suzuki GT250

hansm

Die hard MF'er
6 jan 2014
459
1
Hallo 2takt liefhebbers,

Ik ben vandaag naar een suzuki gt500 gaan kijken om te kopen. Heb er een testrit mee gedaan en die was me erg goed bevallen. Motorisch lijkt de motor prima. De suzuki heeft geen originele lak meer maar is helemaal compleet, ook het chroom is nog heel netjes. Echter zit er in het kroonstuk een barst en is het bovenop de cilinderkop rond de rechter bougie erg vettig (draad niet meer goed?) + koppakking lekt van dezelfde cilinder. Ook geeft de teller niet meer de correcte snelheid aan bewoog tijdens het rijden steeds rond de 80, toerenteller functioneerde wel correct. Laatste 'gebrek is een deukje in de tank van stuurtinslag toen er een m-stuur op stond. De vraagprijs is 1250 euro incl een hoop onderdelen (oa giuliari zadel, 2e set wielen, set dempers en nog een doos met kleinere onderdelen oa pinkers en achterlicht enz). Ook alle papieren zijn inorde. Framenummer en bloknummer matchen niet maar ik weet niet of dit hoort bij dit model
409297379.jpg


Denken jullie dat ik voor deze prijs een miskoop doe? of lijkt dit jullie een vrij correcte prijs? En hoe denken jullie over de genoemde gebreken?

Graag jullie advies

mvg

Hans Mertens
 
Laatst bewerkt:
:Y
Hallo 2takt liefhebbers,

Ik ben vandaag naar een suzuki gt500 gaan kijken om te kopen. Heb er een testrit mee gedaan en die was me erg goed bevallen. Motorisch lijkt de motor prima. De suzuki heeft geen originele lak meer maar is helemaal compleet, ook het chroom is nog heel netjes. Echter zit er in het kroonstuk een barst en is het bovenop de cilinderkop rond de rechter bougie erg vettig (draad niet meer goed?) + koppakking lekt van dezelfde cilinder. Ook geeft de teller niet meer de correcte snelheid aan bewoog tijdens het rijden steeds rond de 80, toerenteller functioneerde wel correct. Laatste 'gebrek is een deukje in de tank van stuurtinslag toen er een m-stuur op stond. De vraagprijs is 1250 euro incl een hoop onderdelen (oa giuliari zadel, 2e set wielen, set dempers en nog een doos met kleinere onderdelen oa pinkers en achterlicht enz). Ook alle papieren zijn inorde. Framenummer en bloknummer matchen niet maar ik weet niet of dit hoort bij dit model
[afbeelding]

Denken jullie dat ik voor deze prijs een miskoop doe? of lijkt dit jullie een vrij correcte prijs? En hoe denken jullie over de genoemde gebreken?

Graag jullie advies

mvg

Hans Mertens
Wat wil je er mee gaan doen Hans? Op zich is 1250 euro niet te duur voor een goedlopende gt500 ze worden schaarser en duurder. Heeft hij lang stilgestaan? Rookte hij heel erg? Maar van afstand natuurlijk moeilijk te zeggen maar je ziet ze niet zo heel veel meer en je kunt er een hoop lol mee hebben! Plus het sleutelen er aan is overzichtelijk! Succes!
 
Lijkt mij ook niet gek hoor, tuurlijk waren ze 5 jaar geleden voordeliger te krijgen, maar zoals gezegd "ze worden schaarser" en ouder trouwens.....`de genoemde gebreken.....er zal altijd wat aan mankeren, ook aan een motor van 5 jaar oud. Dit is allemaal te verhelpen!
 
De huidige eigenaar heeft deze 5 jaar in bezit en rijdt er af en toe mee, rookte alleen wat bij het choken, maar het is dan ook een 2-takt :D . Rookte niet enorm veel aan één kant dus op eerste zicht geen probleem met krukaskeerringen. Heb een passie voor oldtimers en sleutel regelmatig aan bromfietsen oa suzuki ac50 dus doel is hetzelfde als ik heb bij de andere 2-wielers die hier staan: zelf onderhouden, lekker wat sleutelen en ermee rijden natuurlijk! In toekomst eventueel terug in originele kleurstelling brengen. We zullen zien, hopelijk kan ik dit topic vervolgen dat deze motor in mijn bezit is :D Leuk detail is dat originele suzuki gereedschap er nog bij is.
 
Is de tank nog goed? Hoe zijn de banden? Hoe ziet de kabelboom eruit? Etc. Erg mooie motor, ik zou het, als hij in goede staat is, er wel voor over hebben. Onderdelen erbij zijn leuk maar als ze niet nodig zijn heeft het niet heel veel meerwaarde voor je.

Denk dat de prijs redelijk is. Als je hem gaat halen; veel plezier ermee alvast! :) Erg leuk die tweetaktjes.
 
prijs is redelijk, draad in kop wil wel stuk gaan(korte schacht) maar ook scheuren is "normaal". kroon plaat is nog wel aan te komen, frame en blok matchen niet maar staat in geslagen op bal hoofd plaatje.
 
Tank was geen zichtbare roest, buitenkant een deukje van een m-stuur dat er ooit heeft opgestaan. Kabelboom zag er niet verknoeid uit zover ik kon zien. alles van lichten/pinkers/remlicht werkte zoals het moest. Fijn om te horen dat prijs volgens jullie ook redelijk is. Hopelijk valt de schade aan de kop mee. Hopelijk kan ik misschien volgende week foto's plaatsen ;)
 
Donderdag wordt de motor opgehaald! Het zal mijn eerste echte motor zijn (2 jaar zagen bij de mama heeft dan toch iets uitgehaald) *O*
 
Veel plezier dan morgen. Ga je hem naar huis rijden? Let trouwens effe op met die snelheidsmeter, misschien is de kabel wel bijna gebroken of gewoon droog. Ik heb een tijdje geleden zo het loopwerk in het voorwiel gesloopt. Complete wormwiel was tot poeder gemalen. Kabeltje losmaken en thuis goed controleren.

Mooi zo dan zet ik hem ook weer even bij de OP van het Suzuki topic
Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 4

Mijn topic mag er wel uit: Suzuki GT500 Restauratie
Staat op 3/4 van het lijstje.

Motor is een half jaar geleden verkocht. Er zat echt teveel werk aan en er kwam een andere motor op mijn pad. Maar niet getreurd het blok leeft nu verder in een classic racer.
 
Veel plezier dan morgen. Ga je hem naar huis rijden? Let trouwens effe op met die snelheidsmeter, misschien is de kabel wel bijna gebroken of gewoon droog. Ik heb een tijdje geleden zo het loopwerk in het voorwiel gesloopt. Complete wormwiel was tot poeder gemalen. Kabeltje losmaken en thuis goed controleren.
Nee ga de motorfiets halen met een aanhangwagen. Ik zal de kabel nakijken en ook het loopwerk in het voorwiel ;)
 
Jammer Jammer, deze voormiddag telefoon gekregen van de eigenaar dat hij zich bedacht heeft :( Dus deze gt500 wordt het niet. Uitkijken voor een andere klassieker 2-takt en liefst een suzuki. Weet nog een gt in de buurt staan, is alleen een wat hoge vraagprijs. Misschien toch eens gaan kijken.
 
t500 is erg mooi, maar buiten het budget. Ik ben nog student.. :p Bovendien woon ik in België en zou ik liefst iets hebben dat direct inorde is met Belgische papieren. Toch bedankt voor de links ;) Er komt wel wat uit de bus. Ik houd jullie op de hoogte ;)
 
Jammer Jammer, deze voormiddag telefoon gekregen van de eigenaar dat hij zich bedacht heeft :( Dus deze gt500 wordt het niet. Uitkijken voor een andere klassieker 2-takt en liefst een suzuki. Weet nog een gt in de buurt staan, is alleen een wat hoge vraagprijs. Misschien toch eens gaan kijken.
jeemig niet te geloven! dat is balen!
 
Jammer Jammer, deze voormiddag telefoon gekregen van de eigenaar dat hij zich bedacht heeft :( Dus deze gt500 wordt het niet. Uitkijken voor een andere klassieker 2-takt en liefst een suzuki. Weet nog een gt in de buurt staan, is alleen een wat hoge vraagprijs. Misschien toch eens gaan kijken.


Wat een :r
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan