Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
The pink wire connected to the ignition box of some of the later 900 bikes retards the ignition timing in the lower 3 gears to make the bike more user friendly, limiting the ability to spin up the rear wheel out of corners, and reduced wheelie tendencies. Disconnecting this pink wire disables this feature. The factory service manual shows this wire has no connection. On the left side of the motorcycle, behind the front sprocket cover, there is a neutral switch. If there is a single Blue wire coming out of it, then your bike does NOT have an ignition retard in the lower gears. If there is a 2nd Pink wire coming out of this sensor, then you do have an ignition retard in the lower gears.
Ik heb er ook niets meer van gehoord maar kan inmiddels ook niet meer
Ik kwam trouwens op de RF Facebook tegen dat veel mensen het hadden over een ''roze draad'' die aan het neutraal licht vast zit die, als je hem los trekt, voor een merkbaar performance verschil zou zorgen (bij een 900). Meer mensen die dit verhaal kennen/het gedaan hebben?
Ja de RF Facebook stond er vol mee met mensen die echt duidelijke verschillen merkte maar had het hier nog niet gehoord vandaar... Maar de meeste mensen op die group hebben toch wel echt verstand van zaken.
Alleen ergens lijkt het me dat er een reden voor is dat het vermogen in de lagere versnellingen begrenst is
Of het weghalen van het draadje is de reden dat er zoveel RF's een lamme 2e versnelling hebben
Ik Toer met een RF een 15.000 per jaar en race met een andere RF, nog geen problemen gehad. In de racer overigens het 2e blok, het originele blok ging na 100.000 km olie gebruiken
En zijn er mensen die op hun 180 band de schaamranden er wel af rijden? Ik krijg ze er bij mij maar niet echt vanaf
Ik Toer met een RF een 15.000 per jaar en race met een andere RF, nog geen problemen gehad. In de racer overigens het 2e blok, het originele blok ging na 100.000 km olie gebruiken
Dankjewel!
Tepper wist niet meer welke merk/type uitlaat er nu op zit, herkent één van jullie deze? Origineel was de demper nog wat langer. Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk even moeten kijken naar een db-killer, ivm het bewaren van de vrede in onze straat als ik om 5:45 weg rijd straks.
Ghehe, de vlag hing al half-stok (og lijkt zo) bij Tepper om de verkoop :D