suzuki GT250

ik heb al een eerste vraag. Welke bougies horen hier het best in? Heb opgemerkt dat er 2 verschillende bougies in zitten een ngk en in de andere cilinder een champion. In de partslist lees ik da ngk b-8es erin hoort en in Haynes owners manual staat ngk b-9es?
Verder heb ik vandaag de papieren opgestuurd naar de verzekering dus mijn motorplaat zal volgende week wellicht aankomen :)

Het ligt ook aan je rijstijl een 8 is goed als je een rustige rijstijl heb,rij je
sportiever dan is de 9 beter.
 
ik heb al een eerste vraag. Welke bougies horen hier het best in? Heb opgemerkt dat er 2 verschillende bougies in zitten een ngk en in de andere cilinder een champion. In de partslist lees ik da ngk b-8es erin hoort en in Haynes owners manual staat ngk b-9es?
Verder heb ik vandaag de papieren opgestuurd naar de verzekering dus mijn motorplaat zal volgende week wellicht aankomen :)


NGK B-8-ES hoort er standaard in
 
oké bedankt, dan zal ik eens nieuwe bougies halen bij de plaatselijke automaterialenzaak :)
 
Nieuwe bougies steken er ondertussen in. Verder begonnen met enkele kleine mankementen aan te pakken. Zo zijn er 2 glaasjes van de indicatorlamjes losgekomen, 1 van het grootlicht en het andere is de pinkerindicator. Glaasje van pinkerindicator heb ik kunnen recupereren maar het 'glaasje' in toerenteller voor het grootlicht is gesmolten op het lampje. Dus dat wordt zelf iets fabriceren. Iemand suggesties?
 
andere toerenteller?

welke kleur heb jij erin zitten ?

blauw of bruin

Kun je een foto plaatsen van je kokpit dan kan ik kijken wat ik voor je heb?
 
het is een blauw indicator lichtje. Heb iets geïmproviseerd: van een Lego-ruit (donker getint) een rondje uit geknipt/gevijld en in de teller geplakt. Is meer doorschijnend dan origineel en iets anders van kleur. Zal morgen eens een foto posten. Bestaan er ook bruine dan, bij welke modellen/bouwjaren is dat dan? groeten
 
Er zijn tellers met een groene achtergrond blauwe en bruine.
grootlicht lampjes zijn er in rood en blauw

Ben wel benieuwd hoe je ze open hebt gekregen
het moeten de metalen tellers zijn want de plastic uitvoering kun je niets mee


full


de bruine voor de GT 250 B van 1977
 
Laatst bewerkt:
dat model met die kuip is echt wel vet, had deze folder ook al eens gezien, alleen nog nooit buiten de folder gezien. Het zijn plastic tellers en heb ze niet opengemaakt, heb alleen de tellerunit losgemaakt zodat ik de lampjes eruit kon halen :)
 
Het zijn plastic tellers en heb ze niet opengemaakt, heb alleen de tellerunit losgemaakt zodat ik de lampjes eruit kon halen :)

Dan heb je misschien geen originele GT250 kokpit erop zitten.
je kan de gekleurde glaasjes er volgens mij niet uit krijgen zonder de teller open te maken
maar ik kan me vergissen :Y :Y
In de originele GT250 tellerset zitten de neutraal en grootlicht lampjes in de toerenteller
het lampje van de knipperlichten zit in het plastic huis tussen de tellers en kun je dus vrij makkelijk repareren

full
 
Laatst bewerkt:
tellers zijn 100% zeker origineel, heb het glaasje niet moet losmaken, was vanzelf losgekomen en was gesmolten op het lampje :) Heb nog een vraagje, de accu heeft toch zo'n overloop waar normaal een darmpje op hoort. Waar moet dit naar toe lopen of maakt dit niet zo veel uit? Verder heb ik opgemerkt dat ik in de koplamp de koplampfitting mis (voor parkeerlicht?) onderdeelnummer: 36118-28660. Iemand ééntje op overschot? Zal morgen foto posten van men oplossing ;)
 
overloop slangetje van de accu loopt naar beneden tussen het carter en de achterbrug door

parkeerlicht fitting heb ik wel liggen.
 
vanavond na het studeren even een slangetje leggen en een foto maken van de tellers. Zal je een pm sturen :)
 
Teller is een beetje vuil :$ En het glaasje in de toerenteller is niet perfect, maar wel beter dan niets :)
14307227726_d879c07569_c.jpg
 
men voorband is verduurd en is aan vervanging toe. Zoals vele andere klassiekers hebben dacht ik aan bt45 van bridgestone. Is de bt-45 90/90-18 51h geschikt voor het voorwiel van deze motorfiets? Bij men bromfietsen leg ik altijd de banden er zelf op, lukt dat met deze motorbanden ook nog of zijn die te stijf? Of laat ik dit best gewoon in een bandencentrale doen?
 
Ik vind het er af halen van zo'n oude band vaak lastiger als een nieuwe monteren. Met andere woorden, als je die oude band eraf krijgt komt het met die nieuwe ook wel goed. Emmertje bandenvet/montagepasta kost weinig maar je hebt er veel plezier van.

Beter monteer je de correcte maat, ook omdat je snelheidsmeter anders afwijkt. Doen ze toch wel een beetje maar goed. 3.00 - 18 toch?

Bridgestone heeft mooie bandjes met een klassiek profiel: GL 303
Zie ook: http://www.bridgestone.nl/motorbanden/ranges/g-l/l303/

Michelin M45 of Metzeler ME22 zijn er ook in de goede maten.

Let trouwens op met die slang van de accu ontluchting. Als de accu overkookt en dat zuur lekt op je achterbrug of nog erger, het chroom van je velg of uitlaat geeft dat veel schade. Als je een nieuwe accu vult en te vol doet of niet goed oplaad wil dat nog wel eens gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Even nieuwe fitting besteld bij de suzuki-dealer :) Vanavond monteren ideale ontspanning na het studeren :p
14225406160_b3f1f5ab8d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een 90 zou wel eens te breed kunnen zijn voor je motor,300 is 76 mm breed dus aardig wat smaller.
de kans is aanwezig dat de 90 aan loopt in je spatbord.Beter is het om de standaard maat aan te houden dus 3,00S18 deze bijvoorbeeld Dunlop | Motor en scooterbanden
Of deze , http://www.michelin.nl/motoren/michelin-m45?fromTyreSelector=true&fromTyreSegment=4
Of deze city demon Motorcycle Tyres | Pirelli
Of voor een modern uiterlijk Continental band Conti-Go Front Rear: verkoop van Continental motorbanden op Pneus Online
 
Laatst bewerkt:
m45 heb ik op men fs1 en men suzuki ac zitten. Best tevreden van, maar met een echte moter heb je ook wel een ander rijgedrag. Vind op het internet weinig van ervaring terug over deze band bij echte motorfietsen. Goedkoop zijn ze wel in vergelijking met vele andere motorbanden. Ik dacht dat 90/90 overeenkwam met 3.00, had ik toch ergens gelezen? http://www.cb450stuff.com/tires/
Denk dat ik waarschijnlijk vooraan die Bridgestone gl303 erop ga leggen. :) zijn verkrijgbaar in maat 3.00-18inch ;)
 
Tussen Woensdag en Vrijdag een kleine 500km gereden in de Ardennen. :] Geen problemen gehad. *O* Alleen toerenteller doet het momenteel niet meer.
Wil ook men ketting wat aanspannen, maar krijg de 2 moeren aan men achterwiel niet los :?
 
Tussen Woensdag en Vrijdag een kleine 500km gereden in de Ardennen. :] Geen problemen gehad. *O* Alleen toerenteller doet het momenteel niet meer.
Wil ook men ketting wat aanspannen, maar krijg de 2 moeren aan men achterwiel niet los :?


mooi
de 250 is een betrouwbare motor.

de grote moer dacht sleutel 32 moet je een slag los kunnen draaien
deze zit op een spacer met 2 vlakke kanten en deze kan niet meedraaien
moer hoeft er niet al alleen los

dan de moer dacht 22 van de achteras die moet ook een paar slagen hebben

dan de m 8 moeren van de kettingspanner iets los en de bouten aandraaien tot de ketting goed op spanning staat checken met de strepen op de achterbrug.

je weet dit allemaal vast al wel maar voor de zekerheid zou het zo moeten werken


de toerenteller die niet werkt KAN een ernstig probleem zijn

kijk aub even naar de toerentellerkabel
haal het los op het blok en trap op de kickstarter om te controleren dat de as draait
deze word aangedreven via de oliepomp
as draait niet --oliepomp werkt niet--blok loopt vast...........

hopelijk een gebroken toerenteller kabel of een kapotte teller
 
Laatst bewerkt:
ketting is ondertussen gespannen, moeren zaten echt super vast maar mbv wd40 losgekregen Mijn toerenteller werkt niet meer, maar oliepomp nog wel dus het probleem zit bij de teller of de kabel, maar het is volgens mij de teller omdat de wijzer onder de 0 hangt.
Verder nog een probleempje, toen ik de motor kocht was er rond de tankdop de lak bijgewerkt, tijdje geleden hing er na een ritje steeds benzine rond de tankdop. Blijkt een gaatje, en er is gewoon over geplamuurd :( Wat een beunhaas die dat gedaan heeft :9 Volgens mij is er ooit iets op de tank gevallen want het plamuursel is vrij dik. Heb het kleine gaatje vandaag gesoldeerd, normaal moet dit wel houden.
Wil de kleurstelling van de motor ooit terug brengen naar origineel, maar zou voor de tank liever een betere basis gebruiken dus als iemand nog een goede tank heeft houd ik me aanbevolen.
Al bij al een kleine 1000 km gereden en ben echt tevreden met men eerste motor :] Heb in september nog 3 weken vakantie, dus dan wellicht nog een tripje naar de Ardennen :Y
Zal morgen een fototje posten van de reparatie aan de tank/schade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan