Zou te rijk kunnen staan.Ik was al bang dat het filter verstopt was maar brandschoon en de magneet ook, goede doorstoming naar de carburateur. Dat is goed.
Maar de motor trekt niet door, start perfect en loopt mooi regelmatig maar als er vermogen wordt gevraagd dan pakt ie niet op, er zit geen vermogen in.
Analyse, bougie pikzwart, carburateur schoon en in ultrasoon gereinigd op 60 graden. Sproeiers schoon en geen restjes van vlieg roest aanwezig.
Boegie vonkt goed 'blauw' dus wat zou het nu kunnen zijn.? Zij heeft dus duidelijk geen goede verbranding 'zwarte koolachtige bougie'
Roest van ijzer zorgt voor (sterke) vermindering van de magnetische eigenschappen.Is roest magnetisch?Serieuze vraag dit...
https/www.fs1shop.nl/images/producten/thumbs/320x240_Origineel-Product-Carburateur-vlotter-Mikuni.jpg
De vlotter kan er dus op twee manieren op, had hem met de meest bolle kant naar beneden geplaatst. Zal hem omdraaien en dan moet het voor elkaar zijn denk ik tenminste.
Vlotterfilter O ringetje vernieuwd, daar lekte zij dus op en de vlotter omgedraaid dus de bolle wangen boven.
Vacuum heb ik er afgehaald het is gewoon open of dicht, heb de carb. nu weer 3 keer open gemaakt en alles blijft spic en spam. Vlotterfilter O ringetje vernieuwd, daar lekte zij dus op en de vlotter omgedraaid dus de bolle wangen boven.
Dan het luchtfilter eruit en geprobeerd schoon te blazen, krijg er amper lucht doorheen. Wel even gestart en de motor loopt perfect, pakt goed op en lijkt niet in te houden.
Dan wil ik een losse kelk filter plaatsen, lekker makkelijk en goedkoop en heeft een goede luchtdoorlaat. Voor de rest vind ik het een handzaam kittig motortje die lekker snort.
Eigenlijk probeerde ik dit te zeggen, K&N filter direct op de carb in de filterkast. Het probleem is dat ik hier op Cabo Verde niet even zo`n filter uit het rek kan plukken en shops zijn hier niet.Ruud zei dat mijn K&N filter direct op de carburateur nu de hele atmosfeer als filterhuis had. Eigenlijk bijna hetzelfde als geen filter dus.