Suzuki T500

Zo, ben begonnen met het demonteren van de voorvork voor een mooie opknapbeurt.
Begon goed maar loop nu alweer tegen iets aan waar ik wat hulp bij kan gebruiken...
De eerste poot kwam zonder problemen los maar de linker (trommel kant) is weer wat anders.
Ik snap het systeem denk ik niet helemaal, hoe krijg ik dit los?

Deze kant is dus al los:
img1840kb.jpg


Maar hoe los ik deze?
img1839i.jpg


Alvast bedankt!
 
Zo, ben begonnen met het demonteren van de voorvork voor een mooie opknapbeurt.
Begon goed maar loop nu alweer tegen iets aan waar ik wat hulp bij kan gebruiken...
De eerste poot kwam zonder problemen los maar de linker (trommel kant) is weer wat anders.
Ik snap het systeem denk ik niet helemaal, hoe krijg ik dit los?

Deze kant is dus al los:
[afbeelding]

Maar hoe los ik deze?
[afbeelding]

Alvast bedankt!


Niet zo heel moeilijk, neerleggen zoals bovenste foto, steeksleutel 17 op de 2 platte kantjes zetten op de as en dan tegen de klok in de as eruit draaien.
 
Ha dank, ga het zo nog even proberen maar zal wel lukken.
Wilde niks stuk draaien door zomaar wat te proberen, zal niet de eerste keer zijn ;)
 
@Zoran,

Handgreep heb ik zeker en kabel moet ik morgen nog ff naar kijken. Ik kom er op terug.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt alvast voor de moeite Thinge.
As kwam er inderdaad soepeltjes uitgedraaid, trommel zag er gelukkig nog erg netjes uit.
Wat zéér opprvlakkige roest maar dat ging er met een schuursponsje al af, de remschoenen zijn ook nog redelijk dus die ga ik nog wel even gebruiken.
Zit er nu wel over te denken om de naaf in een 18" wieltje te gaan laten spaken, vind ik mooier en stuurt denk ik ook net even lekkerder.

Good night,
Zoran.
 
Zitten die scheuren in de stalen binnenring of in de buitentrommel?
 
Laatst bewerkt:
Je link werkt bij mij niet. Waarschijnlijk omdat er een @ in de regel staat.

Lukt mij ook even niet om te plakken.
 
Laatst bewerkt:
Je link werkt bij mij niet. Waarschijnlijk omdat er een @ in de regel staat.

Lukt mij ook even niet om te plakken.

Bij mij ook niet ,foto ergens op het net snel opgezocht. Weet zo snel ook niet hoe/waarom maar copiëren-plakken lukt dan weer wel. ( bij mij tenminste wel :Y )
 
Hmm deze dus
512945190024e3b9f57co.jpg


Ga ik vanavond ook maar eens checken...
Typisch, heb ik eindelijk m'n trommelwieltje zoek ik er een uit die bekend staat om z'n slechte kwaliteit :/

Achja, er gaat toch niet mee ge-raced worden.

Ps. Wel scherp trouwens zo'n trommel, gelijk een lekkere ontstoken snee op m'n vinger haha
 
Laatst bewerkt:
Zo'n scheurtje als op de foto, hoeveel kwaad kan dat?

Lastig te zeggen Zoran. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken (oei dat ligt gevoelig hier denk ik) tenzij je de racerij in wil. Ik ben het met voorgaande schrijvers eens, dat bijna alle T500 fietsen dit hebben. In meer of mindere mate. Natuurlijk het zijn remmen, maar van 1 zo'n scheurtje gaat hij niet stuk als je er rustig mee rijd. Ik heb ook nog nooit gehoord dat een T500 trommel spontaan uit elkaar knalde bij normaal straatgebrijk. In de racerij wel en ik zou er zeker niet mee gaan racen.

Heb vandaag met de dochter nog wat verplichtingen en dan weer even de catacomben in voor een kabel.
 
Trouwens die T500 remt toch als een dweil.......zeker met de regen. Ook als je remplaat nog heel of zelfs nieuw is.
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik kan altijd overstappen op de trommel zoals die van mn R5 caferacert. Die scheuren nl niet en remmen ook nog eens behoorlijk... *D
 
Zo'n scheurtje als op de foto, hoeveel kwaad kan dat?

over het algemeen zitten de scheuren op alle verstevigings ribben, en ik rij er ook gewoon (stevig }) ) mee, gewoon een kwestie van in de gaten houden (soms zelfs in aan de buiten kant zichtbaar als je het netjes hebt gepolijst) als de scheuren in elkaar gaan overlopen wordt het link :(
m'n pa heeft het net als thinge als zei, in de racerij al wel eens gezien dat het hart er uit knapt |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan