Suzuki SV650S Choke

kirill007

MF veteraan
14 apr 2012
5.989
3.278
Vlaamse Ardennen
Mijn SV650S uit 2001 (met carbs), moet ik op een vreemde manier starten.
Ik moet hem eerst starten zonder choke, dan start hij direct maar valt ook snel uit.
Als ik hem direct met choke (volledig open) probeer te starten, dan start hij niet of moeilijk(met de choke gedeeltelijk open). (duurt 3-5 omwentelingen om te starten)
Wanneer de motor al warm is start hij direct zonder choke. (na 1-2 omwentelingen)
Waardoor zou dit kunnen komen?

Extra info:
Motor heeft K&N luchtfilter, maar dat was al lang voor het probleem.
Motor heeft een Akrapovic uitlaat, maar die zit er ook al lang op.
Dat zijn de enige motorische modificaties voor zover ik weet.



Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
een vroegere overbuurman van mij had een hele vroege SV650 (dus ook nog met carbs) en hij reed er ook in de wintermaanden mee door. Ik weet van hem nog dat hij in het begin veel last had van bevriezende carbs als de temps weer in de buurt van 7 tot 0C kwamen. Misschien is dat waar je last van hebt?

Nadat hij er een carb verwarmings kitje op de motor had gebouwd had hij geen last meer. Rijden direct na koud starten was ook beter geworden.
 
hoe krijg je hem nu aan de praat dan?
Mijn SV650S uit 2001 (met carbs), moet ik op een vreemde manier starten.
Ik moet hem eerst starten zonder choke, dan start hij direct maar valt ook snel uit.
Als ik hem direct voor de 2de keer met choke (volledig open) probeer te starten, dan start hij niet of moeilijk(met de choke gedeeltelijk open).
 
Te arme afstelling voor de wintermaanden?
Dan zou hij toch gemakkelijker starten met choke volledig open ipv een klein beetje?
Maar dat is niet echt het probleem.
Ik kan hem gewoon nooit in 1x starten als hij koud is.
Eerst starten zonder choke, dan draait hij voor 1-2s en valt hij weer uit, dan moet ik hem herstarten met een beetje choke en start hij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan