Suzuki XF650 Freewind rijders?

Dan willen we wel gelijk piccies he?! In welke omgeving rij je eigelijk? Dan weet ik of ik extra op moet letten op een freewind :P


Rij in de omgeving van Haarlem.
En soms een uitschieter naar Amsterdam of Amersfoort.

Beetje uit de buurt van Den Haag, maar dan blijven we tenminste een
zeldzaam motorras :+
 
zolang we maar niet met uitsterven bedreigd worden wil ik best zeldzaam zijn hoor :P
 
Heb mn XFje vandaag opgehaald ipv Donderdag.
Ik ben dus nu tot op het bot toe koud :) want ik heb de hele
dag op dat ding rondgereden! :]

Piccies gaan morgen volgen, had vandaag geen tijd O-)
 
hey gefeliciteerd juhroen! Nu zit ik al de hele dag op piccies te wachten ;) je hebt nog 4 uur :P Hoe bevaltie tot nu toe?
 
hey gefeliciteerd juhroen! Nu zit ik al de hele dag op piccies te wachten ;) je hebt nog 4 uur :P Hoe bevaltie tot nu toe?


Mwaahaha, ik heb natuurlijk de hele dag excuses gezocht om doelloos rond te rijden.

De digicam was in gebruik, dus ik had dikke pech '(
Heb morgen ook vrij en dan heb ik de camera gereserveerd, dus dan zou het toch moeten lukken, Toch?? 8-)
 
Onder het moto: Beter laat dan nooit..........de foto's :)

In de duinen bij IJmuiden:
Dscn0824s.jpg

Dscn0825s.jpg

Dscn0826s.jpg

Dscn0827s.jpg

Dscn0828s.jpg

Mn broertje.........
Dscn0829s.jpg

Ikzelf (raad eens hoe koud mn pasagier het had :+ )

0
 
Laatst bewerkt:
Hey, zo'n motor ken ik :+
Ziet er goed uit :} nu weet ik waar ik op moet letten om te zwaaien :]
 
Moest gister ff de koplamp vervangen......wat een bere klus zeg!
Was blij dat ik dat hadnboek van Lexe had, ander was ik nu nog
bezig geweest. Aangezien ik best grote jatten heb, kon ik er
via de bovekant van de kuip net niet bij en na het verwijderen
van de "toeter" van onder ook net niet.........

Dus.....kappen er af, windschempje eraf. Wel volgens het princiepe:
"met geweld n*&k je een ezel" :+ want kappen scheuren is zonde.
Ben bij elkaar denk een uur bezig geweest :X in de kou en in de regen.

Maarrrrrr.....het is gelukt! :}

(ben na de revisie van mn vorige bike niet meer zo trots geweest op
mijzelf :P O-) )
 
Hoi mede Freewindrijders,

Ik ben zelf sinds 2002 in het bezit van een Freewind.
Tot volle tevredenheid overigens.
Mijn Freewind heb ik uitgevoerd met een LeoVince X3 uitlaat.
Maakte wel enorm veel herrie(vooral bij gas dichtgooien) maar dat is een stuk minder geworden na het plaatsen van een (zelf gemaakte)db killer.

Grts
 
Hoi mede Freewindrijders,

Ik ben zelf sinds 2002 in het bezit van een Freewind.
Tot volle tevredenheid overigens.
Mijn Freewind heb ik uitgevoerd met een LeoVince X3 uitlaat.
Maakte wel enorm veel herrie(vooral bij gas dichtgooien) maar dat is een stuk minder geworden na het plaatsen van een (zelf gemaakte)db killer.

Grts

Ik zou zeggen Welkom op MF! :) Je kan je eventueeeeel ook nog voorstellen
in het nieuwe gebruikers gedeelte.

Die LeoVince zal inderdaad wel flink knallen bij het dichtdraaien van je gas :}
Bij mij kijken er af en toe al mensen verstoord om :P


P.S. Wat heb je een toepasselijke nickname :+
 
Nu ik toch weer dit topic aan het vervuilen ben..... O-)

Heb vandaag weekend dienst en moest even een boek ophalen bij een vriendin.
Dus ik even op de motor gesprongen en even een stukje gesnort om dat boek
te halen.
Kom ik er onderweg achter dat mn schakelpedaaltje niet helemaal
"vast" meer zit. Dus ik dat ding even snel handvast gedraait (zat op 2 min
van mn werk op dat moment). Eenmaal bij mn werk, motor in het zonnetje, heb
ik dat sleutelsetje maar eens ingewijd.

Was BTW wel even zweten, dat pedaaltje was een tandje naar beneden gedraait.
Vraag niet hoe? Dus toen ik dat borgboutje losdraaide (helemaal uit schroefdraad)
kwam ik erachter dat ik tegen de kettingdeksel aanzat. Hoe bedoel je eerst kijken dan doen |( . Al met al iets langer bezig geweest dan eigenlijk nodig was. O-)

Nog stommer was dat ik het werkplaatshandboek die ik van Lexe heb gekocht
in mijn tas had zitten :+
 
Nu ik toch weer dit topic aan het vervuilen ben..... O-)

Heb vandaag weekend dienst en moest even een boek ophalen bij een vriendin.
Dus ik even op de motor gesprongen en even een stukje gesnort om dat boek
te halen.
Kom ik er onderweg achter dat mn schakelpedaaltje niet helemaal
"vast" meer zit. Dus ik dat ding even snel handvast gedraait (zat op 2 min
van mn werk op dat moment). Eenmaal bij mn werk, motor in het zonnetje, heb
ik dat sleutelsetje maar eens ingewijd.

Was BTW wel even zweten, dat pedaaltje was een tandje naar beneden gedraait.
Vraag niet hoe? Dus toen ik dat borgboutje losdraaide (helemaal uit schroefdraad)
kwam ik erachter dat ik tegen de kettingdeksel aanzat. Hoe bedoel je eerst kijken dan doen |( . Al met al iets langer bezig geweest dan eigenlijk nodig was. O-)

Nog stommer was dat ik het werkplaatshandboek die ik van Lexe heb gekocht
in mijn tas had zitten :+

goed bezig juhroen :P

nog freewinders die naar de megameeting gaan?
 
Volgens mij bedoeld NLS de MF megameeting.
Zou even hier kijken : Megameeting
Daar staan alle evenementen die de komende tijd plaats gaan vinden. Dus waarschijnlijk ook de megameeting. *D

@NLS Ik weet nog niet of ik kan.....maar ik ga mijn best doen :]
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoeld NLS de MF megameeting.
Zou even hier kijken : Megameeting
Daar staan alle evenementen die de komende tijd plaats gaan vinden. Dus waarschijnlijk ook de megameeting. *D

@NLS Ik weet nog niet of ik kan.....maar ik ga mijn best doen :]

:^

Ok cool, :) ik twijfel nog, maar laat maar horen als je gaat, lijkt me leuk om wat freewinders te zien :)
 
Goeiemiddag, ik las al op andere topics en hier vast ook wel dat er genoeg mensen zijn die de Freewind 25 kw rijden. Maar is dat op kenteken of hebben we het weer over het bekende verhaal van rijden met een uitdraai. (www.bikez.com staat dat de freewind nooit <25kw is gemaakt)

Grtn Koen
 
Goeiemiddag, ik las al op andere topics en hier vast ook wel dat er genoeg mensen zijn die de Freewind 25 kw rijden. Maar is dat op kenteken of hebben we het weer over het bekende verhaal van rijden met een uitdraai. (www.bikez.com staat dat de freewind nooit <25kw is gemaakt)

Grtn Koen

ik rij zelf gewoon vol vermogen, heb hier nog geen 25kw freewinders gezien?! als ze dr zijn, meld je ook hier ff, wel zo gezelli :)
 
Goeiemiddag, ik las al op andere topics en hier vast ook wel dat er genoeg mensen zijn die de Freewind 25 kw rijden. Maar is dat op kenteken of hebben we het weer over het bekende verhaal van rijden met een uitdraai. (www.bikez.com staat dat de freewind nooit <25kw is gemaakt)

Grtn Koen

ik heb mijn Freewind nog op 25kw staan (op het kenteken). Ik heb twee aangepaste
gaskleppen (of schijven) van Suzuki die de motor knijpen tot 25kw. Deze prachtige kleppen zitten nu uiteraard niet in de carbs O-) Mag namelijk al zwaar rijden sinds februari.

Volgens mij kun je bij elke dealer wel die 25kw gaskleppen bestellen en in laten bouwen.
 
Van het weekend trouwens even een setje BT45 rubbers laten monteren bij Jos Smit in Haarlem. Echt top service, 1 dagje mn motortje kwijt.

Dat rijd echt super zeg. In ieder geval beter dan die Pirelli All-road banden die er eerst onder lagen. De All-roads liepen echt heel erg weg in bochten.
Hij stuurt nu echt superstrak(ker) 8-) zelfs tijdens het inrijden al (op nat wegdek).
 
Van het weekend trouwens even een setje BT45 rubbers laten monteren bij Jos Smit in Haarlem. Echt top service, 1 dagje mn motortje kwijt.

Dat rijd echt super zeg. In ieder geval beter dan die Pirelli All-road banden die er eerst onder lagen. De All-roads liepen echt heel erg weg in bochten.
Hij stuurt nu echt superstrak(ker) 8-) zelfs tijdens het inrijden al (op nat wegdek).

Een dag je motor kwijt voor een set banden? Top service? Niet veel gewend zeker?

Zo te zien op je eerdere foto's had jij nog een oud type Pirelli's er op zitten.
Er zijn wel wat betere:

http://www.pirellimoto.de/tires/catalogo/scheda.asp?ID=271&nome=Scorpion_MT_90_S/T

Niet zo goed als die Bridgestones maar past qua profiel misschien wat beter bij de Freewind. Kwestie van smaak.

Maar buiten dat. Als ik het vragen mag. Wat was je kwijt voor dat setje BT45's?
 
Een dag je motor kwijt voor een set banden? Top service? Niet veel gewend zeker?

Zo te zien op je eerdere foto's had jij nog een oud type Pirelli's er op zitten.
Er zijn wel wat betere:

http://www.pirellimoto.de/tires/catalogo/scheda.asp?ID=271&nome=Scorpion_MT_90_S/T

Niet zo goed als die Bridgestones maar past qua profiel misschien wat beter bij de Freewind. Kwestie van smaak.

Maar buiten dat. Als ik het vragen mag. Wat was je kwijt voor dat setje BT45's?

Met een dag bedoel ik vrijdag laat wegbrengen en zaterdag vroeg in de middag weer ophalen. Vind ik niet heel erg lang eigenlijk. Ik kom wel vaker in die zaak en word er altijd goed geholpen, dus de opmerking over de service was meer algemeen bedoeld eigenlijk.

En ik had er inderdaad nog de Pirelli's van de vorige eigenaar er onder zitten,
dus wat dat betreft gaat er een wereld voor mij open ;)
En Allroad banden lopen door het grove profiel toch altijd meer weg dan de normale straatband? Heb hier eerlijk gezegd geen ervaring mee.

Ik was voor 2 banden trouwens rond 170 euri kwijt. Daar komen dan nog de montagekosten bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan