Suzuki Sixteen 125/150

scooter ziet er prima uit, jiffy vond ik echt de beste optie die ik heb toegevoegd, wat een gemak heb je daar van

zal de olie van de tandwielkast ook weer eens verversen idd deze zit er alweer 5 jaar in en is dus rond de 5000 km oud 😅
remolie heb ik vorig jaar ook nog gedaan, was ook geen overbodige luxe

met eens gekeken zag dat ik de Sixteen al 7 jaar heb 😲
wel eens wat anders erbij gehad, een Cb750 en een VF1100 Sabre de Six bleef de rest ging 😅
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik 2018 verkocht, wel dubbel gevoel maar kon hem echt heel goed verkopen, was ook een plaatje weinig km en als nieuw
moet er maar niet te lang naar kijken blijft een prachtig ding
 

Bijlagen

  • CE2E29D1-2E65-4629-87BF-1EE73FE7B7D3.jpeg
    CE2E29D1-2E65-4629-87BF-1EE73FE7B7D3.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 11
Zijn het niet je remblokken ? die willen ook wel rammelen heb Ik ook wat last van,,kon het eerst nooit vinden en hielt het ook op de uitlaat, onder het rijden licht de achterrem in knijpen en weg was het gerammel
Mmm zitten wel nieuwe seals in en de cupjes gaan erg soepel zal het eens proberen met de rem er op.

Update. Nee het niet de rem :)

scooter ziet er prima uit, jiffy vond ik echt de beste optie die ik heb toegevoegd, wat een gemak heb je daar van

zal de olie van de tandwielkast ook weer eens verversen idd deze zit er alweer 5 jaar in en is dus rond de 5000 km oud 😅
remolie heb ik vorig jaar ook nog gedaan, was ook geen overbodige luxe

met eens gekeken zag dat ik de Sixteen al 7 jaar heb 😲
wel eens wat anders erbij gehad, een Cb750 en een VF1100 Sabre de Six bleef de rest ging 😅
Remvloeistof heb ik idd ook gelijk gedaan met schoonmaken van de remmen die was ook aardig donker.

De ux 150 is er een beetje gekomen omdat mijn vrouw niet goed meer kan motorrijden (gewicht van motor) en parkeren bij b.v het ziekenhuis erg duur is(waar ze veel moet zijn), dit vind ze super rijden en handzaam dus ze hoopt meer met de soes te gaan rijden, ik vind het ook erg leuk rijden, heb me 2takt scooter weg gedaan omdat deze net zo makkelijk rijd maar veel zuiniger, laatst 1:30.

Heb nog een ktm 380 exc maar dat is echt heel wat anders , rest van de motoren heb ik ook verkocht.
Die honda vf 1100 is echt super gaaf zeg, cb750 ook trouwens, staat er nog 1 bij me vader in de schuur die moet ooit weer gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
helemaal eens, ik moet ook vaak naar het ziekenhuis dan pak ik altijd de Sixteen, aangekomen helm in de koffer, jas onder het zadel en klaar, sta ik daar met bv de Vf dan zit je met al dat gesleep van je spullen.
daar komt bij de scooter is net zo handzaam als een brommer, je pakt hem veel sneller als een zware motor, maar mis de vf wel maar dat zit ook tussen de oren omdat ik het een prachtige motor vind, maar er zelden op reed 😅
de cb van pa zuinig op zijn, ze blijven tijdloze motor ooit aan de loop maken 😎
inmiddels zit de veer erin, nog niet gereden opa heb een zere rug 🤨
 
helemaal eens, ik moet ook vaak naar het ziekenhuis dan pak ik altijd de Sixteen, aangekomen helm in de koffer, jas onder het zadel en klaar, sta ik daar met bv de Vf dan zit je met al dat gesleep van je spullen.
daar komt bij de scooter is net zo handzaam als een brommer, je pakt hem veel sneller als een zware motor, maar mis de vf wel maar dat zit ook tussen de oren omdat ik het een prachtige motor vind, maar er zelden op reed 😅
de cb van pa zuinig op zijn, ze blijven tijdloze motor ooit aan de loop maken 😎
inmiddels zit de veer erin, nog niet gereden opa heb een zere rug 🤨
En hoe rijd die van jou met veer en 13.5 gram sliders.

Mijne rijd nu echt beroerd met de 13.5gram dr pully sliders.
Maakt veel overtoeren bij vol gas bij lage snelheid (onder 30).
Top is niet meer dan 105km was 120.
Boven de 90 gaat die inhouden en zingen net of de riem voor te hoog ligt ofzo, misschien die lipjes van de plaat op de vario wat verder terug duwen ofzo.
 
Ik heb nog niet gereden, maar ik had de 13 gram erin zitten, en dat reed ook wel goed alleen hij liep volt de begrenzer in, had atijd de 13,5 erin die zijn ooit eens per ongeluk verwisselt , maar ook daar zal hij goed mee lopen, is dat niet het geval denk ik eerder aan de drukveer omdat dat een echte verandering is
maar voordat we die wisselen gaan we eerst terug naar de 13 gram, is dat dan nog niet goed, dan is de veer de dader, maar voor nu geen idee hoe hij rijd zal binnenkort wel eens proberen, ben nu op de camping aan het klussen
Ik heb die ring er niet meer in zitten, die zorgt dat de rollers er niet uitvallen verder doet die niks, alleen maar lastig steeds die ster schroefjes eruit draaien
Wat jij beschrijft heb ik ook gehad,toen had ik de dr pully er verkeerd in gedaan, maar jij hebt ze wel goed zitten op de foto te zien
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend minder rugpijn dus met de six aan de slag geweest,
de drukveer witte Malossi is prima, in combinatie met de Dr Pully 13,5 gram, heb daarna met de Dr Pully 13 gram gereden maar dan loopt hij net de begrenzer in, hij gaat er tegenaan hangen, en is niks sneller dus laat de 13,5 erin zitten.
Op de teller loopt hij 120 a 125 heb ook de 130 wel eens aangetikt maar dat was met de vorige teller daar zit gewoon verschil in,
 
Oke, zojuist de 13gram sliders en een mi-182 riem en de sp2318-j gelijders ontvangen.
Hoop dat ik hem met een van de combi's beter krijg.

Haal maar met moeite de 105km nu :( en trillingen in het stuur bij volgas.
 
Dat is vreemd, haal voor de zekerheid de pully achter eens uit elkaar
De houder waar de drukveer in ligt kun je er middels draai en trekken vanaf krijgen
Als die eraf is kun je de spiebaan inspecteren die wil wel inslijten
 
@mick85 ik had ook altijd een lichte trilling die door de scooter heen ging, was nooit te verklaren, nu de drukveer is vervangen is dat ook niet meer aan de orde,
Ik zal er van het weekend eens naar kijken, wel raar dat ik het met de originele 13.5 gram rollen niet had en na monteren van de sliders wel.
Zal de achter vario ook uit elkaar halen en inspecteren verwacht niets eigenlijk met 20k op de teller maar je weet nooit.

Heb ook nog wat tijd nodig voor me andere moto, gelukkig ineens een lang weekend gekregen verplicht van de baas, iets met een virus dus geven ze ons maar een verplichte dag.
 
Beste mensen,

Wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende issue. Helaas blijkt dat de accu van mijn UX 150 niet meer bij laadt waardoor deze er na 10-15 km telkens mee stopt. Een nieuwe accu geeft helaas hetzelfde probleem. Dit zou denk ik te maken kunnen hebben met een niet goed functionerende spanningsregelaar. Alleen kan ik deze niet zo 1-2-3 vinden als ik de voorkap en de kapjes rondom de accu eraf haal. Weet iemand misschien waar deze precies te vinden is?
 
Zo daar zijn we weer :).
Koppeling uit elkaar gehaald maar ziet er helemaal niet verkeerd uit.
20200416_193422.jpg
Bus los gehaald en bij de pennen gekeken maar lijkt ook goed.20200416_193750.jpg vet heb ik al weg gehaald op deze foto, alles stond netjes in het vet.

Koppeling schoenen twijfel ik nog wel over net als de veer deze kan ik makkelijk met twee handen helemaal samendrukken dat alle spiralen tegen elkaar liggen.
20200416_194011.jpg

Maar goed, alles schoon gemaakt en naar 13gram sliders gegaan en nieuwe rubbers tussen vario plaat en originele riem voor de zekerheid.

Resultaat tot nu toe even rondje door de polder.
Goed optrekken, niet meer dat die hoog in toeren schiet en lijkt te slippen, loopt snel naar de 80 veel harder kon ik niet even naar 110 maar toen was de weg weg :+ .

Morgen weer naar het werk dan zullen we eens kijken.

Vandaag sloeg wel voor het eerst de fan aan, was ook erg warm. Fan sloeg ook weer netjes af.

Ben benieuwd morgen, ik laat het weten.
 
@mick85 alles ziet er goed uit, alleen de drukveer ziet er roestig uit, en. Je beschrijft hetzelfde al dat je hem makkelijk kan samendrukken ik zou die veer zeker vervangen, dat zijn ook de kosten niet
 
@mick85 alles ziet er goed uit, alleen de drukveer ziet er roestig uit, en. Je beschrijft hetzelfde al dat je hem makkelijk kan samendrukken ik zou die veer zeker vervangen, dat zijn ook de kosten niet

Heb de veer en de voorste vario nieuw besteld, nog geen bericht van de dealer zal deze week wel binnen komen.
Ook koppeling besteld komt ook ergens deze week.

Veer kon ik gemakkelijk geheel samendrukken idd.

Ben benieuwd, zal de sliders 13.5 gram er weer in zetten, rij nu met originele rollen en rijd best aardig moet ik zeggen.

Wordt vervolgd
 
Geen half werk dus, heb zelf de voorste vario ook vervangen, niet omdat hij versleten was maar omdat er een exemplaar compleet met riem die nog maar 2200 km had gelopen op mijn pad kwam.
verschil tussen de varios kon ik niet waarnemen, ben benieuwd naar het vervolg 😎
 
Dat is flink balen, ik had gezien dat die druk eer bij easyparts was uitverkocht, waar ik hem wel besteld heb weet ik zo niet meer kan de mail ook niet terug vinden 😜
nog even afwachten dus
 
Heel wat anders, heb me laten verleiden en heb weer eens wat leuks voor erbij aangeschaft
Een hele mooie Honda CB750C custom bj 1984
Hij loopt niet goed 😋
De vorige eigenaar heeft hem gekocht maar nooit op gereden hij is plotseling overleden 😢
Motor staat inmiddels bijna 2 jaar stil dus carbs zullen los moeten maar dat komt wel goed
Ik ben de 3e eigenaar, na het overlijden in hij op de vrouw haar naam gezet en nu heb ik hem gekocht
Ben de erg blij mee super nette bike origineel op de uitlaat na maar ja je kan niet alles hebben
 

Bijlagen

  • 7EDA7EDC-3EDE-4765-9930-FC915BBBE1E8.jpeg
    7EDA7EDC-3EDE-4765-9930-FC915BBBE1E8.jpeg
    246,4 KB · Weergaven: 11
  • 8CE16CE3-BFB8-45EC-A600-064A99E04F34.jpeg
    8CE16CE3-BFB8-45EC-A600-064A99E04F34.jpeg
    382,5 KB · Weergaven: 12
  • 20A4279F-DEF8-4EB2-BC45-5707E2CE995D.jpeg
    20A4279F-DEF8-4EB2-BC45-5707E2CE995D.jpeg
    371,8 KB · Weergaven: 11
Gaaf ding.
Miss dat ik ooit de cb750 van me vader over neem als ik tijd heb, ze rijden wel erg leuk.

Succes met het opknappen.

Ga van het weekend waarschijnlijk ook bij een motor kijken een suzuki sixteen 🤫 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan