Bitacticus gehaasticus
MF veteraan
- 11 nov 2009
- 3.846
- 2.048
- Onderwerp starter
-
- #251
Erik vroeg mij een korte uitleg te geven wat er fout was met de regelaar:Vorige week kreeg ik een mailtje van Evert.
Hij wilde wel naar het laadprobleem kijken.
Eigenlijk was ik er al helemaal klaar mee en was de demontage aan het inplannen voor de komende weken.
Hij heeft ontzettend veel ervaring met stroomdraadjes en ik dacht dat moet zeker goedkomen.
Vrijdag de RG op een aanhanger en op weg.
Lang verhaal kort en misschien kan en wil Evert het goed uitleggen in een reactie.
De gelijkrichter(s) waren het probleem.
Wat vele al gezegd hadden
Maar de gelijkrichters gaven wel de juiste waarde als je ze ging doormeten.
Bij zo rond de 14.1 Volt stopte de RG ermee en was de accuspanning ook meteen ver onder de 12v.
De diode in de gelijkrichter moet de spanning wegleiden van de accu maar dat gebeurde niet.
De 3e gelijkrichter die ik 2 weken geleden binnen had gekregen uit Japan. bleek het wel goed te doen.
Blok blijft goed lopen laadspanning zit op 14,5 v.
Vanmorgen het kuipwerk er weer op gemonteerd nu wachten op de zomer en de RDW voor een keuringsafspraak...
Heel erg bedankt voor het meehelpen testen meedenken en meeleven.
En Evert natuurlijk voor de gastvrijheid en het vinden van het probleem.
Ben echt opgelucht dat het nu na meer dan een jaar opgelost lijkt te zijn.
Groet Erik
Een thyristor meet soms goed maar om zeker te weten dat deze ook goed werkt moet je een thyristor ook testen door er een spanning op te zetten en met een lampje te belasten .(wat niet mogelijk is bij deze regelaar)Wel apart dat 2 regelaars niet goed werkte,gevalletje toeval blijkbaar.
Ik heb blijkbaar wat meer geluk wat elektronica betreft,in 43 jaar slechts 1x een bobine van m,n KTM,die was nog niet eensHeb ik een keer gehad met een RG500 bobine, 2 stuk, 3e was goed.
Gelukkig is er weer 1 RG gered van de sloop,Erik stond al klaar met z,n voorhamerEen thyristor meet soms goed maar om zeker te weten dat deze ook goed werkt moet je een thyristor ook testen door er een spanning op te zetten en met een lampje te belasten .(wat niet mogelijk is bij deze regelaar)
Dus als je een regelaar koopt kan je deze doormeten dan heb je 50% kans dat de regelaar goed is en als je de regelaar echt test dan ben je 100% zeker van je zaak.
Wat mijn ervaring is dat bij veel motoren dezelfde onderdelen kapot gaan dus toeval dat er 2 regelaars kapot zijn ??
Valt mee, hij staat niet in de woonkamerVandaag is de beugel gemaakt in Leiderdorp.
Morgen de nieuwe km teller monteren en dan is deze ook helemaal klaar voor gebruik
Kon het niet laten om ff op de kickstarter te gaan staan........
Misschien niet heel handigBekijk bijlage 1739701Bekijk bijlage 1739702Bekijk bijlage 1739703Bekijk bijlage 1739704Bekijk bijlage 1739705Bekijk bijlage 1739707Bekijk bijlage 1739708Bekijk bijlage 1739709Bekijk bijlage 1739710Bekijk bijlage 1739711Bekijk bijlage 1739712Bekijk bijlage 1739713Bekijk bijlage 1739714Bekijk bijlage 1739727Bekijk bijlage 1739734Bekijk bijlage 1739735Bekijk bijlage 1739736Bekijk bijlage 1739738
Woonkamer @Rob RD ?Vandaag is de beugel gemaakt in Leiderdorp.
Morgen de nieuwe km teller monteren en dan is deze ook helemaal klaar voor gebruik
Kon het niet laten om ff op de kickstarter te gaan staan........
Misschien niet heel handigBekijk bijlage 1739701Bekijk bijlage 1739702Bekijk bijlage 1739703Bekijk bijlage 1739704Bekijk bijlage 1739705Bekijk bijlage 1739707Bekijk bijlage 1739708Bekijk bijlage 1739709Bekijk bijlage 1739710Bekijk bijlage 1739711Bekijk bijlage 1739712Bekijk bijlage 1739713Bekijk bijlage 1739714Bekijk bijlage 1739727Bekijk bijlage 1739734Bekijk bijlage 1739735Bekijk bijlage 1739736Bekijk bijlage 1739738
Je bijt je erin vast en gaat ook dit probleem oplossen. En wat een machtig mooie livery is ditVandaag bezoek gehad van een mede MF er
De verzameling bekeken en de rode mk1 naar buiten gerold om wat mist te creëren
Starten ging moeilijk
Net alsof er een hydro lock was.
Na een aantal keer voorzichtig proberen werd de RG wakker
Snel de tuin uit en iets verder van de buren vandaan weer gestart.
Wat een mist......
De olie pomp blijft olie geven als de motor stil staat.
Na een tijdje ging het al veel beter en reageerde de RG weer vrolijk op het gas.
Binnenkort de uitlaten er maar afhalen en een nieuwe/ andere oliepomp monteren