SV650 '99 - '02 topic deel 11 "De X-rated bbq"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is een led achterlicht met geïntegreerd knipperlicht goedgekeurd?

Vandaag met de motor naar het werk geweest...
Iedereen is dol op geel!!

Foto's volgen straks.
 
nee, niet goedgekeurd. maar als je het alleen hier in nederland gebruikt, is de kans heel erg klein dat je daarvoor een boete krijgt. er zijn veel mensen die daarmee rondrijden. ga je ooit naar duitsland, neem knipperlichten mee, want daar zijn ze echt streng!
 
SV650CR V2.31

Hij is nog niet af, maar al een paar previews:

312joe1.jpg


14idjf8.jpg


23r0izm.jpg


Ik kan er nog niet mee rijden wegens:
- ketting te lang door te klein tandwiel achteraan
- wachten op kleiner tandwiel voor vooraan
- nieuwe ketting (korter en oude was versleten)

Voor de rest heb ik gemerkt dat mijn fourche lekt. :( Dichtingen zijn al besteld, maar had het liever niet.
Mijn spatbord moet nog verkleind worden en gespoten en dan is hij klaar! :]

Misschien nog een ander uitlaat demper (zie Akra paar posts terug) maar daar ben ik nog niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Is een led achterlicht met geïntegreerd knipperlicht goedgekeurd?

Vandaag met de motor naar het werk geweest...
Iedereen is dol op geel!!

Foto's volgen straks.


Ik heb zelf een kentekenplaathouder gemaakt waarbij de knipperlichtjes net buiten de plaat uitsteken dan ziet het er ook wel netjes uit. Bovendien zijn geïntegreerde knippers naar mijn mening iets te slecht zichtbaar.

dscf0335z.jpg



SV650CR V2.31

Hij is nog niet af, maar al een paar previews:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan er nog niet mee rijden wegens:
- ketting te lang door te klein tandwiel achteraan
- wachten op kleiner tandwiel voor vooraan
- nieuwe ketting (korter en oude was versleten)

Voor de rest heb ik gemerkt dat mijn fourche lekt. :( Dichtingen zijn al besteld, maar had het liever niet.
Mijn spatbord moet nog verkleind worden en gespoten en dan is hij klaar! :]

Misschien nog een ander uitlaat demper (zie Akra paar posts terug) maar daar ben ik nog niet uit.


*O* jij bent lekker bezig geweest :}

alleen ga je er qua remklauwen wel iets op achteruit, die bluespots schijnen beter gevoel te hebben tegenover de tokico's en het kleurtje van je oude voorvoork vond ik ietsje mooier.

ik ben benieuwd naar het eindresultaat :Y
 
Dat is een goede oplossing RooneY.
Aangezien ik toch van plan ben om af en toe een keer naar Duitsland te gaan.


Twee foto's, van mij en mijn SV :] .

motor1g.jpg

motor2j.jpg
 
Laatst bewerkt:
SV650CR V2.31

Hij is nog niet af, maar al een paar previews:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

holy fuck :} :9~ :} :9~ oeber dik ding


owhja, was me vandaag het ritje wel zeg :$

- eerst word ik bijna van achter aan gereden door een maat van me.
- vervolgens moet ik tijdens een snelle inhaal move vol in de ankers omdat er een flitspaal staat :X
- en vervolgens word ik op de snelweg zoek gereden door een opel speedster omdat me sv brommer zo sloom is :z

volges mij is het vrijdag de 13de -O-
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op een dijkje me weer asiocaal gedragen.

alle auto's inhalen die te langzaam reden, in bochten, 3 tegelijk, net voor een bocht en er dan pontificaal voor gaan rijden....

effe lekker stoom afblazen na deze hectische week.

binnenkort maar effe nieuw rubber halen en weer effe laten kijken naar mijn koppleing want
van de week schoot tie van zijn 2 weer naar de eerste(toen ik hard optrok)
Hij komt komt ook vrijwel niet meer in vrij als ik stil sta en als tie in zen eerste versnelling staat strekt tie.

misschien nieuwe koppelings platen.



verder vanavond lekker aan :

3_Brand.jpg
Tra--Chips.jpg
 
wat voor tandwielen bestel je? ik heb vortex tandwielen besteld voor de duc749/999, maar dan 45 tands.
Ik heb bij een lokale dealer 45 besteld, maar hij kon maar aan 42 geraken. Een tandje minder vooraan en het probleem is opgelost. ;)

Eigenlijk zou je een 46 moeten bestellen omdat de 180 band hoger is.
 
Laatst bewerkt:
De Italiaanse motorcoureur Valentino Rossi heeft zaterdag bij een zware crash op het circuit van Mugello zijn rechterscheenbeen gebroken. De negenvoudig wereldkampioen kan deelname aan de Grote Prijs van Italië zondag vergeten.

Omdat hij een gecompliceerde breuk heeft opgelopen, ondergaat Rossi nog zaterdag een operatie.
De medici verwachten dat Rossi zeker twee maanden uit de roulatie is, waardoor hij meerdere MotoGP-wedstrijden moet missen.

De excentrieke Italiaan staat tweede in de WK-stand, achter zijn Spaanse teamgenoot Jorge Lorenzo, maar kan een tiende wereldtitel vergeten. "Ik ben kalm. Ze zullen hun best doen", sprak Rossi over de naderende ingreep.

Het incident gebeurde tijdens de laatste vrije training, enkele uren voor de kwalificatietraining. Rossi verloor de controle over zijn Yamaha en vloog hard van de motor. De Italiaan belandde in het grind en verging van de pijn toen hij probeerde op te staan.

Rossi werd direct per brancard naar het medisch centrum van Mugello gebracht, waar de fikse verwonding werd geconstateerd.

De eerstvolgende Grand Prix is die van Groot-Brittannië, op 20 juni. Naar verwachting zal Rossi ook afwezig zijn bij de Grote Prijs van Nederland, Catalonië, Duitsland en Verenigde Staten.
 
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum, blij om te zien dat er zoveel over de SV gesproken wordt!

Ik heb een week geleden mijn eerste motor gekocht, 2e hand SV650S uit 2000 (pics volgen binnenkort). Ben over het algemeen erg tevreden over zn (lees: mijn) prestaties!

2 vragen:

1. Toen ik de motor terugreed van den helder naar amsterdam issie ongeveer 6x uitgevallen tijdens het op/terug-schakelen! Tijdens uitrijden gewoon weer doorstarten en verder rijden ging gelukkig wel. De volgende dagen ging het wel wat beter en sloeg ie niet/nauwelijks meer af. Komt dit omdat ik nog moet wennen aan de verhouding gas/koppeling en koppeling langzamer op laten komen (want op deze manier slaat ie niet meer af) of hoort de motor dit gewoon op te kunnen vangen zonder af te slaan? Het gebeurde volgens mij zowel in zn 1e,2e als 3e versnelling..

2. Hij start met deze temp. prima zonder choke. Raden jullie aan om de choke dan niet te gebruiken? En (hoe lang) blijven jullie na het wegrijden op een laag toerental rijden? Ik heb wel ns gehoord dat je koppelingsplaten krom kunnen trekken als je de motor de 1e 10 min teveel toeren laat maken. Of is dit alleen in de winter zo?

Thanks alvast!
 
1. als de motor een tijdje stil gestaan heeft, kan het ook aan de carburatie liggen. had ik ook onderweg naar huis (soest -> tilburg) met mijn sv die meer dan 1 jaar stil had gestaan. na 1-2 dagen rijden waren alle problemen weg. ik denk niet dat het met je koppeling te maken heeft!

2. choke wordt in principe alleen gebruikt als de motor moeite heeft met starten. als het niet meteen gaat, dan zou ik het nog een keer of twee proberen en dan pas de choke aanzetten. gaat het zonder choke, niks doen. so wie so moet je de motor de eerste 15-20 minuten niet veel toeren laten maken, die moet nog warm lopen. dus je moet gewoon rustig rijden, langzaam optrekken en hou je aan de snelheid!

mocht je ooit de choke gebruiken, dan doe je het als volgt: loop naar de motor, doe je helm en handschoenen aan, ga op de motor zitten. dan zet je de choke aan en start je de motor. 1-2 seconden later vertrek je ook. dus pas als je van plan bent om te gaan rijden, dan start je de motor op! je rijdt zo'n 30 seconden met de choke en dan moet het genoeg zijn!
 
Ik wacht altijd met het uitzetten van de choke tot het einde van de wijk. Dan loopt ie nog wel wat laag stationair, maar hij blijft wel lopen. Met dit weer start ik echter eigenlijk altijd zonder choke.

Wat dat uitvallen betreft. Klinkt alsof je carbs wat vervuild zijn. Mocht ie er last van blijven houden kun je er wat Forte in doen om te kijken of dit verbetering brengt.

Oh ja. Welkom trouwens :W Foto's worden altijd gewaardeerd :Y
 
Laatst bewerkt:
welkom!
het kan inderdaad zijn dat de motor weer ff gang op moet komen :) vuiltje in de carbs enzo

mijne viel ook steeds uit na aankoop (bij het schakelen), maar was na een paar dagen al een stuk minder

ik zet de choke altijd eind van de straat meteen uit, dan blijft hij al netjes lopen
 
Laatst bewerkt:
Welkom BrullendeBanaan!

Je hebt in ieder geval lekker van het weer kunnen genieten ;).
Heb ik vandaag ook maar even gedaan :).

Die choke is bij mij ook wel nodig...
 
Dank voor de antwoorden! Vandaag ff lekker gereden en de motor is niet uitgevallen, hij had idd al tijdje stil gestaan. Nog even de halve draai en 8jes geoefend, ging me toch een stuk minder makkelijk af als op mn lesmotor haha..

Het valt me trouwens op dat wanneer ik tijdens het rijden (+/- 50-70 km/u) vol gas geef, de motor eerst even afremt (in elkaar duikt) voordat ik een schop onder mn kont krijg en vooruit vlieg.. Is dit normaal? Als ik het gas iets meer doseer gebeurt het niet, maar soms kan het wel handig (of leuk) zijn om in 1 ruk het gas open te trekken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan