Zo lekker druk hier!
Moeten jullie niet rijden in plaats van typen?
Het is mooi weer!
Zelf kom ik net terug van mijn 'nieuwe' (4 mm
) voorste remschijven inremmen.
De vorige set van mijn winterwiel heeft nog 4.3 mm oid, maar er is er minstens 1 krom. Remt niet echt lekker. Wat ik er nu op heb remt weer OK (ik stond te vroeg stil
) en ik zoek nog wel een keer uit wèlke van de twee krom is, zodat ik met de andere en alles wat ik nog meer heb weer een mooi setje kan maken.
Ha Jolanda, still going strong met de SV ?
Over zithoudingen en ruitjes: Zoveel mensen, zoveel wensen en voorkeuren. Dat blijkt wel weer.
De ene voorziet een S van een normaal buisstuur, de andere juist het omgekeerde.
De ene plaatst een ruitje en de ander sloopt het eraf.
't Ligt wel aan het gebruik, het model van het ruitje en de zitpositie van de berijd(st)er of het prettig zit.
Bij een rechtop zittende positie zoals bij de N krijg je, zeker bij een wat hoger ruitje, vrij snel gebulder aan je helm.
Bij een zitpositie zoals op de S en met een wat vlakker ruitje werkt het heel goed om vooral op hogere snelheden de winddruk van het bovenlichaam te houden. Het hoofd steekt er nog steeds bovenuit dus gebulder heb je in dat geval nog steeds niet.
Ik heb wel eens zonder ruitje gereden. Prima voor dijkjes, 80 km wegen en ook voor korte stukken 130 geen 'probleem,' maar dat laatste is echt lekkerder met een ruitje. Als ik Ellen goed heb begrepen wordt de SV ook voor forensenwerk ingezet. Ik denk dat een ruitje in dat geval wel lekkerder is, maar gewoon proberen. Op een N is geen enkel ruitje ideaal. Op een S wel.
De vernaakte S die ik eerder plaatste heeft de originele N koplamp en lamporen. Daar is lastig aan te komen, en als je het vindt vraagt men de hoofdprijs. De vraagprijs voor die motor is te hoog, maar hij heeft pas 24 dkm op de teller. Dat is geen 15.000, maar er kan met normaal onderhoud en gebruik met gemak nog 75.000 bij.
Nu weet ik alleen niet of circuitgebruik onder normaal gebruik valt.
,
Maar S-en staan er legio te koop. Verbouwen is wb. aansluiten van de kabelboom op de tellerunit wel lastig. De stekkers zijn niet compatible. Daarnaast heb je een paar kilometer kabel die in het kuipframe van de S zit 'over' dus die moet je ergens onder de tank weg zien te vlechten. 't Lukt wel, maar wel een klusje. Als je toch een gestripte S wilt kun je die ook direct zoeken. Ook die worden genoeg aangeboden voor S prijzen. Bedenk je wel dat niet iedereen de topkuip verwijdert omdat ie het mooier of fijner vindt. Vaak is schade aan de topkuip een reden. Geen probleem als dat van een simpel valpartijtje was, maar schade aan de kuip hoeft natuurlijk niet het enige te zijn.
GOED kijken en voelen wat je eventueel koopt in zo'n geval.
We zien 'm wel een keer hier in het topic, toch?
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
ps. Wie organiseert dit jaar de SV-meet-and-greet ?