Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Suzuki RF900R RF 900 R
€ 700,00
Die had ik dus ook gezien.
Ketting en tandwielen en de banden zouden vervangen mogen worden, volgens de eigenaar.
Verder zou die motorisch en mechanisch in goede staat zijn
 
Iemand toevallig nog een superbikestuur ombouw in de schuur liggen voor de rf600r en die dat wil verkopen?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook een RF 900 aangeschaft, was al een tijdje aan het zoeken naar 1 die aan mijn wensen voldeed. Ik zocht eigenlijk een goede onversleutelde originele en dan ook nog mooie fiets met weinig kilometers. Heleboel wensen en meestal hangt daar dan een aardig prijskaartje aan, daar ontkom je niet aan. Maar het is gelukt, een originele 94ér met slechts 16000km.
IMG_20200516_140457.jpg
IMG_20200516_140506.jpg
IMG_20200516_140540.jpg


Het enige wat ik nog wil wijzigen is de ruit, die vind ik te laag. En ik mis een tankpad, de kans op krassen daar is nu wel erg groot. En nog een klein dingetje : de linker spiegel waait uit positie. Nu zal het eenvoudig zijn om de schroef van het draaipunt wat strakker te draaien, maar de plastic afdekkapjes over die schroef zijn nog zo gaaf dat het zonde is om die los te wrikken.
 
Laatst bewerkt:
Sow, dat is een mooie. En in de enige goede kleur!! Gedeliciteerd.
Die van mij was ook mooi totdat ik schrok van die automobilist........:')
 
Hoe doen jullie dat wat betreft de benzine kraan? Draaien jullie die altijd dicht of laat de benzine pomp sowieso geen benzine door als het contact uitstaat?

maw, moet ik de benzine kraan altijd dichtdoen of kan ie gewoon open blijven?
 
Hoe doen jullie dat wat betreft de benzine kraan? Draaien jullie die altijd dicht of laat de benzine pomp sowieso geen benzine door als het contact uitstaat?

maw, moet ik de benzine kraan altijd dichtdoen of kan ie gewoon open blijven?
Je geeft zelf het antwoord al,een pomp stopt altijd als het contact uit staat,en laat dan ook geen benzine meer door.
Officieel hoor je natuurlijk altijd de kraan dicht te zetten;)
 
Al een tijd geleden dat ik hier gepost heb maar de 600 waarmee ik de challenge heb gereden in 2017 heb ik nog steeds.
Nu loop ik tegen iets heel eigenaardigs aan.
Ik heb nieuwe TsuBoss remschijven gekocht. En nieuwe remblokken van EBC. Allemaal geschikt voor de RF. Nu lopen de remblokken aan twee kanten aan op de remschijf ook aan beide kanten. Vanmiddag heb ik de shims uit de remklauwen gehaald. De herrie lijkt helemaal nergens op. Dat is ook geen succes.
Zijn er speciale remblokken voor de RF (een paar mm dunner dan de EBC blokken)?
Herkend iemand dit probleem en beter: heeft iemand de oplossing?

Oh ja, remklauwen ook inmiddels van nieuwe rubbers voorzien, zuigers vallen binnen de cilinders. Meer ruimte is er gewoon niet.
 
Hoe dik waren de oude schijven en hoe dit zijn de nieuwe?
Hetzelfde geldt voor de remblokken, dikte opmeten en alle diktes van oud en nieuw bij elkaar optellen, en vergelijken.
 
Heb inmiddels de 1e tank leeggereden met een vrij rustige rijstijl. Ik kom uit op een verbruik van net 1 op 16. Lijkt me vrij veel voor deze rijstijl. Wat wordt dat wel als ik het gas een tank lang opentrek. .....
 
Hoe dik waren de oude schijven en hoe dit zijn de nieuwe?
Hetzelfde geldt voor de remblokken, dikte opmeten en alle diktes van oud en nieuw bij elkaar optellen, en vergelijken.
Nieuwe schijven zijn 5 mm. De oude waren iets minder dan 3,5 mm. Als ik alles optel dan heb ik, zonder speling, 8,5 mm over voor iedere remblok. Ik ben gisteren naar Roukama geweest. Er zijn nu dunnere (8,1) in bestelling.
Bij Roukama hoorde ik dat er internetbestellingen zijn geweest voor de RF van blokken en schijven en dat ik de eerste was met klachten.
 
Inmiddels de 2e tank leeggereden, (ik rij niet zo veel met deze motor), en ik kom nu op 1 op 20. Das al beter, rijstijl gelijk aan de vorige tankinhoud. Verschil zal wel zich bij de volgende tankbeurten wel uit middelen.

Momenteel staat ie bij de motorzaak omdat ie stationair een beetje onregelmatig loopt (liep..). Gelijk maar olie en bougies doen, remvloeistof ook gelijk maar. Laatste keer olie verversen zal wel een paar jaar geleden zijn.
Normaal doe ik dat allemaal zelf maar ik had even geen zin om zonder Haynes boek de kuip los te gaan halen.

Is er uberhaupt wel een haynes beschikbaar voor motor? Ik weet nu nog niet eens hoe het zadel er af moet bijv.....
Heb er ook nog niet heel serieus naar gekeken moet ik toegeven.
 
Hey allemaal,

Straks ga ik kijken bij een RF600R. Zijn er nog specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten bij dit type?

Alvast bedankt.
 
Hier ook maar even proberen. Had al een draadje uitgezet in het "te koop gevraagd" topic, maar wellicht heb ik hier meer kans.

Ik zoek een versteller voor de uitgaande demping (rebound adjuster) voor een vorkpoot van de RF900 (RS2 is dat geloof ik)
Is er hier misschien iemand die nog een (oude, kromme, beschadigde) voorvorkpoot heeft liggen en daar de versteller wel van wil verkopen? Mag eventueel ook nog wel met de veervoorspanner er bij.
Zou mooi zijn want dan kan ik mijn vorkje weer in orde maken.
 

Bijlagen

  • 20201007_171854.jpg
    20201007_171854.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 7
  • 20201007_171911.jpg
    20201007_171911.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 8
  • 20201005_194214.jpg
    20201005_194214.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 6
Tis vrij rustig hier, heb afgelopen seizoen toch ruim 1000km gereden en het gemiddeld verbruik ligt inmiddels rond de 1 op 19. Lijkt me vrij normaal. Tussendoor zijn wel de carbs gesynct, heeft vast ook wel wat geholpen.
Ik kom her en der op het web tegen dat er ontstekingsvervroegers voor de rf zijn waardoor het blok zich wat lekkerder zou voelen.
Is er ervaring hier met die dingen, want een beetje meer souplesse zou m goed doen.
En als er ervaring is, zijn die dingen nog ergens te koop want op ebay staan ze niet (meer).
 
Tis vrij rustig hier, heb afgelopen seizoen toch ruim 1000km gereden en het gemiddeld verbruik ligt inmiddels rond de 1 op 19. Lijkt me vrij normaal. Tussendoor zijn wel de carbs gesynct, heeft vast ook wel wat geholpen.
Ik kom her en der op het web tegen dat er ontstekingsvervroegers voor de rf zijn waardoor het blok zich wat lekkerder zou voelen.
Is er ervaring hier met die dingen, want een beetje meer souplesse zou m goed doen.
En als er ervaring is, zijn die dingen nog ergens te koop want op ebay staan ze niet (meer).
Zijn nog gewoon te koop,dat is een 4 graden vervroeger,dit is 1 adres maar er staan er meer op het net,
gewoon op Suzuki RF900 ignition advancer zoeken.
 
Tis vrij rustig hier, heb afgelopen seizoen toch ruim 1000km gereden en het gemiddeld verbruik ligt inmiddels rond de 1 op 19. Lijkt me vrij normaal. Tussendoor zijn wel de carbs gesynct, heeft vast ook wel wat geholpen.
Ik kom her en der op het web tegen dat er ontstekingsvervroegers voor de rf zijn waardoor het blok zich wat lekkerder zou voelen.
Is er ervaring hier met die dingen, want een beetje meer souplesse zou m goed doen.
En als er ervaring is, zijn die dingen nog ergens te koop want op ebay staan ze niet (meer).
Ik ben benieuwd waar je dit hebt gevonden en wat erover wordt geschreven.
Waar het wel diverse keren over gaat is het uitslaan van de gasmengbuisjes.
Ik rij ook zo'n 1:19 als ik een beetje kalm rij tenminste.
Ik heb het idee dat de gasaanname in het allereerste stukje niet ideaal is. Ik denk dat die van mij wat te rijk is, en dat mogelijk de luchtschroeven wat verder open zou moeten helpen? Als ik op vakantie een flinks stuk 30 km zone heb gehad dan heeft ie zelfs de neiging om op 3 poten te willen lopen?
 
De bougies wel eens vervangen?,en controleer dan ook de bougiekappen op weerstand en corrosie,en controleer ook die gasbuizen ,
die dingen slijten sneller dan je denkt,daarna pas eens de mengselschroeven proberen.
 
Er staan wat filmpjes op youtube over die andere rotor, bijv :
Mijn gasbuizen zullen niet versleten zijn, er staat net 17k op de teller.
@Tomcat : Wat betreft het rijke lopen van de jouw : Mikuni carbs hebben meestal geen luchtschroeven, maar een mengselregelschroef die niet de verhouding van het mengsel bepaald maar de hoeveelheid mengsel die naar de cilinder gaat. Als de jouwe te rijk loopt moet je de mengselregelschroef van betreffende cilinder wat indraaien, dan laat ie minder mengsel door. Ik ga er hierbij wel van uit dat je carbs en ontsteking verder in orde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Er staan wat filmpjes op youtube over die andere rotor, bijv :
Mijn gasbuizen zullen niet versleten zijn, er staat net 17k op de teller.
@Tomcat : Wat betreft het rijke lopen van de jouw : Mikuni carbs hebben meestal geen luchtschroeven, maar een mengselregelschroef die niet de verhouding van het mengsel bepaald maar de hoeveelheid mengsel die naar de cilinder gaat. Als de jouwe te rijk loopt moet je de mengselregelschroef van betreffende cilinder wat indraaien, dan laat ie minder mengsel door. Ik ga er hierbij wel van uit dat je carbs en ontsteking verder in orde zijn.
Gasbuizen slijten al binnen 10000km,dus juich niet te vroeg 😬 ;)
 
Eey RFérs.

Zit net effe wat pagina's terug te lezen, en nu lees ik dat er om de 12k een klep controle uitgevoerd moet gaan worden:/
Of heb ik weer scheel zitten lezen???
Zoja, dan gaat een RF het niet worden iig... Iets met ww kilometers etc.

En klopt het dat de 9 een 5bak heeft en de 6 over een 6bak beschikt???
 
Dat van die versnellingsbak klopt.
En idd bij 12000 klepspelingscontrole en evt stellen.
Dat stellen gaat met shims onder de nokvolgers, inspecteren is niet zo veel werk. De bereikbaarheid is behoorlijk. Maar vaak hoeven de kleppen niet te worden gesteld tenzij je echt heel flink tekeer gaat.
Clipboard01.jpg
 
Bedankt voor je reactie @Tomcat..
Als ik het zo is bekijkt, gaat het voor mij dus geen RF worden..
Rij best wat WW kilometers namelijk, en dan ieder jaar een klepcontrole uit te laten voeren??
En om de 1000km olie filter😳
😔

Zelf ook geen sleutel ruimte om zelfs ook maar normaal te kunnen wassen..
Dus moet uitbesteed gaan worden.

Maar, ga mij nog is wat verder erin verdiepen.
 
Bedankt voor je reactie @Tomcat..
Als ik het zo is bekijkt, gaat het voor mij dus geen RF worden..
Rij best wat WW kilometers namelijk, en dan ieder jaar een klepcontrole uit te laten voeren??
En om de 1000km olie filter😳
😔

Zelf ook geen sleutel ruimte om zelfs ook maar normaal te kunnen wassen..
Dus moet uitbesteed gaan worden.

Maar, ga mij nog is wat verder erin verdiepen.
Ik vraag me af hoe nodig elke 1000km is. Ik vind het nogal veel. Is de tabel gemaakt voor de Amerikanen onder ons die andere olie lijken te gebruiken?

Ik zou eens bij een Suzuki dealer naar binnen lopen en daar eens navragen wat ze adviseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan