Suzuki VS400 loopt niet stationair

waarten

Rookie
4 mei 2011
20
0
Hoi allemaal,

ik heb een Suzuki VS400 (25kw versie van VS600), alleen deze loopt niet helemaal soepel. De ene keer (koud) starten met choke klinkt het goed, de andere keer (ook koud) klinkt het zwak (alsof de motor ieder moment kan afslaan).
Over het algemeen lijkt het ook of het aantal toeren te laag is (wanneer ik bijv. voor een stoplicht sta), waardoor die bijna uitvalt (meestal beetje gas open voor stoplicht). Daarnaast is er af en toe een lichte plop te voelen wanneer die stilstaat.

De motor is uit 1997 en heeft 13.909 km op de teller (is dus weinig op gereden, vorige eigenaar had er maar 500km op gereden in 4 jaar).

Nu las ik dat het schoonmaken van de carburateur, met een geschikt mengsel hiervoor, eventueel zou kunnen helpen. Is dit het enige waar het aan zou kunnen liggen of zijn er ook nog andere dingen waar ik naar moet kijken? En welk mengsel is aan te raden?
 
Ga um eerst maar eens goed synchroon stellen, dat plofje vertelt mij heel veel.
Bijna afslaan, kan staionair ook te laag staan, schroef zit als je erop zit rechter kant onder een carburateur, dikke stelschroef is dat.
 
Ik heb gelijk maar even belangrijke onderdelen nagekeken en wat bleek: de bougies waren oud en geoxideerd en de luchtfilters waren ook aan vervanging toe.

De luchtfilters, bougies en gelijk ook oliefilter/olie vervangen voor nieuw spul. Motor loopt beter en ben het plofje (nog) niet tegengekomen. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan