SV1000 topic deel IX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het beste kun je natuurlijk gewoon eens gaan proefrijden ;)
En qua verbuik, woon-werk haal ik 1 op 17-19 met redelijk sportief rijden... zuiniger kan ook, heb zelfs een keer 1 op 22 gereden :D

Wat vering betreft, de standaard veren schijnen niet de beste te zijn, ik heb het vermoeden dat er bij mij hyperpro op zitten, voor en achter (standaard veer achter is toch wit?) en achter zit bij mij iig een paarse veer. Dan ga ik er voor het gemak van uit dat vóór ook is vervangen
Ik heb deze fiets zo gekocht, dus kan niet oordelen of het een heel erg groot verschil is, maar ik vind 'm behoorlijk straks sturen.
Weet je, met de standaard veren is het prima rijden. Ik rijd er heerlijk mee in de Eifel.
Ik ben ook geen circuit beest en haal zeker het maximale niet uit de motort.

Rustig rijden doe ik ook niet altijd en knietje aan de grond wil ook wel eens..

dus tja...eerst rijden, en is het dan nog kut...nieuwe veren erin ;)
 
In het kader van waarom het volgende plaatje. Kan iemand mij uitleggen waarom dit plaatje hier zit en wat de functie hiervan is? Het zit namelijk in de weg voor mijn paddock stand. Het enige wat ik kan bedenken is dat er via het voorwiel wat opspat naar boven toe. :? [afbeelding]

Edit: misschien overbodige info maar dit is onder het balhoofd.

zolang ik de motor heb, heb deze plaat gedemonteerd om dezelfde reden als die van jouw. veel nut heeft deze plaat niet.
 
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen om het sbk-stuur te plaatsen.
Je moet een langere remleiding leggen van ong. 75 cm.
De rest van de kabels kunnen blijven, al moet je wel je gaskabel door het gat links in je framebuis terugduwen en hem er rechts door zo'n zelfde gat weer uit laten komen (voor je luchtfilterbox)

Ik zal later nog wat foto's plaatsen, dan heb je een voorbeeld waar ik zelf naar op zoek was, maar niet vond.

Wat nog niet helemaal oké is: De gaskabel loopt anders, maar wel soepel zonder hoeken of draaiingen. Als ik aan de gaskabel trek gaat hij ook soepel, maar als ik hem aansluit schiet toch de kabel niet terug als ik de gashendel los laat.
Ik heb het al verschillende keren los en vastgemaakt, alles gesmeerd wat er maar te smeren valt, maar toch blijft hij steeds hangen.

Iemand een tip mischien :? :?

groeten,
Serge
 
Gezellig hier. :)

Ik zal me dan ook maar even voorstellen, want vanaf as. woensdag ben ik ook eigenaar van zo'n mooie SV1000S! *O* *O*

Koos is de naam, woonachtig in Groningen en ik rijd nu dik 10 jaar motor. Ben begonnen op een TDM850 en toen van een ZRX1100R naar een ZRX1200R overgestapt. Die laatste heb ik nu 5 jaar en meer dan 40.000 km van mogen genieten.
Na de laatste circuit dag, waar ik een volledig sessie achter een SP1 aan heb gereden, kwam ik tot de conclusie dat het eindelijk tijd werd om op zoek te gaan naar een sportieve Twin! En aangezien ik ruim 2 meter lang ben vallen er meteen een heleboel motoren af. (makkelijker kiezen dus :P)
Om een lang verhaal kort te maken... afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt op een mooie blauwe SV1000S en meteen verkocht! :Y Komende woensdag haal ik ´m op en hopelijk komen er dit jaar nog een paar mooie pekelvrije dagen aan... :]

Ik heb in de aanloop naar de koop al veel profijt van dit topic gehad (de info in de opening post is geweldig!) en hoop dat de komende tijd te kunnen doorzetten.
Zodra ik ´m heb post ik even een piccie :)

Over foto´s gesproken... Jeroen, kijk eens wat ik nog in m´n archieven vond:
full


Volgens mij was ie toen net nieuw...
 
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen om het sbk-stuur te plaatsen.
Je moet een langere remleiding leggen van ong. 75 cm.
De rest van de kabels kunnen blijven, al moet je wel je gaskabel door het gat links in je framebuis terugduwen en hem er rechts door zo'n zelfde gat weer uit laten komen (voor je luchtfilterbox)

Ik zal later nog wat foto's plaatsen, dan heb je een voorbeeld waar ik zelf naar op zoek was, maar niet vond.

Wat nog niet helemaal oké is: De gaskabel loopt anders, maar wel soepel zonder hoeken of draaiingen. Als ik aan de gaskabel trek gaat hij ook soepel, maar als ik hem aansluit schiet toch de kabel niet terug als ik de gashendel los laat.
Ik heb het al verschillende keren los en vastgemaakt, alles gesmeerd wat er maar te smeren valt, maar toch blijft hij steeds hangen.

Iemand een tip mischien :? :?

groeten,
Serge

Kun je testen of hij terug schiet zonder dat hij vast aan het stuur zit ?
 
@ Wile E. Coyote.

Welcome to the club :)

Ook ik ben ongeveer 2 meter lang en dan wordt een motor kiezen opeens een stuk moeilijker. Een R6 bijvoorbeeld is echt niet te doen met die lengte. Daarom ben ik ook op de SV1000S uitgekomen. Het is 1 van de grootste motoren waardoor het voor mijn lengte ook goed te doen is.
 
Gezellig hier. :)

Ik zal me dan ook maar even voorstellen, want vanaf as. woensdag ben ik ook eigenaar van zo'n mooie SV1000S! *O* *O*

Koos is de naam, woonachtig in Groningen en ik rijd nu dik 10 jaar motor. Ben begonnen op een TDM850 en toen van een ZRX1100R naar een ZRX1200R overgestapt. Die laatste heb ik nu 5 jaar en meer dan 40.000 km van mogen genieten.
Na de laatste circuit dag, waar ik een volledig sessie achter een SP1 aan heb gereden, kwam ik tot de conclusie dat het eindelijk tijd werd om op zoek te gaan naar een sportieve Twin! En aangezien ik ruim 2 meter lang ben vallen er meteen een heleboel motoren af. (makkelijker kiezen dus :P)
Om een lang verhaal kort te maken... afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt op een mooie blauwe SV1000S en meteen verkocht! :Y Komende woensdag haal ik ´m op en hopelijk komen er dit jaar nog een paar mooie pekelvrije dagen aan... :]

Ik heb in de aanloop naar de koop al veel profijt van dit topic gehad (de info in de opening post is geweldig!) en hoop dat de komende tijd te kunnen doorzetten.
Zodra ik ´m heb post ik even een piccie :)

Over foto´s gesproken... Jeroen, kijk eens wat ik nog in m´n archieven vond:
[afbeelding]

Volgens mij was ie toen net nieuw...

Welkom koos! Als je hem hebt foto's posten inderdaad *O* ;) ..... trouwens de donkere kleur blauw of die andere ....

p.s: sp1/sp2 of tuono lijken mij ook erg :9~ met name de nieuwe tuono :Y
 
Laatst bewerkt:
@ Wile E. Coyote.

Welcome to the club :)

Ook ik ben ongeveer 2 meter lang en dan wordt een motor kiezen opeens een stuk moeilijker. Een R6 bijvoorbeeld is echt niet te doen met die lengte. Daarom ben ik ook op de SV1000S uitgekomen. Het is 1 van de grootste motoren waardoor het voor mijn lengte ook goed te doen is.
Yep, ik heb stiekem nog even gekeken naar een Duc, maar zelfs de 749/999-serie (die als groot worden omschreven) is me veel te klein. Om idd. maar niet over de R6, CBR600 enz. te spreken... dat worden bijna minibikes :')

Welkom koos! Als je hem hebt foto's posten inderdaad *O* ;) ..... trouwens de donkere kleur blauw of die andere ....

p.s: sp1/sp2 of tuono lijken mij ook erg :9~ met name de nieuwe tuono :Y
Zo'n Tuono is inderdaad ook erg leuk... Afgelopen circuitdag (Assen) kwam ik nog een Duitser op een Tuono tegen waar ik elke keer bij het uitkomen van de Strubbenbocht naast zat maar bij het accelereren was ik echt nergens meer... wat een power had dat ding zeg! :}

Het word trouwens zo'n donker blauwe uit 2004.... kan bijna niet wachten tot woensdag! :]
 
Yep, ik heb stiekem nog even gekeken naar een Duc, maar zelfs de 749/999-serie (die als groot worden omschreven) is me veel te klein. Om idd. maar niet over de R6, CBR600 enz. te spreken... dat worden bijna minibikes :')Zo'n Tuono is inderdaad ook erg leuk... Afgelopen circuitdag (Assen) kwam ik nog een Duitser op een Tuono tegen waar ik elke keer bij het uitkomen van de Strubbenbocht naast zat maar bij het accelereren was ik echt nergens meer... wat een power had dat ding zeg! :}

Het word trouwens zo'n donker blauwe uit 2004.... kan bijna niet wachten tot woensdag! :]


*O* Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar die donker blauwe zijn namelijk wel het snelst :Y en natuurlijk de mooiste kleur die te koop is :+ :P

De mijnes:

full
:o
 
Laatst bewerkt:
gewoon gaan proefrijden, denk dat er genoeg hier zijn van wie je wel een blokje rond mag gaan doen.
zag zo snel ff geen woonplaats staan of ik heb er overheen gekeken maar als je ff kijkt wie er in de buurt wonen komt dat vast goed.

na mijn eerste proefrit op een sv was ik meteen verkocht :Y

Ik kom uit Tilburg....... en druk bezig mijn SPeed TRiple te verkopen!
 
Yep, ik heb stiekem nog even gekeken naar een Duc, maar zelfs de 749/999-serie (die als groot worden omschreven) is me veel te klein. Om idd. maar niet over de R6, CBR600 enz. te spreken... dat worden bijna minibikes :')

Inderdaad.

Zie ook het verschil met mijn oude Hornet en met de SV.
[img=610,416]http://tweakers.net/ext/f/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3/full.jpg[/img]
[img=610,407]http://tweakers.net/ext/f/YOtIR0hYHU3uBm9ZETPGKQI1/full.jpg[/img]

Nou is de SV nog wel wat klein voor mij lengte maar het ziet er redelijk fatsoenlijk uit, in tegenstelling tot de Hornet.
 
Mooi, mooi, mooi!! :Y
En die blauwe schijnen inderdaad het snelste te zijn ja... dat hoor ik vaker. O-)

Weet je wat voor merk/type scherm je er op hebt zitten? Past er erg mooi bij :}

Mmm nee sorry (kheb um zo gekocht) misschien weet iemand anders wat voor een merk dit kan zijn? Viper wellicht?


de lichtblauwe zijn sneller want die zijn iets lichter. :P

_O- , ech nie :+
 
Kun je testen of hij terug schiet zonder dat hij vast aan het stuur zit ?
Hij schoot ook niet terug als de gashendel niet aan het stuur zit.
Ik heb ondertussen alles nog eens nagelopen en een nachtje in de WD40 gezet, daarna ingedruppeld met naaimachineolie.
Nu gaat hij al wel terug door de trilling van de motor, dus het is nog niet denderend, maar al wel acceptabel :Y .
 
Weet je wat voor merk/type scherm je er op hebt zitten? Past er erg mooi bij :}

Ruitjes kan je het beste via Ebay bestellen. Imitatie uit China is net zo goed als de bekende merken, alleen veeeeel goedkoper. Mijn ruit is verhoogd en erg donker zwart. Uit China gehaald voor iets van 15 euro inclusief verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
Beste SV rijders!

Ik ben me aan t orienteren voor een sv1000n!
Rijdt nu een speed triple, maar er komt een v-twin...

Kunnen jullie me wat vertellen over t onderhoud van de sv?
Wat zijn de zwakke punten, is hij onderhoudsgevoelig?

GR. Roel
 
Zou het niet nog veel mooier zijn als je een zilvergrijze of chromen velgrandstriping zou plakken? Is maar mijn bescheiden mening ;)

Dat breekt de andere kleur zwart van de band en komen je velgen volgens mij nog veel mooier uit.

Da's geen gek idee!
Ik ga eens op zoek...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan