en de cilinders geheel aluminium zijn met alleen een hardchomen laagje. Er zijn in dat/dit geval ook geen overmaat zuigers nodig/mogelijk. Bij de GT550 (misschien bij de jouwe ook!) is Suzuki begonnen
met deze techniek (was toen al zeer vooruit strevend !!) De ervaringen hebben bij Suzuki geleid tot de hoogtoerige RGV's en wordt inmiddels ook bij de moderne
"kleppen GSXR-en" gebruikt.

:W
 
Gek eigenlijk dat ze dan bij de RG´s weer overgestapt zijn op ijzeren bussen :?
Is niet zo gek uit oogpunt van kostenbesparing,de enigste zware 2takt uit de jaren
80 met nicasil cylinders was de NS400R,de rest moest het met gietijzer doen,waar
overigens niks mis mee is want ook daar zijn hoge km standen mee te halen en een
stuk goedkoper om te reviseren.
 
Hoi Ruud ;)

Nic(k)aseal is een soort hardchroom aan de binnenkant van de cilinders. Houd dan ook in dat er geen stalen bussen meer in de cilinders zitten en de cilinders geheel aluminium zijn met alleen een hardchomen laagje. Er zijn in dat/dit geval ook geen overmaat zuigers nodig/mogelijk. Bij de GT550 (misschien bij de jouwe ook!) is Suzuki begonnen
met deze techniek (was toen al zeer vooruit strevend !!) De ervaringen hebben bij Suzuki geleid tot de hoogtoerige RGV's en wordt inmiddels ook bij de moderne
"kleppen GSXR-en" gebruikt.

:W

Nic(k)aseal bestaat niet,het heet nicasil ,en is een afkorting van
Ni-ckelCa-dmiumSi-licon coating :Y
 
Laatst bewerkt:
Gek eigenlijk dat ze dan bij de RG´s weer overgestapt zijn op ijzeren bussen :?


Rgv-ees kwamen toch na de RG-ees............. :Y

De "oer" (race) RG-ees waren er al voor de serie GT 550 waar het nu (mogelijk) over gaat :Y

Er is een serie GT 550-igers met complete alu cilinder en een nicasil-coating, vandaar de
vraag van Carlos...................en is later gebruikt bij de RGV-ees en ook (nu) veel
gebruikt in de techniek bij de (hoogtoerige) Suz-4-takten.......

Onderdeelnr. voor een r-cil (nicasil) 11210-34600 als ' ie nog te koop is dan ......
 
Laatst bewerkt:
Rgv-ees kwamen toch na de RG-ees............. :Y

De "oer" (race) RG-ees waren er al voor de serie GT 550 waar het nu (mogelijk) over gaat :Y

Er is een serie GT 550-igers met complete alu cilinder en een nicasil-coating, vandaar de
vraag van Carlos...................en is later gebruikt bij de RGV-ees en ook (nu) veel
gebruikt in de techniek bij de (hoogtoerige) Suz-4-takten.......

Onderdeelnr. voor een r-cil (nicasil) 11210-34600 als ' ie nog te koop is dan ......

Weer mis de eerste GT550,s zijn ouder dan de RG500 de eerste RG
is uit 74. :Y
 
Laatst bewerkt:
Weer mis de eerste GT550,s zijn ouder dan de RG500 de eerste RG
is uit 74. :Y

Goed lezen ..............en dan staat er dat de GT550 met nicacil-cil's er later waren dan de
eerste (race) RG-ees :Y Heb het niet over de eerste GT 550 gehad :N omdat de GT van Ruud mogelijk het type is met deze cil's en Carlos hierover informeerde ........
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan