SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede uitvinding van die remschijven zeg! Zal in aanschaf bij vervanging ook niet duurder zijn lijkt me.

Als we het toch over aanpassingen hebben die de sv beter maken, krijgen jullie ook zo’n houten reet van dat zadel? Tenminste bij mijn 1st gen is het na een uurtje toch wel ’uitzitten’. Ik ken de Corbins en Sergants maar is er een goedkopere oplossing voor meer comfort?
 
De goedkoopste oplossing voor zadelpijn is . . . . meer rijden. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
of dit keer een noord en een zuidkant rit? voor friezen en groningers was het vorige keer een eind rijden :P . ik ben altijd wel voor noord en zuid gescheiden, want dan denk ik dat er meer animo is.

Als er meer geïnteresseerd zijn, is dat zeker een optie ;)
 
of dit keer een noord en een zuidkant rit? voor friezen en groningers was het vorige keer een eind rijden :P . ik ben altijd wel voor noord en zuid gescheiden, want dan denk ik dat er meer animo is.
Wonen er zoveel SV-fans in het hoge Noorden dan?
Komen ze straks uit het verre Oooost'n ook nog aan ;)
Zo groot is NL niet, maar 5 regio's is wat mij betreft geen probleem, al denk ik dat velen uit Zuid, West en midden er hun bedenkingen bij zullen hebben. Ik denk dat het hierdoor per meeting juist wat mìnder druk zal worden, maar 't valt te bezien.
Groningen is wel een heel erg teringend. Is omgeving Zwolle/Hogeveen een mooi compromis?

Maar het maakt mij niet uit zolang het maar gezellig is en er een beetje gestuurd kan worden.
't SVtje rijdt er wel naartoe (mits een beetje fatsoenlijk weer dan)

Goede uitvinding van die remschijven zeg! Zal in aanschaf bij vervanging ook niet duurder zijn lijkt me.
De 'handelaren' vragen nog steeds de hoofdprijs, maar bij een particulier ie nog iets heeft liggen is het vaak acceptabel voor gebruikte schijven. Mijn set heeft nog 4.3 mm en remt lekker.
Let er wel op dat je ze neemt voor het oude type GSX 600/750 F of de RF600.
De modernere versies van de GSX hebben schijven met een vlak hart en die passen dus niet.

Het is wel zo dat de hoogte van het remblok van de SV kleiner is dan die van de GSX, dus ook is het remgedeelte van de GSX remschijf hoger. Als gevolg hiervan gebruik je het binnenste gedeelte van het remvlak van de GSX schijf dus niet.

EDIT: nog even nagemeten aan de loopsporen op de schijven. Het scheelt zo'n 8 mm. 30 mm voor de SV en zo'n 37-38 voor de GSX600 schijven. De 8 mm die het dichtst bij het hert van de schijf zit wordt dus niet gebruikt igv. montage van een GSX schijf op een SV.
 
Laatst bewerkt:
Zo groot is NL niet, maar 5 regio's is wat mij betreft geen probleem,

Haha, 5 regio's, overdrijf je nu niet een beetje Roger? Hoewel: een 'Vier Windstreken meet in the Middle' toer zou niet verkeerd zijn. Elke windstreek z'n eigen toer om bij de 'Meet' te komen ;) . Maar goed, de vorige Meet & Greet was leuk, dus als het even kan ben ik er weer bij.

Aan m'n motor ligt het nu in elk geval niet, want die rijdt weer als een zonnetje! Er bleek toch wel behoorlijk wat olie te zijn weggelekt uit één van de voorpoten. Met nieuwe keerringen en olie (met dank aan broer!) rijdt het echt weer heerlijk, ik durf de bochten weer door! Heb er gisteren 200 km mee gereden :] (nadat ik eerst 60 km met leenmotor had gereden om 'm op te halen :) )

full


(Humf, het verschil tussen een 'afbeelding' en een 'miniatuur afbeelding' is wel erg groot. Tussenmaatje kan zeker niet...)
 
Laatst bewerkt:
Haha, 5 regio's, overdrijf je nu niet een beetje Roger? Hoewel: een 'Vier Windstreken meet in the Middle' toer zou niet verkeerd zijn. Elke windstreek z'n eigen toer om bij de 'Meet' te komen ;) . Maar goed, de vorige Meet & Greet was leuk, dus als het even kan ben ik er weer bij.

dat is nog een beter idee. het ritje gewoon naar de meet toe. heb geen moeite met het eind rijden, maar dan via snelweg 100+ km heen en dan ook weer terug is gewoon niet echt leuk :P
 
Haha, 5 regio's, overdrijf je nu niet een beetje Roger?
Nee, het maakt MIJ niets uit.
Het enige wat me niet zo grappig lijkt is om helemaal naar de punt van Valkenburg, Holwerd, Enschede of Domburg zou moeten rijden voor een meet. Een beetje hetzelfde als wat BradPiet bedoelt dus.
Echte uithoeken lijken me niet goed voor de opkomst, maar verder: 'roep maar waar ik naartoe moet!'
Nogmaals, de SV brengt me er wel naar toe. :]

Zaterdag 26 mei ga ik een stukje proberen op de SV650XA (aka SV650 Cafe Racer) bij de Soes dealer waar we vorig jaar de SV-meet hadden, dus dan kan ik niet.

Nieuwe vorkoliekeerringen en voldoende verse vorkolie zijn inderdaad een flinke verbetering en naast lekkerder rijden ook een stuk veiliger. Vorkolie op een remschijf/blok zit niemand op te wachten. Dat je de veren niet hebt aangepast hebt weet ik, maar heb je er wèl 15W in nu?
Dat rijdt duidelijk minder sompig dan de standaard sla-olie. :9
 
Laatst bewerkt:
maar heb je er wèl 15W in nu?
Dat rijdt duidelijk minder sompig dan de standaard sla-olie. :9

Neuh, 15W leek me meer iets voor als je wèl andere vering hebt. Ik hou het gewoon op de originele veren, en heb daarom ook gewoon de standaard voorgeschreven 10W olie genomen. En er moet toch IEMAND zijn die nog gewoon op een standaard SV rijdt O-)
 
... er moet toch IEMAND zijn die nog gewoon op een standaard SV rijdt O-)
;) 't Zou wel hebben gekund hoor, maar origineel heeft ook wel wat. We heten per slot van rekening niet allemáál BradPiet en zijn vriendin. ;)
We zien elkaar bij de SV-meet!! *O*
 
Gezellig al die activiteit hier!

Mbt de meet. Ergens boven Utrecht moet toch wel behoorlijk centraal zijn?

Het was vorige keer erg gezellig dus als het effe kan ben ik er weer bij en rij ik ook de toer mee (als die er is)
 
Dealers volgens de Suzuki website:

Utrecht:
Arie Molenaar Motors - Ijsselstein
MVM Motoren - Soesterberg

Soesterberg ligt iets Noordelijker en je kunt er prima een tochtje uitgooien, maar als ik me niet vergis heb ik hier vorig jaar ook gevraagd of ze iets wilden 'hosten,' maar wilden ze er niet aan meewerken :?

Arie Molenaar heb ik niet gevraagd.
 
Laatst bewerkt:
Ik haak even in.

Aantal weken terug toen met het eerste mooie weer bedacht ik me dat een SV/TL meet wel leuk zal zijn. De 650 en de 1000 bij elkaar.. was er alleen (nog) niet van gekomen om iets te organiseren..

Maar ik zelf zou een meet doen en dan een korte route rijden van max een uur en dan ergens luchen en daarna ieder voorzich; idd rekening houdend met afstand. Iedereen moet immers heen en weer terug.

Idd regio utrecht is centraal voor iedereen aan te rijden.. veluwen is natuurlijk mooi gebied. Ook zo rondom arnhem. Posbank bijvoorbeeld..
 
Dealers volgens de Suzuki website:

Utrecht:
Arie Molenaar Motors - Ijsselstein
MVM Motoren - Soesterberg

Soesterberg ligt iets Noordelijker en je kunt er prima een tochtje uitgooien, maar als ik me niet vergis heb ik hier vorig jaar ook gevraagd of ze iets wilden 'hosten,' maar wilden ze er niet aan meewerken :?

Arie Molenaar heb ik niet gevraagd.
We hoeven toch niet bij een dealer te meeten? Eerder met de tweede generatie SV hebben we dat ergens bij een pannenkoekhuis gedaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Aantal weken terug toen met het eerste mooie weer bedacht ik me dat een SV/TL meet wel leuk zal zijn. De 650 en de 1000 bij elkaar.. was er alleen (nog) niet van gekomen om iets te organiseren..
:t

Nee meeting bij een dealer hoeft zeker niet, maar wel een leuke uitvalsbasis.
Maar ALLES kan. De organisator bepaalt.

Laat mijn browser dit topic nou net met deze post openen. :t
JoeZo in "SV 650/1000N topic, deel III"
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bijvoorbeeld meeten bij een pomp langs de weg mcdonalds you name it.

Daar een uur onder genot van koffie slap ouwehoeren en motoren vergelijken etc. Dan korte leuke route naar een fatsoenlijke eettent en dan iedereen split of een groepje gezamelijk verder maar na lunch zou ik iedereen vrij laten om te gaan van hoe of wat.

Zeg t maar :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bijvoorbeeld meeten bij een pomp langs de weg mcdonalds you name it.
Daar een uur onder genot van koffie slap ouwehoeren en motiren vergelijken etc. Dan korte leuke route naar een fatsoenlijke eettent en dan iedereen split of een groepje gezamelijk verder maar na lunch zou ik iedereen vrij laten om te gaan van hoe of wat.
Zeg t maar :)
Prima. Ik zeg doen!
Schiet maar in en roep maar waar ik heen moet. ;)

Een beetje in de maand juni?
Niet in het TT-weekend en nog net zo voor de zomervakantie ??

Een flinke vracht TL's erbij zou ook erg gaaf zijn, trouwens. :t
 
Laatst bewerkt:
"Metoo" *O* *O*
Utrecht is toch het midden van het land, en centraal gelegen?
Mijn suggestie: verzamelen bij Starbucks, de Meern: Meerndijk 59 De Meern 3454HP.Dan route naar Vierhouten op de Veluwe, via Apeldoorn naar Barneveld, naar Roger's favoriete dealer.
Is dat wat?
Dan nog even kijken of ik mijn fiets net zo blinkend kan krijgen als @dennyzfr6:W Routeplanner van de ANWB | Plan uw route. Ik krijg dat routekaartje er niet mooi op :? Sorry B|
 
Laatst bewerkt:
Kijk allemaal goede ideeën en plannen hierzo! Leuk hor!
Toer-ritje hoeft wat mij betreft ook niet te lang te zijn.
Als we ergens verzamelen waar er wat te drinken kunnen halen en een snack is iedereen wel tevreden denk ik.

We kunnen ook eindigen bij een motorzaak. Zo snel zullen we niet weggestuurd worden toch?
 
"Metoo" *O* *O*
Utrecht is toch het midden van het land, en centraal gelegen?
Mijn suggestie: verzamelen bij Starbucks, de Meern: Meerndijk 59 De Meern 3454HP.Dan route naar Vierhouten op de Veluwe, via Apeldoorn naar Barneveld, naar Roger's favoriete dealer.
Is dat wat?
Dan nog even kijken of ik mijn fiets net zo blinkend kan krijgen als @dennyzfr6:W Routeplanner van de ANWB | Plan uw route. Ik krijg dat routekaartje er niet mooi op :? Sorry B|


voor mensen uit noord en zuid-holland is meern misschien het 'midden'. ik (heerenveen) moet om utrecht heen en is voor mij dan al 2 uren sturen (over saaie snelweg). en als je uit het noorden van groningen komt is het zeker niet het 'midden'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan