Frutteluteur
Rookie
- 7 jun 2021
- 18
- 4
Beste Forum leden,
Na veel berichten van dit forum te lezen heb ik nu zelf een technisch probleem, dus heb ik besloten een account aan te maken. Ik denk de oplossing al te weten echter ben ik toch benieuwd wat jullie mening hierover is.
Ik heb een Suzuki SV650s uit 2001 met een km stand van 70.000 die ik dagelijks gebruik (40km per dag), November 2020 heb ik de accu vervangen aangezien deze gaar was. Vorige week had ik het gevoel dat de motor niet lekker liep als ik lager in de toeren reed (moeite met het vasthouden van een constante snelheid, maar niet heel storend). Nu moeten de kleppen nodig gesteld worden dus dacht ik dat hier de problemen uit voort kwamen, helaas had de motor de dagen erna moeite met starten. Uiteindelijk startte de motor nog nauwelijks met alle symptomen van een lege accu (knipperend dashboard etc.). Plan was om de accu bij mijn ouders door te meten echter ben ik daar met moeite gekomen aangezien de verbranding ineens helemaal bagger was, bijna geen vermogen, valt bijna uit bij het stoplicht en vreselijk stinken naar benzine.
Eenmaal aangekomen bij mijn ouders de accu doorgemeten, accu gaf zonder draaiende motor 11,94 V aan, de motor wou nu helemaal niet starten en de accu zakte tijdens startte naar 3 tot 5V. Met deze waardes besloten een nieuwe accu te bestellen met in me achterhoofd dat de spanningsregelaar wellicht kapot is aangezien de accu een paar maandjes oud is. Na het monteren van de nieuwe accu bleef hetzelfde probleem zich voort doen, niet starten en maar 3 tot 5V tijdens elke start poging. Dus vervolgens de spanningsregelaar doorgemeten volgens deze handleiding
, tijdens het meten van de negatieve pool gaf 1 van de connectoren een 0,000 aan, vervolgens de prikkers van de meter omgedraaid en toen nogmaals een 0,000 gemeten, of dit dezelfde connector was weet ik zo niet meer. De resultaten waren echter vrijwel identiek aan het filmpje wat dus zou moeten betekenen dat de spanningsregelaar defect is.
Morgen krijg ik een nieuwe spanningsregelaar binnen echter zit het me nog niet helemaal lekker en ben ik bang dat de motor morgen alsnog niet start, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening. Wellicht heb ik iets gemist of komt dit probleem jullie bekend voor.
Groetjes!
Na veel berichten van dit forum te lezen heb ik nu zelf een technisch probleem, dus heb ik besloten een account aan te maken. Ik denk de oplossing al te weten echter ben ik toch benieuwd wat jullie mening hierover is.
Ik heb een Suzuki SV650s uit 2001 met een km stand van 70.000 die ik dagelijks gebruik (40km per dag), November 2020 heb ik de accu vervangen aangezien deze gaar was. Vorige week had ik het gevoel dat de motor niet lekker liep als ik lager in de toeren reed (moeite met het vasthouden van een constante snelheid, maar niet heel storend). Nu moeten de kleppen nodig gesteld worden dus dacht ik dat hier de problemen uit voort kwamen, helaas had de motor de dagen erna moeite met starten. Uiteindelijk startte de motor nog nauwelijks met alle symptomen van een lege accu (knipperend dashboard etc.). Plan was om de accu bij mijn ouders door te meten echter ben ik daar met moeite gekomen aangezien de verbranding ineens helemaal bagger was, bijna geen vermogen, valt bijna uit bij het stoplicht en vreselijk stinken naar benzine.
Eenmaal aangekomen bij mijn ouders de accu doorgemeten, accu gaf zonder draaiende motor 11,94 V aan, de motor wou nu helemaal niet starten en de accu zakte tijdens startte naar 3 tot 5V. Met deze waardes besloten een nieuwe accu te bestellen met in me achterhoofd dat de spanningsregelaar wellicht kapot is aangezien de accu een paar maandjes oud is. Na het monteren van de nieuwe accu bleef hetzelfde probleem zich voort doen, niet starten en maar 3 tot 5V tijdens elke start poging. Dus vervolgens de spanningsregelaar doorgemeten volgens deze handleiding
Morgen krijg ik een nieuwe spanningsregelaar binnen echter zit het me nog niet helemaal lekker en ben ik bang dat de motor morgen alsnog niet start, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening. Wellicht heb ik iets gemist of komt dit probleem jullie bekend voor.
Groetjes!