SUZUKI T 500 Hoeveel rijden er nog

Inderdaad een mooie, die van mij heeft nog wat TLC nodig
img0740pf.jpg
 
Inderdaad,ik sta iedere keer weer verbaasd hoe mooi sommige die fietsen krijgen :Y ,
echt het betere kwijlwerk
drool.gif
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem "onderin" inmiddels al wel wat rijker gesteld Arnout ?

:W
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen Hans....de gasnaalden omhoog zetten??
Of meer lucht geven...?
Ik heb hem nog wel even laten lopen gisteren...heerlijk dat geluid en die blauwe dampen.Hij wilde alleen slecht aanslaan en dan kwam links eerst en heel veel later kwam de rechter cilinder erbij. Dat heeft hij altijd wel gehad hoor maar nu duurde het wel erg lang voordat rechts de juiste klappen meegaf.
 
Hoi Arnout :W

Je weet nog wel....het enorm gezellige Internationale GT-treffen in Bosschenhoofd *O*
Toen ook "heerlijke" gesprekken kunnen voeren met mensen zoals Willy van Wanrooy die helemaal in z'n sas was dat het alleen maar om 2-takt ging en zijn ervaringen als monteur kwijt kon waarom Wil Hartog kon winnnen op de toen nog onbetrouwbare RG500 :Y Het ging toen en nu nog steeds om de carb-afstelling van de/een 2stroke.
Was daar voor het eerst en ontmoette toen Tony (nu inmiddels bekend als Deputy Duke) en hij had problemen met z'n carb's op de T500, althans daar leek het wel op :Y
We gingen sleutelen op een bepaald moment toen de toerrit aan de gang ging en op dat moment kwam Willy van Wanrooy ff "snuffelen" en we kregen een geweldige les carb-afstelling van meester Willy W himself :} ...........ben het nooit meer vergeten *D

Als Tony mee leest heeft hij daar nog de "ploaties" van dat we op onze knietjes zitten in het zand en intressant aan het kijken zijn hoe nu verder :Y

Ff een ploatie maken over het "bewuste" schroefje ..................wordt vevolgd :Y
 
Nou " Nout" ff een ploatie gemaakt van het schroefje wat vaak/meestal wordt verward met "stationair" en heb dit dus niet zelf verzonnen maar wel heel goed opgelet tijdens onze "gratis curcus" van Willy Wanrooy himself en die "curcus" heeft in mijn geval dus altijd gewerkt :} :}

full


Vanaf het begin :
Luchtfilter verwijderen
Alle kabels/schoefjes op 0/neutraal
Alles = natuurlijk schoon :Y
Eerst synchroon :Y rechts gaan zitten en de linker duim en wijsvinger in
de carb's steken en tijdens het opendraaien kun je nu voelen welke schuif
het eerste beweegt ............simpeler en preciser is niet mogelijk *O*
Pas dan stationair met de schroef onder het rubber bovenop de carb en in samenhang met het koperen-schroefje In = rijker onderin...............uit = armer inderin :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zal alles effe checken qua synchroon staan van de gasschuiven...heb ik wel gedaan toen ik hem opbouwde en sinds die tijd is er hooguit 1000 km mee gereden dus zou niet zo veel aan mogen mankeren. De stand van de koperen schroefjes is bij volgens het boekje... zal ze eens wat meer indraaien.
Wat was de reden dan dat je dat tegen me zei over dat rijker stellen onderin...?
Heb je tijdens het laatste treffen iets gemerkt betreffende de afstelling?
Ik weet dat we er even over gesproken hebben maar ben het verhaal kwijt... :z
 
Ik zal alles effe checken qua synchroon staan van de gasschuiven...heb ik wel gedaan toen ik hem opbouwde en sinds die tijd is er hooguit 1000 km mee gereden dus zou niet zo veel aan mogen mankeren. De stand van de koperen schroefjes is bij volgens het boekje... zal ze eens wat meer indraaien.
Wat was de reden dan dat je dat tegen me zei over dat rijker stellen onderin...?
Heb je tijdens het laatste treffen iets gemerkt betreffende de afstelling?
Ik weet dat we er even over gesproken hebben maar ben het verhaal kwijt... :z

:Y hij stond onderin duidelijk te arm. Was helemaal merkbaar toen hij warm was na een stuk rijden en hij eigenlijk te hoog stationair bleef lopen.
De stand van de "stationairschoef" is een basis/gemiddelde .............vanaf daar ga je eigenlijk pas afstellen :Y
 
Denk dat je dit plaatje wel herkent. Het plaatje met De Meester zelf kan ik even niet vinden, zal er nog eens goed naar zoeken.

full
 
:Y hij stond onderin duidelijk te arm. Was helemaal merkbaar toen hij warm was na een stuk rijden en hij eigenlijk te hoog stationair bleef lopen.
De stand van de "stationairschoef" is een basis/gemiddelde .............vanaf daar ga je eigenlijk pas afstellen :Y
Yep....ik weet het weer......
Hij bleef inderdaad te hoog stationair lopen....zo zie je maar, ik rij er te weinig mee... '(
 
Dit is echt kwijlen zo mooi als die er nog uit zien.Heb er zelf ook een gehad alleen heb ik hem direct bij aankoop laten ombouwen.Bij Eglas ? in Rijssen kuip race tank en zitje gekocht en een race schakel en rem setje opgezet.Achter koni schokbrekers want orginele waren toch wel wat slap.Een jaar later bij Theo Louwes een ceriani voorvork met zo,n mooie voorrem gekocht.Na een paar jaar verkocht aan iemand uit Den Haag.Zal eens kijken of ik nog foto,s kan vinden op zolder.Volgens mij heb ik gekocht in 1974. *D
 
He Hans en Jan,

Gaat goed met thinge. Ben alleen aan een opleiding begonnen en daarom veel minder tijd helaas voor de hobby. Al heb ik afgelopen zaterdag een tweede turbo gekocht en voor mevrouw thinge een (durf het bijna niet te zeggen) een Yamaha Diversion.

Ik begreep Hans van Vic dat jij ook een GT750 bezit nu?
Hee Thinge,
Weet je nog dat ik bij jou was om mijn carbs te reinigen? Heb ze van t weekend eindelijk weer gemonteerd, incl. revisiesetje. De 500 loopt weer als een zonnetje!
 
Hallo Willem,

Ja, dat weet ik nog. Fijn dat je even update hoe het verder is gegaan. Mooi te horen dat alles weer prima werkt. Blij dat ik een klein beetje heb mogen assisteren daarin....

Veel plezier ermee en hou hem heel..en als je hem weg doet, mij bellen héhé
 
Dank je wel ben er ook erg blij mee !!

Bij mij is het verhaal ook niet erg origineel, me eerste motor ooit geweest in de 70er jaren en zo'n eerste brommer blijft je toch aan je hart gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan