Suzuki Sixteen 125/150

Goedemorgen mensen

Iedereen nog in de winterslaap ?

Vanochtend de sixteen maar eens uit het stof geplukt, hij stond stil vanaf november 2018, ook heeft niet aan de druppelader gestaan, dat doe ik overigens al jaren niet meer.
Ik werd niet teleurgesteld, starten en lopen, echt 1 druk op de knop, alsof ik hem gisteren nog had gebruikt


 
Toch kan het, voor de levensduur van de accu, toch wel prettig zijn om 'm af en toe aan de druppellader te hangen als je 'm maanden lang niet gebruikt.
Ik druppel ze ook niet permanent vol, gewoon 1x per 3 weken ofzo. Maar met mijn Address 110 rijd ik gewoon door (na behandeling met ACF-50), dus die start altijd wel. Zit ook een kickstarter op, dat scheelt. ;)
 
Goedemorgen mensen

Iedereen nog in de winterslaap ?

Vanochtend de sixteen maar eens uit het stof geplukt, hij stond stil vanaf november 2018, ook heeft niet aan de druppelader gestaan, dat doe ik overigens al jaren niet meer.
Ik werd niet teleurgesteld, starten en lopen, echt 1 druk op de knop, alsof ik hem gisteren nog had gebruikt


Inderdaad of hij gisteren nog heeft gelopen ! BIKEMASTER hoeveel heeft de SIXTEEN nu op de teller ?
 
Precies weet ik het niet zo uit mijn hoofd, maar zal ongeveer rond de 22000 KM zitten, ik rij niet heel veel, afgelopen zomer de remblokken voor en achter vervangen, nieuwe remolie, Motul motor olie een olie filter, kleppendeksel pakking lekte minimaal, dus die vervangen, en ook de kleppen gesteld.
De vario preventief vervangen, omdat die van dezelfde scooter kwam als de cockpit, dus die had ook maar 2500km gelopen, o ja en er is een nieuwe gel accu op gekomen, ook prefentief.
Ik denk er sterk over om de sixteen te verkopen, omdat ik een zwaardere motorscooter wil hebben, mijn dochter vindt het erg leuk om mee te gaan, en dan vindt ik deze net wat te licht, maar het heeft geen haast, ik roep het al 2 jaar
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog behoefte aan een Sixteen? Staat twee jaar stil, maar eventueel voor onderdelen. 100% kortingstarief, ophalen in Leiden. Anders gaat hij naar de sloop.
 
Bij mijn weten niet stuk alhoewel de accu aan gort is. Heb er nog een nieuwe riem bij, olie en misschien nog een filter
 
Arjen, bedankt voor de super leuke motorscooter. Zoals jij al aangaf zal er nog wel het een en ander moeten gebeuren. Inmiddels schoongemaakt en vanaf hier gaan wij kijken. Wij gaan er iets moois van maken.
IMG_20190727_112929099_HDR.jpg
IMG_20190727_170638363.jpg
Ik zoek nog een werkplaatshandboek, als iemand die heeft jou ik mij aanbevolen.

Msh
 
Goedemiddag ,

Ik ga zaterdag bij een ux 150 sixteen kijken, is een 2009 model met 21k op de teller.

Zijn er nog specifiek dingen waar ik op moet letten.

Begrijp als ik hier wat rond lees dat de brandstof pomp een gemodificeerde moet zijn i.v.m problemen.
Koelwater kan iets mee zijn, is het alleen verkleuring of heeft dat een rede en zijn er nog andere dingen?

Als de pomp, onderhoud bij 24k neem ik aan enz moet gebeuren wat zou een mooie prijs zijn denken jullie.

Alvast bedankt.
 
Koelvloeistof keer vervangen. benzinepomp is een zwakker punt, , het kleppendeksel wil wel graag lekken (zweten) , pakking is aan de prijs, meende wel 35 euro, middenbok wil wel inslijten, ik heb er vrij snel een jiffy op gezet dat is veel makkelijker. rem achter wil vast gaan zitten.
de benzinemeter, dat is ook een punt van aandacht, die heb ik ook eens kapot gehad, heb het hele dashboard toen vervangen
ik heb hem nog steeds, al 4 a 5 jaar, er is nooit wat mee, rij ook wel weinig, maar hij start altijd, is natuurlijk ook top onderhouden, misschien zet ik hem dit jaar wel te koop, ach dat roep ik ook al 2 jaar lol ben dr wel aan verknocht
 
Laatst bewerkt:
Zou ook ff kijken of er geen vocht in de teller en koplamp komt. Daar had die van mij last van.
Daar heb ik nooit geen last van gehad, maar rij natuurlijk ook nooit in de regen :P dat er wat condens in komt kan geen kwaad toch , dat heb je tegenwoordig ook met de auto met die kunststof koplampen
 
Daar heb ik nooit geen last van gehad, maar rij natuurlijk ook nooit in de regen :P dat er wat condens in komt kan geen kwaad toch , dat heb je tegenwoordig ook met de auto met die kunststof koplampen

In de koplamp is niet boeiend, als de lamp warmer is, is de condens weg. In het dashboard vond ik vreselijk irritant, want dat gaat niet snel weg.
Weet even niet meer of het dashboard is vervangen of dat ik dat heb laten zitten, want na een half jaar had ik 'm ingeruild op een X-City 250. :+
 
Bedankt voor de reacties, toch nog leven in dit topic :).

X city 250 zit heb ik ook aangevinkt maar is weer net wat groter, zoek een leuk klein ding maar wel met grote velgen en zuinig.
 


@mish 2008 SIXTEEN 150 SCOOTER Suzuki motorcycle # SUZUKI MOTORCYCLES - Genuine Spare Parts Catalog geen boek maar wel makkelijk

dr pully ik heb er 13 gram in zitten, 13,5 kan ook prima
 
Dat is te duur
ik heb wel een hele mooie staan, heb hem 6 jaar in bezit, heeft nog nooit een bui regen gezien, die mag voor 1500 de deur uit, staat in Friesland
is van 2010 en heeft nog geen 25000 gelopen, top onderhouden, zit een vario en riem op die 2200 km hebben gelopen (origineel)
preventief vervangen, was niet eens nodig
Hij staat trouwens nergens te koop
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een leuke 150 te koop,of weet er 1 te staan. Bij de motorzaak vragen ze hoofdprijzen.

Staat er een bij een motorzaak voor dacht 950.
Mp ux 150


Ik ga zo bij een 2009 model kijken (particulier) en heb een bepaald bedrag in me hoofd, dat neem ik ook mee en meer niet want meer vind ik ze niet waard.
Prijzen van 1800 zijn echt te gortig voor een scooter van 10 a 11jaar.
 
Succes Mick,hoop dat je slaagt. We horen t graag hierzo. Nette prijs van je adv.
Heb hem mee genomen.

Alleen de brandstofmeter en klokje? display doet het niet, iemand een idee.

20200307_153410.jpg

20200307_153233.jpg
Select knopje, display en tankmeter hebben wat liefde nodig

Koelwater idd wat roest en brandstofpomp wist die niet of die ooit vv is.
 
ja een nieuw dashboard aanschaffen, de meter zelf is zo goed als zeker kapot, er is vast en zeker vocht in gekomen, het dashboard schroef je er zo uit, even los halen dan zie je het snel genoeg
heb er ook nog 1 liggen met een kapotte tank meter, klokje wel goed

scooter ziet er verder goed uit, heel veel plezier er mee, je krijgt er vast geen spijt van
 
Terug
Bovenaan Onderaan