Suzuki t500 opknapper gekocht

Topic is reeds geopend bij Brikken
Zo dit is nu echt een oma onderwerp geworden! Niet zo veel nieuws te melden natuurlijk. Alleen vandaag de suzuki van stal gehaald. De vaseline etc gewoon nog maar even laten zitten.
Kraantjes open gedraaid, aantrappen en lopen! *O*
En lekker even genieten van het mooie weer en even in de buurt lekker beetje rond knallen. Goh wat rijd dat ding lekker. Ik was natuurlijk jawa gewend maar dit rijd net zo maar dan als een jawa on steroids!!! En eigenlijk rijd hij veel strakker en schakelt veel beter! Heerlijk gereden! Geen problemen loopt eigenlijk prima. Ik heb genoten! :] :]
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend heerlijk gereden vanaf Eindhoven naar Nederweert en vanaf daar met de gilera aermacchi club naar Vianden. Wel veel regen gehad maar zaterdag was schitterende dag. T500 reed prima! Echter rookte erg en dat werd steeds erger. Hoewel het leek dat er geen bakolie verbruikt werd (steeds even gecontroleerd door gaatje in carter) bleek er toch een flinke hoeveelheid uit te zijn bij thuiskomst.
Diagnose krukaskeerringen stuk!
Dus blok eruit en proberen in eigenbeheer met hulp weliswaar de krukas te reviseren.




Hopelijk op tijd klaar voor suzuki treffen!
 
Zo vandaag het hele blok weer uitelkaar gehaald. Daar bleek inderdaad een van de keerringen te ruim. Ook de tandwielen van de derde versnelling die ik wat vond janken tijdens de ritten in Luxemburg, vertoonden wat pitting.
Morgen maar eens kijken of ik nog andere versnellingsbak tandwielen kan vinden!
 
Wat een pech zeg .zo veel werk aan gehad.jammer dat je dit nu over komt.
ik hoop dat je het gouw voor elkaar heb.en dat je dan weer lekker kan toeren.
Ben zelf ook lekker bezig met de T 500
 
Tja het was een gok. De seals zagen er nog goed uit en waren mooi soepel maar eentje in elk geval was veel te ruim. Hier liep de olie zo tussendoor!
Tja pech hebben!
Maar ik hoop hem voor suzuki treffen weer in elkaar te hebben!
 
Vandaag naar Texel naar Smit bros geweest. Die hadden nog een as van een bak die redelijk goed was. Vervolgens nog gekeken naar mijn bak. Die blijkt bij nader inzien och wel behoorlijk slecht! |( |(
Ik heb nu dus een goede as met losse tandwielen.
Ik zoek nu dus nog een goede vasters met de vaste tandwielen.
Heeft iemand die voor mij te koop? Ik zou graag met de t500 naar suzuki treffen komen maar wil eigenlijk nu meteen een goede bak monteren!
Ik hoor het graag! Ik hoop echt dat er iemand is nog wat heeft liggen en het wil verkopen!
 
Ik heb hem nu mail gestuurd. Ik heb inderdaad al wel wat spulletjes bij hem vandaan gehaald.
 
Laatst bewerkt:
ik heb inmiddels een goede secundaire versnellingsbakas gevonden. Verder een closeratio bak gekocht waar ik niks mee kan. die is dus over.......


en ik heb een aantal assen van Marcel mee gekregen daar kan ik een goede primaire as van maken.

vrijdag ga ik er mee aan de slag en hoop dat ik er dan mee verder kan.

Verder gaan we vrijdag ook de krukas aanpakken. Niet de lagers vervangen want die zijn nog goed. maar wel alle keerringen.

dan kan het blok weer inelkaar en kunnen we gaan rijden!!
 
Ik had ook gelijk alle lagers vervangen,misschien nu nog goed,maar nooit
zo goed als nieuwe.Nu doe je iedere keer half werk,en dan kan je straks weer
de boel openhalen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook gelijk alle lagers vervangen,misschien nu nog goed,maar nooit
zo goed als nieuwe.Nu doe je iedere keer half werk,en dan kan je straks weer
de boel openhalen. :)
Normaliter heb je helemaalgelijk! Bij mijn xs1 doe ik dat ook. Maar bij een t500 is dat bijna nooit nodig.natuurlijk checken we wel. Maar ook Marcel zei zelf dat het eigenlijk maar zelden voorkomt dat de lagers wat mankeren. Die zijnent heel erg over bemeten.

Enne.....iedere keer half werk...? Ben ik het niet mee eens.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk ook als het goed is laten zitten.er word tocht niet zo intensief
meer mee gereden en zeker niet meer zo wild en hard als vroeger.
Dat is mijn mening.Maar ik zou het wel goed controleren als die toch open is.
Mvg
 
Ik vind persoonlijk ook als het goed is laten zitten.er word tocht niet zo intensief
meer mee gereden en zeker niet meer zo wild en hard als vroeger.
Dat is mijn mening.Maar ik zou het wel goed controleren als die toch open is.
Mvg
Natuurlijk!
Ik denk overigens nu wel te weten waar de opmerking van halfwerk van komt..... wellicht heeft dat met de kickstartpal te maken.... toen moest het blok ook al open. Dus op zich zit er wel iets in. Toch :$
Ach aldoende leert men. De lagers gaan we goed controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan